Toon posts:

Building Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb recentelijk een Home Cinema in elkaar gestoken met een 5.1 Home Cinema set.

Pioneer vsx 324.

ik vindt dat ik niet de Surround Experience krijg die ik wil ervaren zoals ik die bijvoorbeeld in een opstelling bij mediamarkt hoor.

Akkoord dit was toen een goedkopere setup vanwege mijn studenten leven maargoed. Ik zou nu graag overschakelen naar het echte werk.

ik had een 5.2.2 of 5.2.4 in gedachten. Gezien ik een cinema van 5m op 4m qua oppervlakt en 7.2.X opstelling lijkt me overkill aan gewone surround boxen.

nu de grootte hamvraag voor mij.

ik zou graag weten welke opstelling ik best bestel. ik hoor link dat je met versterkers moet werken voor je atmos kanalen. en Recht weer wat anders naar gelang de receiver.

mijn pioneer boxen zijn voldoende denk ik 115W . meer hoeft dat niet te zijn , ze staan nooit vol open, dus ...

welke receiver kies ik hier best voor ( minstens 4 HMDI kanalen input ( PS4,TV,Bluray,PC, eventueel chromecast. )

welke versterker hoort erbij om echte surround te ervaren want nu vindt ik dat mijn surround speakers erg zwak overkomen.

note : ik hou van warm geluid , dus voor zover men kennis gaat , richting een klasse A/B receiver. . . ?

ik probeer mezelf te beperken tussen de 500 en de 800 euro voor de investering. ^^

bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 15:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik zou eerst eens beginnen te vertellen wat voor een setup je nu hebt staan naast je versterker.

- Welke speakers?
- Welke bron, waarmee heb je getest?

Daarnaast is de VSX-324 ook niet echt bepaald een hoogvlieger op versterkergebied. Als je daar 15-20 watt per kanaal uit haalt is het denk ik wel gedaan. Genoeg als je speakers hebt staan met een vrij hoog rendement. Maar met een setje 'melkpakjes', dus kleine speakertjes moet je geen wonderen gaan verwachten.

Een setje deftige boekenplank speakers, of als het kan een paar vloerstaanders. En redelijke surroundspeakers, met minimaal een laagdriver van 4-5 inch. En bijna het belangrijkste een goede subwoofer die hier netje op aansluit. Gaan je al een goed stuk op weg helpen.

Niet wetend wat je budget is natuurlijk, denk ik dat je hier een eind mee moet komen: pricewatch: Teufel Ultima 40 surround (Zwart) .

Als je dan Atmos wilt, zul je nog 2 of 4 surround speakers bij moeten kopen om aan het plafond te monteren. En je zal dan natuurlijk ook een nieuwe versterker moeten aanschaffen. Maar dan ga je ruimschoots over je budget heen. Een beetje degelijke versterker zit al in de categorie 600+ euro. Bijvoorbeeld een Marantz SR5011.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakG5 op 20-06-2017 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 21:26
Je budget ontbreekt een nulletje denk ik....

Met dat geld koop je
een redelijke subwoofer OF
één redelijke speaker OF
een goed scherm OF
een redelijke beamer OF
een zitbank

Aan jou de keuze.
Als je een paar "OF"s in EN wil vervangen... sparen maar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tommie12 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:28:
Je budget ontbreekt een nulletje denk ik....

Met dat geld koop je
een redelijke subwoofer OF
één redelijke speaker OF
een goed scherm OF
een redelijke beamer OF
een zitbank

Aan jou de keuze.
Als je een paar "OF"s in EN wil vervangen... sparen maar.
tgaat hem hier enkel over Receiver / Versterker. Al de rest heb ik al ^^ geen zorgen. Scherm en plaasting speakers , zetels , ect , ... is reeds aanwezig.

ik vindt alleen dat ik niet het geluid krijg dat ik wens te horen.

dit is te wijten denk ik aan de goedkopere pioneer die ik nu heb. maar in plaats van me door de verkopers te laten overhalen op het toestel waar ze de meeste marge hebben zou ik graag beroep doen op julie ervaring en of kennis.

dus mijn budget is enkel receiver / versterker(dit al dit nodig is voor de atmos boxen zoals ik her en der lees )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Niet alles hoeft gelijk high end.

