Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 in 1 13-14" met stylus

Pagina: 1
Acties:

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Hoi mede tweakers,

Bij deze toch maar eens een topic geopend omdat ik zelf niet echt uit kom merk ik. Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een combinatie die er moeilijk te vinden lijkt. Namelijk een 2 in 1 /hybride(ontkoppelbaar of om te vouwen toetsenbord) met een scherm grootte van 12 -14 inch laptop. We hadden al een surface pro 4 aangeschaft vanwege de specs (i7-7200u, 256 SSD, 8 Gb) icm de stylus. Echter direct blijkt het spiegelende glas een probleem te vormen in dagelijks gebruik.

Je snap het al, we zoeken dus een snelle i5 of i7 (wat latere generatie), liefst met 256 gb (of meer of makkelijk bij te plaatsen). Scherm ontkoppelbaar of te flippen (al la Lenovo 910 of Asus Zenbook).

Budget 750-1300 incl btw

Stylus mogelijk los te kopen mits het werkt op die machine.
ps. verschillende books lijken in aanmerking te komen...
ASUS-ZenBook-Flip-UX360CA
ASUS-ZenBook-Flip-UX390CA
Lenovo yoga 910

Wat ga je met je laptop doen?
Administratie bedrijf (eenmanszaakje), foto bewerking / editen middels stylus.
Editen webshop, logo ontwerp etc.
Liefst Windows ivm compatibiliteit andere apparatuur (IPAD pro lijkt namelijk ook een optie, maar we gaan liever niet aan de apple).

Wat is je budget?
750-1500 incl btw

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
regelmatig ook in om en huis mobiel zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf neig ik naar een ASUS i.v.m. goede ervaringen met dit merk.

We staan ook open voor alternatieven (bv een lenovo book voor het tekenwerk? en een losse asus voor het overige werk? Belangrijk is het matte scherm en juist dat maakt het zoeken zo lastig, vele sites geven namelijk tegenstrijdige informatie over de scherm coating. Ook tweakers helaas... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door pband op 19-06-2017 13:50 ]

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Volgens mij ontkom je niet aan een glanzend scherm wanneer je een touchscreen wil en gebruik wil maken van pen input. Zelf heb ik toevallig ook een Surface Pro 4, en mijn vrouw een Asus ZenBook Flip UX360CA, en ik kan je vertellen dat de laatste meer spiegelt dan de Surface Pro. Dit komt voornamelijk omdat het scherm niet gelamineerd is: er zit ruimte tussen het glas en het scherm. Ik vermoed dat dit bij de UX390CA beter is, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik vermoed dat je niet veel 2-in-1 apparaten gaat vinden met een aanzienlijk minder spiegelend scherm dan een Surface Pro 4 (wellicht dat het nieuwe model iets minder spiegelt, volgens mij kan deze iets feller). Een nieuwe iPad Pro doet het op dat vlak nog ietsje beter, maar het blijft een spiegel (en ik zou nooit serieus kunnen werken op een apparaat waar je geen muis op aan kunt sluiten en geen extern scherm om het beeld naar uit te breiden).

• pband
thx voor de reactie, ik ben nog eens om de tafel gaan zitten met mijn vrouw en naar lang wikken en wegen heeft ze besloten voorlopig de stylus eis te laten vallen. Verdere specs willen we aardig gelijk houden (behalve processor, dat mag ook een i5 zijn)... we kwamen nu uit op bv asus-zenbook-ux410ua-gv028t / ZenBook UX430UA-GV004T / HP ProBook 430 G4 i5-8gb-256ssd

Allemaal natuurlijk voor en na delen, prijs ligt bij deze modellen max 100 eur tussen duurste en goedkoopste...

Echter zijn deze alledrie niet omdraaibaar volgens mij.. .de UX390CA is dat wel, maar dat scherm is maar 12,5" en dat viel ook ook tegen van de surface pro 12,3" is toch echt klein... dus je raad het al, ik denk dat we de 390 ook weer te klein gaan vinden.

Eigenlijk zijn we gecharmeerd van de Yoga 910, echter die is weer met glanzend scherm... Jammer dat niet elke fabrikant je de keuze geeft qua scherm en specs...

• pband
We hebben uiteindelijk gekozen voor een UX410
Een i5-7200U met 256MB SSD

Een mooi mat 14 inch scherm in een behuizing van een 13,3inch...
Geen stylus/touchscreen omdat we toch tot de conclusie zijn gekomen dat dit veel minder gebruikt gaat worden.

Wat een fijne degelijke bouwkwaliteit en supersnel! Geen spijt van.

@Pindasmeer Bedankt voor je reactie!