Hieronder het verhaal:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 10:14 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 10:14 ]
Ik heb vorige week mijn bachelor gehaald inderdaadDeruxian schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:56:
Maar het komt erop meer dat je nog gewoon geen diploma hebt? Je bent als ik het goed begrijp gewoon student die een bachelor heeft behaald en nog moet afstuderen?
Meer afgestudeerden = meer concurrentie = nog harder werken om je ambities waar te makenRamon schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:08:
De jeugd van tegenwoordig....
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 10:11 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bedoel je om toegelaten te worden voor een Master? En studeer bedrijfskunde met het accent op bedrijfsvernieuwing/verandering.Hackus schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:13:
Aan je gem cijfer te zien zou je flink aan moeten poten om je Master te behalen. Welke richting studeer je eigenlijk ?
Daar is inderdaad veel concurrentie. Ik zou niet te veel eisen, zie het als een mooi inkomen en net als boven al gezegd, als het leuk werk is telt ook mee. Zou alleen niet te lange tijd wachten met Master, na voltijds werk ineens weer studeren....Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:17:
[...]
Bedoel je om toegelaten te worden voor een Master? En studeer bedrijfskunde met het accent op bedrijfsvernieuwing/verandering.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
DIt is niet waar. Wettelijk gezien moeten uitzendkrachten gelijk verloond worden t.o.v. krachten direct in dienst bij werkgever. Als dat niet gebeurt hebben werkgever en het uitzendbureau een heel groot probleem als dit door de belastingdienst wordt ontdekt.Cave_Boy schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:18:
Doordat je via een uitzendbureau werkt verdien je minder. Je zou eerst moeten stoppen bij je huidige werk waar je wordt uitgezonden. Dan kun je volgens mij opnieuw ingeschaald worden en dan opnieuw moeten worden uitgezonden naar die werkgever.
Voordat ik een stage ging lopen had ik een bijbaan waar ik 14,50 p/u verdiende. Dit was al veel maar wel gewoon een studentenbijbaan waar ik na werktijd niet meer mee bezig hoefde te zijn. Nu zal ik de functie van projectleider vervullen waar 1. meer verantwoordelijkheden bij liggen en 2. ook overwerken erbij hoort. Daar hoort in mijn ogen ook een betere/hogere beloning bij.Barrycade schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:26:
En dat je per uur rekent is wat typisch of zie je het als een baantje zoals bedienen op een terras?
In mijn CAO van detachering staat dat hier wel uitzonderingen op gemaakt mogen worden, bijvoorbeeld als je een vast contract hebt bij de detacheerder.A4553 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:29:
[...]
DIt is niet waar. Wettelijk gezien moeten uitzendkrachten gelijk verloond worden t.o.v. krachten direct in dienst bij werkgever. Als dat niet gebeurt hebben werkgever en het uitzendbureau een heel groot probleem als dit door de belastingdienst wordt ontdekt.
Who cares. Dat jij een of andere pretstage in het buitenland hebt gelopen, dat je penningmeester bij Carnavalsvereniging De Lamballen bent geweest en dat je een leuke bijbaan hebt gehad boeit echt niemand. Stage lopen doet ook iedereen. Alles wat jij hier opnoemt is gewoon de norm om een klein beetje serieus genomen te worden.- Ik heb een goed gevuld CV met buitenlandervaring, bestuurservaring bij studentenvereniging, een stage en serieuze bijbanen.
Dit dus.Ramon schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:08:
De jeugd van tegenwoordig....
[ Voor 2% gewijzigd door Krisp op 19-06-2017 09:59 ]
Full time job is niet gelijk aan (een zeer goed betaalde 0 uren baan).Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:33:
[...]
Voordat ik een stage ging lopen had ik een bijbaan waar ik 14,50 p/u verdiende. Dit was al veel maar wel gewoon een studentenbijbaan waar ik na werktijd niet meer mee bezig hoefde te zijn. Nu zal ik de functie van projectleider vervullen waar 1. meer verantwoordelijkheden bij liggen en 2. ook overwerken erbij hoort. Daar hoort in mijn ogen ook een betere/hogere beloning bij.
