Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kribbie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2023
Mijn opmerking.

Ik kom steeds vaker advertenties tegen waarbij er niet gereageerd wordt door de adverteerders.
Ben van mening dat advertenties verwijderd moeten worden waarbij een adverteerder niet reageert.

Zie hier een voorbeeld;
gallery: buter

Tweakers is voor de rest super en ben er heel blij mee.

Tweaker V&A heeft voor de stichting waarbij ik vrijwilligers werk doe veel hardware op geleverd en daardoor zijn kinderen naar huis gegaan met mooie PC's.

knip

Met vriendelijke groet,
Erwin

[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-06-2017 08:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je weet niet of de persoon op andere berichten wel reageert, noch wat in die berichten stond :)

Maar waarom spam je je eigen youtube clip? Dat is toch ook vervuiling?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kribbie
Is er een reactie op het niet reageren ok maar 2.
Dit moeten tweakers toch kunnen na kijken, of eventueel een de advertenties inactief zetten tot de gebruiker zelf reageert.

Met vervuiling ja als jij dit vervuiling vindt.
Ik laat zien wat we hebben gedaan met hardware die gedoneerd is via Tweakers V&A en ander kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kribbie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:58:
Is er een reactie op het niet reageren ok maar 2.
Dit moeten tweakers toch kunnen na kijken, of eventueel een de advertenties inactief zetten tot de gebruiker zelf reageert.
Iemand die niet reageert wordt gestraft doordat 'ie niets verkoopt. Wat jij wilt kost veel werk van anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 19-06-2017 22:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:52
Niet iedere gebruiker reageert meteen op een reactie. Het zou netjes zijn als dat wel zou gebeuren maar zie niet in waarom er extra werk gecreeerd moet worden?!

User moet melden dat een aanbieder niet reageert
Tweakers.net moet gaan controleren of dat zo is en hoe lang
etc

Lijkt mij weinig zinvol. Reageert een aanbieder niet, dan maar op zoek naar een ander. Niet moeilijker maken dan het is

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals gambieter al zegt, jij hebt geen idee of iemand op andere gebruikers wel reageert en het is onmogelijk om voor iedere gebruiker na te gaan of hij/zij wel reageert.

YouTube-linkje heb ik ook weggehaald, als je het in je sig zet is het geen probleem maar het had niets te maken met dit topic.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Daarnaast wordt een advertentie na bepaalde tijd ook automatisch opgeruimd, dus inactieve tweakers met advertenties worden vanzelf "opgeruimd".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals hierboven dus al gemeld: wij kunnen op geen enkele manier zien of een gebruiker wel of niet reageert. Communicatie kan via DM, mail of berichten verlopen, dat is amper te monitoren, en mail al helemaal niet. Er kunnen allerlei redenen zijn: ziek, vakantie, geen interesse meer, whatever. Als er geen reactie komt, jammer dan, dan moet je verder zoeken.
Advertenties kennen sowieso een levensduur van 2 maanden, daarna worden ze automatisch verwijderd, tenzij de gebruiker kiest voor een eenmalige verlenging.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 22:45

dlmh

Lo-Fi

Bij Marktplaats zie je bij de gebruiker hoe snel en hoe vaak (%) deze reageert op berichten. Dit werkt uiteraard alleen als je gebruik maakt van de ingebakken berichtenservice. Geen idee of dit voor V&A (makkelijk) te implementeren is, maar ik vind het wel een handige feature.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:58
dlmh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:30:
Bij Marktplaats zie je bij de gebruiker hoe snel en hoe vaak (%) deze reageert op berichten. Dit werkt uiteraard alleen als je gebruik maakt van de ingebakken berichtenservice. Geen idee of dit voor V&A (makkelijk) te implementeren is, maar ik vind het wel een handige feature.
Waar dan? Ik ben het nog nooit tegengekomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

frankyboy707 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Waar dan? Ik ben het nog nooit tegengekomen...
Ik heb even gekeken: ik zie het alleen in de app en niet op de site en ook niet bij alle gebruikers. Wellicht is het een optie die je vrijwillig kunt aanzetten?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebeurt regelmatig dat iemand in no-time echt tig berichten krijgt; zelfs tijdens het eerste overleg met de eerste die reageerde. Je gaat niet voordat je een indicatie hebt je advertentie op gereserveerd zetten.
Je hebt er waarschijnlijk ook weinig behoefte om dan de hele verdere lijst mensen allemaal op de hoogte te gaan stellen dat je al een koper hebt. Daar is zeker bij regelmatig adverteren geen beginnen aan.

En het is ook niet verplicht; als iemand 1 euro biedt via DM op een advertentie van 1000 euro, maar ook bij minder extreme veruit te lage biedingen, moet iemand zich niet verplicht voelen.

Op Tweakers zien we het extreem weinig dat iemand een advertentie aanmaakt en dan gewoon nooit meer terugkomt. Vrijwel alle gevallen slaan dus op een situatie waar om een of andere reden een reactie niet zinnig is. Het lijkt me niet dat we daar een heel systeem voor hoeven inrichten. Hoe fijn het ook zal zijn dat je altijd een antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dlmh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:30:
Ik kijk daar nooit naar, vind het niet werken;

Ik adverteer soms voor een vaste prijs en zet er dan ook bij "op biedingen wordt niet gereageerd" en krijg dan alsnog berichten voor xx euro kom ik het nu halen.

Daar reageer ik niet op evenmin op vragen over het product wat duidelijk in de advertentie staat. Ik doe geen zaken met mensen die niet serieus zijn.

