Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 934933

Topicstarter
Hieronder het verhaal:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 934933 op 18-06-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
Doordat je via een uitzendbureau werkt verdien je minder. Je zou eerst moeten stoppen bij je huidige werk waar je wordt uitgezonden. Dan kun je volgens mij opnieuw ingeschaald worden en dan opnieuw moeten worden uitgezonden naar die werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:49
Als dit enkel voor een jaar is zou ik de ervaring meer laten meewegen als het verschil in loon. Natuurlijk kun je altijd een poging wagen om toch een hoger salaris te krijgen, maar ik zou het niet de ervaring in de weg laten staan.

Verder is het salaris wat je krijgt ongeveer het gemiddelde startsalaris voor iemand met een Master-diploma. Althans dat is wat verschillende websites op het internet aangeven, het verschilt natuurlijk heel erg per sector.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Maar het komt erop meer dat je nog gewoon geen diploma hebt? Je bent als ik het goed begrijp gewoon student die een bachelor heeft behaald en nog moet afstuderen?

Ik zou in mijn handjes knijpen met dit aanbod, het vloeit voort uit je stage en het is relevant voor je verdere cv/carrière?

Eerst maar een afstuderen aan de uni lijkt me

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
De jeugd van tegenwoordig....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deruxian schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:56:
Maar het komt erop meer dat je nog gewoon geen diploma hebt? Je bent als ik het goed begrijp gewoon student die een bachelor heeft behaald en nog moet afstuderen?
Ik heb vorige week mijn bachelor gehaald inderdaad :). En het plan is ook zeker om een master te gaan doen maar omdat ik nog niet de juiste master heb gevonden wil ik dat niet overhaast aansluitend gaan doen maar een jaar de tijd nemen om mij goed te oriënteren. Tijdens het oriënteren wil ik alleen niet stilzitten en ook iets relevants doen voor een toekomstige baan.
Ramon schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:08:
Meer afgestudeerden = meer concurrentie = nog harder werken om je ambities waar te maken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 934933 op 18-06-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bachelor is onderdeel van en als je compleet klaar bent ben je Master. aan je gem cijfer te zien zou je flink aan moeten poten om je Master te behalen. Welke richting studeer je eigenlijk ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:13:
Aan je gem cijfer te zien zou je flink aan moeten poten om je Master te behalen. Welke richting studeer je eigenlijk ?
Bedoel je om toegelaten te worden voor een Master? En studeer bedrijfskunde met het accent op bedrijfsvernieuwing/verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Lijkt me een zeer goede salaris voor een starter. Vergeet niet dat het 36u/week is. Meeste salarissen zijn gebaseerd op 40u/week.

Overigens zou ik niet zo focussen op het salaris maar meer naar of je het naar je zin hebt of niet.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Grappige titel: redelijk en eerlijk..

Wanneer is een salaris redelijk en eerlijk? Salaris is een vreemd iets. Een supermarkt medewerker met praktijkopleiding werkt even hard als een advocaat. Waarom moet de een (veel) meer verdienen dan de ander, terwijl ze beiden even hard werken? Gaat het om verantwoordelijkheid? Want dankzij die supermarkt medewerker heb ik eten in de koelkast staan, dankzij die advocaat zit ik misschien thuis in plaats van onterecht in de gevangenis.

Gaat het dan om opleiding? Moet je meer geld verdienen met een hoog IQ dan met een laag IQ? Dat zou betekenen dat een opleiding voor timmerman minder waard is dan een opleiding voor bedrijfskunde... Maar we hebben ze beiden nodig...

Waarom verdient iemand in de zorg minder dan iemand die bij de gemeente beslist waar de cultuur gelden naartoe gaan? Waarom zou je als projectmanager bij de gemeente meer moeten verdienen dan de leerkracht in het PO of VO? Het is niet dat de een belangrijker is dan de ander.

In andere woorden: salaris en eerlijkheid gaan niet goed samen. Redelijkheid ook niet, want dan zou die zuster in het ziekenhuis meer moeten verdienen!

Los daarvan kan je gaan kijken naar vergelijkende functies en natuurlijk doorgroei mogelijkheden. Via het uitzendbureau zit je wat minder goed, wat logisch is aangezien een uitzendbureau ook aan jou moet verdienen. Geen vakantiegeld? Geen 13e maand? Dat zou toch wel in je maandsalaris moeten terug komen...

Kan je niet iets op sites bij andere gemeente vinden m.b.t. dezelfde functie en het salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 934933 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Bedoel je om toegelaten te worden voor een Master? En studeer bedrijfskunde met het accent op bedrijfsvernieuwing/verandering.
Daar is inderdaad veel concurrentie. Ik zou niet te veel eisen, zie het als een mooi inkomen en net als boven al gezegd, als het leuk werk is telt ook mee. Zou alleen niet te lange tijd wachten met Master, na voltijds werk ineens weer studeren....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

Barrycade

Through the...

Je 2500 is al aan de hoge kant dus 2880 voor 36 uur is royaal te noemen.

