Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is dit een goed systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
GTA V 60 fps op normale instellingen, programmeren, video's renderen met adobe premiere pro en after effects en andere adobe programma's zoals Illustrator of Photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
400-500 euro exc. btw (zonder voeding en ram)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja zeker!
- Een HDD
- pricewatch: Corsair VS650
- pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een hoop onderdelen uitgekozen. Eigenlijk was mijn vraag, is dit goed? Ik moet dus nog een case
- pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
- pricewatch: Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm
- pricewatch: Gigabyte GA-A320M-DS2
- product: AMD Ryzen 5 1600X
- pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet... Ik vind corsair en msi wel goed.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, niet dat het heel veel herrie maakt.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht wel een goed inhoudelijk antwoord van jullie, zoals ik van jullie gewend ben! :)

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:21
Probeer je onderdelen eens in zo'n mooi lijstje te zetten, dat leest wat makkelijker.

Je systeem past bij elkaar, maar ik zou wel wat wijzigen.

Je koeler kan, maar ik zou een betere adviseren aangezien je gaat renderen.

Je voeding is van erg matige kwaliteit, ik zou aanraden om die te vervangen, hoe oud is hij eigenlijk?

En wat voor kasten vind je mooi?

[ Voor 5% gewijzigd door CryRaven op 18-06-2017 23:06 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 15:46
A320 + 1600X is best een leuke en goedkope combinatie. Maar ik zou zelf voor een B350 moederbord en de Ryzen 5 1600 gaan (zonder X dus). Dan kan je nog een beetje overklokken zodat bij de prestaties van de 1600X komt, misschien zelfs verder. Je zegt dat je niet wil overklokken, maar het is iets eenmaligs wat je een paar tientjes bespaart :)

Wat het verschil maakt is dat bij de non-X wél een koeler zit pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler én dat hij 30 euro goedkoper is. Dat maakt het met jouw budget ook interessanter.
Je hoeft maar een beetje bij te leggen voor een B350 moederbord, wat ook nog iets completer is:
pricewatch: ASRock AB350M Pro4 (USB type C, 4x RAM sloten, M.2, betere audio)
Je kan de 1600 zelf overklokken tot 1600X prestaties op dat B350 bord. En het is iets goedkoper.

De meegeleverde koeler is prima en ziet er tof uit met z'n LED-ring. Maar wil je voor een stil systeem gaan, dan moet je er alsnog een andere koeler op zetten, maar dan zou ik meer investeren dan in de CM Hyper TX3.
pricewatch: Arctic Freezer i32 deze is niet veel duurder, maar wel een stuk groter (=meer koelvermogen) en de fan gaat uit bij weinig load, waardoor hij superstil is.

Let wel op, overklokken op een B350 bord + geen koeling over je moederbord betekent dat de stroomvoorziening op je moederbord het zwaar krijgen. Ik zou daarom zelf sowieso een stille casefan installeren die altijd draait. Meestal zijn die meegeleverd in kasten; los kopen is niet per sé nodig en kan ook op een later tijdstip.

De 1050Ti is een redelijk matige kaart die GTA V op 1080p wel gaat trekken, maar met 60fps houd het dan ook wel op. Je kan dan niet iedere slider op maximaal zetten. Zeker op de toekomst gericht, mocht je meer games willen spelen, zou ik meer investeren.
Videokaarten kopen is een totale ramp nu iedereen cryptocoins aan het minen is... ik zou je graag een GTX1060 aanraden maar de prijzen vliegen de pan uit vanaf dat niveau. Ook tweedehands is het een bende nu.
Mijn enige advies wat dat betreft is: wacht een tijdje tot de markt wat rustiger is...

Als je de boel in een lijstje zet, zie je gelijk hoeveel budget je nog over hebt voor kast en videokaart.

@CryRaven deze voeding lijkt me meer dan voldoende voor een dergelijk systeem.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 20:31
Anders tijdelijk een 970 op de kop proberen tikken. Ik heb om dezelfde reden net een msi 970 gekocht voor 120 euro en zing het daar wel mee uit tot die belachelijke prijzen door het minen weer wat normaal worden of tot vega komt.

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:03:
Probeer je onderdelen eens in zo'n mooi lijstje te zetten, dat leest wat makkelijker.

Je systeem past bij elkaar, maar ik zou wel wat wijzigen.

Je koeler kan, maar ik zou een betere adviseren aangezien je gaat renderen.

Je voeding is van erg matige kwaliteit, ik zou aanraden om die te vervangen, hoe oud is hij eigenlijk?

En wat voor kasten vind je mooi?
Welke koeler zou eigenlijk beter zijn?

Van dit soort kasten houd ik wel: product: Corsair Carbide 100R :D

De voeding is nog nooit gebruikt en heb ik vandaag gekocht :D

Echt super bedankt voor je reactie, ik ga me topic nog wat beter opmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:35:
A320 + 1600X is best een leuke en goedkope combinatie. Maar ik zou zelf voor een B350 moederbord en de Ryzen 5 1600 gaan (zonder X dus). Dan kan je nog een beetje overklokken zodat bij de prestaties van de 1600X komt, misschien zelfs verder. Je zegt dat je niet wil overklokken, maar het is iets eenmaligs wat je een paar tientjes bespaart :)

Wat het verschil maakt is dat bij de non-X wél een koeler zit pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler én dat hij 30 euro goedkoper is. Dat maakt het met jouw budget ook interessanter.
Je hoeft maar een beetje bij te leggen voor een B350 moederbord, wat ook nog iets completer is:
Je kan de 1600 zelf overklokken tot 1600X prestaties op dat B350 bord. En het is iets goedkoper.

