Alleen videokaart of toch hele pc upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik kom erachter, nadat mijn dochter Sims4 op mijn desktop installeerde, dat mijn computer inmiddels oud aan het worden is. Vooral de videokaart, die met een temperatuur van 104!! graden mijn computer automatisch bleef uitzetten. De videokaart is een oude 8800GT. Nu kan ik heel de computer gaan upgraden (nieuw mobo, geheugen, processor etc) of kijken of de nieuwste videokaarten nu geschikt zijn voor mijn moederbord en dan later de rest erbij kopen. Het is een Gigabyte GA-Z77X-D3H met een i5-3570k processor (Ivy bridge?).

Kan ik nu op dat moederbord een van de nieuwe 1070 GTX videokaarten draaien? Het lijkt erop dat met de processor die ik heb de videocard zou moeten werken, maar voor ik ruim 400 euro uitgeef hoop ik dat er hier iemand is die mij zekerheid kan geven of dit zinvol is of toch dieper in de buidel moet gaan tasten.

De videokaart wordt verder niet veel voor games gebruikt, wel veel videoediting in Adobe Premiere/After Effects. Ik wil er graag weer een jaar of 7 mee doen, dus wil ook niet een te simpele kaart. :)

En dan als laatste: ga ik iets van verschil merken tussen deze vijf 1070 GTX kaarten?
https://tweakers.net/pric...975;548959;746737;548957/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 16:17
Een nV 8800GT is behoorlijk oud kaartje.
Kijk eens naar een nVidia 1060, helaas zijn AMD videokaarten een beetje lastig te verkrijgen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieRooie
Dat is een Coolermaster Silent Pro M 700watt
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Verschil is er tussen die kaarten. Voornamelijk in de manier van koelen. Als je een kleine kast hebt met slechte / geen airflow kun je beter voor die foundersedition gaan. die blazen warmte namelijk uit de kast.
Qua prestatieverschil zul je niet heel veel merken denk ik met jou huidige processor.

Verder kan die 1070 gewoon draaien in jou pc. Nieuwere pc zal iets betere performance geven.
Merk en type voeding is niet echt interressant, aangezien de 1070 nou net een kaart is met een laag verbruik.
Edit.
Die voeding is meer als genoeg voor jou systeem met een 1070.

[ Voor 15% gewijzigd door arbraxas op 20-06-2017 20:35 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arbraxas schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:33:
Verschil is er tussen die kaarten. Voornamelijk in de manier van koelen. Als je een kleine kast hebt met slechte / geen airflow kun je beter voor die foundersedition gaan. die blazen warmte namelijk uit de kast.
Qua prestatieverschil zul je niet heel veel merken denk ik met jou huidige processor.

Verder kan die 1070 gewoon draaien in jou pc. Nieuwere pc zal iets betere performance geven.
Merk en type voeding is niet echt interressant, aangezien de 1070 nou net een kaart is met een laag verbruik.
Edit.
Die voeding is meer als genoeg voor jou systeem met een 1070.
Voeding niet interessant? Er zijn genoeg voedingen die je na 3-5 jaar beter niet meer gebruikt. Er zijn er ook genoeg die je helemaal niet moet gebruiken cq kopen. Vermogen doet daarbij niet toe. In geval van @DieRooie kan de voeding nog een paar jaar mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 660294 op 20-06-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieRooie
Anoniem: 660294 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Voeding niet interessant? Er zijn genoeg voedingen die je na 3-5 jaar beter niet meer gebruikt. Er zijn er ook genoeg die je helemaal niet moet gebruiken cq kopen. Vermogen doet daarbij niet toe. In geval van @DieRooie kan de voeding nog een paar jaar mee.
Haha. Als ik iets koop moet het wel goed zijn ;) Vandaar deze vragen. De 100 euro extra voor de 1070 is het dus niet waard als ik @The_Greater begrijp (1060 GTX is meer dan genoeg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-07 02:01
De GTX 1060 is nauwelijks beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

DieRooie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Haha. Als ik iets koop moet het wel goed zijn ;) Vandaar deze vragen.
Nou ja, goed is ook overdreven. Meer dan 7-8 jaar betrouwbaar is jouw voeding niet. Over 3 jaar dus vervangen.
De 100 euro extra voor de 1070 is het dus niet waard als ik @The_Greater begrijp (1060 GTX is meer dan genoeg)?
Voor 1080p is de GTX 1060 een prima kaart echter door de mininggekte van de laatste tijd wijken gamers die graag een RX 580 willen uit naar een 1060 waardoor ook de 1060 steeds slechter leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:49
Volgens mij is de igpu van je i7 beter dan de 8800gt. Deze eruit halen en je monitor op het moederbord aansluiten zou voor sims al voldoende moeten zijn voor een speelbaar resultaat.

Hoeveel effect een goede gpu heeft op adobe weet ik niet, dus kan ik verder geen advies over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieRooie
De voeding is nu misschien niet goed meer, maar destijds wel. Daarom wil ik nu ook vooral de goede producten kopen, kan ik er weer tegenaan. Ik edit ook op 4k maar ik vraag me af of de Graphische Kaart hier iets mee doet. Ik denk dat hier juist de processor van belang is. Dank voor jullie antwoorden. Ik kan weer verder!
Pagina: 1