Kan geen bestanden vanaf NAS naar Macbook kopieëren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik probeer een paar mkv videobestandjes vanaf mijn NAS naar de hdd van mijn Macbook te verplaatsen, mbv Finder, maar ik krijg een error 36 melding.
Vreemde is dat ik dezelfde handeling wel bij mijn Imac kan doen.
Bij beide staat er Sierra op, helemaal up to date.
Bij de Apple helpdesk konden zij mij niet verder helpen en kende men deze error code niet eens.
Ik kan wel gewoon de films vanaf de NAS afspelen op mijn Macbook.
Wie heeft een tip voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Internet kent je foutmelding wel ... wartt heb je geprobeert om het op te lossen en wat werkte er niet.
etc etc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Natuurlijk heb ik eerst gegoogeld( bv Sierra error code 36, etc), maar ik heb geen zinnige oplossing kunnen vinden.
Het feit dat ze ook bij Apple mij niet verder konden helpen en mij maar adviseerden om een of andere ftp app te proberen, zegt volgens mij wel iets over het niet zo simpel zijn van de oplossing.
Ik heb trouwens ook nog een transcript van de chat mogen ontvangen, waarin onder andere dit staat:
"rancis

Duidelijk. Ik kan geen info in onze systemen vinden over de foutcode 36, online heb ik wel gevonden dat FTP een mogelijke omzeiling is.

Francis

Als dit niet lukt, moet ik je doorverwijzen naar onze apple communities fora voor meer info te bekomen:https://discussions.apple.com/welcome
nelizmastr schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:51:
Als ik google op “Finder error 36” krijg ik een waslijst aan informatie. Leren Googlen is een belangrijk onderdeel van probleemoplossing. Probeer het nog eens zou ik zeggen ;)
Bedankt papa.

[ Voor 18% gewijzigd door doggy1 op 19-06-2017 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Als ik google op “Finder error 36” krijg ik een waslijst aan informatie. Leren Googlen is een belangrijk onderdeel van probleemoplossing. Probeer het nog eens zou ik zeggen ;)

Het probleem is niet Sierra uniek, dat is een generieke foutmelding nooit.
Lekkere houding. Als je er niet tegen kan als mensen je niet kant en klare oplossingen geven dat zit je hier verkeerd. Ga lekker naar helpmij.nl of andere vergelijkbare “fora”.

[ Voor 55% gewijzigd door nelizmastr op 19-06-2017 21:57 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Dan heb je ook wel kunnen lezen dat er heel vaak tevergeefs de aangedragen oplossing werkt. En ik heb ook niet gezegd dat ik niets kon vinden!
Ik hoopte dat er iemand was die wel een zinnige oplossing zou hebben, want om nou al die"oplossingen" uit te proberen, terwijl iemand mss het ei v.C. heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Vanuit de eerste Google hit is op te maken dat het probleem waarschijnlijk iets met permissies / rechten te maken heeft. Ook bepaalde karakters in bestandsnamen kan een probleem zijn.

Check ook deze: https://discussions.apple...139000?start=165&tstart=0

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

doggy1 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:58:
Dan heb je ook wel kunnen lezen dat er heel vaak tevergeefs de aangedragen oplossing werkt. En ik heb ook niet gezegd dat ik niets kon vinden!
Ik hoopte dat er iemand was die wel een zinnige oplossing zou hebben, want om nou al die"oplossingen" uit te proberen, terwijl iemand mss het ei v.C. heeft ;)
Er staat nergens wat je concreet geprobeerd hebt, dus niet uit je nek gaan zwammen ;) we zijn niet helderziend. Daar doelde Fish ook op.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
doggy1 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:58:
Zo werkt het hier niet en niet alleen omdat men het niet wil - ook omdat het geen zin heeft.

Je kan al lezen op Google dat er hier geen 'one size fits all' oplossing is. Je zult er dus toch een aantal uit moeten proberen. Ook lees ik nergens welk merk en type NAS je hebt en welke dingen je zelf al hebt geprobeerd. Je maakt het dus wel erg moeilijk om je te helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Foodie88 op 19-06-2017 22:01 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Neem me niet kwalijk als ik te vaag ben, maar ik ben nog geen echte techneut op dit gebied, maar ben altijd bereid om het te willen leren.
Omdat ik op zowel de Imac als de Macbook os Sierra heb, kon ik instellingen tussen deze 2 goed vergelijken.
Voorzover ik kan zien, is er geen verschil in de instellingen tussen deze 2, terwijl het op de Imac wel prima gaat, maar op de Macbook niet.
Ik ga wel verder met puzzelen.
Nog bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door doggy1 op 19-06-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
De NAS is een MyCloudMirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik heb het vermoeden dat het met rechten te maken heeft, maar als ik bv op map movies in mijn NAS klik en dan naar info ga, dan zie ik bij delen en bevoegdheden" Je hebt aangepaste toegangsbevoegdheden".

De oplossing : https://www.easypcmod.com...s-fix-troubleshooting-518
werkt voor mij niet, want ik zie daar nergens de lock icon
Select a disk, file or folder you want to share with other users.
Choose File, and then Get Info. You should then see the Sharing & Permissions information.
Click the disclosure triangle if the information in Sharing & Permissions is not visible.
You may need to click the Lock icon to unlock it and then enter an administrator name and password.
In the Name column, click a user group then select a privilege setting from the pop-up menu. Among the options include Read & Write, Read Only, Write Only, and No Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
Is het alleen in die bepaalde map, of is het van de hele NAS dat je geen bestanden eraf kan halen?

Also met de Lock icon, staat er voor, mogelijk (you may) moet je het klikken.
Dus het is er niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Weer wat merkwaardigs.
Als ik mbv Finder het mkv bestand in NAS verplaats naar bureaublad van de Macbook, dan gaat het wel! Als i het bestand naar een map in bv documenten wil zetten, dan error 36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Dan ligt het aan de permissies van de map of mappen waarnaar je probeert te kopiëren.

BF1 Stats

Pagina: 1