Toon posts:

ADSL+ Planet + DNS + WANHOPIG !

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er echt helemaal gek van. Nadat mijn Planet ADSL een aantal maanden goed gewerkt heeft, werkt het de laatste tijd voor geen meter meer. Van de 100 websites die ik probeer te bekijken, krijg ik bij zeker 80 een DNS-error. :(

Ik heb al vanalles geprobeerd, Firewall aan, firewall uit (Zonelabs), VPN opnieuw aangemaakt, DNS handmatig ingesteld, DNS via DHCP, etc. IK WORDT ER GEK VAN !

Het vreemde is dat in mijn browser ik een DNS-error krijg, terwijl wanneer ik in een dosbox een ping doe ik direct een response krijg. Kazaa etc. werkt wel gewoon ...

Heeft iemand dezelfde problemen (gehad) ?

Oja, ik post het hier maar, want de 'Service desk' van planet reageert niet, zelfs na 3 dagen ... |:( Voordat ik het vergeet, ik draai W2K prof...

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Reinstall windhoos eens... het blijft toch microcrap ;)

Verwijderd

Hier een soortgelijk probleem: USB modem + basic abbo + Xs4all

het begint eigenlijk al bij het opstarten van mijn computer: de modem weigert aan te gaan. Nu moet ik achter mijn computer kruipen om de modem er op nieuw in te pluggen. Soms gaat ie nu verbinding maken, meestal niet. soms moet ik em er wel 10 keer inpluggen voordat eindelijk beide lampjes branden en ik kan inloggen.

Goed, we zijn online, nu begint het gezeik pas: na ongeveer 1 minuut geen dataverkeer meer voor ongeveer 30 seconden. dit blijft doorgaan, elke 5-10 minuten weer.

En na een willekeurig tijdstip helemaal geen dataverkeer meer. Dit kan na 30 minuten gebeuren maar ook na een paar uur. IE komt direct met de bekende DNS error pagina aanzetten. het gekke is dat de verbinding nog steeds intact is. (system tray icon en lampjes op de modem branden nog)

Ik word er echt helemaal gek van. Met de helpdesk kom ik er niet uit... Ik heb de laatste drivers, windows opnieuw geinstalleerd maar niets helpt..

IK BEN WANHOPIG !!!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Installeer IE eens opnieuw, bekend probleem van ie dat ie om de zoveel tijd dns-errors gaat geven, al dan niet in combo met een proxy server

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Ik heb gisteren IE 6.0 geinstalleerd maar dit hielp niet. en andere programma's zoals ICQ en KaZaA werken ook niet meer

• qless

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 06 juli 2001 15:13 schreef FRaGMaN het volgende:
Hier een soortgelijk probleem: USB modem + basic abbo + Xs4all
Waarschijnlijk probleem met USB bus. Welk mobo heb je? Probeer eens nieuwe bios te downen + nieuwe firmware voor de sperma (usbmodem) , en zit ie rechtstreeks op compu of via usbhub? en kun je nog wel pingen onder dos?

Website
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Planet & MxStream..
Tja..om de week ff format c: :( :+

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

k heb Planet + usb modempie + comford

nergens last van, leek eerst of k het zelfde probleem had maar dat lag aan mijn router

had k wel eeerst dat ie bij het inbellen steeds bleef hangen maar dat heb ik gefixed met de nieuwste drivers die te verkrijgen zijn op de KPN site

ga k maar eens aankloppe bij die planet gast zker?

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 15:17 schreef qless het volgende:

[..]

Waarschijnlijk probleem met USB bus. Welk mobo heb je? Probeer eens nieuwe bios te downen + nieuwe firmware voor de sperma (usbmodem) , en zit ie rechtstreeks op compu of via usbhub? en kun je nog wel pingen onder dos?
waarschijnlijk krijgt ie wel te weinig stroom ja. in system geeft ie aan dat hij 500mA van de beschikbare 500mA per poort gebruikt. de USB poorten zitten onboard. moederbord is een oud intel beestje van 1.5 jaar geleden.

• qless

qless

...vraag maar...