Dit zijn mijn ervaringen op marktplaats.nl
V&A op Tweakers vind ik veel beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

@Verwijderd ik hecht er zelf ook niet heel veel waarde aan, maar begrijp waarom dit wellicht een vrijwillige keuze is. Marktplaats is voor mij voor electronica ook tweede keus, maar voor meubels of een motor kan ik helaas nog niet op V&A terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik begrijp wel degelijk de frustratie van de TS maar je weet niet wat op dit moment de situatie is van deze gebruiker hij is uberhaupt vrij nieuw op tweakers.
Dus wie weet heeft hij niet aanstaan dat hij mail krijgt als er een PM voor hem is?
Of er is iets ernstigs met hem/haar of in de familie gebeurd waardoor reageren op advertenties niet perse mogelijk is of prio nr 1 is?

Het kan ook dat deze persoon op vakantie is en er gewoon niet bij stil staat dat hij deze advertenties nog actief heeft staan en let hij daardoor iets minder op mailtjes?

Wat het ook is ik zou überhaupt nooit snel bij iemand die zo nieuw op tweakers is zulke duren producten kopen?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10 23:41
om eerlijk te zijn, wel n puntje.
gebruiker is net n maandje actief, 0 beoordelingen en reacties op de pagina uit?
ruikt naar n mogelijke scammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tijd is het meest kostbare bezit. Dat ga je niet besteden aan het schrijven van reacties op vragen die geen antwoord verdienen.

Als je antwoord moet geven op elke advertentie waar gevraagd wordt hoeveel je voor het product wilt hebben, waar gewoon de vraagprijs bij staat, heb je een nieuwe dagtaak. Zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kribbie
Hallo,

Zelf is het zo dat ik het vaker tegen kom en mijn intentie is om V&A schoon te houden. Ik begrijp ook dat persoonlijke omstandigheden hier ook mee kunnen spelen. Ook kan een bieding te laag zijn maar persoonlijk heb ik altijd gereageerd op DM en mails. Na het zien van de reactie van de reacties waarbij advertenties na 2 maanden automatisch verwijderd worden was meer duidelijk. Zelf was dit mij nog niet overkomen mijn advertenties hebben nooit zolang gestaan.

Heb begrip voor het verwijderen van het filmpje. Maar wil toch de mensen bedanken voor de spullen die wel hebben gekregen via Tweakers.

Tweakers is voor de verkoop en koop van gebruikte computer hardware mijn nr. 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
JWL92 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:25:
gebruiker is net n maandje actief, 0 beoordelingen en reacties op de pagina uit?
Wat betreft de mogelijkheid tot reageren onder de advertentie: dit staat al lange tijd automatisch uit bij het maken van een nieuwe advertentie, de verkoper moet het dus zelf aanzetten. Zelf activeer ik deze mogelijkheid meestal wel ('n paar keer vergeten), maar veel, ook 'oude', adverteerders doen het niet, vooral omdat er tweakers zijn, die zich nav een advertentie, geroepen voelen, om over de vraagprijs te gaan zeuren, terwijl ze verder totaal geen interesse hebben, ook een soort 'vervuiling'...
Toevallig was hier gisteren nog een, inmiddels gesloten, topic over: Wijziging User Review - [mezg] [spartacusNLD]
Dat een vrij nieuwe gebruiker dit niet weet, en dus niet activeert, hoeft (zonder andere 'verdachte' omstandigheden), nog niet meteen te betekenen, dat hij een scammer is.

[ Voor 6% gewijzigd door Marly op 20-06-2017 17:38 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

JWL92 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:25:
Zullen we aub niet afgaan op vermoedens, onderbuikgevoel, geurtjes en wat al niet meer? Als je concreet bewijs hebt, ontvangen we dat graag. In alle andere gevallen is iemand onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Aan heksenjachten doen we hier niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Microkid schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:54:
[...]

Zullen we aub niet afgaan op vermoedens, onderbuikgevoel, geurtjes en wat al niet meer? Als je concreet bewijs hebt, ontvangen we dat graag. In alle andere gevallen is iemand onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Aan heksenjachten doen we hier niet.
Nog afgezien van het feit dat scammers typisch wel vlot reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
indigo79 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:32:
[...]

Nog afgezien van het feit dat scammers typisch wel vlot reageren...
En legitieme tweakers ook...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
RGAT schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 01:49:
[...]
En legitieme tweakers ook...
Mee eens, vermoedelijk geen actieve Tweaker maar iemand die via Google gevonden heeft dat hij zijn IT zoekertje hier ook kon dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
indigo79 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Mee eens, vermoedelijk geen actieve Tweaker maar iemand die via Google gevonden heeft dat hij zijn IT zoekertje hier ook kon dumpen.
Wat gewoon toegestaan is, zie het probleem niet...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 02-10 22:22
Kribbie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:04:
Hallo,

Zelf is het zo dat ik het vaker tegen kom en mijn intentie is om V&A schoon te houden. Ik begrijp ook dat persoonlijke omstandigheden hier ook mee kunnen spelen. Ook kan een bieding te laag zijn maar persoonlijk heb ik altijd gereageerd op DM en mails. Na het zien van de reactie van de reacties waarbij advertenties na 2 maanden automatisch verwijderd worden was meer duidelijk. Zelf was dit mij nog niet overkomen mijn advertenties hebben nooit zolang gestaan.
We zien dat nog wel eens terugkomen in klachten. Niet iedereen reageert vlot, als ze al reageren. Het is wel beter/vriendelijker als je het doet, dat ben ik met je eens. We kunnen het alleen niet afdwingen. Vergeet niet dat sommige bieders ook heel erg vervelend kunnen zijn in de communicatie. Helaas zien we daar ook veel voorbeelden van.
Pagina: 1