Verwijderd
Nee hoor ik eis niks. Ik vraag het hier omdat ik de eerste van al mijn vrienden ben die in deze situatie zitLuuk schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:52:
Haha nog nieteens van school en meteen een bovenmodaal inkomen 'eisen'![]()
Het moet niet gekker worden.
En mocht dat zo zijn dan prijs ik mijzelf gelukkigVerwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:03:
Als ik dit zo bekijk krijg je eerder teveel als te weinig.
TS werkt via een uitzendbureau, de CAO van gemeente is niet van toepassing op hem.Barrycade schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:48:
Met 2500 zit je ergens in schaal 7 of 8. Voor een startfunctie in een gemeente is dat redelijk normaal. Uiteindelijk zal een WO er op 10a of hoger uitkomen.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Op dit punt in je loopbaan ben je verkeerd bezig als je vraagt wat het toevoegt aan je bankrekening. Jij moet je vooral afvragen wat het toevoegt aan jouw CV. Met een goeie CV komt die bankrekening vanzelf aan de beurt. Dus probeer vooral het maximale eruit te slepen, daar is niks mis mee, maar laat die kans niet schieten. En wat ze jou bieden is al een prima salaris.
Tja, die €14,50/uur is eigenlijk al behoorlijk hoog voor een bijbaantje. Ik snap dat je logischerwijs verwacht met stappen vooruit te gaan na het behalen van je bachelor, maar door jouw hoge standaard zal dit natuurlijk tegenvallen.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:33:
[...]
Voordat ik een stage ging lopen had ik een bijbaan waar ik 14,50 p/u verdiende. Dit was al veel maar wel gewoon een studentenbijbaan waar ik na werktijd niet meer mee bezig hoefde te zijn. Nu zal ik de functie van projectleider vervullen waar 1. meer verantwoordelijkheden bij liggen en 2. ook overwerken erbij hoort. Daar hoort in mijn ogen ook een betere/hogere beloning bij.
Gelukkig is het tegendeel waar. Uitzendbureaus houden gewoon de schalen en tredes aan van de gemeente, dat heet de "Inlenersbeloning" die bepaalt dat een uitzendkracht op bepaalde elementen op dezelfde wijze beloond moet worden als een reguliere medewerker. Loon is 1 van die elementen, de dertiende maand bijvoorbeeld niet. Je zou eventueel kunnen bedingen dat je wel een 13e maand krijgt via een bonus?CMD-Snake schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:14:TS werkt via een uitzendbureau, de CAO van gemeente is niet van toepassing op hem.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat kan inderdaad zeker, alleen is detacheren wel een andere constructie dan uitzenden (fase B/C ABU of fase 2/3 NBBU).Soldaatje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:37:
[...]
In mijn CAO van detachering staat dat hier wel uitzonderingen op gemaakt mogen worden, bijvoorbeeld als je een vast contract hebt bij de detacheerder.
Exact. Detacheren is ZZP'er zijn maar dan in loondienst zonder zelf volledig verantwoordelijk te zijn voor het binnenhalen van opdrachten (afhankelijk van de detacheerder natuurlijk). Hele andere insteek in theorie.A4553 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:47:
[...]
Dat kan inderdaad zeker, alleen is detacheren wel een andere constructie dan uitzenden (fase B/C ABU of fase 2/3 NBBU).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Het gaat hier inderdaad om een detachering zonder alle extra's behalve het wettelijk verplicht vakantiegeld.Arjan90 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:53:
Exact. Detacheren is ZZP'er zijn maar dan in loondienst zonder zelf volledig verantwoordelijk te zijn voor het binnenhalen van opdrachten (afhankelijk van de detacheerder natuurlijk). Hele andere insteek in theorie.
Inderdaad, denk vooral na over wat het je in de toekomst kan bieden, je verwacht veel te veel.downtime schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:27:
[...]