Maar bepaal inderdaad wat je wil en kijk eens op de 2hands markt, dan kom je best een eind.

2de hands versterker 200 euro (met audyssey) (voorbeeld pricewatch: Denon AVR-1910
2 redelijke stereo speakers (eventueel met center van de zelfde lijn) 400 euro. (voorbeeld V&A aangeboden: Chario syntar 100 vloerstaanders

Huidige speakers gebruiken voor surround en je bent al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:57
categorie: Versterkers en receivers

Overigens is de vraag niet echt duidelijk uit de OP en weten we nog steeds niet welke speakers je nu hebt.

De Marantz SR5011 zoals geopperd lijkt me een prima keuze. Een 9.2 versterker gaat wel boven je budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartske op 20-06-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag is enkel. Ik wil een surround experience. en mijn huidige setup geeft me dit niet. (nog uit men studente periode dus goedkopere deel uit de winkel.)

ik heb een 160 Inch scherm , 1080P Projector, momenteel 5.1 geinstalleerd , maar de zou ik graag upgraden naar 5.2.2 of 5.2.4.

ik wens enkel deftige receiver ( nieuw, geen fan van 2e hands) om mijn boxen aan te sturen. want nogmaals , bij surround boxen met mijn huidige receiver zijn zeer zwak.

of is dit aan iets anders te wijten.

dit is de jongen die ik momenteel op het oog heb
https://www.homecinemacen...marantz-nr1607-zwart.html

ga ik hier een bettere surround experience mee krijgen ( ga ik mijn surround beter horen ) dan met mijn huidge setup ? JA / NEE .... ?

is dit duidelijker ... :d ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:12:
Vraag is enkel. Ik wil een surround experience. en mijn huidige setup geeft me dit niet. (nog uit men studente periode dus goedkopere deel uit de winkel.)

ik heb een 160 Inch scherm , 1080P Projector, momenteel 5.1 geinstalleerd , maar de zou ik graag upgraden naar 5.2.2 of 5.2.4.

ik wens enkel deftige receiver ( nieuw, geen fan van 2e hands) om mijn boxen aan te sturen. want nogmaals , bij surround boxen met mijn huidige receiver zijn zeer zwak.

of is dit aan iets anders te wijten.

dit is de jongen die ik momenteel op het oog heb
https://www.homecinemacen...marantz-nr1607-zwart.html

ga ik hier een bettere surround experience mee krijgen ( ga ik mijn surround beter horen ) dan met mijn huidge setup ? JA / NEE .... ?

is dit duidelijker ... :d ???
Nee, geef eens aan wat voor speakers je hebt anders kunnen we je niet helpen. Je kan wel een hele goede receiver kopen, maar als je die aan een aldi setje hangt klinkt het nog steeds bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartske schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:01:
categorie: Versterkers en receivers

Overigens is de vraag niet echt duidelijk uit de OP en weten we nog steeds niet welke speakers je nu hebt.

De Marantz SR5011 zoals geopperd lijkt me een prima keuze. Een 9.2 versterker gaat wel boven je budget.
ik denk dat 9.2 ook overkill is voor een ruimte van amper 20M³ 4 op 5m.

5 surround boxen lijken me meer dan voldoende indien je met atmos werkt , niet ?

of bedoel je dat 5.2.4 boven mijn budget is dan, in dat geval ' het zij zo ' 5.2.2 is ook zeer leuk als het geluid juist aangestuurd wordt denk ik.

toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakG5 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:14:
[...]

Nee, geef eens aan wat voor speakers je hebt anders kunnen we je niet helpen. Je kan wel een hele goede receiver kopen, maar als je die aan een aldi setje hangt klinkt het nog steeds bagger.
HTP-071 Pioneer speaker set, dat bij de versterker aanwezig waren. dit zullen geen High end speakers zijn , maar ik hoop toch dat deze toch voldoende zijn voorlopig ? :d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:23:
[...]

