Welke videokaart als vervanger?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vandeln86
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:19
Mijn vraag
Tweakers!
Ik heb de volgende setup in mijn bezit maar gezien ik met wat games *Rise of the tombraider te benoemen* betreft FPS toch wat achter de feiten aanloop zou ik graag mijn kaart willen vervangen voor een waardige opvolger met wat meer power:)

Mijn budget *2e hands via een mede tweaker bijvoorbeeld* is zo 200 eurie
..

Relevante software en hardware die ik gebruik
I5 4670K
asrock b85 pro 4
Antec 500watt voeding
2TB WD Hardeschijf
Samsung 128 gig SSD
club 3d R9 380 4g royalqueen
8 Gb geheugen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben met al het moois wat op de markt is het spoor een beetje zoek.

Alle reacties

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01 03:42
Rise of the tombraider kan veel halen uit DX12 compatible kaarten. Voor dat geld kun je normaliter wel een RX470 halen, alleen zijn die nu uitverkocht. Beter spaar je even 100 euro verder voor een RX580, zodra ze weer op voorraad komen; de sprong van R9 380 naar RX470 is namelijk niet zo heel erg groot, buiten dat je veel winst uit de DX12 zult halen.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Als je dan toch moet wachten op de RX580, lijkt mij het beter om te wachten op Vega. Ik zit nog met een R9 290. Op zich kan die nog mee, maar natuurlijk niet alles op maximum. Ik wacht ook de zomer nog uit.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:45

WCA

AMD kaarten zijn slecht verkrijgbaar op het moment inderdaad, en het lijkt erop dat dat ook wel even zo zal blijven voorlopig. Voor 200 euro heb je wel een GTX970 denk ik, leuke kaart en ROTT zal daar prima op spelen.

Share and Enjoy!

• vandeln86
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:19
Bedankt voor jullie antwoorden! we gaan is op zoek