Op dit punt in je loopbaan ben je verkeerd bezig als je vraagt wat het toevoegt aan je bankrekening. Jij moet je vooral afvragen wat het toevoegt aan jouw CV. Met een goeie CV komt die bankrekening vanzelf aan de beurt. Dus probeer vooral het maximale eruit te slepen, daar is niks mis mee, maar laat die kans niet schieten. En wat ze jou bieden is al een prima salaris.
Werk je via een ABU of NBBU bureau? Dan is het sowieso formeel uitzenden en die Inlenersbeloning. Ongeacht fase waar je in zit.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:58:
[...]
Het gaat hier inderdaad om een detachering zonder alle extra's behalve het wettelijk verplicht vakantiegeld.
Yes, de opdracht en werkomgeving vind ik heel leuk. Zie het ook als een heel goed begin van mijn carrière. Maar inderdaad geen idee wat een 'normaal' salaris is in mijn situatie. Zoals ik al eerder aangaf kan ik geen vergelijking maken met vrienden en wat op internet staat is niet eenduidig.Arjan90 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:40:
[...]
Ik vind sommigen hier overigens wel redelijk aanvallend richting TS alsof hij over het paard is getild, dat haal ik niet uit zijn berichten. Als je geen verstand hebt van de arbeidsmarkt is dit een prima vraag voor een starter.
Hoe kan je dat vinden? In mijn contract staat het niet. Alleen wordt overal het woord detachering bij gebruikt: detacheringsovereenkomst, datum begin detachering, datum einde detachering etc.Arjan90 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:01:
[...]
Werk je via een ABU of NBBU bureau? Dan is het sowieso formeel uitzenden en die Inlenersbeloning. Ongeacht fase waar je in zit.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 12:21 ]
Met enkel bachelor op zak, is de referentie voor uitgangspunt kwa loon rond de 100 bruto per maand x leeftijd voor je eerste baan. Je moet immers nog je CV en ervaring gaan opbouwen (enige relevante wat je hebt, voor werkgevers, is paar maanden stage. De rest wordt toch echt genegeerd - sommige negeren zelfs de stage, want opdracht voor school =/= echt fulltime werken).
[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 18-06-2017 12:28 ]
RotterdamBLN schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:37:
Waar heb je BK gestudeerd?
Voor een starter met HBO/WO niveau doe je het netjes. Zonder je master had je denk ik elders minder gekregen.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:06:
Yes, de opdracht en werkomgeving vind ik heel leuk. Zie het ook als een heel goed begin van mijn carrière. Maar inderdaad geen idee wat een 'normaal' salaris is in mijn situatie. Zoals ik al eerder aangaf kan ik geen vergelijking maken met vrienden en wat op internet staat is niet eenduidig.
Maar TS zegt dat het detachering betreft en geen uitzendwerk. Er zit wel een verschil tussen de twee.Arjan90 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:40:
Gelukkig is het tegendeel waar. Uitzendbureaus houden gewoon de schalen en tredes aan van de gemeente, dat heet de "Inlenersbeloning" die bepaalt dat een uitzendkracht op bepaalde elementen op dezelfde wijze beloond moet worden als een reguliere medewerker.
Ik heb geen buitenland ervaring of bestuurservaring, maar zoals eerder gezegd iedereen heeft stage gelopen voor zijn of haar opleiding. Ik kan het mis hebben, maar ik denk zelf dat stages je niet veel gaan helpen, mij heeft het i.i.g. niet geholpen.Ik heb een goed gevuld CV met buitenlandervaring, bestuurservaring bij studentenvereniging, een stage en serieuze bijbanen.
Zover ik weet, gesproken uit eigen ervaring, zijn school cijfers niet belangrijk voor werk.- Redelijke cijfers, maar niet denderend hoog met een 6.7 gemiddeld.
TS gaf in startpost aan voor een uitzendbureau te werken en heeft inmiddels bevestigd via de ABU Cao te werken. Dan moet je de Inlenersbeloning aanhouden. Ondanks dat er binnen uitzendbranche ook wordt gesproken over detachering (bijvoorbeeld in fase B of C).CMD-Snake schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:17:
Maar TS zegt dat het detachering betreft en geen uitzendwerk. Er zit wel een verschil tussen de twee.
