Krakend geluid LGS 5.1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Plankton
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik heb thuis een LGS 5.1 speakerset liggen. Deze is een drietal jaar geleden eens gewonnen op een kermis, en is tot nu in de kast verdwenen.

Echter, nu wil ik dit setje op mijn pc aansluiten, maar er komt een zeer stil en krakend geluid uit alle speakers.
Andere kabels geprobeerd, geen verandering, andere pc geprobeerd, geen verandering. Als laatste heb ik alles eens aangesloten op de tv, maar nog steeds het stille en krakende geluid doorheen alle boxen...

Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat er een serieus mankement in de versterker zit, en dat het setje dus de vuilhoop op kan. Toch wou ik eerst eens informeren of het nog aan iets anders zou kunnen liggen? Op het internet zelf heb ik niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag.

PS : als je het volume instelt op de versterker, knippert het ingestelde geluidsniveau voor een paar seconden. Dit knipperen hoor je ook heel duidelijk door de speakers als het luider en stiller worden van het gekraak...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:19

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

gewonnen op een kermis
Ik denk dat daar je probleem ligt... Dat is zo goedkoop mogelijke prulzooi waar waarschijnlijk een hele hoop filters e.d. niet inzitten om kosten te besparen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Plankton
Dat zulke toestanden geen hoogstaande kwaliteiten afleveren, daar ben ik me van bewust, maar is het niet wat kort door de bocht om dan te zeggen dat LGS enkel krakende versterkers aflevert? Mij lijkt het alsof er gewoon iets stuk in is, daarom dat ik hier de vraag stelde of er iemand toevallig iets weet waar ik naar kan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het serie nummer van je LGS 5.1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Plankton
Dat is LGS581209110570... Slechte batch ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Oxidatie van de volumeknop/potmeter afstandbediening in snoer. Even opschroeven, openwippen, dicht klikken, en kijken of 't daarna verdwenen is.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Plankton
De volumeregeling gebeurd elektronisch via drukknoppen en een lcd schermpje. Ik heb de versterker wel eens opgeschroefd, en wat mij opviel is dat er op de printplaat her en der een witte afzetting was (zoals de witte kringen op je kleren als je hard gezweet hebt). Ook hier en daar een beetje een roestige kleur...

Ik heb alle fiches binnenin eens losgemaakt, nagekeken en terug gemonteerd, zonder verbetering van de klank. Een enkeltje dus naar het containerpark :-)
Pagina: 1