En dat je per uur rekent is wat typisch of zie je het als een baantje zoals bedienen op een terras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 20:39
Cave_Boy schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:18:
Doordat je via een uitzendbureau werkt verdien je minder. Je zou eerst moeten stoppen bij je huidige werk waar je wordt uitgezonden. Dan kun je volgens mij opnieuw ingeschaald worden en dan opnieuw moeten worden uitgezonden naar die werkgever.
DIt is niet waar. Wettelijk gezien moeten uitzendkrachten gelijk verloond worden t.o.v. krachten direct in dienst bij werkgever. Als dat niet gebeurt hebben werkgever en het uitzendbureau een heel groot probleem als dit door de belastingdienst wordt ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barrycade schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:26:
En dat je per uur rekent is wat typisch of zie je het als een baantje zoals bedienen op een terras?
Voordat ik een stage ging lopen had ik een bijbaan waar ik 14,50 p/u verdiende. Dit was al veel maar wel gewoon een studentenbijbaan waar ik na werktijd niet meer mee bezig hoefde te zijn. Nu zal ik de functie van projectleider vervullen waar 1. meer verantwoordelijkheden bij liggen en 2. ook overwerken erbij hoort. Daar hoort in mijn ogen ook een betere/hogere beloning bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
A4553 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:29:
[...]

DIt is niet waar. Wettelijk gezien moeten uitzendkrachten gelijk verloond worden t.o.v. krachten direct in dienst bij werkgever. Als dat niet gebeurt hebben werkgever en het uitzendbureau een heel groot probleem als dit door de belastingdienst wordt ontdekt.
In mijn CAO van detachering staat dat hier wel uitzonderingen op gemaakt mogen worden, bijvoorbeeld als je een vast contract hebt bij de detacheerder.

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
*knip* Jouw opmerkingen kunnen ook zonder flame.

€ 2.886,- bij 36 uur p/w komt dus op € 2.966,- bij 40 uur p/w uit. Er zijn legio, maar dan ook echt legio mensen met veel meer ervaring, kennis en kunde dan jij hebt en die niet eens aan dat salaris zitten. Ongeacht MBO, HBO of WO (komende van iemand die zelf ook MBO, HBO én WO op zak heeft en al enige tijd werkt).
- Ik heb een goed gevuld CV met buitenlandervaring, bestuurservaring bij studentenvereniging, een stage en serieuze bijbanen.
Who cares. Dat jij een of andere pretstage in het buitenland hebt gelopen, dat je penningmeester bij Carnavalsvereniging De Lamballen bent geweest en dat je een leuke bijbaan hebt gehad boeit echt niemand. Stage lopen doet ook iedereen. Alles wat jij hier opnoemt is gewoon de norm om een klein beetje serieus genomen te worden.

Gek ook, dat een alumnus bedrijfskunde dit alles niet inziet en blijkbaar wereldvreemd is als het over salariëring gaat.
Ramon schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:08:
Dit dus.

[ Voor 2% gewijzigd door Krisp op 19-06-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

Anoniem: 934933 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:33:
[...]

Voordat ik een stage ging lopen had ik een bijbaan waar ik 14,50 p/u verdiende. Dit was al veel maar wel gewoon een studentenbijbaan waar ik na werktijd niet meer mee bezig hoefde te zijn. Nu zal ik de functie van projectleider vervullen waar 1. meer verantwoordelijkheden bij liggen en 2. ook overwerken erbij hoort. Daar hoort in mijn ogen ook een betere/hogere beloning bij.
Full time job is niet gelijk aan (een zeer goed betaalde 0 uren baan).

Met 2500 zit je ergens in schaal 7 of 8. Voor een startfunctie in een gemeente is dat redelijk normaal. Uiteindelijk zal een WO er op 10a of hoger uitkomen.

Zoek de loonschalen op van de gemeente CAO en je weet of je conform je inschaling betaald wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Haha nog nieteens van school en meteen een bovenmodaal inkomen 'eisen' _O-

Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Als ik dit zo bekijk krijg je eerder teveel als te weinig.
Dus als het redelijk en eerlijk moet zou ik even met de baas gaan praten over het bijstellen naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luuk schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:52:
Haha nog nieteens van school en meteen een bovenmodaal inkomen 'eisen' _O-

Het moet niet gekker worden.
Nee hoor ik eis niks. Ik vraag het hier omdat ik de eerste van al mijn vrienden ben die in deze situatie zit :). En op het internet is geen eenduidig antwoord te vinden.
Anoniem: 380171 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:03:
Als ik dit zo bekijk krijg je eerder teveel als te weinig.
En mocht dat zo zijn dan prijs ik mijzelf gelukkig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:16

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je kan toch gewoon kijken bij werkenvoornederland wat min-max salaris is. Gemeente is nou niet super betaald voor een echte professional maar voor starters is het eigenlijk boven gemiddeld. Daarnaast staat ervaring als project manager erg goed op je cv aangezien iedereen weet dat het niet makkelijk daar is om mensen aan het werk te krijgen. Ervaring voor een starter is meer waard als een paar honderd euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
2500 EUR bruto per maand is netjes, ook voor iemand die alleen een WO bachelor heeft. (Ergens mazzel voor je dat ze bachelors gemaakt hebben, vroeger had je alleen je kandidaatsexamen en als je dan stopte had je niets.) Je hebt een gemiddeld startsalaris voor iemand die net van school is.