[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 18-06-2017 14:33 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Tuttel op 18-06-2017 16:07 ]
Heb menig bedrijf gezien die via via constructies doen waardoor het toch echt gebeurd. Doordat het via omwegen gebeurd kan het weer wel legaal.A4553 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:29:
[...]
DIt is niet waar. Wettelijk gezien moeten uitzendkrachten gelijk verloond worden t.o.v. krachten direct in dienst bij werkgever. Als dat niet gebeurt hebben werkgever en het uitzendbureau een heel groot probleem als dit door de belastingdienst wordt ontdekt.
Wat een lulkoek zegBFmango schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:47:
Verwend nest.
En er zijn legio mensen die vers van de uni al ver boven de €3000 beginnen. Maar pas vooral op dat je niet boven het maaiveld uitsteekt hoor... Gewoon een nietszeggend baantje ergens nemen en bij de salarisondethandelingen aangeven dat je het ook wel voor 80% van het geboden bedrag doet "omdat je eerstmaar je CV aan het opbouwen bent"€ 2.886,- bij 36 uur p/w komt dus op € 2.966,- bij 40 uur p/w uit. Er zijn legio, maar dan ook echt legio mensen met veel meer ervaring, kennis en kunde dan jij hebt en die niet eens aan dat salaris zitten.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Grappig hoe je dat omschrijft. Want als je je carrière niet begint met plus €3.000,- per maand dan heb je een nietszeggend baantje. Mooi man.fsfikke schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:10:
[...]
Wat een lulkoek zeg
[...]
En er zijn legio mensen die vers van de uni al ver boven de €3000 beginnen. Maar pas vooral op dat je niet boven het maaiveld uitsteekt hoor... Gewoon een nietszeggend baantje ergens nemen en bij de salarisondethandelingen aangeven dat je het ook wel voor 80% van het geboden bedrag doet "omdat je eerstmaar je CV aan het opbouwen bent"
Dat zijn de uitzonderingen.fsfikke schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:10:
[...]
Wat een lulkoek zeg
[...]
En er zijn legio mensen die vers van de uni al ver boven de €3000 beginnen. Maar pas vooral op dat je niet boven het maaiveld uitsteekt hoor... Gewoon een nietszeggend baantje ergens nemen en bij de salarisondethandelingen aangeven dat je het ook wel voor 80% van het geboden bedrag doet "omdat je eerstmaar je CV aan het opbouwen bent"
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Ja, dat staat er dus niet heBFmango schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:14:
[...]
Grappig hoe je dat omschrijft. Want als je je carrière niet begint met plus €3.000,- per maand dan heb je een nietszeggend baantje. Mooi man.
Als de dames van de boekhouding het verklooien ligt een bedrijf ook op z'n gat. Als het goed is geldt dat voor alle functies waar het bedrijf een salaris voor betaalt.unezra schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:35:
[...]
het type functie waar het hele bedrijf direct en indirect de gevolgen van merkt als ik het verpruts.
[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 18-06-2017 20:21 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik vind het nogal absurd dat TS het heeft over "zal ik als projectleider aan de slag gaan" en "hoe hard kan ik het spelen". TS begint net en moet ook nog zijn master halen. Dan begin je niet als ervaren projectleider maar onderaan de ladder.fsfikke schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:17:
[...]
Ja, dat staat er dus niet hePunt is dat de TS hier uitgescholden wordt omdat hij een bovengemiddeld aanbod krijgt. Alleen vergeet men hier op GoT heel snel dat de wereld groter is dan ICT en niet iedereen na z'n studie voor een hongerloontje bij een detacheerder gaat zitten. Als de TS zonder opleiding al boven de 2.5k krijgt, is het nogal absurd om te stellen dat hij met zn papieren minder zou moeten krijgen.
