Verkeerde geadresseerde mail ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 14:52
Gezien ik niet echt weet waar ik moet plaatsen heb ik maar algemene zaken gekozen...

Sinds een half jaar ontvang ik mail welke gericht is aan een bedrijf waarvan het domeinnaam op die van mij lijkt. Het lijkt erop dat ze toen de keuze gemaakt hebben om dit domein te gaan gebruiken voor de mail i.p.v. hun oud domein. Gezien ik al jaar en dag van een catchall mailbox heb komt deze mail ook daadwerkelijk nog bij mij aan zonder dat de ontvanger een bounce krijgt.

Ik krijg dus nu regelmatig mail van relaties van het bedrijf zoals factureren, verzekeringspremies, 'vieze plaatjes' :P, documenten (incl. legitimaties), facturen, inlog gegevens, sollicitaties (hebben op vacature site verkeerde email adres gezet) etc.

In eerste instantie heb ik contact per mail met een medewerker gehad, maar na één mail reactie terug bleef dit stil. Vervolgens heb ik nog getracht twee keer per mail contact op te nemen met directie, maar dat blijft ook stil. Ik heb hun netjes aangegeven dat ik informatie ontvang (waarbij sommige informatie waarschijnlijk al onder het noemer datalek valt), en dat dit niet netjes is dat ik geen reactie krijg.

Zojuist weer een mail van hun IT partner ontvangen met (admin) wachtwoorden van een Office365 omgeving (waarvan ook dus Exchange Online). Ik ben het dus een beetje moe aan het worden en wil ze op een manier duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is, en dat ze hun email adres duidelijk moeten gaan communiceren (of kiezen voor een ander domein).

Wat zou ik als beste in dit geval kunnen doen? Ik ben niet op zoek hier misbruik van te maken, en ga ook niets met hun informatie doen, maar wil het toch op één of andere manier duidelijk maken dat dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er geen nationaal meldpunt voor datalekken in Nederland?

Het is misschien wat kort door de bocht, maar als jij al meerdere pogingen hebt ondernomen om bij dat bedrijf aan te geven dat ze het verkeerde e-mailadres gebruiken, en daar komt gevoelige data bij kijken, dan lijkt me dat een aangewezen oplossing...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
(Eventueel tijdelijk) catchall uitzetten en lekker laten bouncen?
Of publiek via facebook of twitter contact zoeken, dan is het voor de hele wereld zichtbaar en maken bedrijven doorgaans wat meer haast.

[ Voor 66% gewijzigd door sig69 op 20-06-2017 18:20 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
Hier melden? https://autoriteitpersoon...-persoonsgegevens/tip-ons

Zeker als je zelfs van directie geen reactie krijgt, lijkt dit me de enige juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Heel veel verder gaan dan bouncen kan je niet doen denk ik.

Het melden van een datalek kan maar het is de andere partij die lekt. Je moet zelfs misschien nog oppassen dat ze geen poging gaan ondernemen om je domeinnaam te claimen. De klanten zijn duidelijk verward en dus kunnen ze proberen hard te maken dat je inbreuk maakt op hun handelsnaam. Hoe kansrijk dat is is een tweede....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 14:52
Het is inderdaad de andere partij welke lekt, vandaar dat ik het zo lastig vind... hun doen niets fout (behalve foutief email adres op bijv. een vacature site zetten).

Handelsnaam lijkt me niet zo'n issue, gezien het mijn achternaam is zonder iets extra's. De achternaam is ook in het bedrijfsnaam gebruikt door de oud eigenaar (zit niemand met de familienaam meer in)... er staat ook niets in mijn domein wat refereert naar hun handel :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
Misschien wat onlogische benadering, maar bij mij kwam direct op om een auto responder te maken.

In deze auto responder geef je aan dat het mail adres waar ze bericht x of y naar toe hebben gestuurd niet het juiste email adres is. Verzoekend dat ze bij toekomstig contact wel het juiste adres dienen te gebruiken (e.v.t. bijvoegen). Dat je verder geen banden hebt met deze partij, en het na aandringen niet hebt kunnen oplossen. Via deze weg hoop je een einde te maken aan het verkeerd gebruik van het adres.

Misschien is dat een idee?

Het Retour afzender idee, als de post verkeerd bezorgd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Macsylver op 20-06-2017 18:48 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Of doorsturen en een factuur van een tiental euro per doorgezonden e-mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 10:45
Hoe heb je het opgelost? Ik heb een soortgelijke situaie .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

12_0_13 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:41:
Hoe heb je het opgelost? Ik heb een soortgelijke situaie .. :P
Je kan hiervoor beter een nieuw topic openen, daar heb je meer aan dan een oud topic te kicken :)

Ik zal hem dan ook sluiten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.