Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

L/W warmtepomp Fujitsu Waterstage WH11F goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09
In onze zoektocht onze woning verder te verduurzamen hebben we inmiddels ook een offerte voor een L/W warmtepomp.

De woning (spouw en vloer) worden nog extra geïsoleerd met PUR.

Systeem voor ogen is nu:
Fujitsu Waterstage WH11F
119 m2 vloerverwarming
71m2 verwarming mindels radiatoren

Zone verdeling middels Domuz en draadloze thermostaten voor de zones:
vv beneden
vv boven
radiatoren boven
radiator werkkamer
tapwater bedrijf ook middels de WP met behulp van een 300L boiler. (met 1 keer per week legionella programma)

Dit alles incl installatie voor krappe 12.000 ex btw.

Nu vind ik niet heel veel onafhankelijke ervaringen mbt Fujitsu Waterstage WP's en ik was eigenlijk benieuwd of deze pomp het huis ook in de winter goed warm kan houden of dat deze dan de elektrische na-verwarming .

Be fast .... Be furious....

• Cupid673
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Om deze vraag goed te beantwoorden, zul je een warmteverliesberekening moeten maken. Het is onmogelijk om zonder info over de warmtebehoefte van je woning hier een zinnige uitspraak over te doen.

Let er op dat je geen "normale" radiatoren kunt gebruiken, maar lage temperatuurradiatoren. Maar zo zijn er nog vele zaken waar je op moet letten.

Laat in ieder geval een één of twee andere partijen offreren. Vraag na hoeveel pompen zij al hebben geïnstalleerd. Dat kan je heel veel ellende besparen, zeg ik uit ervaring.

48 x Axitec 260Wp - Goodwe 15k - www.pvoutput.org/list.jsp?userid=59318

• Bl4ckviper
Dat zou bij -10 11 kW zijn.

De installateur rade aan de normale (vrij kleine) radiatoren nog niet te vervangen. En evt met speed convector te werken alvorens overgaan op vervangen naar ltv radiatoren. Voor de slaapkamers (waar nu de radiatoren hangen) is de warmte vraag maar 4kw (60m2)

Heb nog een andere offerte. Deze was zonder zone indeling stuk duurder en kwam met een 9kW pomp, zelfs met mijn snelle berekening vond ik dat wel erg krap.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 19:42

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Als "Speed Convector" gelijk staat aan "Radiator Booster"/Jaga DBE
Tip: wat is het geluidsniveau op "standje max" van de speed convector?
In slaapkamers moet over het algemeen een zeer laag geluidsniveau heersen tijdens de slaap.
Persoonlijk wens ik ze niet in mijn slaapkamer (2x Jaga DBE op begane grond), en dat is dan 28 dba.
Ik denk er van wakker te worden bij het aanschakelen.
Maar als je al veel na isolatie hebt gedaan is het mogelijk dat het niet nodig is. Maar zeker weten kan je dat alleen maar met een warmteverlies rekening (vooraf) en een strenge winter als praktijk toets.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Wil je weten of 11kw een goede keuze of dat een fujitsu een goede keuze is? Wij hebben ook een fujitsu, 6kw. Werkt perfect. Eenvoudig te bedienen, compact apparaat en lekker stille buitenunit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Bl4ckviper
Beide. Dus of het een goed apparaat is en geschikt voor vrijstaande woning voor betreffende m2.

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22
Er is erg weinig om mee te werken , voor een eerste indruk of je onder of boven 100kWh/m2/j zou kunnen zitten.
Over Fujitsu kan ik weinig zeggen, ik heb een ander merk en geen split unit
Mocht je voorheen meer dan 3500-4000m3 aardgas of op een koude ijsdag gemakkelijk 30m3 aan verbruiken hebben gehad dan is kwistig rondgaan met isolatie geen luxe, want je WP kan met kunst en vliegwerk maximaal equivalent van 26m3 op een dag leveren.

Ik doe het voor een 1932 woning met 2x6kW Pana monoblock, voor 98m2 VV en 137m2 met radiatoren + 42m2 vorstvrij [+5C], waarbij nog gewoon de oude radiators uit begin 1970 heb hangen.
Ik heb wel booster fans eronder, maar die worden meer gebruikt voor koeling en balanseren van retourtemperatuur voor constante dT, zodat WP in lagere deellast 24/7 blijft loopt in het stookseizoen
Op de 1e verdieping zijn de boosters afgelopen stookseizoen nog niet aangeweest voor verwarming,

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Bl4ckviper
@Domba Momenteel ligt het verbruik op 2339 m3, doorrekenen naar september (jaar) is dit waarschijnlijk 2500 m3

Op de koude dagen lag het verbruik van gas gemiddeld tussen de 17 m3 en 20 m3 met als aantal uitschieters een aantal dagen 22 m3 en 24 m3

Pagina: 1