Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een verbinding over powerline networking die niet helemaal lekker werkt. Regelmatig ben ik een paar minuten de verbinding kwijt.
Dus ik slinger Wireshark aan en het lijkt erop dat het meer dan twee minuten duurt voordat ik een reply op een ARP request krijg. In de tussentijd krijg ik wel allemaal SSDP Notify packets van de Telfort router. Volgens mij heb ik dit probleem met een bedrade verbinding ook weleens gezien.

1. Wat gaat hier mis?
2. Waarom pakt ie het MAC adres niet van de IP packets die die wel van de router ontvangt?
3. Blijkbaar wordt de ARP cache gewist door Windows, kan ik dit voorkomen?
Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.138W4
pricewatch: Devolo dLAN 650+ Starter Kit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gYqBhOvASiUzkeH7XG4gUbZo/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-06-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gebruikt je Windows pc DHCP?
Anders even met een Ubuntu live-iso proberen of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die SSDP pakketjes ( = uPnP ) worden gewoon gebroadcast; daar hoeft je arcadyan verder niet over na te denken. Een arp-request moet-ie wel over nadenken: hij moet het pakketje ontvangen, vastsellen dat 't voor hem bedoeld is, een antwoord concipiëren en dat op het netwerk zetten. Nou is twee minuten daarvoor weer onwaarschijnlijk lang, dus er zal wel iets aan de hand zijn. Maar wat precies, is uit deze trace niet af te leiden.
Kan vanalles zijn: firmwarebug, te weinig ram, te druk met uPnP-broadcasts

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
Probeer eens wat andere stopcontacten. Powerline werkt niet altijd even goed. Soms helpt het omdraaien in het stopcontact ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In iedergeval geen verlengsnoer er tussen plaatsen 😉

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"