Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• TechGeek
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 06-09 07:47
Mijn vraag:
Welke Asus Tablet moet ik voor mijn 11e verjaardag vragen?

- Asus VivoTab 8
- Asus Zenpad 10
- ASUS Transformer Pad (TF303K)
- ASUS MeMO Pad 10 (ME103K)

Hierbij graag hulp. ;)

'het is om te weten of om niet te weten'

Beste antwoord (via TechGeek op 19-06-2017 10:45)

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:02
quote:
TechGeek schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:48:
Bedankt voor het gedetailleerde antwoord!

''Als ik zo naar de 1e, 3e en 4e tablets kijk uit de lijst hierboven dan komen al deze tablets het jaar 2014. Jij zal deze tablet wel nieuw kopen, maar in de praktijk is de hardware al gemiddeld 3 jaar oud. Persoonlijk vindt ik dat erg jammer. Want wellicht doe jij 2 tot 3 jaar met zo'n tablet, en dan is de tablet uiteindelijk al 5/6 jaar oud (qua hardware).''

De samsung is inderdaad jonger en lijkt me ook goed.
Is het niet zo dat Asus Kwalitatief beter is?
Hoe dan ook, zijn er ook nieuwere asus tablet modellen uit deze prijsklasse?
Is de Apple iPad 2017 ook geen idee?

Groetjes,
TechGeek
Asus heeft helaas verder nog niet heel veel nieuwere tablets die dit jaar uitgebracht zijn. De bestaande tablets zijn behoorlijk prijzig, of de tablets hebben mindere specs (en zijn dus goedkoper). Asus is toch wel de fabrikant die voornamelijk ook high-end tablets heeft.

De Apple iPad 2017 is een idee, maar ik weet niet voor welk bedrag je een tablet mag uitkiezen? De prijs van de Apple tablet ligt zo rond de 400,- (nieuw). Dus dat is bijna het dubbele van de bovengenoemde tablets.

Ik heb in het verleden meerdere tablets gehad, van een Windows RT tablet, Android tablets en nu heb ik een iPad. Van alle tablets is de iPad voor mij verreweg het fijnst. Het werkt erg soepel en de kwaliteit is ook erg goed. Ik verbaas mij nog steeds elke keer over de kwaliteit van de speakers die in de tablet zitten. Ik heb trouwens een product: Apple iPad Air 2. Het "nadeel" van een iPad voor enkele Tweakers zou kunnen zijn dat je een film wil downloaden, en dat je deze op de tablet wil zetten om deze vervolgens in de trein (offline) te kunnen kijken. Met een iPad heb je deze mogelijkheid niet.

Uiteindelijk zal je zelf een beslissing moeten maken, en wellicht kunnen we je hier nog mee helpen. Zoals rens-br aangeeft is het goed dat je zelf ook kijkt naar een tablet, i.p.v. dat wij een tablet voor je kiezen. Als voorbeeld kan je in de Pricewatch zoeken. Ik heb nu zelf gezocht op de volgende termen:

- Prijs tussen de 150-250 euro
- Minimaal 4 sterren review
- Google Android 6.x
- Minimaal 10" (inch)

Dan kom je uit op de volgende URL: categorie: Tablets

Je kan dus erg handig zoeken in deze lijst. Wellicht zeg je toch van "ik wil toch een iets duurdere tablet", dan kan je de prijs eenvoudig verhogen.

i5 4670K | MSI GTX 980Ti Gaming 6G | Asus ROG Swift PG278Q (2560 x 1440)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Alle mensen, ze worden steeds jonger hier.

8 of 10 inch, afhankelijk van wat je ermee wil. 8 inch is handzamer.
En verder kun je best wat meer informatie geven over wat je ermee wil

Gadgets FTW!

• TechGeek
Okee!

Ik wil hem gebruiken voor random dagelijks gebruik als mail checken, chatten, gamen en op de bank filmpje kijken.

Is dat genoeg info?

Groetjes,
TechGeek

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
Ik denk dat de belangrijkste vraag is: "Wat wil je precies met de tablet gaan doen?".
Wil je er spelletjes op gaan spelen? Of ben je van plan om het voor school te gaan gebruiken? Of wil je 's avonds lekker op de bank of in bed er film mee gaan kijken?

Of wellicht "all of the above?" :).

Asus VivoTab 8
Er zijn meerdere varianten van deze tablet, dus ik weet niet precies welk model je krijgt. Maar wat ik wel kan zien is dat alle VivoTab varianten Windows 8 als besturingssysteem hebben. Dit betekend dus dat je er ook applicaties zoals Word, Excel etc. op kan installeren. Voor schoolgebruik is deze tablet ideaal. Maar wil je er voornamelijk films op kijken, of spelletjes opdoen, dan zou ik toch eerder voor een Android tablet gaan omdat daar toch meer games voor zijn.

Asus Zenpad 10
Gaat het hier om de pricewatch: Asus ZenPad 10 (Z300M) 16GB Grijs variant? Voordeel is dat deze tablet op Android 6.0 draait, waarbij de meeste andere tablets uit je lijst op Android 4.x draaien. Het "nadeel" van deze tablet is dat hij geen Full-HD is. Dus foto's, films zullen er minder goed uitzien dan op een tablet met een 1080P scherm. Natuurlijk is het verschil ook niet "overdonderend", maar het is wel te merken.

ASUS Transformer Pad (TF303K)
Redelijk goede tablet met wel een full-hd scherm (1080p). Het grootste nadeel wat ik persoonlijk aan de tablet vindt is dat deze nog op Android 4.x draait. Tegenwoordig heb je al Android 7.x, waardoor deze tablet wel behoorlijk achter ligt. Het kan dus voorkomen dat bepaalde apps straks Android 5.x of hoger nodig hebben. Dus dan zal je met je tablet deze niet meer kunnen downloaden. Misschien dat het nu wel goed gaat, maar over een jaar kan het wel heel anders zijn.