Oplossing dan: of USB-Hub met extra voeding, of (beter) Ethernet versie (kost wel wat meer, maar werkt veel beter!

Website

Verwijderd

maar veroorzaakt een tekort aan juice dan ook het DNS probleem?

• qless

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 06 juli 2001 15:32 schreef FRaGMaN het volgende:
maar veroorzaakt een tekort aan juice dan ook het DNS probleem?
nope.
als je dat probleem hebt, maar je kunt wel via dos prompt en het commando nslookup wel resolven, dan moet je ie opnieuw installeren (of upgraden naar nieuwe versie)

Website

Verwijderd

Weet je wat helemaal gek is? als ik na zo'n dns error de verbinding verbreek en probeer analoog in te bellen (56k :o ) dan kan die OOK geen verbinding meer maken.. erg vaag allemaal.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 15:18 schreef HappyFun het volgende:
Planet & MxStream..
Tja..om de week ff format c: :( :+
Ben ik absoluut niet met je eens! Misschien Planet ADSL + USB Modem, maar Planet ADSL + ISDN modem! :9
Het werkt perfect, al weken online zonder enige disconnect! :P

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Inderdaad, ik heb ook Planet ADSL Advanced met een ethernet modem en dat werkt lekker. Enige probleem is dat windows niet langer dan zoveel dagen zonder errors wil werken |:(

|Specs|

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 14:49 schreef Unique het volgende:
Reinstall windhoos eens... het blijft toch microcrap ;)
Ja, joh! Mep meteen je OS eraf als er iets niet werkt! Whoehahahaha! :D

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 01:05 schreef 007 het volgende:

[..]

Ja, joh! Mep meteen je OS eraf als er iets niet werkt! Whoehahahaha! :D
Doe ik ook altijd hoor, soms ben je zo veel aan het kloten met bv het netwerk omdat het niet werkt, dat windows denkt dat er 10 netwerkkaarten in zitten en dus het zooitje helemaal niet meer werkt.

Dus om een hele dag kutten met iets dat toch niet werkt te vermeiden mieter ik het er meestal meteen af als het na een paar keer proberen niet werkt :)
Als ik het er dan weer op zet werkt het meestal ook nog :D

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Ja idd

Ik heb 2 netwerkkaarten erin.. en winroute erop...

Heel soms functioneerd de zooi dan nie meer (dns dood ofzo), heb toen geprobeerd de zooi te fixen.. maar niets holp.. heb alle netwerkkaarten opnieuw installed. tcp opnieuw erop. winroute eraf etc etc.. mijn dns probleem bleef maar komen.

Uiteindelijk dan maar windows opnieuw geinstalled. 20 min later kon ik dus weer inetten. (ik heb toch niet veel "troep" op me pc, meeste werk is nog me email opnieuw instellen :D )

Spaart me toch hendig veel tijd.. en nieuw windhoos om de zoveel tijd vind ik wel prettig.. is me hd meteen weer stuk leger :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen, het was het meest 'dramatische' advies, maar heb effe een neiuwe image op m'n pc gezet (dan merk je daarna weer dat je in een maand of 3 toch behoorlijk wat rotzooi op je pc zet) en alles werkt weer soepeltjes....

Had ik toch weken eerder die 20 minuutjes voor uit moeten trekken .... :+

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ethernet modem..

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Op vrijdag 06 juli 2001 15:49 schreef FRaGMaN het volgende:
Weet je wat helemaal gek is? als ik na zo'n dns error de verbinding verbreek en probeer analoog in te bellen (56k :o ) dan kan die OOK geen verbinding meer maken.. erg vaag allemaal.
Als ik dit zo hoor zit het probleem absoluut in je pc. Waar ? software, hardware geen id... Als jij ook al moeite hebt met 'line syncing' dan zou ik inderdaad s naar je bedrading ((modem <--> splitter) en (splitter-Infrapunt)) en de spanning van je USB port kijken.

Like this yall...

Verwijderd

Hebben de tweakers hier, die problemen hebben met usb modem soms een abit mobo :?

Dat zou namelijk de problemen verklaren. Usb op abit kt7a(r) zuigt zwaar.
Pagina: 1