Alle PC's in netwerk gaan uit/resetten spontaan!

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik heb een netwerkje met 3 computers en hub en een kabelmodem. de 3e PC is een Linuxbak en is aangesloten op o.a een kabelmodem van sjello.

-Ik was rustig aan het Got-en en ineens FLOEP! daar ging mijn computer uit! Monitor en randapp. bleef aan.

-M'n broertje begon op dat moment ook te blaten dat zijn computer ging resetten.

-En de Linuxserver resette zich ook op datzelfde moment.

de overige apparatuur heeft (denk ik) rustig doorgedraaid.

Wat is er aan de hand? Kluiten in de stroom? Of mijn PC te heet, en schakeld op een botte wijze af waardoor mijn andere pc's een vaag netwerksignaal krijgen en ook maar gaan resetten. Of hackers >:) :?

/dev/null

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Als je al een beetje nieuwe pc hebt zit er waarschijnlijk een optie inje bios waarmee je je pc vanuit een netwerk kan opstarten (wakeup lan) moet je deze optie uitzetten in je bios en lekker verder spelen >:)

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Klinkt mij als een " Power faillure " in de oren. Heb je daar nix van gemerkt: radio zoemen, lampjes flikkeren en meer van dat soort enge dingen ?

Verwijderd

I_Stealth_I:
-FLOEP! daar ging mijn computer uit!
-broertje zijn computer ging resetten.
-En de Linuxserver resette zich ook op datzelfde moment.
In reactie daarop ;)
Rembrand20:
...je je pc vanuit een netwerk kan opstarten (wakeup lan)
Maar Shutdown-on-LAN heb ik nog niet gezien :P
I_Stealth_I:
1. Wat is er aan de hand? Kluiten in de stroom?
2. Of mijn PC te heet, en schakeld op een botte wijze af waardoor mijn andere pc's een vaag netwerksignaal krijgen en ook maar gaan resetten.
3. Of hackers >:) :?
1. ik denk dat dit de oorzaak was !
2. te heet veroorzaakt geen reset op andere machines
3. hacken van 3 peecees tegelijk is ook niet echt wat er imho is gebeurd

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
goede virusscanner EN een goede trojanscanner?

• I_stealth_I
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
radio (speakerset) werkt op travo dus kan wel een paar milli seconden zonder stroom. Ventilator denk ik ook wel. Computers dus niet :(

/dev/null

Verwijderd

Als de stroom erg kort uitvalt is dit genoeg voor een peecee om uit te vallen (meestal resetten), terwijl je monitor en andere randapparatuur misschien een iets langere stroom-offline-periode nodig hebben om daadwerkelijk uit te gaan.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Waarschijnlijk stroomstoring van fractie van seconde .. die voor de rest van de apparatuur niet voldoende was om de ledjes te doven .. dus lijkt net als of ze aanbleven ...

compu's restetten al bij heel ff onderbreken :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zoals mijn snellere collegea al een fractie eerder verklaarden :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• I_stealth_I
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
In de Linux logs staan geen rare netwerkactiviteiten die dit tot gevolg zouden kunnen hebben.

Trojan; Nee, ik had mijn PC opnieuw geformat, en de progs die erop kwamen zijn legaal :)

/dev/null

• I_stealth_I
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
ESSENT get the blame! >:)

(Weer uptime kwijt :( )

/dev/null

Verwijderd

Ook al evaring mee gehad, oud huis, en te veel dingen er aan hangen.

Niet genoeg om de stoppen door te laten slaan maar wel om de PC ff te resetten.

Had hier toen nog maar 1 PC staan en wist de oorzaak niet, heb die PC helemaal doorzocht, maar kon niks vinden.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Gisteravond heeft het flink geregend en we hebben net een nieuwe garagedeur (elektrisch). Pats... alles uit :(
Aardlekschakelaar :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• I_stealth_I
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik heb hier 8 groepen en elke groep heeft z'n eigen aardlekschakelaar. de computers zitten gezamelijk een groep samen met de hub en het modem. (is het bw. de of het modem)
dus daar kan het niet aanliggen. Ook zijn er geen zware apparaten ingeschakeld. Dus het is volgens mij ESSENT.

/dev/null

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik had gisteravond ervoor gezorgt dat de aardlek eruit ging, ik zet alles uit en in een keer pats. alles uit, lichten, radio echt alles. me pa helemaal over de zeik zijn nest uit hehehehehe
Pagina: 1