Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Hoi, ik ben een gamer met een kort pittig kapsel.

Ik vroeg me af of iemand een licht kon schijnen op de volgende build en of ik ergens nog kosten kan besparen (denk aan 100 tot 200eu)?

Mijn voornaamste doel is om competitieve spellen zoals CS:GO, Quake Champions, Lawbreakers, Titanfall 2, etc straks op 120fps te draaien (mid tot ultra zou fijn zijn) en spellen als BF1, Far Cry 5, Destiny 2, Wolfenstein 2, etc in ieder geval op 60fps te spelen met high tot ultra settings. Is dit haalbaar met de volgende build?

MOBO: MSI Z270 Gaming Pro Carbon €174,49
CPU: Intel Core i7-6700K €333,85
Cooling: Corsair Hydro H100i v2 (€115) of Cryorig H7 (€40)
GPU: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 Black Edition €456
Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz €129
SSD: Samsung 850 EVO 250GB €96,75
SSD: Samsung 850 EVO 500GB €165,39
HDD: Seagate Barracuda 2TB €70,90
PSU: XFX XTR 550 or Corsair TX550M V2 €80,90
Case: Fractal Design Define R5 €102,50 (of misschien de NZXT S340 Elite)

Totaal prijs: €1650,78

Huidige specs:
MOBO: MSI Z77A-GD65
Video: MSI N970 GTX Gaming 4G
Memory: GeIL 8GB DDR3-1333
CPU: Socket 1155 Intel Core i5-2500K
Audio: Asus Xonar Essence STX 124dB SNR
PSU: Corsair TX550M
HDD: Seagate 500GB SATA-600 7200rpm 16MB Barracuda
HDD: Seagate 1TB SATA-600 7200rpm 16MB Barracuda
SSD: Samsung 128GB 830 Series
Case: Fractal Design Define R3 Arctic White

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Wat voor monitor heb je? De resolutie waarop je speelt is zeer bepalend. G-Sync of Freesync aanwezig?

Is het haalbaar met je build? Heel kort gezegd: ja. Maar verder snap ik weinig van je systeem :P
- Waarom een 6700K terwijl de 7700K in de winkels ligt? AMD's Ryzen-CPU's al gezien? Je kan twee fysieke cores meer hebben voor een stuk minder, al blijft de 7700k op korte termijn de 'fps koning'.
- Waterkoeling neem je voor de looks, luchtkoeling is net zo goed en in principe zelfs beter voor de rest van je componenten. Is het uiterlijk belangrijk?
- Prima kaart, heb 'm zelf ook :P wel is het kopen van een videokaart op dit moment een totale ramp omdat iedereen en zijn moeder cryptocoins zit te minen. Ik heb ~10 maanden geleden minder betaald voor diezelfde 1070 als dat 'ie in jouw lijstje kost.
Binnen welke termijn wil je kopen? AMD's Vega komt over 1,5 maand uit.
- Twee SSD's? Waarom niet 1x 750GB, of beter nog 1TB lukt voor dat geld. Ik zou een M.2 NVMe SSD kiezen.
- Ik ben geen voedingkenner, maar volgens mij kan dat voor minder.
- Beide kasten zijn prima

Als ik dan verder kijk naar je huidige systeem... waarom prik je er niet 8GB DDR3 bij en zet je er een GTX 1070 of 1080 in? Klok je i5 iets hoger of check vraag&aanbod hier op Tweakers voor een 2700K eventueel, met een leuke koeler :)
Het verschil tussen de 2000-serie en de 7000-serie is behoorlijk klein. Sowieso denk ik dat je videokaart het probleem is nu en niet je processor. Die 970 is nu redelijk te verkopen op V&A ivm die cryptocoin-hype.
Daarnaast kan je je SSD ook gewoon omwisselen voor een grotere en je beide schijven op 1x 2TB zetten.

Waarom 1650 euro uitgeven voor een zeer kleine performancewinst, terwijl je nog een prima systeem hebt? Als je alles een beetje leuk verhandelt op V&A heb je voor dik 1000 euro minder een top 2017 systeem.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Bedankt voor je heldere antwoord Rich!

