De enquete zit naar mijn idee ook vrij matig in elkaar vanwege de vage vraagstelling.
"Wanneer de elektriciteit bij u thuis uit zou vallen en u hebt hierdoor geen toegang meer tot Internet en/of andere communicatiediensten, dan is dat voor u of uw huisgenoten: *"
Over welk tijdsbestek hebben we het? Minuten? Uren? Dagen?
"Als communicatienetwerken bij u thuis uitvallen en hierdoor hebt u geen toegang tot internet of andere communicatiediensten, welke diensten werken dan niet meer voor u? *"
Jullie geven aan dat ik geen toegang heb tot internet, toch vragen jullie dan of internet voor mij niet meer werkt. Bedoelen jullie dan mobiel internet? Want dat valt ook onder communicatienetwerken bij mij thuis. Sterker nog, in het artikel staat dat dit ook vaak weg valt. Ik moet dus gaan nadenken over het idee achter de vraag om een antwoord te kunnen geven. De vraag staat open voor vele verschillende interpretaties.
"Welke alternatieve verbindingen hebt u om (een deel van) uw communicatiediensten werkend te houden bij uitval van communicatienetwerken (ongeacht of dit door stroom of iets anders komt) *"
De meest genoemde opties vallen onder communicatienetwerken, terwijl dat juist weg valt. En hoe moet ik een 56k modem kunnen gebruiken als de stroom weg valt? Moet ik zelf dan bepalen of de vraag enkel gaat over mijn eigen stroomvoorziening of ook de stroomvoorziening van de wijk inclusief verdeelkasten voor internet?
Ik heb het idee dat er behoorlijk wat scenario's door elkaar heen gerommeld zijn en dat niemand echt een idee had welk scenario bij welke vraag hoort. Ook nergens duidelijk wat onder welke definitie geschaard wordt waardoor ik zelf moet gaan verzinnen wat onder uitval van "communicatienetwerken" valt en wat er met "stroom uitval" bedoeld wordt.
Wat is het doel van het onderzoek? In kaart brengen welke middelen een huishouden heeft? Achterhalen of mensen zich bewust zijn van alternatieven? Bijvoorbeeld de laatste vraag: "Televisie is een belangrijke bron van informatie. Echter als de stroom uitvalt dan functioneert de levering van het signaal veelal niet meer. Hebt u een alternatief? *"
Mijn eerste idee was dat ik geen alternatief hebt. Tot ik in de antwoorden jullie suggestie lees over mobiel gebruik. Jullie geven zelf dus al aan dat ik een alternatief heb mits ik een mobiele telefoon met internet heb.
Zou ik nu zowel een analoge tv hebben als een mobiele telefoon met een data abonnement zou ik een van die twee opties moeten kiezen, beiden is niet mogelijk. Hebben jullie dan het voor jullie bruikbare antwoord?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N