Wordpress + woocommerce Internal 500 error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:41
Beste alle,

Ik heb een probleem met een Wordpress/Woocommerce website.

De echte website is *niet relevant* , ik heb een map aangemaakt + database en een WP/WOOcommerce geinstallleerd. en ziet er nu zo uit. domein.tld/gadgetstore dat deed het allemaal in het begin.

Ik heb alleen nu deze error:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@domein.yld and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Dit probleem ontstond nadat ik bij mijn wordpress settings de locatie van de website heb aangepast:
Huidig was http://www.domein.tld/gadgetstore en ik had het aangepast naar http://www.domein.tld/gadgetstore/store en toen kreeg ik de foutmelding! En kan niks meer doen. En in de ftp weet ik niet waar ik moet kijken. Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 19-06-2017 20:06 ]

Beste antwoord (via theduke1989 op 21-06-2017 01:12)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Wordpress heeft een hele mooie Codex:
https://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

Hier staat precies in wat je moet doen / aanpassen. Succes.

www.ping-win.nl

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rye

Rye

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 19:02
Pak de database erbij;
wp_options -> home
wp_options -> siteurl
Dan kan je iig de locatie terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Rye schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:34:

Bedankt, ik heb de volgende optie gebruikt:
Edit functions.php
If you have access to the site via FTP, then this method will help you quickly get a site back up and running, if you changed those values incorrectly.

1. FTP to the site, and get a copy of the active theme's functions.php file. You're going to edit it in a simple text editor and upload it back to the site.

2. Add these two lines to the file, immediately after the initial "<?php" line.

update_option( 'siteurl', 'http://example.com' );
update_option( 'home', 'http://example.com' );
Ik kan weer in mijn wordpress, en de site werkt, alleen visit store werkt niet dan krijg ik nog steeds de error. De file die ik heb aangepast is wel in de estore functions.php dus zou daar moeten ook werken!!! Aantal keer opnieuw ingelogd etcetc maar blijft het zelfde...

wordt nog steeds omgeleid naar /store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Een eenvoudige fix voor dit probleem is om in de admin omgeving in te loggen en de permalinks opnieuw aan te maken. Grote kans dat er een aantal interne verwijzingen opnieuw aangemaakt moeten worden. Als dat niet lukt is er met wat zoekwerk op Google ook wel te vinden hoe je dit in MySQL kunt checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
merauder schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 07:07:
Een eenvoudige fix voor dit probleem is om in de admin omgeving in te loggen en de permalinks opnieuw aan te maken. Grote kans dat er een aantal interne verwijzingen opnieuw aangemaakt moeten worden. Als dat niet lukt is er met wat zoekwerk op Google ook wel te vinden hoe je dit in MySQL kunt checken.
Je kunt ook volgens een paar stappen de permalinks flushen. Daarmee zouden al je urls weer goed moeten komen te staan.

Tevens komt een Internal Server Error door Apache. Ik zou je .htaccess bestand eens bekijken of hier niet het oude adres nog in staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

Ik heb weer de store in orde (oplossing was om de Woocommerce plugin te verwijderen en opnieuw te installeren. Flushen hielp namelijk niet).

Echter blijf ik met het probleem dat ik niet meteen op de shop pagina terecht kom. gadgetstore/shop zou het moeten zijn

Om weer de fout in te gaan wil ik niet via de Wordpress-settings maar de locatie. Hoe moet ik dit doorlinken ? Kan het ook via redirect in de cpanel ? Of echt in de .PHP files van Wordpress?

Want wanneer je nu naar /gadgetstore gaat krijg je te zien NOTHING FOUND!

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 21-06-2017 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Belangrijk is dat je bestanden op die plek ook staan.
In de codex wordt aangegeven dat je een aantal bestanden (.htaccess en een index.php volgens mij) op die locatie moet zetten en dat de Wordpress bestanden dan ergens anders kunnen staan.
Dat is het hele idee van het aanpassen van de locatie van de Wordpress-locatie; je wordpress bestanden hoeven dan bijv. niet in een publieke map te staan.

Belangrijk is dus om te weten waar je nu je bestanden hebt staan en wat de URL moet worden om op je Wordpress-installatie te komen.
Als ik het goed begrijp moet je site benaderbaar zijn op: "/gadgetstore"?

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
De site moet benaderbaar zijn inderdaad via /gadgetstore. En alle files staan ook in het mapje gadgetstore op de server.

Alleen wanneer je naar de link gaat kom je op de Wordpress site uit /gadgetstore , en dan wanneer je naar de shop gaat komt er in de adresbalk /gadgetstore/shop/ te staan, en komen de producten zichtbaar. Maar wanneer je zelf gadgetstore/shop invoert kom je niet in de shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik krijg het maar niet voor elkaar dat ik de product pagina te zien krijg onder menu-home!

ik heb gemerkt elke template gebruikt zijn eigen directory-naam

bijvoorbeeld de thema estore is het gadgetstore/shop
bijvoorbeeld de thema Incart is het gadgetstore/shop__trashed/

Maar geen van alle dat ik op de producten pagina terecht kom.
In de Incart thema krijg ik de blog te zien, geen blog ingevoerd!
In de estore thema staat er nothing found!!

wat doe ik allemaal fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het zo onderhand niet goedkoper om iemand die er verstand van heeft er even 10 minuten naar te laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:52:
Is het zo onderhand niet goedkoper om iemand die er verstand van heeft er even 10 minuten naar te laten kijken?
Als iemand er naar kan kijken graag. Want nu wordt het allemaal vager hoe elke iets in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel even rondzoeken op Google of zo naar een bedrijf/zelfstandige met WordPress ervaring.

Je bent commercieel bezig en loopt tegen een probleem aan dat je niet zelf kunt oplossen. Dan huur je toch iemand in die dat wel kan?
Pagina: 1