Ik wil tijdens de autorit op vakantie op 2 ipads films afspelen voor mijn kinderen, via de Verbatim Media Wireless. Daarvoor moet ik eerst content zetten op een harde schijf, sc kaart of usb stick. Heeft iemand enig idee welk video formaat hiervoor het beste is? Beetje weinig ruimte innemend en goed beeld (en op ipad afspeelbaar) zou prettig zijn. Thanks!
Wat heb je zelf, na vast en zeker Google o.i.d. gebruikt te hebben, al gevonden? Als ik dit (http://www.macworld.co.uk...-wireless-review-3497630/) lees, zie ik: "Our frustrations came from the fact that you can only access files through the MediaShare using the dedicated app. On iOS, this proved to be a pain when we tried to stream movies wrapped in the popular AVI container format - as the media player defaulted to Apple’s built-in QuickTime. There are workarounds for this, but none are particularly convenient."Alphons schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:40:
Ik wil tijdens de autorit op vakantie op 2 ipads films afspelen voor mijn kinderen, via de Verbatim Media Wireless. Daarvoor moet ik eerst content zetten op een harde schijf, sc kaart of usb stick. Heeft iemand enig idee welk video formaat hiervoor het beste is? Beetje weinig ruimte innemend en goed beeld (en op ipad afspeelbaar) zou prettig zijn. Thanks!
[ Voor 30% gewijzigd door Volkan1984 op 21-06-2017 18:31 ]
Wouter, de app van verbatim heeft zelf een player, die geen gebruik maakt van externe players, Of heb jij hiervoor een workaround?
Waarom zet je de films niet rechtstreeks op de iPads? Films converteren met Handbreak, syncen met iTunes en klaar is kees.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Zet de films in MP4 formaat op je mediashare. Gebruik iets als handbrake om ze vooraf te transcoderen, daar kan je ook meteen een profiel op kiezen met iPad compatibiliteit.
Met Handbrake 480p MP4 moet je volgens mij toch aardig wat films er op kunnen zetten.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Met nieuwere ipad's met meer GB's is het wellicht eenvoudiger om ze via itunes te syncen, maar zelf gebruik ik voor op vakantie / onderweg al een paar jaar een mediashare wireless met een ipad (mini2).
Werkt prima voor jouw doel. Als je eenmalig 5 euro uitgeeft aan nPlayer kun je bijna alle formaten afspelen, heb zelf avi, mkv, mp4 etc afgespeeld, meestal van usb stick waar ik wat 720p filmpjes en muziek opzet voor onderweg. Eenmalig netwerkshare aanmaken met juiste settings en daarna is het kwestie van mediashare wifi connecteren en nplayer starten. Voordeel van usb sticks boven sd kaartjes is dat je ze ook nog in hotelkamers ed in kan pluggen als je een tv hebt.
Deze app is de afgelopen jaren regelmatig onderhouden (geen garantie natuurlijk) en speelt ook content van je netwerk als je thuis bent. Heb net even geprobeerd met de mediashare en twee shermen tegelijk en ik kon twee verschillende films afspelen, 1 op de telefoon en 1 op de ipad. kleine stotter aan het begin en daarna prima beeld.
Werkt prima voor jouw doel. Als je eenmalig 5 euro uitgeeft aan nPlayer kun je bijna alle formaten afspelen, heb zelf avi, mkv, mp4 etc afgespeeld, meestal van usb stick waar ik wat 720p filmpjes en muziek opzet voor onderweg. Eenmalig netwerkshare aanmaken met juiste settings en daarna is het kwestie van mediashare wifi connecteren en nplayer starten. Voordeel van usb sticks boven sd kaartjes is dat je ze ook nog in hotelkamers ed in kan pluggen als je een tv hebt.
Deze app is de afgelopen jaren regelmatig onderhouden (geen garantie natuurlijk) en speelt ook content van je netwerk als je thuis bent. Heb net even geprobeerd met de mediashare en twee shermen tegelijk en ik kon twee verschillende films afspelen, 1 op de telefoon en 1 op de ipad. kleine stotter aan het begin en daarna prima beeld.
12 Augustus 2026 weer proberen
Pagina: 1