Nieuwe game pc build (Tips/hulp/advies)

Pagina: 1
Acties:

• Watershed
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11-2025
Goedenavond allemaal,

Na de nodige jaren is mijn huidige pc flink verouderd en ben ik toe aan iets nieuws.
Nu is het meeste mij allemaal wel redelijk duidelijk, maar het moederbord is een groot raadsel voor mij.
En daarnaast zijn in het algemeen zijn alle adviezen en tips welkom natuurlijk!
Ik zal eerst iets achtergrond info geven qua gamen, en uiteraard de build waar ik aan zit te denken.

Ik ben een fanatiek gamer, en speel vanalles van Ghost Recon, ARK en Dayz tot Terraria en Cities Skylines. Dus zowel zware als simpele en lichte spellen.
Ik houd er van om dit soort apparatuur in een keer goed aan te schaffen, maar uiteraard speelt de prijs wel een rol.
En om dus de kosten nog een beetje in gareel te houden neem ik mijn huidige HDD,SSD en GPU mee naar mijn nieuwe pc.
Op termijn wil ik mijn GPU upgraden naar een 1080ti. Ik zal waarschijnlijk nooit weer SLI gaan gebruiken, in het verleden niet zo goed bevallen.

Waar ik op dit moment aan zit te denken: (samengesteld aan de hand van advies van vrienden en kennissen en bergen en bergen reviews lezen)

CPU: Intel 7700K (ik zal waarschijnlijk niet zo snel overklokken, maar iedereen zegt dat ik alsnog voor deze moet kiezen met het oog op de toekomst)
CPU koeler: Coolermaster Hyper212 EVO of de Scythe Mugen 5 PCGH (advies welkom)
Moederbord: MSI Z270 Gaming Pro Carbon of de Asus ROG Maximus IX Hero (wederom advies en/of alternatieven zeer welkom)
RAM: Crucial 16GB-DDR4-3000 Ballistix Tactical (gekozen d.m.v. de review op Hardwareinfo)
Voeding: Corsair RM650x
Case: Coolermaster Silencio 652S of de Nanoxia Deep Silence 3 (Het is voor mij heel belangrijk dat mijn hele set-up stil is en goed koelt. Daarnaast houd ik wel van een net en strak ontwerp. Dus ramen aan de zijkant is voor mij niet nodig)

Verder komt er een gewone standaard DVD brander in.

Met het Asus Maximus moederbord en de Scythe CPU koeler komt ik op ca 1000,- euro en hier ligt mijn grens ook zo ongeveer.
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van denken en of jullie mij nog ergens kunnen adviseren om dit beter te maken of in het beste geval beter én goedkoper (zou natuurlijk mooi zijn)

Alvast bedankt!