Beste mede-tweakers,
Graag zou ik jullie mening/advies willen over het volgende:
Situatie
Al enkele jaren ben ik trotse bezitter van een pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker. Wat ik nog steeds, na al die jaren een mooie case vindt. Nu merk ik aan mezelf dat ik me de laatste tijd een beetje erger aan het geluidsniveau van de fans die erin zitten tijdens idle. Tijdens het gamen hoor ik het bijna niet (al hoewel) ook wel iets maar niet denderend. Ik heb de zijpaneel van de kast afgehaald en ben gaan onderzoeken welke fan de meeste 'lawaai' maakt. Nu ben ik erachter gekomen dat de ingebouwde 200mm fan die er al standaard ingebouwd zit het meeste 'lawaai' maakt en wanneer ik die tegenhoudt dat het systeem al een stuk stiller is. Daarna ben ik gaan kijken of er nog een mogelijkheid is om die 200mm fan te vervangen en zag dat de case bovenin ook 2x 140mm support biedt.
Plan
Nu is mijn plan om de 200mm fan die bovenin zit te vervangen voor 2x 140mm. Nu zullen jullie denken 'waarom wil je hem direct vervangen als je ook een fancontroller standaard op de kast hebt zitten?
' Nou, aangezien de fancontroller de fans in het algemeen bestuurd gaan alle fans langzamer draaien waardoor de hitte in de kast stijgt en vooral met de zomer. (Ik zit op zolder waar het in de zomer een sauna is alhoewel heb ik wel een airco maar toch) en waardoor de temperatuur in de kast oploopt waardoor de onderste Enermax fan met een warme sensor hard gaat draaien en ik die dan goed hoor aangezien ik de computer naast me heb staan. Nu ben ik opzoek gegaan naar een stille, goede, en matchende 140mm fan die in mijn behuizing past. Het liefst zou ik graag een witte of blauwe fan willen hebben aangezien die dan mooi past bij de rest. Daarnaast ben ik opzoek naar een zo stil maar toch ook een fan die behoorlijk wat luchtstroom biedt wat de koeling ook weer ten goede komt aangezien de 2 140mm fans als exhaust dienen.
Vraag
Nu heb ik 2 witte fans gevonden maar ik weet niet of het ook goede fans zijn, Zowel op kwaliteitsgebied als op luchtstroom gebied. Mijn doel is om het systeem zo stil mogelijk te maken met de 2 fans en daarnaast mag de temperatuur niet hoger zijn dan de huidige situatie en het liefst maar dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen een aantal graadjes koeler. Ik hoop dat jullie willen meedenken over deze situatie en ontvang ook graag advies of het een goede oplossing is en of het degelijke fans zijn. Zal het een oplossing bieden voor de huidige situatie?
Lijstje fans:
Huidige setup:
Alvast bedankt voor het meedenken
Graag zou ik jullie mening/advies willen over het volgende:
Situatie
Al enkele jaren ben ik trotse bezitter van een pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker. Wat ik nog steeds, na al die jaren een mooie case vindt. Nu merk ik aan mezelf dat ik me de laatste tijd een beetje erger aan het geluidsniveau van de fans die erin zitten tijdens idle. Tijdens het gamen hoor ik het bijna niet (al hoewel) ook wel iets maar niet denderend. Ik heb de zijpaneel van de kast afgehaald en ben gaan onderzoeken welke fan de meeste 'lawaai' maakt. Nu ben ik erachter gekomen dat de ingebouwde 200mm fan die er al standaard ingebouwd zit het meeste 'lawaai' maakt en wanneer ik die tegenhoudt dat het systeem al een stuk stiller is. Daarna ben ik gaan kijken of er nog een mogelijkheid is om die 200mm fan te vervangen en zag dat de case bovenin ook 2x 140mm support biedt.
Plan
Nu is mijn plan om de 200mm fan die bovenin zit te vervangen voor 2x 140mm. Nu zullen jullie denken 'waarom wil je hem direct vervangen als je ook een fancontroller standaard op de kast hebt zitten?
Vraag
Nu heb ik 2 witte fans gevonden maar ik weet niet of het ook goede fans zijn, Zowel op kwaliteitsgebied als op luchtstroom gebied. Mijn doel is om het systeem zo stil mogelijk te maken met de 2 fans en daarnaast mag de temperatuur niet hoger zijn dan de huidige situatie en het liefst maar dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen een aantal graadjes koeler. Ik hoop dat jullie willen meedenken over deze situatie en ontvang ook graag advies of het een goede oplossing is en of het degelijke fans zijn. Zal het een oplossing bieden voor de huidige situatie?
Lijstje fans:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | BitFenix Spectre All White, 140mm | € 7,24 | € 7,24 |
1 | Enermax Cluster Advance, 140mm | € 13,99 | € 13,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 21,23 |
Huidige setup:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 314,73 | € 314,73 |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB | € 512,95 | € 512,95 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
1 | Cooler Master CM Storm Stryker | € 166,- | € 166,- |