Mijn advies is om tevreden te zijn met wat je hebt. Doe goed je best en leer van de ervaringen. Dat is denk ik nu van grotere waarde nu je gestopt bent met studeren.
Barrycade schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:48:
Met 2500 zit je ergens in schaal 7 of 8. Voor een startfunctie in een gemeente is dat redelijk normaal. Uiteindelijk zal een WO er op 10a of hoger uitkomen.
TS werkt via een uitzendbureau, de CAO van gemeente is niet van toepassing op hem.

Overigens bepaald je opleidingsniveau niet je schaal als je werkt bij een gemeente. Je functie zit gekoppeld aan een paar schalen. Als TS met WO in dienst treed bij de gemeente op dezelfde baan zal het salaris grofweg hetzelfde zijn. Vaak zit er ook een verschil tussen grote en kleine gemeentes. Die laatste betalen doorgaans een schaal lager voor dezelfde functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:07
Ik vind net als vele anderen dat wanneer je net afgestudeerd bent en je bachelor hebt, je niet al teveel eisen moet hebben. Ik ben niet zo bekend met de bedrijfskunde richting, maar in de IT mag je al flink in de handjes klappen als je begint met 2500 euro voor 40 uur in de week. Als jij dat kunt krijgen voor 36u (2778 op 40uurs basis) dan lijkt mij dat heel flink betaald.

Echter, hetgeen wat mij opvalt (verbaasd me dat nog niemand anders het aangestipt heeft) is dat je direct als projectleider aan de start gaat. Geen idee of dat gebruikelijk is voor een afgestuurde bij bedrijfskunde, maar ik krijg de kriebels van het idee. Het is wellicht omdat ik veelal in grote SCRUM projecten, met meerdere SCRUM teams, werk (waar ze overkoepelend nog projectleiders overheen smeren), maar ik krijg over het algemeen al jeuk van projectleiders, laat staan als een net afgestudeerd broekie de projectleider is.
Ik generaliseer hier flink en wellicht ben jij de uitzondering op de regel, maar dit onderbuikgevoel versterkt mijn idee dat je eerst maar eens wat ervaring moet opdoen, alvorens je hoge eisen gaat stellen.

En ja, hoe "hard" jij het moet spelen, dat moet je helemaal zelf weten. Je kunt hele hoge eisen stellen en wellicht honoreren ze het. Aan de andere kant is de kans denk ik groter dat je met te hoge eisen de deur op je neus krijgt. Ik zou liever iets bescheidener beginnen en, wanneer je na een jaar of wat jezelf bewezen hebt, dan vragen voor opslag.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 934933 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:14:
Hieronder het verhaal:

***members only***
Op dit punt in je loopbaan ben je verkeerd bezig als je vraagt wat het toevoegt aan je bankrekening. Jij moet je vooral afvragen wat het toevoegt aan jouw CV. Met een goeie CV komt die bankrekening vanzelf aan de beurt. Dus probeer vooral het maximale eruit te slepen, daar is niks mis mee, maar laat die kans niet schieten. En wat ze jou bieden is al een prima salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
Anoniem: 934933 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:33:
[...]

Tja, die €14,50/uur is eigenlijk al behoorlijk hoog voor een bijbaantje. Ik snap dat je logischerwijs verwacht met stappen vooruit te gaan na het behalen van je bachelor, maar door jouw hoge standaard zal dit natuurlijk tegenvallen.

Ik zou genoegen nemen met die €16, zeker als je na een jaar alsnog aan een master wil gaan beginnen. Sowieso moet je je opleiding meer als investering op lange termijn gaan zien. Verwachten dat je direct na het behalen van je bachelor direct die investering terug gaat verdienen is wat ambitieus. Daarnaast is jouw huidige salaris wellicht al beoordeeld op jouw denk- en werkniveau, die dankzij het behalen van jouw bachelor natuurlijk niet verandert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
CMD-Snake schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:14:TS werkt via een uitzendbureau, de CAO van gemeente is niet van toepassing op hem.
Gelukkig is het tegendeel waar. Uitzendbureaus houden gewoon de schalen en tredes aan van de gemeente, dat heet de "Inlenersbeloning" die bepaalt dat een uitzendkracht op bepaalde elementen op dezelfde wijze beloond moet worden als een reguliere medewerker. Loon is 1 van die elementen, de dertiende maand bijvoorbeeld niet. Je zou eventueel kunnen bedingen dat je wel een 13e maand krijgt via een bonus?

Ik vind sommigen hier overigens wel redelijk aanvallend richting TS alsof hij over het paard is getild, dat haal ik niet uit zijn berichten. Als je geen verstand hebt van de arbeidsmarkt is dit een prima vraag voor een starter.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Laatst online: 28-05 20:39
Soldaatje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:37:
[...]

