Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

desktop geen ethernet verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Hallo,

Sinds vanochtend heeft mijn desktop ineens geen verbinding met internet meer via de ethernet kabel. Andere laptop en telefoons hebben wel wifi en ook de ps4 heeft gewoon internet via de ethernet kabel.

toevallig nu net andere ethernet kabels geprobeerd maar ook dit zonder succes.

Heb de automatisch IP toekenning veranderd naar een statische maar nu krijg ik de melding dat de standaardgateway niet beschikbaar is.

Nu heb ik geen idee waar ik het zoeken moet. Mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik dat uiteraard graag.

PSN: Eczeem

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat je netwerkadapters nog wel geïnstalleerd? Update de drivers eens van dat ding.

Welk OS draai je?

• Dooiedibbes
Eerste vraag durf ik niet te beantwoorden, nu vraag ik me wel af hoe ik de drivers moet updaten zonder internet verbinding.

Het gaat om een windows 10 versie 1607

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 15:04
De eerste vraag is waarom een statische toekenning in plaats van automatisch?

De tweede is welke instellingen heb je nu voor je ip adres, netmask, standaard gateway?
De derde is welke instellingen had je (zet je adapter weer even op automatische toekenning en schrijf die instellingen op)? En doet je internet het dan ook gewoon weer?

De vierde is zit daar een verschil tussen, behalve je ip adres zelf?

• Dooiedibbes
vraag 1: Omdat dit - Ethernet heeft geen geldige IP configuratie - de eerste foutmelding was vanochtend. Toen was mijn IP ook een 169.x.x.x (uit me hoofd) waarna ik hem statisch heb vervangen naar.

IP: 192.168.1.240
Submasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

Als ik hem weer automatisch doe krijg ik dit - mijn internet doet het dan ook niet
IP: 169.254.250.187
Submasker: 255.255.0.0
Standaardgateway: -

Verschil is dus - naast de andere IP - het ontbreken van een standaardgateway en een iets afwijkend submasker

• NowayIndustries
Je 169.254.*.* adres geeft aan dat windows je kabel wel ziet maar geen DHCP (automatische toekenning) kan voltooien. Dit is de zogenoemde APIPA range, die automatisch wordt ingesteld door windows wanneer dit gebeurt.

Welke netmask, standaard gateway en ip krijgt je laptop bijvoorbeeld? Wellicht dat wanneer je die instellingen kopieert (wel met een ander nummertje na het laatste puntje) het wel werkt.

Anders zul je het in je hardware moeten zoeken, het is zo te lezen geen nieuwe windows installatie? Wat gebeurt er als je de kabels van je ps4 & pc wisselt? Krijgt de desktop dan wel netwerkverbinding?

• Dooiedibbes
Bedankt voor de reacties zo ver. Heb de gegevens van de werkende laptop gebruikt waar bij ik meerdere laatste getallen heb gebruikt bij IP. Allen zonder succes.

Ben bang dat ik niet heel makkelijk de kabel van mijn ps4 in de desktop kan steken kijkend naar de bekabeling en mijn hoogzwangere vrouw..

Hoe kan ik bepalen of het een hardware fout is?

Tevens. Wanneer ik voor automatische verwijzing ga krijg ik deze foutmelding - Ethernet heeft geen geschikte ip configuratie.

Wanneer ik zelf een IP/Gateway/Masker toewijz krijg ik de melding dat hij geen standaardgateway beschikbaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door Dooiedibbes op 20-06-2017 21:03 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kan je uberhaubt de gateway wel pingen als je een fixed IP instelt in hetzelfde subnet? Zo niet, dan is het vrijwel zeker de kabel of je NIC.

https://discord.com/invite/tweakers

• NowayIndustries
Als je laptop nog een ethernet poort heeft dan kun je daar de kabel van je desktop eventueel nog in prikken, dan weet je of het je desktop is of dat het ergens tussen je desktop en router/switch/modem zit.

Als het niet je desktop zelf is dan kun je met je laptop en een ander kabeltje proberen of het de poort is aan de router/switch/modem kant of de kabel. Dus eerst je laptop met een ander kabeltje aansluiten op de router/switch/modem poort van je PS4, dan weet je dat je andere kabel werkt, en dan je laptop met kabel aansluiten op de router/switch/modem poort waar je desktop nu in zit geplugd.

Als het goed is weet je dan waar het probleem door komt, of het nu een hardware of software matig probleem is.

Doet het netwerk het dan niet op je laptop dan is het de poort op de router/switch/modem, doet hij het wel dan is het je kabel naar je desktop toe.

• Dooiedibbes
Held! Heb even wat zitten pielen en wat blijkt. Het is mijn TP Link lichtnet adapter wat de zwakste schakel blijkt. Even kijken of een harde reset de oplossing zal zijn maar nu weet ik in ieder geval dat ding niet lekker werkt.

EDIT: het kan eventueel ook nog zijn dat mijn netwerk kaart het ook heeft begeven, dat zou dubbel pech zijn maar daarover later mee.

[ Voor 23% gewijzigd door Dooiedibbes op 20-06-2017 21:29 ]

• Dooiedibbes
Laatste Update.

Hoezee! Hij is weer up en running, TP link had een reset nodig. Bedankt allen!

Pagina: 1