Rondtrekken in Zuid-Korea: ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:13
Hoi hoi!

Eind september ga ik samen met m'n partner rondtrekken voor 3 weken door Zuid-Korea, en als navolging op het Thailand topic ben ik benieuwd wat de ervaringen van andere Tweakers zijn.

Zuid-Korea is misschien iets minder gangbaar dan Thailand of Bali, maar de cultuur spreekt mij persoonlijk erg aan (van horen en zien natuurlijk). Nu is ons plan om de eerste week Seoul en Incheon te bewonderen en vanuit daar met de Korail pas door het land te reizen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:17
Ik ben zelf net twee weken terug uit Korea, waar ik tien dagen geweest ben. Ik ben de eerste vier dagen in Seoul geweest, waarvan de laatste dag een DMZ tour was. Daarna zijn we met de trein richting Gyeongju gereisd. Dit is een stad met meerdere tempels staan die het Unesco Werelderfgoed vormen. Daarna richting Busan gereisd en vanuit Busan terug naar Seoul.

Ik had helaas niet genoeg tijd voor Jeju Do, maar dat schijnt ook een erg mooi eiland te zijn waar je vanuit Busan erg goedkoop heen kan vliegen.

Ik was samen met wat vrienden die kant op, waarvan er een half Koreaans is, de taal enigszins spreekt en de weg in Seoul redelijk kende. Wij zijn dus vooral in de local wijken geweest waar je geen toeristen tegenkomt (westerlingen zie je sowieso amper).

Mijn indruk: Seoul: Geweldige stad waar ik me zo nog een volle week had kunnen vermaken. Man, wat leeft die stad. Er wonen 10 miljoen inwoners op een oppervlakte van de provincie Utrecht. Het uitzicht vanaf de Lotte World Tower is ontzettend mooi. Vervoer in Seoul is met de metro prima te doen en je verplaatst je makkelijk en snel van de ene wijk naar de andere.

De DMZ tour voelde een beetje als poppenkast. Je werd begeleid door het Amerikaanse leger en er waren veel strenge regeltjes. Overigens ben je overal maar een paar minuten en dan moet je weer weg. Wel bijzonder om een keer te zien.

Zodra we 's avonds in Gyeongju aankwamen was het doodstil. Heerlijk om even die drukte achter je te laten. Maar dat merk je ook want er is verder niet zo veel te doen in die stad. De volgende dag hebben scooters gehuurd (denk aan een internationaal rijbewijs als je dit ook van plan bent!) en wat tempels bezocht. Mijn indruk: Meh, als je er 1 gezien hebt heb je ze allemaal gezien.

Busan is de tweede stad van Zuid-Korea en ligt aan de kust. Grote stranden die zo goed als leeg waren aangezien het nog geen vakantie was voor de Koreanen.

Ik kan nog wel even doorgaan met typen maar ik denk dat je beter met concrete vragen kan komen. Zoals ik al zei, wij waren met vier vrienden en hebben ons voornamelijk vermaakt met het lekkere eten (Koreaanse barbeque) en Soju.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Nielster schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:56:

Ik had helaas niet genoeg tijd voor Jeju Do, maar dat schijnt ook een erg mooi eiland te zijn waar je vanuit Busan erg goedkoop heen kan vliegen.
Hou er wel rekening mee dat Jeju voor Chinezen visa-vrij is (itt de rest van Korea) en dat eind September / begin October Golden Week is (vakantie voor de Chinezen) en je dus een massa aan toeristen daar kan verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:15

madpilot0

I ain't mad

Kenzi schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 03:07:
[...]

Hou er wel rekening mee dat Jeju voor Chinezen visa-vrij is (itt de rest van Korea) en dat eind September / begin October Golden Week is (vakantie voor de Chinezen) en je dus een massa aan toeristen daar kan verwachten. :)
Klopt, alleen door de discussies over THAAD komen er (in ieder geval de laatste tijd) minder Chinezen. Ik was vorige week op Jeju (ma-do) en het was er heel erg rustig, terwijl er normaal gesproken bussen vol over het eiland heen rijden. Jeju was overigens erg mooi, in 2 volle dagen vrijwel alles gezien op het eiland :)

Ik ben voornamelijk in Seoul en omstreken geweest met een paar kleine uitstapjes naar bijvoorbeeld Everland (groot pretpark in Yongin), een natuurgebied in Danyang wat erg mooi was (veel grotten en tempels) en een bergwandeling gemaakt op Gamaksan (10-20km van de N-koreaanse grens).