In mijn CAO van detachering staat dat hier wel uitzonderingen op gemaakt mogen worden, bijvoorbeeld als je een vast contract hebt bij de detacheerder.
Dat kan inderdaad zeker, alleen is detacheren wel een andere constructie dan uitzenden (fase B/C ABU of fase 2/3 NBBU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
A4553 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Dat kan inderdaad zeker, alleen is detacheren wel een andere constructie dan uitzenden (fase B/C ABU of fase 2/3 NBBU).
Exact. Detacheren is ZZP'er zijn maar dan in loondienst zonder zelf volledig verantwoordelijk te zijn voor het binnenhalen van opdrachten (afhankelijk van de detacheerder natuurlijk). Hele andere insteek in theorie.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjan90 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:53:
Exact. Detacheren is ZZP'er zijn maar dan in loondienst zonder zelf volledig verantwoordelijk te zijn voor het binnenhalen van opdrachten (afhankelijk van de detacheerder natuurlijk). Hele andere insteek in theorie.
Het gaat hier inderdaad om een detachering zonder alle extra's behalve het wettelijk verplicht vakantiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 11:08
downtime schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Op dit punt in je loopbaan ben je verkeerd bezig als je vraagt wat het toevoegt aan je bankrekening. Jij moet je vooral afvragen wat het toevoegt aan jouw CV. Met een goeie CV komt die bankrekening vanzelf aan de beurt. Dus probeer vooral het maximale eruit te slepen, daar is niks mis mee, maar laat die kans niet schieten. En wat ze jou bieden is al een prima salaris.
Inderdaad, denk vooral na over wat het je in de toekomst kan bieden, je verwacht veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Anoniem: 934933 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Het gaat hier inderdaad om een detachering zonder alle extra's behalve het wettelijk verplicht vakantiegeld.
Werk je via een ABU of NBBU bureau? Dan is het sowieso formeel uitzenden en die Inlenersbeloning. Ongeacht fase waar je in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjan90 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:40:
[...]
Ik vind sommigen hier overigens wel redelijk aanvallend richting TS alsof hij over het paard is getild, dat haal ik niet uit zijn berichten. Als je geen verstand hebt van de arbeidsmarkt is dit een prima vraag voor een starter.
Yes, de opdracht en werkomgeving vind ik heel leuk. Zie het ook als een heel goed begin van mijn carrière. Maar inderdaad geen idee wat een 'normaal' salaris is in mijn situatie. Zoals ik al eerder aangaf kan ik geen vergelijking maken met vrienden en wat op internet staat is niet eenduidig.
Arjan90 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Werk je via een ABU of NBBU bureau? Dan is het sowieso formeel uitzenden en die Inlenersbeloning. Ongeacht fase waar je in zit.
Hoe kan je dat vinden? In mijn contract staat het niet. Alleen wordt overal het woord detachering bij gebruikt: detacheringsovereenkomst, datum begin detachering, datum einde detachering etc.

Edit: heb het denk ik al gevonden. Gaat dan om ABU.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 934933 op 18-06-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 18:08
Anoniem: 934933 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:14:
Hieronder het verhaal:

***members only***
Met enkel bachelor op zak, is de referentie voor uitgangspunt kwa loon rond de 100 bruto per maand x leeftijd voor je eerste baan. Je moet immers nog je CV en ervaring gaan opbouwen (enige relevante wat je hebt, voor werkgevers, is paar maanden stage. De rest wordt toch echt genegeerd - sommige negeren zelfs de stage, want opdracht voor school =/= echt fulltime werken).

Dus ik zou als ik jou was heel erg in mn handen knijpen zowel kwa voorwaarden als loon, accepteren, en hopen dat niemand opvalt hoeveel je nou echt verdiend als je kijkt (op basis van je positie op de arbeidsmarkt) naar wat je zou horen te verdienen.

Houd er ook serieus rekening mee dat enige andere baan financieel zeer waarschijnlijk een lager getal zal opleveren dan je nu krijgt, en afhankelijk van je groeipad misschien zelfs interessanter is te blijven zitten dan master te volgen. Ja, na master kun je waarschijnlijk meer vragen maar je moet ook de 1-2 jaar 'gemiste' inkomsten eerst inlopen evenals kosten van master meenemen en salarisgroei vanuit beoordeling/cao.

note: ga hierbij uit dat het je enkel om snel-en-veel geld gaat, en niets anders dan nu geld, aangezien dat het enige is waar je naar kijkt en over praat. Niet om zaken als leuk of prestige of toekomstig salaris (groeimogelijkheden). Als dat dingen zijn, moet je in de regel zover mogelijk bij de overheid wegblijven als maar kan en kijken naar inhoud (wat voor werk, CV opbouwen etc) ipv nummers op de loonstrook.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 18-06-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:41

BLN

Waar heb je BK gestudeerd?

