Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatieven gtx 1060 laptop (~€1300)

Pagina: 1
Acties:

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-11 15:15
Hallo Tweakers,

Ik zoek een laptop met een GTX 1060 en een i5/i7 voor een prijs van rond de 1200-1300. Uiteindelijk kom ik bij de Acer Aspire V15 Nitro black edition vanwege de niet al te "gamerige" look en de redelijke prijs (tenminste op notebooksbillger.de, in Nederland is ie alsnog volgens Acer €1600 of €1700). Het alternatief is een clevo laptop met een 1060 en i7 dat ook op de 1200-1300 euro prijs neerkomt.
Ik heb wel gelezen en video's gezien over de Acer dat ie hitteproblemen had, anders zou het een duidelijke keuze zijn geweest. Mijn vraag is kent iemand een alternatief voor dezelfde prijs met dezelfde specs? (1080p, ~8GB ram, 500gb-1tb opslag; SSD niet per se nodig).

Als er geen alternatieven zijn wordt het waarschijnlijk toch kiezen tussen een clevo of die Acer vanuit Duitsland bestellen.

Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik niet bereid ben meer dan €1350 te betalen voor een laptop met een gtx 1060, het gaat hier ook om een 6GB versie van de 1060.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik zit met eenzelfde zoektocht, maar wil de laptop wel graag in een Nederlandse winkel kopen. Mijn oog is nu gevallen op de Omen w210nd met een GTX 1050 Ti ( https://www.mediamarkt.nl...hp-17-w210nd-1486832.html ).
Het verschil tussen een 1050ti en een 1060 lijkt niet al te groot, maar heb dan toch liever een i7 7700HQ dan een U-model of i5.

Ik houd me aanbevolen voor tips.

• Mounir
@Verwijderd Ik ging eerst ook voor een 1050ti, maar ik vind de 1060 toch net wat meer "futureproof" dan de 1050ti. Het is wel de bedoeling dat ie een aantal jaren mee gaat op een goed niveau.

Verwijderd

Dit filmpje heeft mij overtuigd dat die 1050ti nog best een tijd mee kan op hele acceptabele settings.
YouTube: GTX 1060 vs 1050 TI \ Comparison with 10 Games \ GTA V to ME Andromeda

Er zijn nou eenmaal minder laptops op de markt met een 1060, en in ons budget zijn ze op een paar vingers te tellen. Vaak gaat dit gepaard met een mindere CPU of een matig beeldscherm. Je hebt meer opties met een 1050 4gb of 1050ti. Vandaar dat ik genoegen neem met een iets mindere GCU.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 12:37 ]

Verwijderd

Mounir schreef op maandag 19 juni 2017 @ 02:19:
Hallo Tweakers,

Ik zoek een laptop met een GTX 1060 en een i5/i7 voor een prijs van rond de 1200-1300. Uiteindelijk kom ik bij de Acer Aspire V15 Nitro black edition vanwege de niet al te "gamerige" look en de redelijke prijs (tenminste op notebooksbillger.de, in Nederland is ie alsnog volgens Acer €1600 of €1700). Het alternatief is een clevo laptop met een 1060 en i7 dat ook op de 1200-1300 euro prijs neerkomt.
Ik heb wel gelezen en video's gezien over de Acer dat ie hitteproblemen had, anders zou het een duidelijke keuze zijn geweest. Mijn vraag is kent iemand een alternatief voor dezelfde prijs met dezelfde specs? (1080p, ~8GB ram, 500gb-1tb opslag; SSD niet per se nodig).

Als er geen alternatieven zijn wordt het waarschijnlijk toch kiezen tussen een clevo of die Acer vanuit Duitsland bestellen.

Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik niet bereid ben meer dan €1350 te betalen voor een laptop met een gtx 1060, het gaat hier ook om een 6GB versie van de 1060.

Alvast bedankt.
Ik zou geen Clevo of Acer kopen voor dit geld, simpelweg omdat de behuizing, accu en beeldscherm Low Budget zijn.

