Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Goedeavond medetweakers,

Ik heb op mijn woonadres een ASUS RT-AC87U in gebruik als mijn router. Die heb ik achter de modem van ziggo gehangen, die in Bridge mode staat. De router draait de 380.66_4 merlin firmware. Staat allemaal standaard ingesteld, niks aangepast als het goed is.

Sinds kort geeft mijn router met DHCP de verkeerde ip poule. Als ik verbind met een device krijg ik het volgende ip: 192.168.192.x, terwijl het volgende staat ingesteld: 192.168.1.x. Heel irritant, maar wel zo op te lossen door ip te koppelen aan mac adres in de setup van de router of handmatig op het device het ip in te vullen.

Maar toch zou ik graag willen weten hoe dit komt.

Wat ik al geprobeerd heb:

- router reboot
- router reset
- router oude firmware erop

Heeft allemaal niets geholpen. Zou verder ook niet weten wat het kan zijn, want ben op dit gebied ben ik echt een leek. Heb al meerdere keren lopen googlen, helaas zonder succes. Als iemand tips heeft of de oplossing hiervoor, dan ben ik je eeuwig dankbaar. _/-\o_ :9

Beste antwoord (via ion op 19-06-2017 21:26)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

192.168.192.0/24?

Dan heb je ergens een Ziggo Horizon-box hangen die nog in gateway-modus ("nieuw thuisnetwerk") staat ipv in client modus ("bestaand thuisnetwerk"). Stel dat laatste in en je bent er vanaf. Of koppel dat onding geheel af van je IP-netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Heb je een 2de DHCP ergens?

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 19-06-2017 19:17 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

192.168.192.0/24?

Dan heb je ergens een Ziggo Horizon-box hangen die nog in gateway-modus ("nieuw thuisnetwerk") staat ipv in client modus ("bestaand thuisnetwerk"). Stel dat laatste in en je bent er vanaf. Of koppel dat onding geheel af van je IP-netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:22:
192.168.192.0/24?

Ik heb die een maand geleden geinstalleerd, maar ik wist niet eens dat je die ook als een router in kan stellen. Ik zal er naar kijken! Even opzoeken hoe ik de wifi functie moet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Ik heb beide wifi ap's uitgezet. Moet ik verder nog iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ionn schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:26:
Ik heb beide wifi ap's uitgezet. Moet ik verder nog iets doen?
Heb je al gekeken in dat apparaat of hij ook een DHCP heeft en dus ip adressen uit deelt aan je apparaten?
In je hele netwerk zoals jij het hebt gebruik je maar 1 DHCP

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
mell33 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Heb je al gekeken in dat apparaat of hij ook een DHCP heeft en dus ip adressen uit deelt aan je apparaten?
In je hele netwerk zoals jij het hebt gebruik je maar 1 DHCP
Ja nu ik ze allebei heb uitgeschakeld is het probleem ook weg, vroeg me alleen af of ik misschien nog ergens een andere functie moest uitzetten. Het is in ieder geval gelukkig opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ionn schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:26:
[...]

Ja nu ik ze allebei heb uitgeschakeld is het probleem ook weg, vroeg me alleen af of ik misschien nog ergens een andere functie moest uitzetten. Het is in ieder geval gelukkig opgelost :)
1 dhcp heb je iig aan.
Mooi dat het opgelost is
Ben wel benieuwd of je modem/routervan je provider de dhcp aan heeft of je eigen router. 1 moet je iig hebben (en dan is nu welnhet geval als hij het nu doet, maar ik neem het nog niet aan, dat moet jij even bevestigen
Voor de rest valt er niet veel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
mell33 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:31:
[...]

1 dhcp heb je iig aan.
Mooi dat het opgelost is
Ben wel benieuwd of je modem/routervan je provider de dhcp aan heeft of je eigen router. 1 moet je iig hebben (en dan is nu welnhet geval als hij het nu doet, maar ik neem het nog niet aan, dat moet jij even bevestigen
Voor de rest valt er niet veel in te stellen.
Ja mijn Asus router had het aanstaan, maar blijkbaar ook die horizon box. Waar ik me dus niet eens bewust van was. En moet je raden die had HDCP 192.168.192.x dus vandaar dat mijn devices een verkeerde poule kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Opeens hebben mijn devices weer het verkeerde IP, de horizon box wifi is uitgezet.. Hoe kan dit nog, want mijn 2e netwerk is dus uitgeschakeld. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

ionn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:32:
Opeens hebben mijn devices weer het verkeerde IP, de horizon box wifi is uitgezet.. Hoe kan dit nog, want mijn 2e netwerk is dus uitgeschakeld. Iemand een suggestie?
Weer een IP uit hetzelfde netwerk segment? Is de horizon box via een kabel aangesloten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1