Remote desktop via andere verbinding dan internet verkeer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 12:45
Hoi Allemaal

Ik zit momenteel bij een klant waar ik een remote desktop sessie moet gebruiken om mijn werk te kunnen doen. Omdat ik extern personeel ben is dit alleen mogelijk wanneer ik verbonden ben via het bedrijfsnetwerk.

Via dit netwerk wordt internetverkeer echter dusdanig geblokkeerd dat ik vrijwel niets buiten de remote sessie om kan doen (outlook en office 365 zijn bv. al no-go.)

Om dit te omzeilen gebruik ik mijn telefoon als acces-point om geblokkeerde zaken toch te kunnen doen.

Het lastige is dat ik hiervoor steeds mijn bekabelde verbinding met het bedrijfsnetwerk moet verbreken en de draadloze verbinding moet starten,

Weet iemand een manier om met beide netwerken tegelijk te verbinden, en de remote desktopsessie over het bedrijfsnetwerk te laten lopen, en de rest van het internetverkeer via mijn eigen verbinding? (Ik gebruik windows 10 pro)

Versoepeling van de restricties is geen optie, en als ik gewoon met de 2 netwerken tegelijk verbind, dan werkt óf de remote sessie, óf de rest van het internet verkeer, maar nooit allebei

Bedankt voor de hulp alvast

Beste antwoord (via TheVMaster op 20-06-2017 12:56)

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kan ook proberen de metric setting van jouw WIFI lager zetten dan die van de bekabelde verbinding. Dan gaat al het verkeer wat niet LAN is naar de default gateway met de laagste metric (de Wifi).

Dit kan je instellen bij Network adapter -> properties -> IPv4 -> advanced. En hoe lager de metric hoe hoger de prioriteit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Dat kan wel, je zou dan iets met statische routes moeten doen. Zodat je de het 'bedrijfsnetwerk' via de bekabelde verbinding laat gaan en 'de rest' via je mobiele AP. Lees hier voor meer info (en voorbeelden) : https://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490991.aspx

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 20-06-2017 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 17:11
code:
1
route add -p <jouw IP thuis> mask 255.255.255.255 <private IP van je telefoon>

[ Voor 6% gewijzigd door PROnline op 20-06-2017 11:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kan ook proberen de metric setting van jouw WIFI lager zetten dan die van de bekabelde verbinding. Dan gaat al het verkeer wat niet LAN is naar de default gateway met de laagste metric (de Wifi).

Dit kan je instellen bij Network adapter -> properties -> IPv4 -> advanced. En hoe lager de metric hoe hoger de prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
Bedankt voor de reacties!

Het statisch routen klinkt alsof het ook wel had gewerkt, maar de oplossing van Starck was minder werk ;)

Probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Starck schreef op Tuesday 20 June 2017 @ 11:57:

Die kende ik nog niet....weer wat geleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Bijzonder dat niemand opmerkt dat externe zich ook moeten houden aan de policies van het bedrijf waarvoor je werkt.

Hopelijk geen NDA getekend en hopen dat het bedrijf het niet ziet. Ik zou je er gelijk uitschoppen namelijk :)

Ook als externe heb je je verantwoordelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Squ1zZy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:28:
Bijzonder dat niemand opmerkt dat externe zich ook moeten houden aan de policies van het bedrijf waarvoor je werkt.

Hopelijk geen NDA getekend en hopen dat het bedrijf het niet ziet. Ik zou je er gelijk uitschoppen namelijk :)

Ook als externe heb je je verantwoordelijkheden.
Volgens mij gebruikt hij nu zijn privenetwerk (hotspot) voor het verkeer wat niet is toegestaan op het bedrijfsnetwerk. Ik zie niet helemaal wat de overtreding is, zonder te weten wat de overeenkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
Dat klopt inderdaad, alles wat niet toegestaan is gaat via mijn privé netwerk. Het gaat voornamelijk over office 365 applicaties en internetverkeer dat nodig is om mijn werk goed te kunnen doen. Alles netjes volgens de regeltjes dus ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 19:50

Osxy

Holy crap on a cracker

Zou dat toch niet zo stellig roepen, ken genoeg bedrijven die externe verbindingen blokkeren wegens risico op data leaks, randsomware etc. Er is ieder geval een reden waarom ze het hebben geblokkeerd, vaak anders dan medewerkertje pesten of bandbreedte besparingen. En dan is het omzeilen hiervan best wel een dingetje ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Osxy op 22-06-2017 10:09 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Pagina: 1