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BLN schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:37:
Waar heb je BK gestudeerd?
Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 934933 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:06:
Yes, de opdracht en werkomgeving vind ik heel leuk. Zie het ook als een heel goed begin van mijn carrière. Maar inderdaad geen idee wat een 'normaal' salaris is in mijn situatie. Zoals ik al eerder aangaf kan ik geen vergelijking maken met vrienden en wat op internet staat is niet eenduidig.
Voor een starter met HBO/WO niveau doe je het netjes. Zonder je master had je denk ik elders minder gekregen.
Arjan90 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:40:
Gelukkig is het tegendeel waar. Uitzendbureaus houden gewoon de schalen en tredes aan van de gemeente, dat heet de "Inlenersbeloning" die bepaalt dat een uitzendkracht op bepaalde elementen op dezelfde wijze beloond moet worden als een reguliere medewerker.
Maar TS zegt dat het detachering betreft en geen uitzendwerk. Er zit wel een verschil tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axe0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik heb een goed gevuld CV met buitenlandervaring, bestuurservaring bij studentenvereniging, een stage en serieuze bijbanen.
Ik heb geen buitenland ervaring of bestuurservaring, maar zoals eerder gezegd iedereen heeft stage gelopen voor zijn of haar opleiding. Ik kan het mis hebben, maar ik denk zelf dat stages je niet veel gaan helpen, mij heeft het i.i.g. niet geholpen.
Een heleboel mensen hebben ook bijbanen gehad. Ik heb zelf 3 jaar bijbaantjes gedaan voor ik aan de slag ging. Sommige kun je mogelijk niet even serieus zien als andere, maar bij bijbaantjes draait het om werkervaring. Je hebt verschillende werkervaring nodig bepalend op wat je wilt gaan doen.
Krantenwijk als enige werkervaring om later web developer te worden, persoonlijk voorbeeld, dat helpt je helemaal niet. Om mezelf wat te steunen ben ik een ander bijbaantje gaan doen, ICT opdrachten voor een stichting voor een paar jaar, dat heeft mij veel geholpen om mijn huidige functie te krijgen.
- Redelijke cijfers, maar niet denderend hoog met een 6.7 gemiddeld.
Zover ik weet, gesproken uit eigen ervaring, zijn school cijfers niet belangrijk voor werk.
Bij mijn laatste sollicitatie werd mij gevraagd om bepaalde skills van mezelf te beoordelen.
Kennis is leuk en kan handig zijn, maar skills zijn ook belangrijk. Dankzij skills, zoals probleem oplossend denken, kun je nieuw inzicht krijgen in verschillende gebieden waardoor je je kennis kunt uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
CMD-Snake schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:17:
Maar TS zegt dat het detachering betreft en geen uitzendwerk. Er zit wel een verschil tussen de twee.
TS gaf in startpost aan voor een uitzendbureau te werken en heeft inmiddels bevestigd via de ABU Cao te werken. Dan moet je de Inlenersbeloning aanhouden. Ondanks dat er binnen uitzendbranche ook wordt gesproken over detachering (bijvoorbeeld in fase B of C).

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 18-06-2017 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 08:02
Ik herken me wel in de TS, vergelijkbare situatie. Ben zelf ook altijd erg actief geweest naast mijn studie, zowel qua besturen als in bijbanen en projecten op niveau. Op een gegeven moment tijdens mijn master, technische bedrijfskunde, een aanbod gekregen ook als projectleider binnen een overheidsinstelling met vergelijkbare voorwaarden. Uiteindelijk het aanbod aan me voorbij laten gaan, waar ik achteraf wel spijt van heb, ten behoeve van toch maar eens te gaan afstuderen.

Ik kan me wel een beetje verplaatsen in de TS aangaande zijn gevoel om er meer uit te halen, ondanks dat er natuurlijk al een mooi aanbod ligt. Als je altijd "geluk" hebt gehad met je verdiensten vergeleken met je medestudenten, wordt je op een zekere hoogte een soort van (te) ambitieus. Dan neem je niet meer zo snel genoegen met een redelijk mooi aanbod, maar wil je boven het maaiveld uit blijven steken.

TS, ik denk dat je deze kans zeker moet pakken, maar dat je je niet moet verliezen in je kijk op het salaris. Het aanbod is al meer dan prima, maar je moet jezelf uiteindelijk wel waar maken. Zoals een aantal hier al genoemd hebben, je komt nog steeds als broekie op een leidinggevende functie. Als jij er nu meer salaris weet uit te slepen door je vaardigheden goed te verkopen, moet je dat vervolgens ook waar gaan maken.

Je topictitel slaat overigens nergens op, het salaris is absoluut redelijk, maar dat heeft verder niets met eerlijkheid te maken. Je hebt je nog niet bewezen, je hebt enkel een aantal leuke haakjes met je gevulde cv en een bende geluk. Een BSc is weinig waard zonder MSc, zeker op het gebied van bedrijfskunde. Het echte bewijs van opleiding is je MSc en het eerste bewijs van je daadwerkelijke kunnen zou de referentie naar deze job kunnen zijn in de toekomst. Niks mis met een beetje ambitie of zelfs een klein beetje hoogmoed, maar pas op voor het naast je schoenen lopen. Hoogmoed komt immers voor de val.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuttel op 18-06-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
A4553 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Heb menig bedrijf gezien die via via constructies doen waardoor het toch echt gebeurd. Doordat het via omwegen gebeurd kan het weer wel legaal.

Wat ik ook wel eens heb gezien is dat de betaling eerst naar de werknemer gaat en dan wil het uitzendbureau een bepaalt bedrag daarvan. Het uitzendbureau heeft natuurlijk dan meer administratie maar door deze manier van betalen loopt het financiële plaatje alweer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:46
Ik heb niet alles gelezen, maar na 9 jaar in de ict voor de lokale overheid gewerkt te hebben, kan ik je vertellen dat je hiermee in je handjes mag knijpen.