HTP-071 Pioneer speaker set, dat bij de versterker aanwezig waren. dit zullen geen High end speakers zijn , maar ik hoop toch dat deze toch voldoende zijn voorlopig ? :d
Oh wow, nee dat gaat niet het gewenste resultaat opleveren. Mijn tip, koop een nieuwe goede set speakers. Gewoon 2 voor, 2 achter, een center en een goede subwoofer. Let wel dit kost al snel meer dan 1000 euro. Pas dan een oordeel vellen of het alsnog nodig is om de versterker een upgrade te geven, al dan niet naar Atmos.

Eventueel het setje wat ik eerder gelinkt hebt, dan heb je voor het geld echt een topset. Dan nog is de versterker wat magertjes, maar met een goede set speakers moet je er al een stuk meer uit kunnen halen.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakG5 op 20-06-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:23:
[...]

Dan ga je met een nieuwe receiver niks uitmaken. Zou zonde zijn om die boxen aan een receiver van 600eu te hangen. Ik heb zelf ook de gelinkte teufel set en daar ben ik zeer tevreden mee!

Zou inderdaad eerst investeren in een goede 5.1 ervaring voordat je aan atmos etc gaat denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 21:26
Je versterker gaat echt het grote verschil niet maken.
Het ligt véél meer aan de speakers en de ruimte zelf.

Begin met 2 deftige zuilen te scoren op Marktplaats. Dat moet probleemloos lukken voor 500€, dan een betere sub etc.
Als laatste doe je iets met je versterker.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakG5 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:25:
[...]

Oh wow, nee dat gaat niet het gewenste resultaat opleveren. Mijn tip, koop een nieuwe goede set speakers. Gewoon 2 voor, 2 achter, een center en een goede subwoofer. Let wel dit kost al snel meer dan 1000 euro. Pas dan een oordeel vellen of het alsnog nodig is om de versterker een upgrade te geven, al dan niet naar Atmos.

Eventueel het setje wat ik eerder gelinkt hebt, dan heb je voor het geld echt een topset. Dan nog is de versterker wat magertjes, maar met een goede set speakers moet je er al een stuk meer uit kunnen halen.
oejse

en ik dacht net dat het verschil hem in de versterker zou zitten. Maar ik moet kennelijk mijn boxen upgraden.

op wat moet ik letten als ik boxen koop ? want hier ken ik helemaal NIETS van.

bedankt al voor de hulp jongens

ik heb trouwens nog een setje (slaapkamer S-11 pioneer boxen ) zijn deze beter ... ? of is dat hetzelfde ???
https://www.google.be/url...n2FQ&ust=1498060192381470

:D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 12:05
Ga eens naar een goede audiowinkel (hifiklubben zit op veel locaties, maar er zijn ook veel locale winkels, iig niet een mediamarkt of expert) en ga daar eens luisteren naar wat speakers. Dan kun je vervolgens twee dingen doen, je gaat doorsparen (als dat een optie is), of je gaat tweedehands kijken en waagt de gok, want aan specs kan niemand speakers beoordelen.

De basis is hierboven al genoemd. Het formaat van speakers is enigszins bepalend voor de volheid van het geluid. Boekenplank model en vloerstaanders zijn beiden goed, let wel op dit is niet wat we bedoelen met vloerstaanders, dit wel.

Ik zou zeker niet direct voor atmos/hoogtespeakers gaan. Probeer eerst eens een fatsoenlijke 5.1 set samen te stellen en kijk dan of je nog wat mist. Zoals in de bioscoop gaat het iig niet worden, dat is een utopie voor de huiskamer. Dan mag je ook gaan werken aan akoestiek en dat is niet zinvol zonder dedicated home cinema ruimte te hebben.

Aangezien je nu (zo lijkt het uit je woordkeuze) een baan hebt, is sparen wellicht mogelijk en is het geen verkeerde instelling om van 0 te beginnen en langzaam op te bouwen. Eerst een receiver met twee boekenplank speakers, dan twee vloerstaanders en de kleinere speakers naar achteren verplaatsen, dan een center en tot slot een subwoofer. Op deze manier voeg je ook steeds weer een dimensie toe aan de beleving.

