Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44
Ik ben bezig wat oudere PC's (core 2 generatie) nieuw leven in te blazen door de CPU te overklokken en een wat recentere GPU er bij te prikken (+geheugen + ssd etc). Dit alles binnen de beperkingen van de kleine cases (SFF) en voeding.

Vooralsnog lukt dit best aardig, het is de bedoeling dat ik ze ga verkopen (voor niet al te veel) maar hoe kan ik het beste laten zien wat het extra werk wat er in is gestopt oplevert t.o.v. van de standaard uitvoering ?

Heb zelf wat benches gedraaid met 3Dmark en PCmark maar het valt mij op dat de CPU score niet veel uitmaakt bij die benchmark.

Misschien dat mijn verwachtingen verkeerd zijn maar ik had zelf verwacht dat een verdubbeling in processor capaciteit minimaal 20% meer had moeten laten zien in de score.

Het gaat hier om bijv. een HP DC7900 SFF, standaard met C2D E8400 (@1333Mhz -> 2x3GHz) nu uitgevoerd met C2Q Q6600 (@1333MHz -> 4x3GHz), 8GB geheugen, SSD en ATI W2100 videokaart.

tldr;
Hier wil ik een 'allround' benchmark (office, internet, photoshop) op los laten waar gaming geen of een kleine rol in speelt maar dus wel de (nuttige) verschillen laat zien tussen bijv. dual en quad core.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Beste antwoord (via DukeBox op 20-06-2017 18:53)

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08 19:37
PCmarkk gewoon. oudere versie :)
https://www.futuremark.com/benchmarks/legacy ( zijn allemaal gratis tegenwoordig )
voor cpu kun je alsnog cinebench gebruiken hoor :)
of userbenchmark kan ook nogwel

[ Voor 6% gewijzigd door RobinKuijp op 20-06-2017 17:51 ]

Meow, meow I'm a cow

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08 19:37
PCmarkk gewoon. oudere versie :)
https://www.futuremark.com/benchmarks/legacy ( zijn allemaal gratis tegenwoordig )
voor cpu kun je alsnog cinebench gebruiken hoor :)
of userbenchmark kan ook nogwel

[ Voor 6% gewijzigd door RobinKuijp op 20-06-2017 17:51 ]

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Ok ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
@RobinKuijp Heb ze allen er op los gelaten maar toch niet echt het gewenste resultaat. pcmark 10 (sinds gisteren beschikbaar) doet het eigenlijk nog het beste alleen geeft hij aan dat mijn gpu niet validated is (unknown). Waarschijnlijk is een amd w2100 niet echt gebruikelijk.

Wanneer de temp. weer wat meer uit te houden is op mijn zoldertje ga ik weer wat proberen.