Tevens is 8GB aan geheugen wel krap om relatief zware games te kunnen spelen. Daarop ben ik bij het volgende uitgekomen....een laptop die zijn geld waard is, en waarbij je het geheugen uit kunt breiden:

pricewatch: Asus FX502VM-FY109T

Zowel Asus als MSI zijn marktleiders inde Game series laptops. Wil je dus echt een degelijke machine, kies dan voor en MSI of Asus, en geen Acer of Clevo.

• Mounir
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:48:
[...]
Ik zou geen Clevo of Acer kopen voor dit geld, simpelweg omdat de behuizing, accu en beeldscherm Low Budget zijn.

Tevens is 8GB aan geheugen wel krap om relatief zware games te kunnen spelen. Daarop ben ik bij het volgende uitgekomen....een laptop die zijn geld waard is, en waarbij je het geheugen uit kunt breiden:

pricewatch: Asus FX502VM-FY109T

Zowel Asus als MSI zijn marktleiders inde Game series laptops. Wil je dus echt een degelijke machine, kies dan voor en MSI of Asus, en geen Acer of Clevo.
Over Clevo gesproken, ik zie mensen dat wel eens zeggen over de bouwkwaliteit etc, maar er zijn dan ook mensen die het ook echt gekocht hebben en er helemaal niks van op te merken hebben ondanks intensief gebruik. Ik heb geen idee of je ervaring hebt met Clevo, maar het is wel duidelijk dat de meningen over Clevo erg verdeeld zijn.

Uiteindelijk komt het toch veel goedkoper uit dan een laptop van MSI/Asus met een 6gb versie van de 1060 (die je liet zien was 3gb) ondanks de bespreekbaar lagere kwaliteit.

Ik ben me ervan bewust dat ondanks MSI TN panelen gebruikt ze van hoge kwaliteit zijn, maar een matige ips paneel doet het ook voor mij. Bovendien zijn er nog betere panelen waar ik later voor kan kiezen als het me echt niet bevalt.

Oh en over het RAM: ik weet dat 8GB een beetje aan de krappe kant is en ben ook van plan het uiteindelijk te upgraden maar ben er voorlopig wel tevreden mee op m'n huidige laptop (ook 8GB, maar DDR3 1666 MHz).

[ Voor 6% gewijzigd door Mounir op 19-06-2017 16:52 ]

Verwijderd

Mounir schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:50:
[...]

Over Clevo gesproken, ik zie mensen dat wel eens zeggen over de bouwkwaliteit etc, maar er zijn dan ook mensen die het ook echt gekocht hebben en er helemaal niks van op te merken hebben ondanks intensief gebruik. Ik heb geen idee of je ervaring hebt met Clevo, maar het is wel duidelijk dat de meningen over Clevo erg verdeeld zijn.

Uiteindelijk komt het toch veel goedkoper uit dan een laptop van MSI/Asus met een 6gb versie van de 1060 (die je liet zien was 3gb) ondanks de bespreekbaar lagere kwaliteit.

Ik ben me ervan bewust dat ondanks MSI TN panelen gebruikt ze van hoge kwaliteit zijn, maar een matige ips paneel doet het ook voor mij. Bovendien zijn er nog betere panelen waar ik later voor kan kiezen als het me echt niet bevalt.

Oh en over het RAM: ik weet dat 8GB een beetje aan de krappe kant is en ben ook van plan het uiteindelijk te upgraden maar ben er voorlopig wel tevreden mee op m'n huidige laptop (ook 8GB, maar DDR3 1666 MHz).
Welke versie 1060 heeft 6 GB? Hoeveel cores? De Asus die ik als voorstel plaatste, heeft namelijk een 6GB GTX 1060 GPU...... GeForce GTX 1060 (1280 cores) ;)

De 1152 cores versie is inderdaad de 3 GB versie.