[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 20-06-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:39:
Ga eens naar een goede audiowinkel (hifiklubben zit op veel locaties, maar er zijn ook veel locale winkels, iig niet een mediamarkt of expert) en ga daar eens luisteren naar wat speakers. Dan kun je vervolgens twee dingen doen, je gaat doorsparen (als dat een optie is), of je gaat tweedehands kijken en waagt de gok, want aan specs kan niemand speakers beoordelen.

De basis is hierboven al genoemd. Het formaat van speakers is enigszins bepalend voor de volheid van het geluid. Boekenplank model en vloerstaanders zijn beiden goed, let wel op dit is niet wat we bedoelen met vloerstaanders, dit wel.

Ik zou zeker niet direct voor atmos/hoogtespeakers gaan. Probeer eerst eens een fatsoenlijke 5.1 set samen te stellen en kijk dan of je nog wat mist. Zoals in de bioscoop gaat het iig niet worden, dat is een utopie voor de huiskamer. Dan mag je ook gaan werken aan akoestiek en dat is niet zinvol zonder dedicated home cinema ruimte te hebben.

Aangezien je nu (zo lijkt het uit je woordkeuze) een baan hebt, is sparen wellicht mogelijk en is het geen verkeerde instelling om van 0 te beginnen en langzaam op te bouwen. Eerst een receiver met twee boekenplank speakers, dan twee vloerstaanders en de kleinere speakers naar achteren verplaatsen, dan een center en tot slot een subwoofer. Op deze manier voeg je ook steeds weer een dimensie toe aan de beleving.
sparen is het probleem niet, ik kom rondt :p flink gestudeerd zoals papa dat altij wou. Ik zou het alleen zonde vinden moest ik iet weggooien dat eventueel ook kan dienen. + de vriendin moet ook steeds overtuigd worden :D

het volgende heb ik gisteren gaan halen. Ik dacht inderdaad ook , beginnen bij het begin en stap per stap.

ONKYO 7.2 Versterker netwerk (TX NR 676 S)

heb ik nu op het oog

Monitor Audio MRW-10 ( 100w ) de 200 watt versie lijkt me overkill voor films ...

was dit een goede keuze ? :d.

vervolgens , ik kijk of ik een foto kan uploaden van mijn huidige , bescheiden constructie van cinema.

De grote speakers vooraan ( MOET dit ? ) want ik heb Stenen zuilen naast mijn scherm gemaakt (estetisch) en ik heb plaats voor zien voor een kleine box vooraan (ingebouwd) ... vandaar.

Versterker en subwoofer (actief ) is van degelijke kwaliteit ... ? [subwoofer ben i vrij zeker van, versterker heb ik op het gevoel gekocht]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Echt surround sound haal je niet uit standaard spullen :). Dat is mijn mening. Ook kan de ruimte van invloed zijn. Teveel nagalm of reflecties zorgen ook voor een minder goede surround bubble.

Alles is zo sterk als de zwakste schakel. Koop je goede speakers dan blijft de rest achter en andersom. Zo blijf je in principe altijd bezig om de zwakste schakel uit je installatie te halen. Mijn speakers met een standaard marantz receiver klinken ook nergens naar,

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Nu online
Even onduidelijk blijft het mij dat dit is wat je upgrade, maar ok. Versterker en sub zien er prima uit. Echter zijn de speakers die je nu gebruikt van dermate matige kwaliteit dat dit nog geen noemenswaardige verbetering gaat zijn.

Nogmaals investeer in een goede set speaker, of niet, jouw keuze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Het hoeven geen zuilen te zijn, als daar geen plaats voor is kies je boekenplank speakers.

Maar ik begrijp dus dat je in de stenen zuilen een gat hebt gemaakt waar de speakers in moeten? Dat lijkt me niet het ideale uitgangspunt eerlijk gezegd.

Nogmaals het advies, ga met je wensen en eisen eens naar een goede audiozaak om te zien wat er verkrijgbaar is en hoe het klinkt. Vraag ook daar advies. Evt verifieer je de juistheid nog hier op Tweakers.

Iig hoef je niet naar vermogen te kijken, want dat gegeven alleen zegt net zoveel over de speaker als dat het verbruik van een auto zegt over de rijprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Dit valt onder aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Ik wil wel eens een foto zien van hoe de huidige set op is gesteld. Het zijn dan niet de meest spectaculaire componenten met de Pioneer speakers, maar daar moet je - mits goed opgesteld en ingesteld - toch wel een gevoel van 5.1 uit moeten kunnen halen. Als de opstelling slecht is dan gaan betere speakers of een betere receiver echt niet werken. Ik snap ook het telkens naar vermogen wijzen niet. Eerst van de speakers en later van de subwoofer. Dit zegt niets over de kwaliteit en is zeker geen reden om iets wel of niet te kopen. Dat is mogelijk sowieso het algehele advies. Stop met lukraak dingen kopen en luister naar het advies wat ik dit topic gegeven wordt. Ik krijg het idee dat je een upgrade wilt doen puur voor het upgraden. Waarmee we terugkomen bij het eerste punt, de basis.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 11:37

Nibbz

Postmaster General

Wat mis je precies in je surround ervaring?

Je hebt veel verschillende sound modes op versterkers. Als ik muziek luister en ik gebruik de preset "concert" dan klinkt het echt super bagger (Schijnbaar vonden de engineers bij sony het een goed idee, om gewoon reverb aan een preset toe te voegen.. voor die extra dimensie :p ).

CST-EX, en AFD zijn de enige modussen wie een gewenst 5.1 effect geven.

Heb je al eens door de EQ settings gebladerd van je reciever, of uberhaubt je settings menu (en dan met name je speaker setup op je reciever). Als er -5 bass op je front speakers zit e.d., klinkt het natuurlijk nergens naar.

Door daar alles juist in te stellen zal ook een hele hoop schelen.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ONKYO 7.2 Versterker netwerk (TX NR 676 S)

Marantz Shadow Sub 300A.

dit zijn mijn momentele upgrade. De marantz subwoofer , Deze werdt me aangeraden, en hij klonk leuk in de winkel en hij was gewoon bangelijk als'm thuis had draaien.

mijn volgende stap zijn de speakers.

@Nibbz mijn gemis is opgelost. Ik had telkens een 3.1 gevoel. mijn achterste 2 boxen, hoorde ik amper. door de lagere versie van versterker kon ik geen tweaks op de boxen toepassen voor bass, ...

dat gaat met de huidige versterker wel. en dat cinema gevoel is nu wel aanwezig , mooie surround , helder, ... zoals ik het verwacht.

nu, ik heb telkens julie raad meegenomen naar de winkels + andere fora en ik ben voorlopig al heel tevreden.

wat speakers betreft... ik verkies onkyo als deze een goed setje boxen hebben ... iemand dat me hier in kan helpen.

wat ik me heb late wijsmaken is dat het belangrijk is op 2kanaals boxen te zoeken of zoiets ...?

bedankt al , allemaal

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Waarom onkyo speakers? Er is een zee aan keuze. Speakers kies je op gehoor.
Front en surround speakers kunnen hetzelfde model zijn. De center speaker is meestal anders van layout. Verder hoef je eigenlijk nergens op te letten behalve op de klank.

Met 2 kanaals wordt waarschijnlijk 2weg bedoeld. Dat is een speaker met een aparte conus voor de hoge tonen en een conus voor de midden-/lage tonen.
3weg heeft 3 conussen (hoog, mid, laag). 2,5weg heeft volgens mij ook 3 conussen, maar dan 1 voor de hoge tonen en 2 gelijke conussen voor de midden-/lage tonen.
Veel vloerstaanders zijn 2,5weg. Bijna alle boekenplankmodellen zijn 2-weg. Met een sub heb je denk ik minder aan een 3-weg.

[ Voor 47% gewijzigd door LA-384 op 22-06-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:17:
Waarom onkyo speakers? Er is een zee aan keuze. Speakers kies je op gehoor.
Front en surround speakers kunnen hetzelfde model zijn. De center speaker is meestal anders van layout. Verder hoef je eigenlijk nergens op te letten behalve op de klank.