Dat ligt in de praktijk toch subtiel anders. Een willekeurig medewerker financiële administratie (boekhouding) zal aanzienlijk minder makkelijk met 1 druk op de knop de boel dusdanig kunnen verknoeien dat direct heel het bedrijf stil staat. (Al was het alleen al omdat daar vaak iemand boven een controlerende functie heeft. Dat is bij veel systeembeheerders niet. 1x goed mis klikken en de spreekwoordelijke stront raakt de spreekwoordelijke ventilator meer dan fijn is.)[...]
Als de dames van de boekhouding het verklooien ligt een bedrijf ook op z'n gat. Als het goed is geldt dat voor alle functies waar het bedrijf een salaris voor betaalt.
Wat zal een electromonteur dan goed verdienen. Eén druk op de knop en...unezra schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:57:
[...]
Dat ligt in de praktijk toch subtiel anders. Een willekeurig medewerker financiële administratie (boekhouding) zal aanzienlijk minder makkelijk met 1 druk op de knop de boel dusdanig kunnen verknoeien dat direct heel het bedrijf stil staat.
Uiteindelijk gaat het toch meer om je master dan om het gemiddelde cijfer waarmee je je bachelor hebt afgerond, dus dat maakt ook niet zoveel uit.pagani schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:58:
Bestuurslid van een studentenvereniging heeft 0,0 waarde op de arbeidsmarkt, zeker als daar een gemiddelde van slechts een 6,7 tegenover staat (dat geeft aan dat je prioriteiten anders lagen op het eerste gezicht)
Internationale ervaring is een rekbaar begrip. Enkel als je een relevante stage in het buitenland hebt gedaan van meer dan drie maanden stelt het echt iets voor, alles daaronder is "leuk".
2500 euro is een prima startsalaris voor hbo/wo, maar terugrekenen naar een uurloon is een beetje "bijbanerig". Wil je een beetje carrière maken dan werk je geen 36 uurtjes per week.
Studentenvereniging wellicht niet maar ik denk dat bestuurslid zijn van een relevante stichting of vereniging wel degelijk deuren kan openen. (Yet, ook weer deuren kan sluiten. Het zal niet altijd positief worden opgevat.)pagani schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:58:
Bestuurslid van een studentenvereniging heeft 0,0 waarde op de arbeidsmarkt, zeker als daar een gemiddelde van slechts een 6,7 tegenover staat (dat geeft aan dat je prioriteiten anders lagen op het eerste gezicht)
Kan an-sich best. Bij de overheid is 36 uur fulltime.Internationale ervaring is een rekbaar begrip. Enkel als je een relevante stage in het buitenland hebt gedaan van meer dan drie maanden stelt het echt iets voor, alles daaronder is "leuk".
2500 euro is een prima startsalaris voor hbo/wo, maar terugrekenen naar een uurloon is een beetje "bijbanerig". Wil je een beetje carrière maken dan werk je geen 36 uurtjes per week.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik vraag me wel af in hoeverre bestuursschap van een studentenvereniging van positieve invloed is. Weg laten van je CV bij een 2e of 3e baan zal af hangen van de relevantie van je nevenactiviteiten, of ze nog actueel zijn en van het bedrijf waar je solliciteert. Het ene bedrijf zal meer waarde hechten aan wat je tijdens je studententijd hebt gedaan dan het andere.Shunt schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:12:
Man man man, gelul over cijfers bijbaantjes en stages.
Ja een goed gevuld CV met bijbaantjes en neven activiteiten heeft heel veel nut. Iedereen adviseert dan ook altijd op school om als je het aan kunt er wat naast te doen. Dit boeit vooral alleen de eerste en wellicht tweede sollicitatie. Daarna laat je het vaak ook gewoon weg van je CV. Als je nul werk ervaring hebt binnen je vakgebied moet je het CV een beetje aankleden dat doet je positie alleen maar goed.
Zal per sector, werkgever en vacature verschillen.Al dat gelul over cijfers man ik heb werkelijk nog nooit een vraag gekregen over mijn cijfers. Zelfs bij mijn eerste sollicitatie gesprekken niet.