ASUS MeMO Pad 10 (ME103K)
Qua specificaties bijna gelijk aan de Asus Transformer Pad (TF303K). Deze tablet beschikt alleen niet over een Full-HD scherm, dus dat vindt ik persoonlijk minder. Deze tablet beschikt ook over Android 4.x, dus wellicht krijg je daarmee dezelfde problemen als de tablet hierboven.

Conclusie:
Als ik zo naar de 1e, 3e en 4e tablets kijk uit de lijst hierboven dan komen al deze tablets uit het jaar 2014. Jij zal deze tablet wel nieuw kopen, maar in de praktijk is de hardware al gemiddeld 3 jaar oud. Persoonlijk vindt ik dat erg jammer. Want wellicht doe jij 2 tot 3 jaar met zo'n tablet, en dan is de tablet uiteindelijk al 5/6 jaar oud (qua hardware), waardoor de verkoop van zo'n tablet ook wellicht lastiger is.

Als ik kijk naar de prijsklasse dan kan je wellicht overwegen om een pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart te nemen? Deze tablet is behoorlijk nieuw, en is redelijk snel. Ook beschikt deze tablet over een 1080p scherm en je kan er ook nog een extra SD-kaartje in stoppen. De reviews van deze tablet zijn ook behoorlijk goed!

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat wel :).

• TechGeek

''Als ik zo naar de 1e, 3e en 4e tablets kijk uit de lijst hierboven dan komen al deze tablets het jaar 2014. Jij zal deze tablet wel nieuw kopen, maar in de praktijk is de hardware al gemiddeld 3 jaar oud. Persoonlijk vindt ik dat erg jammer. Want wellicht doe jij 2 tot 3 jaar met zo'n tablet, en dan is de tablet uiteindelijk al 5/6 jaar oud (qua hardware).''

Groetjes,
TechGeek

TechGeek wijzigde deze reactie 19-06-2017 09:58 (3%)
Reden: ?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:22

rens-br

Moderator Mobile & IN
@TechGeek welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus ik geef het topic even een schopje van AND naar de MAA.

In het aankoopadvies forum is het echt wel de bedoeling om zelf een beetje meer eigen inzet te tonen dan dat je hebt laten zien in je openingspost:
Wat is het bijvoorbeeld het budget en wat voor eisen heb je met betrekking tot scherm, opslag, e.d.

Daarnaast is het ook de bedoeling om zelf wat reviews en ervaringen te lezen. Hier simpelweg vier opties neergooien en verwachten dat wij met de juiste optie aankomen is in ieder geval niet de bedoeling.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Diigii
quote:
TechGeek schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:48:

Groetjes,
TechGeek
Asus heeft helaas verder nog niet heel veel nieuwere tablets die dit jaar uitgebracht zijn. De bestaande tablets zijn behoorlijk prijzig, of de tablets hebben mindere specs (en zijn dus goedkoper). Asus is toch wel de fabrikant die voornamelijk ook high-end tablets heeft.

De Apple iPad 2017 is een idee, maar ik weet niet voor welk bedrag je een tablet mag uitkiezen? De prijs van de Apple tablet ligt zo rond de 400,- (nieuw). Dus dat is bijna het dubbele van de bovengenoemde tablets.

Ik heb in het verleden meerdere tablets gehad, van een Windows RT tablet, Android tablets en nu heb ik een iPad. Van alle tablets is de iPad voor mij verreweg het fijnst. Het werkt erg soepel en de kwaliteit is ook erg goed. Ik verbaas mij nog steeds elke keer over de kwaliteit van de speakers die in de tablet zitten. Ik heb trouwens een product: Apple iPad Air 2. Het "nadeel" van een iPad voor enkele Tweakers zou kunnen zijn dat je een film wil downloaden, en dat je deze op de tablet wil zetten om deze vervolgens in de trein (offline) te kunnen kijken. Met een iPad heb je deze mogelijkheid niet.

Uiteindelijk zal je zelf een beslissing moeten maken, en wellicht kunnen we je hier nog mee helpen. Zoals rens-br aangeeft is het goed dat je zelf ook kijkt naar een tablet, i.p.v. dat wij een tablet voor je kiezen. Als voorbeeld kan je in de Pricewatch zoeken. Ik heb nu zelf gezocht op de volgende termen:

- Prijs tussen de 150-250 euro
- Minimaal 4 sterren review
- Google Android 6.x
- Minimaal 10" (inch)

Dan kom je uit op de volgende URL: categorie: Tablets

Je kan dus erg handig zoeken in deze lijst. Wellicht zeg je toch van "ik wil toch een iets duurdere tablet", dan kan je de prijs eenvoudig verhogen.

• TechGeek
Om even wat aanvullende info te geven:

De tablet moet:
- niet kleiner dan 8'' zijn
- niet minder dan 16GB opslagruimte hebben
- full hd = graag!

Gebruik:
- e-mail checken
- gamen
- chatten
- internetsurfen

Budget:
150 - 300

• Lawwie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:10
quote:
Diigii schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:30:
[...]
Het "nadeel" van een iPad voor enkele Tweakers zou kunnen zijn dat je een film wil downloaden, en dat je deze op de tablet wil zetten om deze vervolgens in de trein (offline) te kunnen kijken. Met een iPad heb je deze mogelijkheid niet.
Beetje tweaker kan de film omzetten, dus de mogelijkheid is er wel.

Steam: lawwie

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True