Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Google Pixel XL zonder garantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:30
Hey Tweakers!

Dit is mijn eerste keer dat ik het forum zelf gebruik, dus excuses als dit de verkeerde plek is.

Ik heb een soort van een probleem en hier komt die: Ik wilde dolgraag een Google Pixel XL, maar aangezien deze niet in Nederland te koop zijn heb ik hem via iemand in Amerika kunnen krijgen. De telefoon is echter zonder doos en bon aangekomen in verband met douane, invoerrechten etc.

Nu weet ik dat er units zijn verscheept waarbij de telefoon een soldeerfout heeft bij de microfoon en er dus een mogelijkheid bestaat dat de microfoon zal stoppen met werken. Nu is bij mijn collega's normale Pixel dit dus gebeurd en die heeft hem via een winkel gekocht in Nederland met garantie en kreeg niet eens een nieuwe Pixel in verband met moeilijke beschikbaarheid. Nu heb ik een Pixel XL zonder garantie en die werkt top. Toch begint het idee dat deze fabrieksfout in mijn telefoon ook mogelijk is best vervelend te worden.

Wat moet ik doen? Google lief aan kijken ? Deze telefoon verkopen en voor de, naar mijn idee mindere, Galaxy S8 gaan?

Ik weet het niet en hoor graag jullie mening!

rens-br wijzigde deze reactie 19-06-2017 10:57 (1%)

Beste antwoord (via Devindegroot op 19-06-2017 16:12)

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
Liev schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:54:
Ik heb ooit een Nexus 7 via de VS besteld, gewoon van de "Nederlandse" garantie misbruik gemaakt. Nooit van Google te horen gekregen dat dat niet kon. Als de XL hier te koop is lijkt me recht op garantie geen probleem
Een bedrijf kan de garantie regiogebonden maken. Apple doet dat bijvoorbeeld graag. Je zou in de garantievoorwaarden van Google moeten kijken of de garantie wereldwijd geldt. Anders moet je hem in de VS ter garantie aanbieden, ik lees dat Google aan het serienummer voldoende heeft. Bij terugkomst in NL krijg je dan de kans om hem alsnog in te voeren.

jij ook?

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp is er op dit moment niks aan de hand met jouw telefoon? Snap jouw zorgen niet. En sowieso, doorverkopen zonder garantie levert je veel minder op. Ik zou gewoon lekker die Pixel XL blijven gebruiken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13:35
Zoals @Han zegt, er is nu geen probleem, maar misschien mogelijk in de verre toekomst kan het gaan gebeuren. Of helemaal niet....

Volgens mij heb je gewoon garantie, de enige manier om daar achter te komen is google te contacten. Of iemand hierop het forum heeft daadwerkelijk dat probleem wel gehad en heeft het via garantie kunnen regelen.

Voor nu zou ik vooral lekker genieten van je telefoon. En je niet druk maken over wat er mogelijk in de toekomst kan gaan gebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-10 22:39
Ik heb ooit een Nexus 7 via de VS besteld, gewoon van de "Nederlandse" garantie misbruik gemaakt. Nooit van Google te horen gekregen dat dat niet kon. Als de XL hier te koop is lijkt me recht op garantie geen probleem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devindegroot
De telefoon was door Belsimpel ge´mporteerd en tijdelijk te koop. Mijne komt uit Amerika, maar vraag me af hoe je ooit de Nederlandse garantie dan kan gaan gebruiken? Er is simpelweg geen aangrijpingspunt.

Het enige wat ik in een situatie van fabrieksfout kan doen is erg boos worden op Google en hopen dat ze dan als nog een nieuwe zouden sturen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
Liev schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:54:
Een bedrijf kan de garantie regiogebonden maken. Apple doet dat bijvoorbeeld graag. Je zou in de garantievoorwaarden van Google moeten kijken of de garantie wereldwijd geldt. Anders moet je hem in de VS ter garantie aanbieden, ik lees dat Google aan het serienummer voldoende heeft. Bij terugkomst in NL krijg je dan de kans om hem alsnog in te voeren.

jij ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:00

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Devindegroot schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:56:
De telefoon was door Belsimpel ge´mporteerd en tijdelijk te koop. Mijne komt uit Amerika, maar vraag me af hoe je ooit de Nederlandse garantie dan kan gaan gebruiken? Er is simpelweg geen aangrijpingspunt.

Het enige wat ik in een situatie van fabrieksfout kan doen is erg boos worden op Google en hopen dat ze dan als nog een nieuwe zouden sturen...
Ook bij belsimpel gekocht? want dan is het heel simpel, Belsimpel regelt voor jou de garantie. Zij zijn daar verantwoordelijk voor

edit: niet goed gelezen, sorry

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Beetje een non discussie nu het toestel nog niet defect is maar okÚ. De Pixel is wel in Duitsland geleverd.

Via Google DE aanmelden voor reparatie moet dus wel kunnen lijkt mij met of zonder garantie maakt dan niet zoveel uit. Je hebt de BTW al omzeild en voor dat bedrag kan je hem best wel laten maken indien nodig.

Le Silencieux: Awesome Mix Vol. 1 - Le Silencieux: Awesome Mix Vol. 2

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:41

rens-br

Moderator Mobile & IH
Ik heb je titel en post wat minder schreeuwerig gemaakt. Het gebruik van hoofdletters en uitroeptekens is nergens voor nodig en wordt gezien als schreeuwen.

Verder welke stappen heb je zelf al genomen? Heb je bijvoorbeeld al contact opgenomen met Google?

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

quote:
Devindegroot schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:34:
De telefoon is echter zonder doos en bon aangekomen in verband met douane, invoerrechten etc.
Als je de telefoon netjes had geimporteerd ipv de invoerrechten te ontduiken, dan was het wat makkelijker geweest. Je zult het gewoon moeten navragen. Volgende keer gewoon wit doen.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Als je de telefoon netjes had geimporteerd ipv de invoerrechten te ontduiken, dan was het wat makkelijker geweest. Je zult het gewoon moeten navragen. Volgende keer gewoon wit doen.
Hoezo was het dan makkelijker geweest? Het is dan nog steeds een ge´mporteerd toestel zonder officiele garantie in Nederland..... Netjes ge´mporteerd of niet, als het toestel officieel niet te koop is in Nederland heb je hier zeer waarschijnlijk ook geen garantie.

Frietsaus wijzigde deze reactie 19-06-2017 12:28 (13%)

• Devindegroot
Ik heb geen stappen ondernomen, maar ik zit puur na te denken over wat slim is! Ik heb de telefoon overigens niet zelf op deze manier laten kopen. Kon hem nergens krijgen en op marktplaats had iemand die hem uit Amerika die terug wilde naar de iPhone. Hij heeft hem zonder doos meegenomen ivm de invoerrechten.

Verder zat het volgende in mijn gedachten. Ik kan deze telefoon makkelijk voor 650 euro verkopen. Dan kan ik bij KPN mijn abonnement verlengen of naar T-mobile gaan om daar een telefoon met abonnement te nemen. Dan heb ik een S8 die bijna net zo goed is, met garantie en met het geld van de pixel kan ik eventueel andere dingen doen....

Blijft moeilijk aangezien ik niet echt fan ben van de bloatware op Samsung telefoons.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*