Aanpakken en de ervaring gebruiken voor later! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat een lulkoek zeg :N
€ 2.886,- bij 36 uur p/w komt dus op € 2.966,- bij 40 uur p/w uit. Er zijn legio, maar dan ook echt legio mensen met veel meer ervaring, kennis en kunde dan jij hebt en die niet eens aan dat salaris zitten.
En er zijn legio mensen die vers van de uni al ver boven de €3000 beginnen. Maar pas vooral op dat je niet boven het maaiveld uitsteekt hoor... Gewoon een nietszeggend baantje ergens nemen en bij de salarisondethandelingen aangeven dat je het ook wel voor 80% van het geboden bedrag doet "omdat je eerstmaar je CV aan het opbouwen bent" :')

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 22:35
Vraag van TS is eigenlijk of zijn salaris marktconform is, of niet. Topic heeft een slechte titel.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
fsfikke schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:10:
[...]

[...]

En er zijn legio mensen die vers van de uni al ver boven de €3000 beginnen. Maar pas vooral op dat je niet boven het maaiveld uitsteekt hoor... Gewoon een nietszeggend baantje ergens nemen en bij de salarisondethandelingen aangeven dat je het ook wel voor 80% van het geboden bedrag doet "omdat je eerstmaar je CV aan het opbouwen bent" :')
Grappig hoe je dat omschrijft. Want als je je carrière niet begint met plus €3.000,- per maand dan heb je een nietszeggend baantje. Mooi man. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

fsfikke schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:10:
[...]

[...]

Dat zijn de uitzonderingen.
Het overgrote deel dat vers van de universiteit komt zal daar ver onder beginnen.

Volgens mij had ik (ok, toegegeven, zonder universitaire titel) 15 jaar nodig om 3000 EUR per maand te verdienen. Nietszeggend baantje? Don't think so. Systeembeheerder, allround ICTer bij een MKB. Long story short: het type functie waar het hele bedrijf direct en indirect de gevolgen van merkt als ik het verpruts.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BFmango schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:14:
[...]

Grappig hoe je dat omschrijft. Want als je je carrière niet begint met plus €3.000,- per maand dan heb je een nietszeggend baantje. Mooi man. _/-\o_
Ja, dat staat er dus niet he :w Punt is dat de TS hier uitgescholden wordt omdat hij een bovengemiddeld aanbod krijgt. Alleen vergeet men hier op GoT heel snel dat de wereld groter is dan ICT en niet iedereen na z'n studie voor een hongerloontje bij een detacheerder gaat zitten. Als de TS zonder opleiding al boven de 2.5k krijgt, is het nogal absurd om te stellen dat hij met zn papieren minder zou moeten krijgen.
unezra schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:35:
[...]
het type functie waar het hele bedrijf direct en indirect de gevolgen van merkt als ik het verpruts.
Als de dames van de boekhouding het verklooien ligt een bedrijf ook op z'n gat. Als het goed is geldt dat voor alle functies waar het bedrijf een salaris voor betaalt.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 18-06-2017 20:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

fsfikke schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Ja, dat staat er dus niet he :w Punt is dat de TS hier uitgescholden wordt omdat hij een bovengemiddeld aanbod krijgt. Alleen vergeet men hier op GoT heel snel dat de wereld groter is dan ICT en niet iedereen na z'n studie voor een hongerloontje bij een detacheerder gaat zitten. Als de TS zonder opleiding al boven de 2.5k krijgt, is het nogal absurd om te stellen dat hij met zn papieren minder zou moeten krijgen.
Ik vind het nogal absurd dat TS het heeft over "zal ik als projectleider aan de slag gaan" en "hoe hard kan ik het spelen". TS begint net en moet ook nog zijn master halen. Dan begin je niet als ervaren projectleider maar onderaan de ladder.

Het komt allemaal nogal hautain over en dan krijg je logischerwijs reacties die TS even weer terug met beide voeten op aarde brengen.

Jij hebt het ook over "een hongerloontje", de door TS genoemde salarissen zijn bepaald geen "hongerloontje". Waarom zou iemand met een BA en NUL relevante werkervaring (enkel stage), direct een modaal of zelfs boven modaal salaris krijgen? Modaal is bepaald geen hongerloontje en ik heb ook zoiets van "doe eerst maar eens werkeravaring op, bewijst jezelf eerst maar eens voordat je gaat zeuren over salarissen waar hele bevolkingsgroepen een moord voor doen".
[...]

Als de dames van de boekhouding het verklooien ligt een bedrijf ook op z'n gat. Als het goed is geldt dat voor alle functies waar het bedrijf een salaris voor betaalt.
Dat ligt in de praktijk toch subtiel anders. Een willekeurig medewerker financiële administratie (boekhouding) zal aanzienlijk minder makkelijk met 1 druk op de knop de boel dusdanig kunnen verknoeien dat direct heel het bedrijf stil staat. (Al was het alleen al omdat daar vaak iemand boven een controlerende functie heeft. Dat is bij veel systeembeheerders niet. 1x goed mis klikken en de spreekwoordelijke stront raakt de spreekwoordelijke ventilator meer dan fijn is.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bestuurslid van een studentenvereniging heeft 0,0 waarde op de arbeidsmarkt, zeker als daar een gemiddelde van slechts een 6,7 tegenover staat (dat geeft aan dat je prioriteiten anders lagen op het eerste gezicht)

Internationale ervaring is een rekbaar begrip. Enkel als je een relevante stage in het buitenland hebt gedaan van meer dan drie maanden stelt het echt iets voor, alles daaronder is "leuk".