Dat dus. Het is relevante werkervaring voor een jaar. Salaris is redelijk irrelevant. Zo'n tussenjaar moet je vooral zien als investering in de toekomst en dat je je studieschuld een beetje kunt aflossen is alleen maar mooi meegenomen.@Verwijderd Vergelijk je uurloon van een 0 uren contract niet met een echt salaris. Bij veel van die studenten bijbaantjes zit er in dat uur loon je vakantie geld en toeslagen als dat van toepassing is dan krijg je een vertekend beeld. Een salaris van 2500 of 2800 op 36 uur is gewoon erg netjes. Kun je er meer uit halen ? Wellicht maar de vraag is natuurlijk als dat probeert kan dit ook negatief uitpakken. In de wetenschap dat dit gewoon een erg net salaris is en zeker omdat het maar om een jaartje gaat zou ik zeggen gewoon tekenen en lekker een jaartje werken.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dat helpt zeker wel, laat namelijk zien dat je meer hebt gedaan dan alleen wat moest voor de studie. En je helpt dan toch een organisatie draaiende te houden, daarbij doe je sowieso handige ervaring op (omgaan met conflicten, zaken organiseren, dingen voor elkaar krijgen, etc.)Ik vraag me wel af in hoeverre bestuursschap van een studentenvereniging van positieve invloed is.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar solliciteren bij verschillende bedrijven (liefst zelfs nog in een iets andere sector) kan je een goed beeld geven. Op die manier ben ik zelf tenminste tewerk gegaan, en zo heb ik bijv. de keuze gemaakt dat ik nu 100 euro bruto minder verdien dan bij de concurrent, maar wel een leasebak onder m'n kont heb (zou bij de concurrent met de bus moeten of met m'n brommertje).Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:06:
[...]Maar inderdaad geen idee wat een 'normaal' salaris is in mijn situatie. Zoals ik al eerder aangaf kan ik geen vergelijking maken met vrienden en wat op internet staat is niet eenduidig.
Wellicht in de IT wereld, daar heb ik geen ervaring mee, maar binnen de aansturende laag van (de grotere) bedrijven is het zeker een pré bij starters die in de regel zwaar meegenomen wordt. Genoeg bedrijfskunde studenten met hetzelfde WO papiertje, wellicht wat verschil in cijfers, maar je onderscheiden op je cv doe je toch echt met extra curriculaire activiteiten.pagani schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:58:
[ Voor 3% gewijzigd door Tuttel op 19-06-2017 15:56 ]
Voor technische vacatures zijn ze tegenwoordig al dolblij als ze iemand vinden met het juiste diploma.pagani schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:36:
Ik doel dan ook op technische rollen binnen high tech organisaties als Philips, Siemens, ASML en TNO. Daar wordt weldegelijk naar cijfers gekeken.
Die moet mijn baas proberen. "Met je huidige salaris kan je al prima rondkomen en sparen, dus die loonsverhoging heb je helemaal niet nodig".DropjesLover schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:44:
Sowieso, je bent nog net student, cq student af. Ofwel je woont nog bij je ouders, of je woont nog goedkoop in een studentenhuis. Met een salaris van €2500 (op basis van 36 uur) hou je per maand, na aftrek vaste lasten, minimaal €1000 netto over...
Laat ik zo zeggen, echt heel erg heb je die €100-150 netto per maand niet nodig.
Sony A7 iv en wat recycled glas
HD4Life @ Full-HD
Ik zit zelf nu bij ASML en heb de nodige kennis via TU studiegenoten bij bijvoorbeels Philips wat je noemt, ook daar is er niet naar cijfers gevraagd.pagani schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:36:
Ik doel dan ook op technische rollen binnen high tech organisaties als Philips, Siemens, ASML en TNO. Daar wordt weldegelijk naar cijfers gekeken.
[ Voor 18% gewijzigd door Tuttel op 20-06-2017 10:30 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq