Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

budget gaming pc +/- 550 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

3 jaar terug had ik een budget gaming systeem gekocht van rond de 450 euro. Hoewel ik de meeste games op een ''redelijke'' kwaliteit kan spelen merk ik wel dat dit besje moeite begint te krijgen met de nieuwere games. Ik vond dat het tijd was om mezelf te verwennen op een nieuwe upgrade en vond via youtube deze build die in mijn budget past.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 167,10€ 167,10
1ASRock AB350M Pro4€ 84,65€ 84,65
1Gigabyte Radeon RX 560 Gaming OC 4G€ 139,-€ 139,-
1Zalman T2 Plus€ 25,01€ 25,01
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-8GRR€ 72,-€ 72,-
1EVGA 430W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,76

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De komende 3 jaar de meest recente games kunnen spelen op in ieder geval medium settings

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget zit rond de 550 euro, kan eventueel uitwijken naar 600 euro mocht dat echt een groot verschil maken

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bezit al een harde schijf, monitor, toestenbord en muis die ik ga gebruiken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet zozeer, een stille pc is altijd prettig maar een beetje brommen vind ik niet al te storend

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Zijn er onderdelen voor hetzelfde geld die beter presteren? Mocht ik 50 euro boven mijn budget gooien zal ik dan een upgrade kunnen krijgen in dit systeem wat de moeite waard zal zijn?

Verwijderd

Uit welk merk en type onderdelen is je huidige systeem opgebouwd?

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een lijstje met mijn huidige pc!
p.s: Mochten hier nog onderdelen tussenzitten die ook nog bruikbaar zijn in mijn huidige pc hoor ik het graag, ik heb helaas niet zoveel verstand met wat voor type hardware waar in past en dergelijke :P.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI A78M-E45€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon R9 270X '14 Series€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon MA-A1000€ 34,-€ 34,-
1Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800€ 87,08€ 87,08
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,58

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 19:57 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Ik zit niet zo goed in de Ryzen builds, maar kan je niet nog wat bezuinigen op het mobo en een wat betere videokaart nemen?
pricewatch: Asus Prime A320M-K
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G
En wat goedkoper geheugen:
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A

[ Voor 15% gewijzigd door Jesse op 20-06-2017 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de tip, Jesse! Is het ook eventueel een optie om een moederbord te kopen met ddr3 ondersteuning zodat ik mijn oude ram hierin kan plaatsen,of snij ik mezelf dan teveel in de vingers toekomst technisch gezien?

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 15:04
Heb je al wel eens gekeken of dat je CPU of GPU je probleem is?
Volgens de benchmarks die ik even snel kan vinden online lijken de r9 270 & rx 560 ongeveer gelijk op te gaan, dat is dan wellicht een minder interresante upgrade dan eerst MB+RAM+CPU+SSD en later eventueel nog een GPU upgrade. Dan kan je eventueel ook nog even doorsparen voor een grotere/betere GPU mocht je daar trek in hebben.

Wat betreft je RAM, ryzen heeft veel baat bij snel werkgeheugen vanwege de architectuur. Maar daar zitten weer andere haken en ogen aan (met moederborden en RAM ondersteuning, etc). Tenzei je de absolute max eruit wil overklokken geeft dit geen problemen geloof ik, vraag het anders even na in het AMD of ryzen topic. Verder denk ik dat een investering in DDR4 ook niet verkeerd zal uitpakken.

Eventueel zou je de huidige behuizing kunnen hergebruiken, gezien je moederbord gewoon mAtx is.

• No-Bro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-11 18:54
Je kan beter als mono pricewatch: ASRock A320M-DGS nemen.Die is 30€ goedkoper en dat kan je dan investeren in een betere GPU
Pagina: 1