Ik heb de BenQ XL2411Z (144hz).

Het idee was om rond de tijd dat Wolfenstein 2 en The Evil Within 2 uit zijn (augustus) dit zooitje componenten aan te schaffen.

Mijn CPU wordt op het moment al vrij warm (70 tot 75 graden) en dit ondanks dat ik er al een nieuwe koeler op heb gezet (wat overigens een ramp was met mijn grote klauwen en het opnieuw aanbrengen van thermal paste). Zelf vermoed ik dat de CPU de grootste bottleneck is en dat overclocken geen goed idee is omdat 'ie misschien dan in de fik vliegt. :P

Aan de andere kant kan ik het natuurlijk altijd proberen en mocht het dan mis gaan dan heb ik in ieder geval een betere reden om een nieuw pc te bouwen lol

Oh en btw: wat de SSD's betreft was het idee dat die van 250gb voor de OS (Windows 10) en wat games bestemd was, die van 500gb enkel voor games en de 2tb HDD voor media opslag.

[ Voor 3% gewijzigd door VN1X op 20-06-2017 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

VN1X schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:48:
Bedankt voor je heldere antwoord Rich!

Ik heb de BenQ XL2411Z (144hz).

Het idee was om rond de tijd dat Wolfenstein 2 en The Evil Within 2 uit zijn (augustus) dit zooitje componenten aan te schaffen.

Mijn CPU wordt op het moment al vrij warm (70 tot 75 graden) en dit ondanks dat ik er al een nieuwe koeler op heb gezet (wat overigens een ramp was met mijn grote klauwen en het opnieuw aanbrengen van thermal paste). Zelf vermoed ik dat de CPU de grootste bottleneck is en dat overclocken geen goed idee is omdat 'ie misschien dan in de fik vliegt. :P

Aan de andere kant kan ik het natuurlijk altijd proberen en mocht het dan mis gaan dan heb ik in ieder geval een betere reden om een nieuw pc te bouwen lol

Oh en btw: wat de SSD's betreft was het idee dat die van 250gb voor de OS (Windows 10) en wat games bestemd was, die van 500gb enkel voor games en de 2tb HDD voor media opslag.
Ik weet niet hoe het met jou opslag zit, maar zelf heb ik alleen een 525GB SSD in mijn gamesysteem zitten. Meer dan genoeg om games en windows te installeren.
Voor media kan je gewoon je schijven die je nu hebt overhalen, dan kan je daar ook op besparen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
VN1X schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:48:
Duidelijk :) Tegen die tijd moet AMD's Vega beschikbaar komen. Ik denk dat je met een GTX 1070 een prima keuze maakt voor nu, maar houd er rekening mee met dat je die keuze wellicht wil heroverwegen in augustus.
70 graden is warm, maar niet uitzonderlijk hoor :) welke koeler heb je er nu op zitten? Heb je de oude koelpasta juist verwijderd en de nieuwe juist aangebracht?
Als het goed is zou je CPU namelijk niet veel warmer moeten zijn dan toen je 'm aanschafte. Een 2500K moet je onder een flinke luchtkoeler prima kunnen verkoelen.
Dat is wel de weg die ik altijd zou proberen te nemen. Alleen zit je nu dus op de vooravond van AMD's Vega waar ik persoonlijk zou op wachten als je kán wachten.
Je kan in Windows Schijfbeheer gewoon partities indelen; eentje voor Windows en eentje voor games. Met een 1TB SSD ben je dan goedkoper uit en in de praktijk zal je het verschil niet merken ;)
En waarschijnlijk is minder dan dat genoeg.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Nou ik ben aan het overklokken geslagen hoor. Wellicht dat ik de 3.9ghz wel haal (wow!). :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Onder BF1 load.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mkIINee.png

[ Voor 16% gewijzigd door VN1X op 20-06-2017 20:49 ]

Pagina: 1