r9 280x directCUII TOP blaast richting inletfan 330r

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWestenberg
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:15
Hoi!

https://www.dropbox.com/s...nk_fan_direction.jpg?dl=0

Het stuk van mijn gpu wat aan de voorzijde van mijn pc zit blaast schuin omhoog in de richting van mijn inlaat casefan. Dit wordt versterkt door het feit dat de onderkant van de drive bay slots dicht is, dus buigt deze luchtstroom af in de richting van de inletfan. Nou zat ik me af te vragen of dit erg nadelig is, en zo ja of iemand hier iets op weet of tips heeft. Kan ik deze fan casefan bijvoorbeeld beter omdraaien? De gpu is overgeclockt en ik game en mine er mee.

Alvast bedankt,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 12:10
Tja wat wil je er precies mee, als je temperaturen laag genoeg zijn maakt het allemaal niks uit toch?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWestenberg
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:15
Ah, ja daar moet ik misschien even wat over uitweiden. De gpu memory heeft een stock overclock, deze gaf echter crashes. Het was echter een goedkoop demomodel dus met de memory iets terugclocken had ik in feite voor hetzelfde geld alsnog een betere koeling en hogere clocksnelheid op de core, dus heb ik deze niet teruggebracht. De miningsoftware die ik gebruik clockt de memory echter terug naar de factory OC waar ik niks aan kan doen, dus hij wil nog wel eens crashen. Nou ga ik nog wat grotere koperplaatjes op de memory chips zetten (had er al wat kleine op gedaan, hielp al iets), maar dit punt van airflow viel me op en leek me ook niet gunstig.