Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instabiele PC (Bootloops, geen video output)

Pagina: 1
Acties:

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:42
Beste Tweakers,

Ik heb sinds enkele maanden ondertussen een instabiele PC. hiermee bedoel ik dat de PC na het opstarten, zichzelf weer reboot of dat hij blijft draaien, maar er geen beeld komt. Dit kan ik oplossen door de RAM eruit te halen en weer opnieuw erin te stoppen. De PC start dan weer 1x op, maar wanneer ik hem afsluit en weer opstart heb ik de zelfde problemen.

De problemen zijn gestart sinds het upgrade van mijn RAM en CPU koeler.

Ik heb dit probleem gemeld bij zowel Gigabyte als Intel. Gigabyte heeft moederbord 'getest' en geen problemen gevonden. Ik heb van Intel een nieuwe CPU gekregen. Ik heb het systeem herbouwd met dus een nieuwe processor en een nieuw setje RAM en het 'geteste' moederbord. Helaas doet het probleem zich nog steeds voor.

Ik heb voordat ik alles heb opgestuurd al verschillende troubleshoots gedaan, zoals:
- Alles afkoppelen behalve, cpu, ram, PSU en moederbord
- BIOS resetten (zowel jumper als nieuwe batterij)
- Andere PSU geprobeerd
- Ander setje RAM
- Memtest
- Voltages PSU gecheckt

Ik vraag me nu af of mijn CPU koeler op een of andere manier kortsluiting kan maken of dat gigabyte het testen niet zo serieus heeft genomen.

Misschien kunnen jullie mij helpen?

Mijn Specs:
Videokaart: Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD7870 jokerCard XT 2GB HDMI/DP (Aftermarket koeler gelid solutions)
Geheugen: Kingston 2x8GB, DDR3, 1600MHz, CL10, HyperX Fury
en afgelopen week deze erbij geprikt Crucial 2x4GB, DDR3, 1600MHz, CL9, Ballistix Sport
Moederbord: Gigabyte Z87X-D3H
CPU Cooler: BeQuiet Dark Rock 3
CPU: Intel Haswell Core i5 4670K 3.40GHz 6MB Box
Voeding: Seasonic Voeding S12II-620 620W
Behuizing: Phanteks Enthoo Evolv ATX

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Of je koeler kortsluiting kan maken kunnen wij vanaf hier niet zien natuurlijk, maar ik zou zeggen haal je moederboard even helemaal uit de kast, leg deze op een ondergrond zonder kortsluiting mogelijkheden en zet de oude koeler er weer even op en kijk eens of je systeem dan wel naar behoren werkt.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Ook 1 reepje geheugen testen, van elke merk 1 reep.

In geheugen, worden settings variable ingesteld, zet dit vast op een lage setting, dus geen turbo gebruiken, dat zou je later als het stabiel is kun je dit proberen.

Laatste bios van moederbord? Zoek of er meer problemen zijn met dit moederbord via google.

Cpu opnieuw plaatsen, zodat je zeker bent dat het goed is.

Andere videokaart testen.

Je storing zou ik zeggen, voeding of videokaart, maar kan natuurlijk ook iets anders zijn.
Wissel echt alle hardware uit, ook je muis en toetsenbord. Ook de hd uitwisselen.

[ Voor 29% gewijzigd door jan99999 op 19-06-2017 20:07 ]

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:42
jan99999 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:04:
Ook 1 reepje geheugen testen, van elke merk 1 reep.

In geheugen, worden settings variable ingesteld, zet dit vast op een lage setting, dus geen turbo gebruiken, dat zou je later als het stabiel is kun je dit proberen.

Laatste bios van moederbord? Zoek of er meer problemen zijn met dit moederbord via google.

Cpu opnieuw plaatsen, zodat je zeker bent dat het goed is.

Andere videokaart testen.

Je storing zou ik zeggen, voeding of videokaart, maar kan natuurlijk ook iets anders zijn.
Wissel echt alle hardware uit, ook je muis en toetsenbord. Ook de hd uitwisselen.
Dit heb ik allemaal al geprobeerd, het lijkt erop dat het iets met statische elektriciteit te maken heeft die zich opbouwt als de pc lang uit is. Wanneer ik hem direct opnieuw start werkt hij gewoon en binnen het uur ook nog, daarna kapt hij er mee