Er zijn gewoon teveel dingen om te bewonderen in dit mooie land. Maar het scheelt wel als je iemand hebt/kent die Koreaans(e) is en je de wat minder toeristische plaatsen kan laten zien.

@triplecore heb je nog specifieke interesses/wensen? Misschien weet ik nog wel wat leuke plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:17
Vergeet Bukhansan National Park niet trouwens! Ligt op een steenworp afstand van Seoul en je hebt daar verschillende trails op verschillende niveaus. Wij zijn in een kleine 3 uur naar de top geklommen, zeker het laatste gedeelte was behoorlijk pittig in 35 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:01

paularts

Paulux !!!!!!

Het is een beetje wat je wilt
Wil je Steden zien en cultuur snuiven of wil je door de wilde natuur en lange wandelingen?

Seoul heeft hele mooie sites en ook daar kun je over de oude stads muur lopen, wat hele mooie views over de stad oplevert
Busan heeft her en der ook een aantal mooie tempels verstopt, en heeft ook een aantal mooi stranden en zee gezichten (Geoje is een uur rijden / met de bus wat ook heel mooi is)

Yangyang is in september ook mooi, heel groot bos gebied met een aantal mooie wandel routes

ook (al eerder genoemd) Gyeongju is dan prachtig

Denk er ook aan dat eind september en vooral begin Oktober ook de Koreanen zelf vakantie zullen hebben i.v.m. Chuseok (en dit jaar valt het heel gunstig voor ze waardoor ze bijna een hele week vrij hebben

het verplaatsen met trein/bus/huurauto/vliegtuig in deze tijd is extra lastig door grote drukte
(Bron: al 5 jaar getrouwd met een Koreaanse en zelf daar gewerkt :) )

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:13
Bedankt iedereen voor de reacties! :)

@madpilot0 We willen graag zoveel mogelijk van Zuid-Korea beleven, misschien iets wat cliche maar het is wel de doelstelling. We houden voornamelijk van cultuur bewonderen zoals musea, tempels, parken etc. We zijn er niet om aan het strand te liggen of iets dergelijke. Wat ik heb begrepen van onder andere Lonely Planet is Jeanju een van de hotspots voor cultuur en gezien de activiteiten die er beschikbaar plannen we hier ongeveer 3 tot 4 dagen voor al is het voor ons, zeker ook voor de hiking spots nu nog lastig inschatten hoeveel dagen je ergens voor uit moet trekken. We willen de hotels (en eventueel AirBNB, iemand ervaring ermee in Korea?) wel enige tijd van te voren boeken.

Daarnaast, hoe zit het met de taalbarrière buiten Seoul om? Dus onder andere op plekken zoals bij het openbaar vervoer in Jeonju, Gangneung etc.

[ Voor 17% gewijzigd door triplecore op 20-06-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:08
Twee jaar geleden +- 3 weken door zuid korea gebackpackt met mijn vriendin. We zijn ervaren backpackers en hadden niet veel problemen. Het is soms wel lastig om te communiceren : het is bijzonder als je iemand vind die engels spreekt. Vooral met de bus gaan is lastig, de bussen rijden snel voorbij en je moet in een paar seconden de tekens op de bus ontcijferen.. Dan bedoel ik de lokale bussen. Lange afstand is goed geregeld, kaartje vantevoren, duidelijk perron en vaste stoel.

Eten is prima, lekker Koreaanse bbq. Zoek op de gevels naar lachende varkens / koeien }:O .

In Korea zijn ze gek op wandelen, neem je hipste tech trekking outfit mee. Iedereen vond het maar raar dat wij gewoon in oude schoenen en een oud t-shirtje liepen.

Wij waren onze reis begonnen op het eilandje Muido, daar hadden we een hotelletje dat gerund werd door een brits/koreaans koppel. Goed om even te wennen aan het land en je kunt ook leuk wandelen.

[ Voor 6% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-06-2017 08:59 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 20:00
Ik schop hem graag even omhoog als het kan, zijn jullie ook in Seoraksan national park geweest?

Wij willen dit jaar naar Zuid-Korea, wat we in Thailand en Cambodja geweldig vonden was de mix tussen de levendige steden en ook de natuur.

In 3 a 4 weken kan niet alles maar ik wil de krenten meepakken. Tempels weet ik van Thailand, 1 gezien is alles gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Ik ga er in een paar weken heen :)

Ik wil ongeveer hetzelfde doen als in post #2, weet alleen niet of ik Gyeongju zal halen, ben er maar 6 dagen.
Wil wel Jeju en Incheon meenemen.
Pagina: 1