Gezocht: Browser app met ingebouwde proxy ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand toevallig een iOS App met ingebouwde ondersteuning voor proxy servers (HTTP of eventueel SOCKS). Liefst met een keuze optie voor meerdere proxies maar gewoon een losse instelling die je kan veranderen zou ook al voldoende zijn.

Ik weet dat je een proxy globaal in kan stellen in het OS zelf in het instellingenmenu bij WiFi. Maar dat wil ik niet, want ik wil niet dat *al* het verkeer van de telefoon door de proxy gaat. Ik wil alleen het verkeer van een aparte browser app door de proxy laten lopen. Dit omdat ik een testomgeving heb met een proxy die daar naartoe gaat (zodat het buiten de proxy gescheiden is). Dan kan ik via die browser app in de testomgeving en voor de rest van de telefoon gewoon een werkende internet omgeving houden.

Ik heb alle browser apps in de store bekeken die ik kon vinden (100+) maar er zit ongelofelijk veel "Gratis Proxy / VPN" zooi tussen die alleen werkt met de proxies van die bepaalde VPN provider. Verder wat Tor gedoe enzo. Niets wat voldoet aan wat ik zoek.

Op Android zijn er verschillende browsers die buiten de systeem proxy om hun eigen proxy instellingen hebben, maar op iOS heb ik er nog geen gevonden. Weten jullie er misschien een? Dit zou erg helpen.

Het meest in de buurt komend waren browsers van verschillende Prive VPN providers (VMWare Airwatch / Juniper enz) waarmee je van buiten naar je interne netwerk kan, maar alleen via de VPN routers van die merken. Maar niets waar je gewoon een HTTP proxy in kan stellen. Heel vreemd, zoiets moet er toch wel zijn??

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:15

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dit soort dingen kun je het beste anders regelen. Maak een proxy.pac bestandje waarbij je conditioneel een proxy koppelt aan één of meerdere domeinen / IP adressen.

Voorbeeld:
function FindProxyForURL(url, host)
{
if (isInNet(host, "192.168.1.1", "255.255.255.0"))
return "DIRECT"; else return "PROXY 11.22.33.44:8080";
}

Host dat bestand vervolgens op een locatie die benaderbaar is op de iPhone / iPad:
http://www.mijndomein.nl/proxy.pac

Vervolgens ga je naar je WiFi instellingen en kies je bij de instellingen voor "Automatic HTTP Proxy" en vul je vervolgens deze URL in.

In mobile safari (en Chrome en andere browsers) kun je vervolgens gebruik blijven maken van een rechtstreekse internet connectie, behalve voor de uitzonderingen die je hebt gemaakt in de proxy.pac, deze zullen via de geconfigureerde proxy lopen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DexterDee schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:43:
Dit soort dingen kun je het beste anders regelen. Maak een proxy.pac bestandje waarbij je conditioneel een proxy koppelt aan één of meerdere domeinen / IP adressen.

Voorbeeld:
function FindProxyForURL(url, host)
{
if (isInNet(host, "192.168.1.1", "255.255.255.0"))
return "DIRECT"; else return "PROXY 11.22.33.44:8080";
}

Host dat bestand vervolgens op een locatie die benaderbaar is op de iPhone / iPad:
http://www.mijndomein.nl/proxy.pac

Vervolgens ga je naar je WiFi instellingen en kies je bij de instellingen voor "Automatic HTTP Proxy" en vul je vervolgens deze URL in.

In mobile safari (en Chrome en andere browsers) kun je vervolgens gebruik blijven maken van een rechtstreekse internet connectie, behalve voor de uitzonderingen die je hebt gemaakt in de proxy.pac, deze zullen via de geconfigureerde proxy lopen.
Hmm, dat is een goed idee maar dat is in dit geval niet handig. Want ik wil vanuit de andere browser deels dezelfde URL's bezoeken.

Bovendien wil ik voorkomen dat de betreffende browser URL's op het echte internet aanroept, voor als die niet toevallig in de proxy PAC file staan. Dan kan hij namelijk de produktie omgeving om zeep helpen. Als die browser al zijn verkeer via de alternatieve proxy doet, kan het daar nooit terecht komen. Zo heb ik het op Android ook geregeld (met Lightning browser).

Maar bedankt voor het meedenken!

Overigens is het gebruik van een betaalde app geen probleem - er moet toch wel wat zijn? Zat VPN/Proxy browsers namelijk, dus het moet kunnen. Alleen alle apps die ik zie zijn vast gekoppeld aan een bepaalde dienst, dus je kan niks zelf instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 20-06-2017 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Voor wie het interesseert, ik heb er inmiddels een gevonden die dit doet! Ik zeg het hier even voor als iemand deze vraag later vindt met de zoekfunctie.

iCab Mobile heeft een ingebouwde proxy functie die onafhankelijk is van de systeemproxy. Werkt perfect!