Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress i.c.m. mod_php werkt, php-fpm niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 13:59
Al enige tijd zit ik met een klein probleempje, ik huur een VPS ergens met CentOS + DirectAdmin.
Hierop heb ik wat websites draaien met Wordpress welke ik graag over wil gaan hevelen naar PHP7 + PHP-FPM.
Echter draaien ze nu goed op PHP5 / 7 + mod_php, maar wanneer ik switch naar PHP5 / 7 + PHP-FPM dan werkt in wp-admin bepaalde onderdelen niet meer, ik krijg dan de melding vanuit Wordpress dat de pagina niet beschikbaar is.

Ik heb het ook geprobeerd wanneer ik bijvoorbeeld een schone Wordpress installatie uitvoer, met geen enkele plugin ook dan krijg ik in bepaalde onderdelen die fout.

Wanneer ik in wp-admin naar Berichten ga dan krijg ik de melding "Ongeldig berichttype.".

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RYe8ijl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1SR5Ezw.png

Er draait verder:
CentOS 7
DirectAdmin 1.51.4
PHP5.6.30 & PHP7.0.19
Apache 2.4.26
MySQL 5.6 / MariaDB 10.0

Iemand hier enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zodra ik het namelijk terugschakel naar mod_php werkt alles gewoon weer.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Alle reacties

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 18:02

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Maak je gebruik van Custombuild?
Zo ja kijk even of je mod_ruid2 aan hebt staan in de options, ik zou deze uitzetten en php opnieuw builden (incl. config).
Anders in apache de module uitschakelen en je bestandsrechten controleren
mod_ruid2 en php-fpm leveren problemen op met bestandsrechten en achterliggende services zoals dovecot/phpmyadmin etc.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$ chown -R USERNAME:USERNAME /home/USERNAME/public_html/*

$ find /home/USERNAME/public_html -type f -exec chmod 644 {} +
of
$ chmod 644 $(find /home/USERNAME/public_html -type f)
of
$ find /home/USERNAME/public_html -type f -print0 | xargs -0 chmod 644
of
$ chmod -R u+rwX,go+rX,go-w /home/USERNAME/public_html

De laatste chmod unset NIET de execute bit op bestanden

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 20-06-2017 16:39 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• GAITii
Ja ik maak inderdaad gebruik van CustomBuild.

mod_ruid2 staat uit en had daarna PHP opnieuw gebuild inclusief de configs.
In Apache staat de module uit, tevens staan alle rechten voor php-fpm goed en wordt het netjes onder de gebruiker van die desbetreffende website uitgevoerd.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 20:17
Hoe ben je precies geswitcht naar FPM? Heb je ./build rewrite_confs (pas op als je custom configs hebt, sla die eerst op) uitgevoerd daarna?

[ Voor 23% gewijzigd door Erulezz op 20-06-2017 16:51 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• GAITii
Erulezz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:50:
Hoe ben je precies geswitcht naar FPM? Heb je ./build rewrite_confs (pas op als je custom configs hebt, sla die eerst op) uitgevoerd daarna?
Jep die heb ik ook uitgevoerd.

Heb deze handleiding gebruikt: https://www.vultr.com/doc...p-versions-on-directadmin
PHP1 & 2 heb ik omgewisseld zodat 5 default is en 7 als secondary.

• Erulezz
Downgraden naar Apache 2.4.25 is de oplossing;

https://forum.directadmin...54952&p=281558#post281558

Gebruik hiervoor het bestandje custom_versions.txt. Doe daarna een ./build update en dan kan je downgraden.

Er gaat iets niet helemaal lekker met de apache update of met de directadmin configs na deze update. Je hebt net de pech dat je vandaag met deze Apache update ook PHP wilt gaan wijzigen daarom dacht je dat het aan PHP lag. :)

Nou ben ik trouwens wel benieuwd of die configs van DirectAdmin niet helemaal lekker zijn... Met de PHP updates van 1-2 weken terug (7.0.20, 7.1.6) ging het ook al mis. Zelfde inlog problemen, permissies etc

[ Voor 31% gewijzigd door Erulezz op 20-06-2017 17:53 ]

• GAITii
Erulezz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:49:
Downgraden naar Apache 2.4.25 is de oplossing;

https://forum.directadmin...54952&p=281558#post281558

Gebruik hiervoor het bestandje custom_versions.txt. Doe daarna een ./build update en dan kan je downgraden.

Er gaat iets niet helemaal lekker met de apache update of met de directadmin configs na deze update. Je hebt net de pech dat je vandaag met deze Apache update ook PHP wilt gaan wijzigen daarom dacht je dat het aan PHP lag. :)

Nou ben ik trouwens wel benieuwd of die configs van DirectAdmin niet helemaal lekker zijn... Met de PHP updates van 1-2 weken terug (7.0.20, 7.1.6) ging het ook al mis. Zelfde inlog problemen, permissies etc
Thanks! Het zat hem inderdaad in de Apache update.
Probleem is nu opgelost.

• Erulezz
GAITii schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Thanks! Het zat hem inderdaad in de Apache update.
Probleem is nu opgelost.
Als je de laatste reacties leest in dat topic schijnt er nu wel een oplossing te zijn voor 2.4.26 :). Let er nu wel op dat je nooit meer updates voor Apache ontvangt omdat je gebruik maakt van custom_versions.txt. Dus als 2.4.26 stabiel draait zou ik dat uit custom_versions.txt verwijderen zodat CustomBuild weer gebruik maakt van de normale versions.txt. Anders heb je de kans dat je het vergeet en toekomstige updates niet meer binnenkrijgt :)

• GAITii
Ah oke, ik ga vanavond weer eens kijken.

Nogmaals bedankt voor de gouden reactie!

Pagina: 1