49" TV voor op de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 11:47
Ben aan het kijken voor een nieuwe TV op de slaapkamer.
Heb er nu een Philips 46PFL9705 staan, welke op zich wel voldoet, maar qua aansluitingen achter loopt (geen optical bijv.)

Nu zijn er zoveel TV's op de markt, dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet. Verder heb ik er ook niet echt mega veel verstand van en wordt ik met de vergelijker niet echt over de streep getrokken door 1 model, dus vroeg me af of jullie een mening kunnen geven op onderstaande modellen (allen rond de 900/1000 euro);

Philips 49PUS7181
LG 49UH850V
Samsung UE49KS7000

Welk van deze 3 zou ik het beste kunnen kiezen?
Of is er juist een ander model welke ik zou moeten kiezen?
Uiteraard een redenering ervan zou erg fijn zijn!

Alvast bedankt voor de reacties!!

[ Voor 7% gewijzigd door Tijntjuh.eu op 19-06-2017 10:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 23:42
Wat je zou kunnen doen is eens kijken in de pricewatch van Tweakers: categorie: Televisies

Hierin kun je gedetailleerd je eisen doorvoeren om een selectie van televisies te krijgen. De populaire televisies hebben reviews waarop je je keuze kunt baseren. Daarnaast kun je zoeken op de drie gekozen modellen en deze voor jezelf vergelijken.

Daarnaast zou ik persoonlijk langs de mediamarkt rijden om te kijken welk beeld je prefereert, persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de heldere en contrastrijke Samsung televisies, anderen zijn hier dan weer niet over te spreken.

Je geeft daarnaast ook geen budget, verdere hulp is dus moeilijk, anders krijg je enkel mooie OLED televisies als advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
Tja hoeveel geld zijn die paar uurtjes op de slaapkamer je waard? Of je moet dagelijks uren lang TV kijken in bed, dan wordt het een ander verhaal.

Persoonlijk zou ik dan eerder investeren in een nieuwe TV in de huiskamer en de oude doorschuiven naar je slaapkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
@ExilaaHH De TV's die ik via de vergelijker heb uitgekozen zijn rond de 900/1000 euro, dus dan kom je rond dat budget ;-)

@Scrtz In de woonkamer staat reeds een niet al te oude 65 inch 4K TV. Die wordt dus voorlopig niet vervangen. Tevens is 65 inch VEEL te groot voor in de slaapkamer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:05
Heb deze op het oog:
http://www.lg.com/uk/tvs/lg-49SJ810V

Misschien ook iets voor je? Maar heeft bijna geen reviews daarom twijfel ik wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Die ks7000 natuurlijk, dat lijkt me de beste. Is net zoiets als de ks8000, heeft alles tot en met redelijke HDR, en is VA, dus contrastrijk, en niet zoveel kijkhoek, maar in bed maakt kijkhoek niet uit, je ligt ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Ben ondertussen naar meerdere winkels geweest om te kijken en te informeren en ondanks dat er veel verschillen zijn kwamen de meeste winkels toch wel uit op de Samsung UE49KS7000.

- Philips werd overal wel afgeraden omdat deze snel kapot zouden gaan (zelf nog nooit ondervonden met een Philips, ook niet sinds het TP Vision is geworden. Alleen de software bij TP Vision is ruk naar mijn mening).
- LG49SJ810V had als enige voordeel dat die het beste smart gedeelte en WiFi zou hebben.
- Samsung heeft ook nieuwere modellen, maar deze zouden minder zijn dan het 2016 model.

Al met al met deze info vanuit de winkels en de modellen bekeken (qua beeld zijn er veel die gewoon mooi zijn, dus meer gekeken naar de specificaties etc) heb ik voor de Samsung UE49KS7000 gekozen.

@sturtiebe Misschien heb je wat aan deze info omtrent de LG en maakt dat je keuze makkelijker. Toestel ziet er ook gewoon mooi uit, ook qua beeld! Vond alleen het prijsverschil tussen de Samsung en LG te groot voor op de slaapkamer. Woonkamer was misschien anders geweest, maar daar heb ik dus verder niet bij stil gestaan ;-)

@Sjah Dank voor je input, heb deze ook mee genomen in mijn beslissing gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:05
Tijntjuh.eu schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:55:
Ben ondertussen naar meerdere winkels geweest om te kijken en te informeren en ondanks dat er veel verschillen zijn kwamen de meeste winkels toch wel uit op de Samsung UE49KS7000.

- Philips werd overal wel afgeraden omdat deze snel kapot zouden gaan (zelf nog nooit ondervonden met een Philips, ook niet sinds het TP Vision is geworden. Alleen de software bij TP Vision is ruk naar mijn mening).
- LG49SJ810V had als enige voordeel dat die het beste smart gedeelte en WiFi zou hebben.
- Samsung heeft ook nieuwere modellen, maar deze zouden minder zijn dan het 2016 model.

Al met al met deze info vanuit de winkels en de modellen bekeken (qua beeld zijn er veel die gewoon mooi zijn, dus meer gekeken naar de specificaties etc) heb ik voor de Samsung UE49KS7000 gekozen.

@sturtiebe Misschien heb je wat aan deze info omtrent de LG en maakt dat je keuze makkelijker. Toestel ziet er ook gewoon mooi uit, ook qua beeld! Vond alleen het prijsverschil tussen de Samsung en LG te groot voor op de slaapkamer. Woonkamer was misschien anders geweest, maar daar heb ik dus verder niet bij stil gestaan ;-)

@Sjah Dank voor je input, heb deze ook mee genomen in mijn beslissing gisteren.
Enig idee of het wat zelfde hdr heeft?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:48
Aangezien je in de slaapkamer relatief vaak in het donker zal kijken en recht voor de tv ligt (=aanname) komt de KS7000 met VA paneel veel beter tot zijn recht dan de andere tv's. Heb 'm zelf ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
sturtiebe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:47:
[...]

Enig idee of het wat zelfde hdr heeft?

gr
Beide hebben de 10 bit HDR, maar verder durf ik je niet te zeggen of het dezelfde typen zijn.

Volgens de websites van LG en Samsung zelf;
LG:
HDR10
HLG
Dolby Vision

Samsung:
HDR1000

Verwacht zelf dat de LG een "betere" heeft aangezien dit een 2017 model is en die van Samsung een 2016 model. Techniek gaat aardig hard op dit gebied ;)
Pagina: 1