Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mijn vraag :

Ik heb een Asus laptop van mijn stiefmoeder opnieuw geinstalleerd met Windows en klaargemaakt, gisteren gedefragmenteerd met auslogics defrag (de speciale SSD optie) en daar aangevinkt dat de laptop uitgezet kon worden wanneer het programma klaar was. Vanmorgen toen ik de laptop wou opstarten kreeg ik nog voor het Asus logo een popup met select boot device, hier kon ik kiezen uit de SSD of enter Setup.

Het reageerd in dat menu en in de bios zelf allemaal soms helemaal niet met de pijltjes toetsen of soms heel traag, maar als ik na een tijdje enter drukken reactie krijg en doorstart naar Windows werkt alles prima en super snel

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik :

Windows 10 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :

Bios teruggezet naar standard instellingen
Boot order handmatig goedzetten

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 19-06-2017 09:37 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Ik zou toch maar weer een complete format doen, herinstall en geen auslogics defrag runnen. Compleet overbodig.

Het zou dit gedrag niet moeten veroorzaken, maar daar lijkt mij toch de oorzaak te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost07
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-08-2022
Hoi,

Ik zou hem ook gewoon nog een keer helemaal opnieuw installeren en dan niet het vinkje aanzetten en zelf de laptop uitzetten en natuurlijk ook weer helemaal de bios resetten zodat daar ook geen fouten meer kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik ga het vanavond even proberen, er komen steeds meer problemen bij.

Bijvoorbeeld in windows wil ik naar een webadres gaan en dan flipt alles en allemaal cijfers en letters door elkaar en soms reageerd hij niet op muisklikken, had me stiefmoeder ook al bij de vorige windows installatie. Toen dacht ik dat het aan die Windows versie lag, nieuwe en andere erop gezet en hetzelfde probleem komt weer omhoog..

Nog tips na dit?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Schoon installeren,
zo min mogelijk software installeren,
eerst de laptop testen of geen hardware defect is, of dat het aan de software ligt.

Bij een ssd die goed geinstalleerd is hoeft geen defrag meer uitgevoerd worden, dus nooit meer,
wel een groter gedeelte van de ssd leeg laten, dit ook om de ssd op hoge snelheid te houden.

[ Voor 40% gewijzigd door jan99999 op 19-06-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Een schone WIndows Installatie met een volledige geformateerde SSD heeft niet geholpen, heb hem via diskpart geformateerd. Het probleem doet zich voor bij 4 verschillende Windows versies, heb ondertussen al contact opgenomen met bol.com over eventuele garantie mogelijkheden of vervanging van de laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
G_Dragon schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:23:
Ik ga het vanavond even proberen, er komen steeds meer problemen bij.

Bijvoorbeeld in windows wil ik naar een webadres gaan en dan flipt alles en allemaal cijfers en letters door elkaar en soms reageerd hij niet op muisklikken, had me stiefmoeder ook al bij de vorige windows installatie. Toen dacht ik dat het aan die Windows versie lag, nieuwe en andere erop gezet en hetzelfde probleem komt weer omhoog..

Nog tips na dit?
Je stiefmoeder heeft stiekem drinken laten vallen over het toetsenbord maar durft het niet zeggen
Pagina: 1