Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Binnenkort start ik met werken in ons nieuwe huis, en we gaan hier overstappen op het surround systeem van Sonos (playbar, sub, en rears).
Ik heb tot op heden in de living altijd een 'klassieke' setup gehad met versterker centraal en luidsprekerkabels wegwerkt in de muren voor de satellieten. Heel proper, want je ziet helemaal niks van kabels.
Echter, als je de Play1/Play3 als de rears gebruikt heb je uiteraard stroom nodig. Maar een groot (lelijk) stopcontact zie ik niet echt zitten om hoog op de muur te installeren, vooral omwille van esthetische redenen.
We gaan werken aan het plafond, dus ik kan kabels trekken zo veel ik wil.

Ik heb al een aantal opties overwogen, maar nog niets gevonden waar ik echt wild van was.

1) Deze is wel proper gedaan, maar ik kon niet een gelijkaardige schakelaar vinden in onze regio.
https://www.reddit.com/r/..._electrical_for_my_play1/

2) Dit lijkt me ook wel nog aanvaardbaar, maar weet niet in hoeverre dit toegelaten is bij ons (BE).
https://d1b6tx2agdphz5.cl...5ec-bcf8-fc2eb3ab7d09.jpg

3) Of als aternatief, moet ik geen Play:1 of 3 gebruiken, maar voor de rears werken met een Connect:Amp en passieve speakers. Dan kan ik gewoon terug met verborgen speakerkabel werken. Echter lijkt dit me een vrij dure oplossing, want het zijn ten slotte maar surround speakers. Naar mijn schatting zou dit duurder uitkomen als de Playbar zelf.

Zijn hier nog mensen met Sonos Play speakers op de muur, die geen stopcontact zichtbaar hebben?
Zo ja, wat hebben jullie gedaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deandb wat is de huidige status van je project? Ik zit hier met hetzelfde probleem.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De Sonos Play 1 hangt bij ons met dezelfde beugel - Flexon - aan de muur als op de tweede foto.

Ik heb op een standaard inbouwdoos een plaatje gemaakt waarop ik de Flexon beugel heb geschroefd. Snoer stuk inkorten en in de inbouwdoos met lassen aan de 220. Ik hoef geen schakelaar op de speakers.

Leuke van SONOS is dat je de speakers onderste boven kan hangen. Bij ons hangt hij hoog aan de muur, maar je kan wel bij de knopjes. Voordeel, je ziet dan ook geen draden aan de onderkant.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik heb 2 stopcontacten geplaatst net onder een beugel van Vogel’s. 15cm stroomkabel en een prachtige oplossing met minimale kabel. Je kunt hem dus toch nog makkelijk uitschakelen en eventueel vervangen als je er een andere speaker wilt hebben, andere beugel plaatsen en die extra stopcontacten zijn meestal wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButterFly69
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-10-2021
Ik zit met dezelfde vragen. Zijn er nog andere oplossingen mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet mogelijk vanuit de WCD vaste spanning te verleggen naar plek waar box komt te hangen (bruin/blauwe draad) --> fasedraad en nuldraad?

Je hoeft dan ook geen snoer in de wcd te doen..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2018 16:43 ]

Pagina: 1