Advies nieuwbouw netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:31
Ik ben opzoek naar een advies over mijn netwerk in mijn nieuwe woning.
We hebben nog even voor oplevering maar ik moet alvast nadenken over het maatwerk (loze leidingen enzo).
Op dit moment woon ik op 1 verdieping met een tuin maar ik merk in de tuin al verminderde wifi ontvangst.
Als ik kijk naar vrienden in een gelijkwaardig huis hebben die allemaal problemen met wifi ontvangst.

De ruwe opstelling.
Begane grond:
  • meterkast waar Ziggo binnenkomt
  • in de woonkamer TV met Android tv box voor streamen
  • Tuin waarin ik ontvangst wil
Eerste etage:
  • werkkamer
  • twee slaapkamers met tv
  • goed wifi signaal
Tweede etage:
  • enkel wifi signaal nodig
Hier is een 3d tekening van het huis.
https://planner5d.com/vie...9bdfc150c4ef00cd8db0bfc30
(helaas ziet het er net iets anders uit dan op mijn telefoon).

Het liefst prik ik de Android tv box gelijk in de kabel.

Ik heb toevallig laatst gelezen over een mesh router. Echter weet ik niet of dit vooral marketing is of dat het echt goed werkt.

Heeft er iemand met een soortgelijke setup?

[ Voor 7% gewijzigd door madmaus op 20-06-2017 20:17 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Leg zoveel mogelijk loze buisjes. Ik zou zelf minimaal 2 loze buizen naar elk vertrek willen en daar ook nog eens ern buisje met 2x utp bij. Houd ook alvast rekening met bijvoorbeeld zonnepanelen door daar alvast een buisje voor klaar te leggen. En eventueel een elec auto. Ook al wil je het nu nog niet het kan maar zo zijn dat je het over 10 jaar wel wilt en dan ga je blij zijn dat je nu die paar euro extra uit hebt gegeven.

Verder zou ik naar elke verdieping centraal in het plafond een utp willen hebben voor een access point. Dan kun je daar een ap met poe ophangen.

[ Voor 33% gewijzigd door .Maarten op 20-06-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:43
Als je loze buizen laat leggen pak dan 19mm ipv 16 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
We krijgen standard een stuk of 8 zonnepanelen op het dak. Ik ga er vanuit dat dit allemaal bij de standaard afwerking hoort.

2 loze leidingen per vertrek is te doen.
Hoe zit het met zo'n acces point ivm dat mesh systeem (puur naar wifi bereik kijkend)?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Vandaag nog een maatwerk gesprek gehad.
Helaas zijn de Loze leidingen allemaal 16mm geen optie tot 19mm.
In hoeverre past een cat 6 utp bij een Cai kabel in een 16mm? Of heb ik dan per definitie 2 leidingen nodig?
Ik wil zo veel mogelijk met WiFi en chromecast werken zodat ik geen tv kabel nodig heb in de slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:54
Als je geen CAI gebruikt, waarom laat je dit aanleggen dan? Dan hoeven ze ook niet samen in 1 buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik wil alle opties open houden.
Liefste had ik 19 mm loze leidingen.
Het aanleggen van een nieuwe loze leiding kost 170 euro dus ze vragen overal de hoofdprijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:55
En als je nou zelf de 19mm buis aanleverd bij je aannemer? Willen ze die wel voor je verwerken?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik kan het voorstellen. Ik vermoed van niet. Het is een super grote aannemer. Die zullen dit minder snel doen en je dwingen dubbele loze leidingen te nemen.
Woonconculent was ook vrij duidelijk over de gebruikte leidingen, geen mogelijkheid tot 19 mm.

Cat5e is zeker niet meer aan te raden deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 21:57
(jarig!)
madmaus schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:38:
Ik kan het voorstellen. Ik vermoed van niet. Het is een super grote aannemer. Die zullen dit minder snel doen en je dwingen dubbele loze leidingen te nemen.
Woonconculent was ook vrij duidelijk over de gebruikte leidingen, geen mogelijkheid tot 19 mm.

Cat5e is zeker niet meer aan te raden deze tijd.
Volgens mij gaat 1000Mbit nog prima over Cat5e. Dus het is beter dan niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:14
Zolang er niet te gek veel (scherpe) bochten in een 16mm buis zitten krijg je de Hirschmann Koka9TS + Belden 7965E (Cat6 kabel) er prima doorheen, zal her en der een even stroef gaan maar daarvoor kan je evt. altijd nog kabel-glijmiddel voor gebruiken :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1