Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Azure - Windows Server PPTP verbinding

Pagina: 1
Acties:

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Ik wil eigenlijk een PPTP verbinding hebben op mijn Windows server naar een netwerk. Helaas is PPTP geblocked vanwege GRE op Azure. Dit is logisch gezien ze de routing zelf gebruiken.

Nu wordt overal op internet aangeraden om een point-to-site aan te maken alleen wil ik gewoon een client hebben die verbinding maakt met een al bestaand VPN. Hoe kan ik in Azure simpel een VPN benaderen met PPTP?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je wilt dus vanuit een Azure VM met pptp verbinden naar een al bestaande VPN, die niet door Azure gehost wordt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• xzaz
Question Mark schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:29:
Je wilt dus vanuit een Azure VM met pptp verbinden naar een al bestaande VPN, die niet door Azure gehost wordt?
Correct, bij een klassiek vn kan je wel een gehele gateway aanmaken met VPN alleen simpel een client blijkt niet te bestaan. Moet hiervoor een volledige firewall worden geïnstalleerd? 8)7

[ Voor 130% gewijzigd door xzaz op 20-06-2017 08:46 ]

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:07
PPTP is oud en moet je niet willen gebruiken.... Je kunt beter OpenVPN gebruiken tussen de 2 omgevingen, of een ander (veiliger) protocol...

• xzaz
Neal schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:48:
PPTP is oud en moet je niet willen gebruiken.... Je kunt beter OpenVPN gebruiken tussen de 2 omgevingen, of een ander (veiliger) protocol...
Tja, dat is een keuze die ik niet kan maken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xzaz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Dan is 't toch simpel? De keus om geen PPTP te gebruiken is al voor je gemaakt omdat Azure niets met GRE doet. Tijd voor wat anders. Wie in je organisatie wil er PPTP gebruiken dan? Die mag terug naar de vorige eeuw. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Hero of Time schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Dan is 't toch simpel? De keus om geen PPTP te gebruiken is al voor je gemaakt omdat Azure niets met GRE doet. Tijd voor wat anders. Wie in je organisatie wil er PPTP gebruiken dan? Die mag terug naar de vorige eeuw. ;)
Azure doet wel wat met GRE, ze blocken het met een reden omdat Azure zelf onderwater ook al GRE gebruikt voor Netwerk virtualisatie. Dat ziet alleen niemand.
PPTP moet TS inderdaad niet meer willen, je gaat naar de cloud, dus gelijk een mooi moment om de rest van je spullenboel met zijn tijd mee te laten gaan.
xzaz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Maar wel een advies dat je kunt geven ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Meekoh op 20-06-2017 12:21 ]

Computer says no

Pagina: 1