Mijn vrouw heeft een Clevo gehad. Het geluid uit de Onkyo speakers was erbarmelijk slecht, en het scherm begon na 3 jaar te flikkeren. Tevens vond ik de RGB en zwart-waardes niet geweldigg. Zij heeft er destijds €1750 euro voor betaald nadat zij hem naar wens geconfigureerd had.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 18:23 ]

• Mounir
@Verwijderd Volgens mij heb je de foute dan gelinkt, wanneer ik naar de bol.com, azerty en paradigit productpagina's gaan, geven ze allemaal 3GB aan. Op tweakers staat er wel 1280 cores... Volgens mij staat het fout genoteerd bij tweakers, dit is ook zo bij een andere laptop er hoort gewoon 1152 cores bij te staan.

Over Clevo: laptop speakers gebruik ik nooit, ik heb deze laptop al 5 jaar en heb maximaal 5 keer de speakers voor heel kort gebruikt. Het scherm flikkeren klinkt inderdaad ernstig en is iets waar ik nu toch wel weer twijfel. rgb en zwartwaardes zijn opzich niet zo interessant voor mij. Is het niet ook dat die laptop wel een stuk ouder is nu?

Bedankt voor je suggestie voor de laptop en je mening.

[ Voor 9% gewijzigd door Mounir op 19-06-2017 18:57 ]

Verwijderd

Mounir schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:47:
@Verwijderd Volgens mij heb je de foute dan gelinkt, wanneer ik naar de bol.com, azerty en paradigit productpagina's gaan, geven ze allemaal 3GB aan. Op tweakers staat er wel 1280 cores... Volgens mij staat het fout genoteerd bij tweakers, dit is ook zo bij een andere laptop er hoort gewoon 1152 cores bij te staan.

Over Clevo: laptop speakers gebruik ik nooit, ik heb deze laptop al 5 jaar en heb maximaal 5 keer de speakers voor heel kort gebruikt. Het scherm flikkeren klinkt inderdaad ernstig en is iets waar ik nu toch wel weer twijfel. rgb en zwartwaardes zijn opzich niet zo interessant voor mij. Is het niet ook dat die laptop wel een stuk ouder is nu?

Bedankt voor je suggestie voor de laptop en je mening.
De Clevo begin 2014 gekocht. Het geflikker begon in maart 2017. Daarop een andere laptop voor mijn vrouw gekocht. :)

Vreemd dat Tweakers anders aangeeft dan de webshops betreffende de aanwezige cores in de GTX 1060...echt vreemd.

Nou ja, hoe dan ook beste Mounir, als jij jou het prettigst voelt bij een Clevo, dan moet je dat gewoon doen. Neem dan hier eens een kijkje: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Is goedkoper dan BTO en je krijgt Windows 10 pro....zonder bloatware altijd gratis bij welke configuratie dan ook. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 19:57 ]

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:13
Ik ben op eenzelfde zoektocht, maar zou ipv 8gb ram naar 16gb ram gaan als ik jouw was.
Mijn prijszoektocht is rond de 1300-1400 maar ook dan is er nog niet super veel te vinden.

over die video van gtx1050TI vs gtx1060. .. Ik vind het veel verschil hoor in de meeste games heeft de 1060 20 fps meer! Veel meer future proof dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Odysseus87 op 19-06-2017 20:18 ]

• Mounir
@Verwijderd Ja bedankt, ik heb daar al gekeken samen met laptopplus, bto en zelfs een aantal duitse sites. Uiteindelijk heb ik toch wel het liefst iets als MSI of Asus, maar ik ben niet bereid het geld ervoor neer te leggen dat ze vragen. Uiteindelijk zijn er toch meer mensen die tevreden zijn met hun clevo product (specifiek de P650HP6-G die je linkte) dan ontevreden. Dit laat me toch de wat negatievere kanten achterwege laten voor de lagere prijs. Bedankt voor de tip :)

@Baelrog ja 16GB ram zit er zeker in voor mij, alleen niet per se meteen bij aankoop. Ik kan makkelijk een 8GB sodimm stick erbij kopen.
Pagina: 1