Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik heb sinds een week een ps4 pro, en nu heb ik het probleem dat als ie even aanstaat, ik amper meer in bv de store, de bibliotheek kan.
Ik bedoel als ik na 5 minuten de store in wil of een spel uit de bibliotheek wil spelen het tussen de 5-10 minuten duurt voor mijn ps4 mijn store opent of een spel uit de bibliotheek pakt, hetzelfde probleem doet zich ook voor als ik een app (bv netflix of wwe network) wil openen.
Nu heb ik dit probleem ook al gehad op mijn ps3, mijn vorige ps4 en nu dus ook weer op mijn nieuwe ps4 pro, het enige wat ik kan doen is of wachten of de ps4 opnieuw opstarten.
Iemand een idee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Mijn ps4 pro dus
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Heb net een nieuwe ps4 pro gekocht, dus zou toch moeten werken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Je geeft al aan dat je het bij de vorige consoles ook hebt gehad, dus ligt het misschien aan je netwerk? Lijkt mij sterkt dat het bij alle consoles hetzelfde hardware probleem hebt, of staat je PS4 in een afgesloten kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee heb ik zelf ook, maar het rare is dat alles gewoon werkt, ik heb geen internetproblemen, kan alle spellen gewoon online spelen, kan gewoon online surfen op internet, alles wat op mijn internet aangesloten zit werkt naar behoren, alleen het probleem wat ik aangeef niet.
Aangezien zowel de store en mijn apps internetgerelateerd is zou je denken dat het toch aan mijn netwerk ligt, ware het niet dat de games uit mijn bibliotheek niet netwerkgerelateerd is, die staan gewoon op mijn harde schijf.
En nee, mijn ps4 staat gewoon vrij, staat niet afgesloten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Erg herkenbaar en heb het zelf ook gehad. Was uiteindelijk een van de redenen (samen met de warmte productie en de herrie die de Pro maakte onder load) om hem te verkopen.

Heb nu een slim en nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Herrie heb ik dan weer geen last van, mijn oude ps4 maakte meer herrie.
Het vreemde is dat ik dit probleem nu bij mij oude ps3 (originele) ps3 slim, oude ps4 en nu bij mijn ps4 pro weer heb.
Ben in die tussentijd ook nog eens verhuisd, en heb dus hele nieuwe internetaansluiting gehad en ze blijven het allemaal houden, kan me niet voorstellen dat ik bij 4 Playstations hetzelfde probleem heb qua hardware wat er in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
Ik zou het toch zoeken in de internetaansluiting. Hoe is het aangesloten en heb je er firewalls tussen zitten?
Meestal kun je op je modem een apparaat in DMZ zetten door middel van het IP-adres van PS toe te voegen. Zou je kunnen proberen.
En als je de PS loskoppelt van internet duurt het dan nog lang voordat een spel start vanuit de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
Heb je iets voor het netwerk van je oude situatie mee? Een switch, router etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Dat de store langzaam laad nadat je een game hebt gespeeld is al een probleem die ik met de normale ps4 had, als je hem uit en aan drukt en daarna de store in wilt gaan, duurt het dan nog steeds lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles nieuw gekregen sinds ik verhuisd ben, dus lijkt me sterk dat het de modem is.
Als ik mijn ps4 opnieuw opstart heb ik nergens problemen mee, kan overal inkomen, dan speel ik een spel en dan is het meestal weer prijs, kan ik eerst dat ding opnieuw opstarten.
Zal straks mijn ps4 eens loskoppelen van internet zoals MichelatNL zegt, eens kijken of ik dan de bibliotheek in kan, laat het straks weten.
Dank allemaal voor de reakties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:22:
Heb alles nieuw gekregen sinds ik verhuisd ben, dus lijkt me sterk dat het de modem is.
Als ik mijn ps4 opnieuw opstart heb ik nergens problemen mee, kan overal inkomen, dan speel ik een spel en dan is het meestal weer prijs, kan ik eerst dat ding opnieuw opstarten.
Zal straks mijn ps4 eens loskoppelen van internet zoals MichelatNL zegt, eens kijken of ik dan de bibliotheek in kan, laat het straks weten.
Dank allemaal voor de reakties
Wat jij nu noemt had ik erg las van op de oude ps4 en in mindere maten op de pro. Ligt aan de servers of infrastructuur van Sony in plaats van de ps4 pro zelf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Nieuwevolger schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:30:
[...]

Wat jij nu noemt had ik erg las van op de oude ps4 en in mindere maten op de pro. Ligt aan de servers of infrastructuur van Sony in plaats van de ps4 pro zelf denk ik.
Ja dit probleem had ik ook bij de PS4, samen met nog wat andere problemen deze ook weer redelijk snel verkocht.
Mijn neefje die de PS4 Pro voor zijn vrouw gekocht heeft, die gebruikt de PS4 Pro ook amper, maar dan vooral wegens de regelmatige vastlopers van dat ding. Enige oplossing die Sony keer op keer bied zijn de fabrieksinstellingen, helaas, als je dat 3 of 4x gedaan hebt dan stop je daar ook mee en dan laat je het apparaat maar stof happen (is al 1x opgestuurd geweest en dat duurde 3-4 weken eer die terug was).
Xbox draait daardoor wel overuren maar goed haha xd

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 18-06-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
Als ik jullie problemen lees ben ik blij dat ik daar niet over kan meepraten O-)
Nergens last van en PS staat in een kastje waar het goed warm kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
LopendeVogel schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:33:
[...]

Ja dit probleem had ik ook bij de PS4, samen met nog wat andere problemen deze ook weer redelijk snel verkocht.
Mijn neefje die de PS4 Pro voor zijn vrouw gekocht heeft, die gebruikt de PS4 Pro ook amper, maar dan vooral wegens de regelmatige vastlopers van dat ding. Enige oplossing die Sony keer op keer bied zijn de fabrieksinstellingen, helaas, als je dat 3 of 4x gedaan hebt dan stop je daar ook mee en dan laat je het apparaat maar stof happen (is al 1x opgestuurd geweest en dat duurde 3-4 weken eer die terug was).
Xbox draait daardoor wel overuren maar goed haha xd
Ik heb nauwelijks last van vastlopers, alleen duurt die store soms zo lang met inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Nieuwevolger schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Ik heb nauwelijks last van vastlopers, alleen duurt die store soms zo lang met inladen.
Uiteraard, ik heb maar 2 voorbeelden, die van mij (nog begin periode, 3 maanden na release van de PS4 ging die al de deur uit) en dan mijn neefje die nog ergens de PS4 Pro heeft staan. Buiten deze 2 apparaten ken ik niemand met zo'n ding en dus ook de eventuele klachten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
gebruik je kabels of wifi? Ik heb het wel met wifi maar als ik de ps4 via een netwerkkabel gebruik ben ik een stuk sneller in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Draai eens een netwerktest via instellingen en kijk eens naar de NAT.

Als deze op 3 staat kan dat invloed hebben op de netwerkfunctionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

BM

Moderator Spielerij
@Verwijderd Dit past denk ik wel beter in Spielerij - Problemen & Vragen . Ik verplaats je topic even die kant op :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik pas zolaat reageer, beetje warm geweest deze week om achter mijn ps 4 te gaan zitten, maar heb net die netwerktest gedaan, en hij staat inderdaad op NAT 3.
Nu heb ik alleen geen idee hoe ik dat kan veranderen....
En mijn ps4 is verbonden met een kabel, niet op wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:01:
Sorry dat ik pas zolaat reageer, beetje warm geweest deze week om achter mijn ps 4 te gaan zitten, maar heb net die netwerktest gedaan, en hij staat inderdaad op NAT 3.
Nu heb ik alleen geen idee hoe ik dat kan veranderen....
En mijn ps4 is verbonden met een kabel, niet op wifi
Inloggen in je modem/router, je PS4 een vast (STATISCH) ip adres geven, en de vereiste poortnummers forwarden.

Hoe dat precies moet? Tja dat verschilt per modem/router. Handleiding erbij zoeken van je router je daarop inlogt en moet aanpassen.

En verder hier een wat ouder artikel op Power Unlimited met screenshots hoe je je NAT 3 aanpast: http://www.pu.nl/artikele...n-op-het-juiste-nat-type/

En hier een artikel met poortnummers die je kan/moet forwarden: http://www.playstationing...t-type-on-ps4-and-ps3/839

[ Voor 8% gewijzigd door Wylana op 23-06-2017 15:37 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey super man, bedankt voor de info, ik zal het van het weekend eens uit gaan proberen.
Pagina: 1