2500 euro is een prima startsalaris voor hbo/wo, maar terugrekenen naar een uurloon is een beetje "bijbanerig". Wil je een beetje carrière maken dan werk je geen 36 uurtjes per week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

unezra schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Dat ligt in de praktijk toch subtiel anders. Een willekeurig medewerker financiële administratie (boekhouding) zal aanzienlijk minder makkelijk met 1 druk op de knop de boel dusdanig kunnen verknoeien dat direct heel het bedrijf stil staat.
Wat zal een electromonteur dan goed verdienen. Eén druk op de knop en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:42
pagani schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:58:
Bestuurslid van een studentenvereniging heeft 0,0 waarde op de arbeidsmarkt, zeker als daar een gemiddelde van slechts een 6,7 tegenover staat (dat geeft aan dat je prioriteiten anders lagen op het eerste gezicht)

Internationale ervaring is een rekbaar begrip. Enkel als je een relevante stage in het buitenland hebt gedaan van meer dan drie maanden stelt het echt iets voor, alles daaronder is "leuk".

2500 euro is een prima startsalaris voor hbo/wo, maar terugrekenen naar een uurloon is een beetje "bijbanerig". Wil je een beetje carrière maken dan werk je geen 36 uurtjes per week.
Uiteindelijk gaat het toch meer om je master dan om het gemiddelde cijfer waarmee je je bachelor hebt afgerond, dus dat maakt ook niet zoveel uit.

Misschien een brutale vraag, maar wat voor werk deed je precies en hoeveel uur ongeveer dat 14,50€ per uur betaalde? De meeste bijbanen voor studenten verdienen inderdaad niet zo goed, dus dit kan ook nog relevant zijn voor je onderhandelingspositie (meer dan je gemiddelde en je bestuursfuncties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Studentenvereniging wellicht niet maar ik denk dat bestuurslid zijn van een relevante stichting of vereniging wel degelijk deuren kan openen. (Yet, ook weer deuren kan sluiten. Het zal niet altijd positief worden opgevat.)

Maar idd, zo'n gemiddeld cijfer is niet zo'n heel goede start. Bestuurdlid zijn *en* hoge cijfers halen, dat lijkt me positief. Dan laat je zien dat je maatschappelijke verantwoordelijkheid hebt (is dat zo bij een studentenvereniging?) en goed meerdere verantwoordelijkheden kunt combineren.

Als je gemiddeld een 8 had kunnen halen zonder bestuurslid te zijn, laat je vooral zien dat nevenactiviteiten een negatieve invloed hebben op je functioneren. :)

Kan an-sich best. Bij de overheid is 36 uur fulltime.
De crux zit 'm er in dat je in de regel dan toch wel langer met je werk bezig bent, al was het maar dat je 's avonds nog na denkt over je werk en met partner/vrienden inhoudelijk bespreekt waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Man man man, gelul over cijfers bijbaantjes en stages.
Ja een goed gevuld CV met bijbaantjes en neven activiteiten heeft heel veel nut. Iedereen adviseert dan ook altijd op school om als je het aan kunt er wat naast te doen. Dit boeit vooral alleen de eerste en wellicht tweede sollicitatie. Daarna laat je het vaak ook gewoon weg van je CV. Als je nul werk ervaring hebt binnen je vakgebied moet je het CV een beetje aankleden dat doet je positie alleen maar goed.

Al dat gelul over cijfers man ik heb werkelijk nog nooit een vraag gekregen over mijn cijfers. Zelfs bij mijn eerste sollicitatie gesprekken niet.

@Anoniem: 934933 Vergelijk je uurloon van een 0 uren contract niet met een echt salaris. Bij veel van die studenten bijbaantjes zit er in dat uur loon je vakantie geld en toeslagen als dat van toepassing is dan krijg je een vertekend beeld. Een salaris van 2500 of 2800 op 36 uur is gewoon erg netjes. Kun je er meer uit halen ? Wellicht maar de vraag is natuurlijk als dat probeert kan dit ook negatief uitpakken. In de wetenschap dat dit gewoon een erg net salaris is en zeker omdat het maar om een jaartje gaat zou ik zeggen gewoon tekenen en lekker een jaartje werken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:12:
Man man man, gelul over cijfers bijbaantjes en stages.
Ja een goed gevuld CV met bijbaantjes en neven activiteiten heeft heel veel nut. Iedereen adviseert dan ook altijd op school om als je het aan kunt er wat naast te doen. Dit boeit vooral alleen de eerste en wellicht tweede sollicitatie. Daarna laat je het vaak ook gewoon weg van je CV. Als je nul werk ervaring hebt binnen je vakgebied moet je het CV een beetje aankleden dat doet je positie alleen maar goed.
Ik vraag me wel af in hoeverre bestuursschap van een studentenvereniging van positieve invloed is. Weg laten van je CV bij een 2e of 3e baan zal af hangen van de relevantie van je nevenactiviteiten, of ze nog actueel zijn en van het bedrijf waar je solliciteert. Het ene bedrijf zal meer waarde hechten aan wat je tijdens je studententijd hebt gedaan dan het andere.
Al dat gelul over cijfers man ik heb werkelijk nog nooit een vraag gekregen over mijn cijfers. Zelfs bij mijn eerste sollicitatie gesprekken niet.
Zal per sector, werkgever en vacature verschillen.

