Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Compact Systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden als tekstverwerker, streamen van muziek, studiewerkzaamheden, en af en toe casual gamen, spellen zoals GTA V, F1 en FIFA

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs voor het systeem is 750,- euro. Het systeem wordt geassembleerd door een kennis van mij.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 65,-€ 65,-
1Gigabyte GA-B250N Phoenix-WIFI€ 112,-€ 112,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX 6G€ 270,-€ 270,-
1Thermaltake Core V1 Zwart€ 42,64€ 42,64
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,99€ 18,99
1Noctua NH-L9i€ 39,40€ 39,40
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14€ 68,75€ 68,75
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 760,78

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Asus VX238H Monitor(1920x1080)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal een processor die 4 threads kan draaien, een SSD schijf, minimaal 8GB RAM, een degelijke videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bepaalde voorkeuren heb ik niet. Heb verder nog niet met AMD processoren of videokaarten gewerkt maar ik sta er wel open voor. Bang for Buck!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact systeem wat er ook nog eens goed uitziet.

Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Is het op het eerste oog een goede build? En heeft iemand een ander (AMD/Intel) alternatief. En zijn er bepaalde punten waar je extra op moet letten?

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:33
Ik moet zeggen wat een goede build en op het moment ook heel erg lastig kwa budget helaas! Maar goed om dit samen te stellen had ik toch wel even nodig. denk in ieder geval het een meer dan prima build is!
Ter verantwoording van deze build tov van die van jou:

Persoonlijk ben ik wat minder fan van een g4560 in een gaming build. Tuurlijk een veel betere bang for the buck ga je niet vinden maar voor dit budget niet toepasselijk imo. Vandaar mijn uitdaging om er een i5 in te krijgen. De reden hiervoor is primair upgrade mogelijkheden hierop zijn mijn keuzes dan ook grotendeels gebaseerd.

Heb je voor het moederbord perse wifi nodig anders valt hierop zeker nog wat te besparen zoals de: pricewatch: Asus B150I PRO GAMING/AURA voor nu heb ik hem er maar ingelaten voor die 12 euro meer.
Wat ram betreft zou ik dan zeker ook niet de keuze voor 2 modules maken! Het moederbord heeft maar 2 geheugen sloten en games willen minimaal 8gb en voor recentere games wordt zelfs al 16 aangeraden.
De ssd vervangen voor een crucial vanwege 25gb meer voor de kleine meerpijs.

Hierbij dan de keuzes wat mijn build betreft:
- GPU:Gekozen voor een mini itx 1060 alleen let op sommige full size kaarten passen er ook in. Helaas zit het kwa levertijd van een goedkope 1060 6G ook niet mee dus vandaar de keuze voor de 3G. Deze keuze heb ik ook gemaakt vanwege het budget natuurlijk echter lijkt het me slimmer om hier voor nu een klein beetje op te besparen. Ook is op full hd de 3gb op het moment nog steeds genoeg
- CPU:voor deze besparing heb ik dus een i5 gekozen met als simpele reden meer performance. Niet alleen gaat die een stuk beter presteren in cpu intensieve games zal je hem ook niet snel hoeven te upgraden. Die pentium is leuk voor wat games nu alleen over een paar jaar verwacht ik er minder van. Dan is de videokaart een makkelijke upgrade waar je ook nog iets degelijks kwa verkoopprijs voor terug gaat krijgen. Die pentium is nu echter zo goedkoop dat deze straks tweedehands niks meer waard zal zijn.
- RAM:Gekozen voor goedkoop ram aangezien alleen bij ryzen ram snelheid een grote invloed heeft
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 178,90€ 178,90
1Gigabyte GA-B250N Phoenix-WIFI€ 112,-€ 112,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G€ 222,49€ 222,49
1Thermaltake Core V1 Zwart€ 42,64€ 42,64
1Crucial CT8G4DFD8213€ 57,95€ 57,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,88

Dit zou dan in ieder geval de build worden, nou is deze niet definitief beter maar focust zich wat meer op toekomst naar mijn mening. Het enigste wat je naar mijn mening wel klakkeloos zou over kunnen nemen is de enkele ram module en de SSD.

AMD Ideeën
Mocht je geen probleem hebben met wachten zou ik voor een rx570 of 580 kijken: pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G
In combinatie met een Mini-ITX AM4 moederbord zou je je build nog flink wat interessanter kunnen maken aangezien ryzen toch heel wat meer bang for the buck is. Helaas paste het x370 bordje wat de enigste is in de pricewatch niet in het budget. Nou komt er wel een b350 bordje aan van dezelfde fabrikant alleen zou niet wat de prijs daarvan gaat worden en wanneer die uit komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tonkowonko op 19-06-2017 17:23 . Reden: AMD deel, interpunctie, Grammatica ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
De 1060 lijkt me een stevige videokaart voor wat casual gamen, ook in verhouding met de cpu, maar om eerlijk te zijn weet ik niet of het overkill is. Je zou benches kunnen checken of een 1050ti voldoende is voor je. Het is jammer dat die cryptocoin hype weer zo hard gaat, want de amd kaarten hadden tot voor kort (een goede maand geleden oid) een hele goede prijs/kwaliteit verhouding in deze prijsklasse.

In die kast zou prima een veel grotere cpu koeler passen. Ik zou je dat wel aanraden als je een andere cooler wilt dan degene die al bij de cpu komt. (Ik heb zelf die cooler, maar in een veel krappere kast) Je zou de boxed cooler ook eerst eens kunnen proberen.
De kast is ook groot zat voor de meeste gewone videokaarten, dus je zou een grotere kaart kunnen kiezen (met betere koeling) of naar een kleinere kast kunnen kijken.

Je kan de bekabeling in een kleine kastje nog wat reduceren door een ssd te kiezen die in het M.2 slot past: pricewatch: Crucial MX300 m.2 275GB

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 19-06-2017 17:15 ]