Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Acer A1-810 Tablet loopt vast met opstarten.
Als je de powerknop indrukt trilt hij even en toont het Acer logo en daar blijft hij op hangen.

Ik kan in het boot menu kopen (volume "min" en powerknop) en zou zo een "factory reset" kunnen doen,
maar er staan nog een aantal foto op die ik wil behouden

Indien ik hem middels een USB kabel verbind met de PC word hij helaas niet zichtbaar (als externe schijf).

Op internet lees ik dat het vastlopen met opstarten bij dit type tablet veel vaker voorkomt,
helaas heb ik nog geen oplossing voorbij zien komen.

Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:51
Dat zal niet gaan, voordat je je foto's kan aanspreken zal de tablet eerst opgestart moeten zijn. Wijze les voor de volgende keer zorg dat je foto's op je tablet in een backup zitten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Als je in recovery kan, kun je gewoon een factory reset uitvoeren zolang je maar niet de interne data verwijdert. Daarna zullen de foto's er nog gewoon opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Audiowaste schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:43:
Als je in recovery kan, kun je gewoon een factory reset uitvoeren zolang je maar niet de interne data verwijdert. Daarna zullen de foto's er nog gewoon opstaan.
Dat is dan geen factory reset. Een factory reset hoort, per definitie, het toestel terug te zetten naar hoe het uit de fabriek kwam (excl OS-updates). Je bent dus bij een factory reset alles kwijt op de interne opslag. Dingen op een losse SD-kaart blijven inderdaad onaangeraakt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Afhankelijk welke recovery erop zit, heb je de keuze om te kiezen wat er gewist wordt.
In ieder geval bij TWRP kun je Advanced Wipe kiezen en dan aanvinken wat er wel/niet gewist moet worden.
Als je daar Data uitvinkt, zullen de foto's niet verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sure, het kan in een custom recovery zitten maar ik ga er ff vanuit dat de TS stock draait, aangezien er niet is aangegeven dat er een custom ROM op draait. En dan nog is het geen factory reset als er dingen op de interne storage achterblijven. Het is hooguit een OS reset.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:13

TommieW

Numa numa.

Als een factory reset doet, ben je sowieso alles kwijt. Dat lijkt mij dus niet echt een goed advies.

Ik heb even gekeken met m'n OnePlus 3T, maar in de stock recovery kan ik niets doen met adb (naast sideload). Als ik mij niet vergis, kan je wel met een recovery als TWRP commando's als `adb pull` doen. Ik weet niet hoeveel die foto's waard zijn, maar je zou het volgende kunnen proberen:
  1. Fastboot opstarten
  2. Een custom recovery flashen als TWRP
  3. TWRP opstarten en met ADB de bestanden van de tablet af halen
Dit is er van uit gaan de dat je de bootloader bij deze tablet niet hoeft te unlocken. Als dit wel het geval is, dan gaat dit niet werken. Meestal forceert het unlocken van de bootloader een factory reset.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.

@TommieW
Dit gaat mijn kennis even te boven, ik heb al even gegoogeld, maar kom er niet helemaal uit.
-Die "custom recovery als TWRP",moet die specifiek voor dit type tablet zijn en hoe zet ik die dan op de tablet?
Als ik via het boot menu "Fast boot" selecteer komt er links onderin "Fatboot te staan...", maar verder gebeurd er niks. Klopt dit?

Wat ik zelf nog dacht is een update te doen, ik kan namelijk ook "apply update from external storage" (SD kaart) selecteren in het boot menu.
Volgens mij word de data dan niet gewist. (Of de tablet dan wel opstart is natuurlijk ook maar de vraag).
Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het word mij al iets duidelijker.

Ik heb inmiddels fastboot/adb geïnstalleerd op mijn pc en als ik nu de tablet (welke met USB kabel is verbonden) opstart in "fastboot modes" en "fastboot devices"in een dos venster typ, herkend hij inderdaad de tabet.

Echter heeft TWRP volgens mij geen custum rom voor deze tablet. Dan zou ik deze zelf moeten compileren(?)

Ik loop echter een beetje vast op "dode" links en op fake websites welke beweren dat ze filmware hebben voor deze tablet.
Pagina: 1