Unex 100/10 MBit switch mediamarkt

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij media markt liggen 8 poorts 10/100 MBit switches van het merk Unex.
Kosten 229 piek. In mijn geval kan ik mijn netwerk voor 458 ballen 100 mbit maken :)

Zijn die switches een beetje goed? Ik heb al een tijdje een 8 poort 10 mbit hub van Unex, die doet het prima.
Het is een 10/100 Mbit switch. Moet ik hebben, want ik heb ook een paar 10 mbit machines. Dat kan toch gewoon door elkaar? Of moet er op 1 zo'n ding óf allemaal 10 of allemaal 100 mbit machines zitten.

Nog een apart vraagje: Er zijn een paar 10 mbit machines waar wel 100 mbit in zou kunnen. Weet iemand toevallig een adresje waar ik goedkope standaard realtek 100 mbit kaartjes kan kopen? (zoals de RTL-8039)

Verwijderd

koop dan ook unex netwerk kaartjes die zijn naar mijn idee beter dan realtek en om de prijs hoef je het niet te laten..

• SvMp
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 14:29 schreef Driez het volgende:
koop dan ook unex netwerk kaartjes die zijn naar mijn idee beter dan realtek en om de prijs hoef je het niet te laten..
Misschien zit op die Unix kaartjes wel een Realtek chip :)

Ik neem Realtek omdat ik heel veel verschillende OS-en draai.. en Realtek kaarten worden door ieder OS gesupport.

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik heb slechte ervaring met die switch. Ik heb ook zo'n paarse en ik heb er in een jaar al 1 terug gestuurd en de nieuwe die ik nu heb wil nog wel eens crashen.

Dan moet je de power er af halen en dan doet ie het weer. Best wel onhandig wat dan kan niemand internetten

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
Heeft unex geen site

www.digireflex.nl

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is een 10/100 Mbit switch. Moet ik hebben, want ik heb ook een paar 10 mbit machines. Dat kan toch gewoon door elkaar? Of moet er op 1 zo'n ding óf allemaal 10 of allemaal 100 mbit machines zitten.
Met die goedkope switches (of hubs) moet je altijd goed opletten. Tenzij er specifiek staat vermeld dat er een 10/100Mb bridge in zit zit hij er meestal niet in. Zonder bridge zien de 10Mb machines alleen andere 10Mb machines en 100Mb machines alleen andere 100Mb machines.

Als er wel een bridge in zit dan zien alle machines elkaar.

Wellicht is het handiger om een 100Mb only netwerkje te maken. Als je maar een paar 10Mb machines hebt is het meestal goedkoper (tenzij het ISA machines zijn, maar dat zal wel niet) om een paar 100Mb netwerk kaarten te kopen dan een duurdere hub/switch met een bridge er in.

Verwijderd

http://www.unex.com.tw/products/switches/sd080s/index.html

deze? :)

staat geen bridge dingen bij...

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Die switch lijkt wel heel erg veel op de switch die ik hier heb staan, maar die is van Sitecom.

Ik ben er erg tevreden mee. 10 MBit / 100 MBit verbindingen, alles kan je er op aansluiten en je krijgt gewoon de volle full duplex bandbreedte. Er zijn nog goedkopere switches (zie pricewatch) en volgens mij zijn die ook goed.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Unex-netwerkkaarten hebben zeker te weten een Realtek-chipset. Ik gebruik ze volop. Soms zit over de Realtek-mark op de chip een Windows-sticker. :P

Anyway, in de pricewatch staan een paar switches (10/100 MB, 8-poorts) die goedkoper en beter zijn dan die bij de MediaMarkt. De goedkoopste op dit moment (die bij Gistron geloof ik) is een hele goeie.

Specificaties

8 port 10/100Mbps Auto-negotiation Ethernet Switch
complies with the IEEE802.3 Ethernet and IEEE802.3u Fast Ethernet standard
Features Store-and-Forward mode with wire-speed filtering and forwarding rates
Full/Halt-Duplex capability on every TX ports, total bandwidth is up to 200Mbps per port
Automatic source address learning and aging
Support 4k MAC address
Broadcast storm control
Runt and CRC Filtering eliminates erroneous packets to optimize the network bandwidth
LED indicators for simple diagnostics and management
Plug and play
System-Power OK LED Individual port-link/activity, speed, full duplex and collision LEDs
Product size ( h x w x d): 28 x 85 x 162

Gistron-site:
http://www.gistron.com
De switch in kwestie staat onderaan de frontpage.

Bloed, zweet & koffie

• SvMp
  • Niet online
Ik zal de links en info eens doornemen..

Alles 100 mbit kan niet, ik heb wel een ISA machine (voor de goede oude Sierra games), en een paar oude Macs die 10 mbit ethernet hebben.
10 en 100 zal hier voorlopig wel door elkaar blijven bestaan.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Op zaterdag 07 juli 2001 08:42 schreef Pieter_Bos het volgende:
http://www.unex.com.tw/products/switches/sd080s/index.html

deze? :)

staat geen bridge dingen bij...
Heee die heb ik ook :) !!!
En die is echt switch (en ook 10/100 bridge) Werkt hier perfect en ben er heel tevreden over :o

Gewoon spullen

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Ik heb een 8 poorts switchje bij gistron besteld, fl.159,- ..ERG goed dingetje, super compact en solide doet t PERFECT.

Verders heb ik nog een stapeltje 10/100 Mbit AMD pcnet-fast netwerkkaarten voor je liggen voor een schappelijke prijs.

mail maar voor info majic@xs4all.nl
Op vrijdag 06 juli 2001 14:25 schreef svdmeer het volgende:
Bij media markt liggen 8 poorts 10/100 MBit switches van het merk Unex.
Kosten 229 piek. In mijn geval kan ik mijn netwerk voor 458 ballen 100 mbit maken :)

Zijn die switches een beetje goed? Ik heb al een tijdje een 8 poort 10 mbit hub van Unex, die doet het prima.

Nog een apart vraagje: Er zijn een paar 10 mbit machines waar wel 100 mbit in zou kunnen. Weet iemand toevallig een adresje waar ik goedkope standaard realtek 100 mbit kaartjes kan kopen? (zoals de RTL-8039)

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ik heb zelf goeie ervaringen met Unex switches (heel eerlijk gezegd zijn dat de zelfde als sitecom) en ik geef er de voor keur aan over die kleine vage doos model switchjes, heb er pas een van moeten installeren (die van gistron) gaf veel zooi. trouwens Unex NIC's zijn gewoon rtl8139 based

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Pagina: 1