Aspire 8930G CPU INTEL CORE2DUAL T9600 PGA 2.8G 6M 1066

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 10:32
Mijn vraag
...
Beste forum leden, ik ben al vele jaren in het gelukkige bezit van een Acer Aspire 8930G.
Navraag bij de Nederlandse vertegenwoordiger Acer NL leert mij dat ik de jongste processor heb en daar de laatste CPU INTEL CORE2DUAL T9600 PGA 2.8G 6M 1066 in zou kunnen plaatsen. Zij leveren zelf geen losse componenten en verwijzen o.a. naar dit forum om navraag te doen of en waar ik deze processor zou kunnen bemachtigen. Helaas blijkt het geheugen van 4Gb niet uitbreidbaar.
Wie kan mij helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Acer Aspire 8930G
2 harddisken van 1TB
2 geheugen modules totaal 4Gb
Intel Core2 Duo CPU T6400 2GHz

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Navraag gedaan bij Acer NL
Nog zoekende

Beste antwoord (via Manado op 06-07-2017 11:17)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Bestellen maar. In Nederland ga je er niet goedkoper aan komen ;)

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57
Je zou op marktplaats o.i.d. kunnen zoeken naar een T9600, maar waarom wil je dit eigenlijk? De hele opzet is fors verouderd, dan kun je wellicht beter kijken naar een nieuwe laptop. Zonde om geld stuk te gooien op oude hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04

TommieW

Numa numa.

Volgens deze website zijn de verschillen tussen de CPU's minimaal.

Verder is het een laptop van zo'n €800 van 8(!) jaar oud. Gewoon tijd voor een nieuwe.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Dit is een behoorlijk krachtige laptop die zeer goed mee kan komen, zelfs met vele huidige online spelen zoals World of Warships e.d. Alleen zit de processor vaak aan zijn max. Dus oude troep is het zeker niet. En marktplaats is te onbetrouwbaar geworden. En het verschil tussen een processor van dit type en een nieuwe laptop is onoverbrugbaar groot. Van een paar tientjes tot vele honderden euro's.

[ Voor 22% gewijzigd door Manado op 19-06-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:56
Misschien een vraag advertentie plaatsen op v en a? Al gok ik dat je of veel geld kwijt gaat zijn of hem niet kun vinden. Het is geen al te populaire cpu geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Kom er net een tegen op ebay voor $14.
http://www.ebay.com/itm/I...-PGA478-CPU-/291296055336

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Bestellen maar. In Nederland ga je er niet goedkoper aan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Heb de processor al een weekje in huis, netjes verpakt geseald met coolpasta erbij.
Nu ben ik op zoek naar een online benchmark waarmee ik de huidige en daarna de nieuwe processor kan scannen en natuurlijk de gegevens opslaan voor naslag.
weet iemand een goede?

Gr. Manado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 18:28
Je noemde World of Warships als reden om een upgrade te willen. Ik zou daarom ook met dat spel testen om te zien wat het verschil in performance is. Als het spel zelf geen benchmark mode heeft, kan je bijvoorbeeld een programma als Fraps gebruiken om je framerate te capturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou eerlijk gezegd geen nieuwe CPU gekocht hebben, maar een hele nieuwe laptop. Elke recente laptop maakt zo'n beetje gehakt van dat ding en zal veel betere prestaties leveren in de games die je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

CMD-Snake schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:40:
Ik zou eerlijk gezegd geen nieuwe CPU gekocht hebben, maar een hele nieuwe laptop. Elke recente laptop maakt zo'n beetje gehakt van dat ding en zal veel betere prestaties leveren in de games die je speelt.
Maar krijg je ook evenredig veel prestatiewinst als je het verschil in investering meerekent?

Proccie is €20, maar een nieuwe laptop een paar honderd. Beetje bruikbare game laptop is toch al minimaal €800-900, maar die zal niet 40x speelbaardere resultaten geven in Warships ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
nelizmastr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:28:
Maar krijg je ook evenredig veel prestatiewinst als je het verschil in investering meerekent?

Proccie is €20, maar een nieuwe laptop een paar honderd. Beetje bruikbare game laptop is toch al minimaal €800-900, maar die zal niet 40x speelbaardere resultaten geven in Warships ;)
Een apparaat is na een tijd afgeschreven. TS heeft lang gedaan met die oude laptop, maar iets nieuws mag wel. Vergeet overigens niet dat door slijtage zo'n oude laptop ook defecten kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

CMD-Snake schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Een apparaat is na een tijd afgeschreven. TS heeft lang gedaan met die oude laptop, maar iets nieuws mag wel. Vergeet overigens niet dat door slijtage zo'n oude laptop ook defecten kan krijgen.
Eens. Uiteindelijk is het wel een feit dat we niet in de portemonnee kunnen kijken en dat je wel minimaal eenzelfde bedrag moet uitgeven als de originele aanschaf om weer iets goeds terug te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:55
Manado schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:21:
Helaas blijkt het geheugen van 4Gb niet uitbreidbaar.
Ik heb dezelfde laptop van een kennis gerepareerd en meteen ook wat geupgrade, gewoon omdat het kan/leuk is. ;)
Ook met een T9600 (wasT5800) van ebay en geheugen uitgebreid naar 6 GB.
8 GB werkt vanwege hardware beperkingen niet, 6 GB zou wel gewoon moeten werken.
Acer Forum: Aspire 8930G Startet nicht mehr nach 8 GB RAM Upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Bedankt The_Doman, ben veel wijzer geworden.
Nu nog de vraag over Benchmark.
Ik zag dat Sisoft Sandra de processor kan checken en vergelijken met andere processoren maar kan deze 2 niet met elkaar vergelijken.
Is er een vergelijkbare app of nog beter?

Gr. Manado
Pagina: 1