De meegeleverde koeler is prima en ziet er tof uit met z'n LED-ring. Maar wil je voor een stil systeem gaan, dan moet je er alsnog een andere koeler op zetten, maar dan zou ik meer investeren dan in de CM Hyper TX3.
pricewatch: Arctic Freezer i32 deze is niet veel duurder, maar wel een stuk groter (=meer koelvermogen) en de fan gaat uit bij weinig load, waardoor hij superstil is.

Let wel op, overklokken op een B350 bord + geen koeling over je moederbord betekent dat de stroomvoorziening op je moederbord het zwaar krijgen. Ik zou daarom zelf sowieso een stille casefan installeren die altijd draait. Meestal zijn die meegeleverd in kasten; los kopen is niet per sé nodig en kan ook op een later tijdstip.

De 1050Ti is een redelijk matige kaart die GTA V op 1080p wel gaat trekken, maar met 60fps houd het dan ook wel op. Je kan dan niet iedere slider op maximaal zetten. Zeker op de toekomst gericht, mocht je meer games willen spelen, zou ik meer investeren.
Videokaarten kopen is een totale ramp nu iedereen cryptocoins aan het minen is... ik zou je graag een GTX1060 aanraden maar de prijzen vliegen de pan uit vanaf dat niveau. Ook tweedehands is het een bende nu.
Mijn enige advies wat dat betreft is: wacht een tijdje tot de markt wat rustiger is...

Als je de boel in een lijstje zet, zie je gelijk hoeveel budget je nog over hebt voor kast en videokaart.

Super bedankt voor je reactie :D. Dat moederbord is denk ik wel wat beter, daar ga ik voor. Alleen ik wil toch graag de X versie ;(. Voor die videokaart wil ik wacht ik wel, bedankt voor je advies.
O-) O-)

• Richh
@Verwijderd Geen dank :)
Ik neem aan dat je dan met je gehele systeem gaat wachten? Zonder videokaart kan je weinig met het geheel :P en gezien prijzen de komende tijd alleen maar dalen en je niet meerdere malen verzendkosten wil betalen zou ik je sterk adviseren op alles in 1x te kopen.

Waarom wil je graag de X-versie? 400mhz voor 30 euro vind ik sowieso een slechte deal :P Zoek eens wat benchmarks op :)

Waarvoor heb je voor deze voeding gekozen? Ik dacht dat je 'm uit een ander systeem had eerst. Als je 'm nieuw hebt gekocht; voor minder geld kan je wel betere exemplaren krijgen. Is terugsturen nog een optie?
Geldt hetzelfde voor het geheugen? Ryzen heeft veel profijt van sneller geheugen. Voor hetzelfde geld kan je 2800mhz of 3000mhz geheugen krijgen; is terugsturen een optie?

Wat cases betreft:
- Deze vind ik zelf heel awesome en is niet voor niks erg populair: pricewatch: NZXT S340 Zwart
- Ga je voor stilte, dan is deze gedempt pricewatch: Cooler Master Silencio 352
- Goedkoop, zoiets werkt qua prestaties net zo goed pricewatch: Fractal Design Core 1100
Let op, die NZXT is ATX en heeft daarbij ruimte voor een groter moederbord. Een micro-ATX bord past daar prima in, maar dan krijg je wel een lege ruimte onderin je kast. Die je wel gaat zien door je window :P

• CryRaven

Die koeler is niet voor het am4 socket, dan moet je deze hebben:
pricewatch: Arctic Freezer 33

Die voeding kan wel, maar ik wijs TS erop dat hij van slechte kwaliteit is.
Dus als terugsturen een optie is, zou ik dat zeker doen en bijvoorbeeld deze aanschaffen:

pricewatch: Corsair CX450M

• CryRaven
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:13:
[...]

Welke koeler zou eigenlijk beter zijn?

Van dit soort kasten houd ik wel: product: Corsair Carbide 100R :D

De voeding is nog nooit gebruikt en heb ik vandaag gekocht :D

Echt super bedankt voor je reactie, ik ga me topic nog wat beter opmaken.
Strakke kasten dus.

pricewatch: NZXT S340 Zwart

Deze kast is lekker strak en compact van binnen.
Hij is 20 euro duurder dan de corsair, maar daar krijg je wel veel beter inbouw gemak en cablemanagement voor terug.

Wat betreft de voeding, zie mijn reactie op richh.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:07
De meegeleverde koeler is prima en ziet er tof uit met z'n LED-ring.
Ik zit naar mij kast te gluren. Maar verder dan de LED's van de kast, moederboard en GTX1070 kom ik echt niet. Waar de Wraith Spire van de 1600 zit is een donker stuk. Overigens zou ik met zo'n laag budget zeker voor de 1600 gaan, deze kan je makkelijk op 3.5Ghz zetten. Het verschil is al minimaal €50 en dat is best veel voor de weinige gains van de 1600X. Bottleneck is de GPU en niet de CPU.

@Richh Die van de 1700 heeft LED, die van de 1500X en 1600 niet.

[ Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 19-06-2017 12:56 ]

• Richh
@TheBrut3 is de Wraith Spire-koeler zonder LED-ring dan? Ik dacht dat zowel de Spire als de Max-koeler verlichting hadden, maar dat is dus exclusief voor de Max-uitvoering?

Verder eens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 19-06-2017 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het even opgezocht, maar de led zit er bij vanaf de 1700

Bedankt voor al jullie reacties :D
Pagina: 1