Met 2 kanaals wordt waarschijnlijk 2weg bedoeld. Dat is een speaker met een aparte conus voor de hoge tonen en een conus voor de midden-/lage tonen.
3weg heeft 3 conussen (hoog, mid, laag). 2,5weg heeft volgens mij ook 3 conussen, maar dan 1 voor de hoge tonen en 2 gelijke conussen voor de midden-/lage tonen.
Veel vloerstaanders zijn 2,5weg. Bijna alle boekenplankmodellen zijn 2-weg. Met een sub heb je denk ik minder aan een 3-weg.
onkyo , simpelweg omdat ik ooit een bedankje heb gekocht voor mijn vader, Onkyo surround system. en dat werk heel goed / mooi .

meer niet. er is inderdaad een zee aan keuke . 2 weg speakers voor beter geluid heb ik me laten wijsmaken.

en verder in winkel luisteren naar het geluid ... je kan op specs dus niet zeggen welke boxen wel of niet beter zijn ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:37:
[...]

onkyo , simpelweg omdat ik ooit een bedankje heb gekocht voor mijn vader, Onkyo surround system. en dat werk heel goed / mooi .

meer niet. er is inderdaad een zee aan keuke . 2 weg speakers voor beter geluid heb ik me laten wijsmaken.

en verder in winkel luisteren naar het geluid ... je kan op specs dus niet zeggen welke boxen wel of niet beter zijn ... ?
Elke fabrikant meet (liegt/rooskleuriger maakt) anders en speakers hebben een klankkleur. Daarnaast zijn zaken zoals volume (grootte) en materiaal (hout/plastic) heel bepalend. Ook combineren niet alle speakers goed met alle versterkers, een felle speaker met een schelle versterker is vaak geen goed idee.

Als je goed geluid wil hebben dan is het belangrijker om in de kwaliteit van de speakers te investeren dan in wat dan ook. Persoonlijk heb ik liever budget voor twee speakers van 500 euro, dan 9 voor 1000 euro. Als het dan toch meer kanaals moet zijn, zorg dan vooral voor goede fronts en beknibbel niet te veel op de center (beter geen dan een slechte). Liever goede fronts zonder sub dan slechte met een goede sub. Een slecht sub moet je al helemaal niet naar kijken (iets wat staat te bonken in de hoek is geen aanvulling maar een afleiding).

Zoals al eerder in dit topic staat, kijk eens naar goede vloerstaanders. Zeker tweedehands moet dat echt wel lukken, welk merk en type dat moet zijn ligt aan je persoonlijk voorkeur en sommige merken die bekend staan om slechte mini setjes maken ook goede vloerstaanders. Met je warme voorkeur zou je kunnen kijken naar engelse speakers zoals Tannoy, Kef en B&W. (Maar ook daar houten speakers met een redelijke inhoud!)

Voor de huidige set, kijk eens naar de crossover frequenties, soms is er flink winst te behalen door bepaalde frequenties wel of niet naar de speakers te sturen. Verder kan het helpen om de voor en achter speakers niet op gelijke hoogte te hebben hangen en zorgen voor line of sight. Soms helpt een kleine toe in (beetje naar het midden mikken) ook. Op de versterker zou je kunnen kijken of het mogelijk is om zo veel mogelijk "verbeteringen" en effecten uit te zetten.

Mocht je toch naar een andere versterker gaan kijken (zonde zonder andere speakers) dan zijn zolang je geen 4K gebruikt versterkers van 2006 en nieuwer een optie indien ze multi channel LPCM ondersteunen. De oudere hebben geen DTS-MA en TrueHD, maar DTS-MA en TrueHD = Lossless Compressed LPCM, dus er gaat dan geen bitje verloren.
Mijn Denon 7200W is een weekje weg geweest voor een HDCP 2.2 upgrade en tijdens die week was ik zeer onder de indruk van mijn oude 4306. Zelfs 4K kan een optie zijn met spelers die audio en video op verschillende HDMI outputs kunnen zetten.

[ Voor 67% gewijzigd door |sWORDs| op 23-06-2017 12:22 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 20:16
Kijk eens naar canton
Bijvoorbeeld de plus X of zo
De movie setjes
Deze klinken ongelofelijk goed voor hun formaat
Of teufel.....heeft ook kleinere speakers, maar heb ik verder geen ervaring mee.
Pagina: 1