Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:58
Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een nieuwe pricewatch: MSI B150 PC MATE gesloopt met een gefaalde flash omdat ik zo nodig Kaby Lake er mee wou laten werken. 8)7
Overigens wel netjes gedaan zoals MSI dat aangeeft op hun site middels usb en M-Flash, maar dat werkt dus niet
Heeft het nut om hiervoor RMA aan te vragen? Of moet ik dit zien als een harde leer?

Beste antwoord (via Gummiebeer op 19-06-2017 18:53)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:01
Gummiebeer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:40:
Al die acties zijn uitgevoerd zonder resultaat. Het lijkt wel alsof het bordje dood is helaas, al doen de fans het wel. Ook zijn alle andere componenten al uitgesloten van defecten.
Ik zou gewoon een RMA aanvragen. Als jij het flashen volgens de instructies van MSI hebt gedaan, dan zal het wel goedkomen. Succes! :)

Alle reacties

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In principe harde leerschool, je kan vragen of hun ernaar kunnen kijken en of zij er iets aan kunnen doen.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:57
De meeste biossen kunnen in een recovery mode gezet worden:

https://service.msicomput...aqdetail.aspx?formid=3046

Dan kan je als nog iets van een Bios starten en vanuit daar weer een correcte flashen

• Gummiebeer
Ik was er al bang voor dat RMA moeilijk gaat worden. Dan ga ik nog een recovery proberen als laatste redmiddel.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Mocht de eventuele recovery mode niet werken, geef het eerlijk aan bij je verkooppunt en vraag of ze het door kunnen sturen naar msi.

Zolang het ding niet fysiek door midden is kunnen ze daar nog best veel met de hardware.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de regel kunnen ze bij MSI die dingen wel herflashen, zolang de hardware nog goed werkt denk ik niet dat je het bordje al af moet schrijven.

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:55
MSI bordjes kon je meestal ook gewoon flashen met een spi Programmer, Al zitten de bios chipjes meestal wel gesoldeerd uiteraard, Dat zou ik alleen aanraden als er geen garantie meer op zit.

• Gummiebeer
De recovery werkt helaas ook niet. Nu eigenlijk alles wel geprobeerd dus ik ga toch maar voor een rma en kijken wat daar uit komt. Bordje is vorige week aangeschaft dus nog vol in de garantie.

Al wel een (Asus!) b250 mobo aangeschaft om geklooi te voorkomen met kaby lake. Blijf het vreemd vinden dat msi zegt dat 7th gene intel gewoon gesupport wordt terwijl je dus daar een flash voor nodig hebt.
Volgende keer geen msi meer voor mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Gummiebeer op 19-06-2017 18:27 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 16:17

BoAC

Memento mori

Wat lukte er niet met de recovery?

• Gummiebeer
BoAC schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:26:
Wat lukte er niet met de recovery?
Het pakt de recovery niet, helemaal niks. Er spint ook geen schijf op, enkel de fans draaien en op EZdebug blijft het ledje branden van de cpu, zowel sky lake als kaby lake.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Dus:
1. Je haalt alle kabels voor alle disks (ssd, hdd, cdrom enz) los
2. Je plugt de usbstick (geformatteerd met fat32) met daarop alleen het bestand [iets].A20 in de rootmap van de stick in een USB 2.0 poort
3. Je zet de machine aan

Je komt dan niet in het menu zoals beschreven in: https://service.msicomput...aqdetail.aspx?formid=3046

Eventueel andere poorten proberen zoals beschreven :)

/edit: nog wat help: https://forum-en.msi.com/index.php?topic=174985.0

[ Voor 17% gewijzigd door BoAC op 19-06-2017 18:39 ]

• Gummiebeer
Al die acties zijn uitgevoerd zonder resultaat. Het lijkt wel alsof het bordje dood is helaas, al doen de fans het wel. Ook zijn alle andere componenten al uitgesloten van defecten.

Acties:
  • Beste antwoord

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:01
Gummiebeer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:40:
Ik zou gewoon een RMA aanvragen. Als jij het flashen volgens de instructies van MSI hebt gedaan, dan zal het wel goedkomen. Succes! :)

• BoAC

BoAC

Memento mori

Hm.. ik zie in de manual:
The computer does not boot after updating the BIOS
- Clear the CMOS
- Use the secondary BIOS to bootup the system (Only for motherboard with Dual BIOS)

Het zou kunnen zijn dat je een moederbord hebt zonder Dual BIOS :)

• Gummiebeer
Is inderdaad single bios. Maar met andere woorden ben ik gewoon de sjaak hiermee. Rma enige optie op het moment dus.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:39

WCA

Jaaaaren terug een rma aangemaakt, doende alsof mijn neus bloedde en mijn bord gewoon stuk was. Niets van gezegd en gewoon een nieuwe gekregen

Share and Enjoy!

• Gummiebeer
Ik denk ook niet dat er moeilijk wordt gedaan over een budget bordje dus ik gooi er een RMA tegenaan. Het flashen is gedaan zoals MSI dat aangeeft, dat het problemen kan geven is niet mijn schuld denk ik dan. Ik ga het gewoon proberen en als het niet lukt, dan een harde leerschool gehad. Gelukkig is het geen bord van €200+ :+
Pagina: 1