Ik denk dat de belangrijkste vraag is: "Wat wil je precies met de tablet gaan doen?".
Wil je er spelletjes op gaan spelen? Of ben je van plan om het voor school te gaan gebruiken? Of wil je 's avonds lekker op de bank of in bed er film mee gaan kijken?
Of wellicht "all of the above?"

.
Asus VivoTab 8
Er zijn meerdere varianten van deze tablet, dus ik weet niet precies welk model je krijgt. Maar wat ik wel kan zien is dat alle VivoTab varianten Windows 8 als besturingssysteem hebben. Dit betekend dus dat je er ook applicaties zoals Word, Excel etc. op kan installeren. Voor schoolgebruik is deze tablet ideaal. Maar wil je er voornamelijk films op kijken, of spelletjes opdoen, dan zou ik toch eerder voor een Android tablet gaan omdat daar toch meer games voor zijn.
Asus Zenpad 10
Gaat het hier om de
pricewatch: Asus ZenPad 10 (Z300M) 16GB Grijs variant? Voordeel is dat deze tablet op Android 6.0 draait, waarbij de meeste andere tablets uit je lijst op Android 4.x draaien. Het "nadeel" van deze tablet is dat hij geen Full-HD is. Dus foto's, films zullen er minder goed uitzien dan op een tablet met een 1080P scherm. Natuurlijk is het verschil ook niet "overdonderend", maar het is wel te merken.
ASUS Transformer Pad (TF303K)
Redelijk goede tablet met wel een full-hd scherm (1080p). Het grootste nadeel wat ik persoonlijk aan de tablet vindt is dat deze nog op Android 4.x draait. Tegenwoordig heb je al Android 7.x, waardoor deze tablet wel behoorlijk achter ligt. Het kan dus voorkomen dat bepaalde apps straks Android 5.x of hoger nodig hebben. Dus dan zal je met je tablet deze niet meer kunnen downloaden. Misschien dat het nu wel goed gaat, maar over een jaar kan het wel heel anders zijn.
ASUS MeMO Pad 10 (ME103K)
Qua specificaties bijna gelijk aan de Asus Transformer Pad (TF303K). Deze tablet beschikt alleen niet over een Full-HD scherm, dus dat vindt ik persoonlijk minder. Deze tablet beschikt ook over Android 4.x, dus wellicht krijg je daarmee dezelfde problemen als de tablet hierboven.
Conclusie:
Als ik zo naar de 1e, 3e en 4e tablets kijk uit de lijst hierboven dan komen al deze tablets uit het jaar 2014. Jij zal deze tablet wel nieuw kopen, maar in de praktijk is de hardware al gemiddeld 3 jaar oud. Persoonlijk vindt ik dat erg jammer. Want wellicht doe jij 2 tot 3 jaar met zo'n tablet, en dan is de tablet uiteindelijk al 5/6 jaar oud (qua hardware), waardoor de verkoop van zo'n tablet ook wellicht lastiger is.
Als ik kijk naar de prijsklasse dan kan je wellicht overwegen om een
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart te nemen? Deze tablet is behoorlijk nieuw, en is redelijk snel. Ook beschikt deze tablet over een 1080p scherm en je kan er ook nog een extra SD-kaartje in stoppen. De reviews van deze tablet zijn ook behoorlijk goed!
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat wel

.