Ik hoor ook geluiden waarbij je als je niet meerdere (relevante) masters hebt, aangevuld met de nodige extracurriculaire activiteiten en hoge cijfers, je niet eens op 1e gesprek mag.

Dat jij zulke vragen nooit hebt gekregen, wil niet zeggen dat het niet relevant is. :)
@Anoniem: 934933 Vergelijk je uurloon van een 0 uren contract niet met een echt salaris. Bij veel van die studenten bijbaantjes zit er in dat uur loon je vakantie geld en toeslagen als dat van toepassing is dan krijg je een vertekend beeld. Een salaris van 2500 of 2800 op 36 uur is gewoon erg netjes. Kun je er meer uit halen ? Wellicht maar de vraag is natuurlijk als dat probeert kan dit ook negatief uitpakken. In de wetenschap dat dit gewoon een erg net salaris is en zeker omdat het maar om een jaartje gaat zou ik zeggen gewoon tekenen en lekker een jaartje werken.
Dat dus. Het is relevante werkervaring voor een jaar. Salaris is redelijk irrelevant. Zo'n tussenjaar moet je vooral zien als investering in de toekomst en dat je je studieschuld een beetje kunt aflossen is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 16:32
als verse hbo schoolverlater zonder noemenswaardige kennis en ervaring zou 2200-2500 reëel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:08

DropjesLover

Dit dus ->

Sowieso, je bent nog net student, cq student af. Ofwel je woont nog bij je ouders, of je woont nog goedkoop in een studentenhuis. Met een salaris van €2500 (op basis van 36 uur) hou je per maand, na aftrek vaste lasten, minimaal €1000 netto over...

Laat ik zo zeggen, echt heel erg heb je die €100-150 netto per maand niet nodig.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04
Als reactie op de topicstart, 2500 voor iemand met slechts een bachelor met matige cijfers lijkt me een zeer ruim startsalaris, en er rekening mee houdend dat het gaat om "ambtenaren-fulltime" (36) i.p.v. fulltime (40), de onvoorwaardelijke dertiende maand en ABP pensioen zou ik het zelfs vorstelijk willen noemen.
Ik vraag me wel af in hoeverre bestuursschap van een studentenvereniging van positieve invloed is.
Dat helpt zeker wel, laat namelijk zien dat je meer hebt gedaan dan alleen wat moest voor de studie. En je helpt dan toch een organisatie draaiende te houden, daarbij doe je sowieso handige ervaring op (omgaan met conflicten, zaken organiseren, dingen voor elkaar krijgen, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Anoniem: 934933 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:06:
[...]Maar inderdaad geen idee wat een 'normaal' salaris is in mijn situatie. Zoals ik al eerder aangaf kan ik geen vergelijking maken met vrienden en wat op internet staat is niet eenduidig.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar solliciteren bij verschillende bedrijven (liefst zelfs nog in een iets andere sector) kan je een goed beeld geven. Op die manier ben ik zelf tenminste tewerk gegaan, en zo heb ik bijv. de keuze gemaakt dat ik nu 100 euro bruto minder verdien dan bij de concurrent, maar wel een leasebak onder m'n kont heb (zou bij de concurrent met de bus moeten of met m'n brommertje).

Daarnaast is salaris niet alles. Kijk ook goed naar secundaire voorwaarden (aantal vakantiedagen, 13e maand, 14e maand?!, etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuttel
Wellicht in de IT wereld, daar heb ik geen ervaring mee, maar binnen de aansturende laag van (de grotere) bedrijven is het zeker een pré bij starters die in de regel zwaar meegenomen wordt. Genoeg bedrijfskunde studenten met hetzelfde WO papiertje, wellicht wat verschil in cijfers, maar je onderscheiden op je cv doe je toch echt met extra curriculaire activiteiten.

Er zit ook nogal verschil in wat voor bestuur/functie je gedaan hebt, studievereniging van één of andere obscure studie of een studentenvereniging met begrotingen van boven de miljoen. Zelfde geldt voor stages en bijbanen.

De waarde die aan cijfers gegeven worden varieert ook heel erg, zoals al eerder genoemd wordt er in veel gevallen niet eens naar gekeken. Naar mezelf kijkend lagen mijn prioriteiten zeker anders, maar ik heb zoveel meer geleerd en ervaring opgedaan buiten mijn studie om die mijn studie me nooit had kunnen leren en welke van onschatbare waarde is geweest voor mijn ontwikkeling. De kennis van mijn studie kan altijd nog bijgeschaafd worden waar nodig en is vaak na zoveel jaar sowieso al weer gedateerd, maar diezelfde studie zou mij op geen manier de competenties hebben doen kunnen ontwikkelen waar ik nu over beschik.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuttel op 19-06-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik doel dan ook op technische rollen binnen high tech organisaties als Philips, Siemens, ASML en TNO. Daar wordt weldegelijk naar cijfers gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:41
pagani schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:36:
Ik doel dan ook op technische rollen binnen high tech organisaties als Philips, Siemens, ASML en TNO. Daar wordt weldegelijk naar cijfers gekeken.
Voor technische vacatures zijn ze tegenwoordig al dolblij als ze iemand vinden met het juiste diploma.
De vraag is op het moment veel groter dan het aanbod.

Pas als je een studie hebt gedaan waar geen tekorten zijn of zelfs enorme overschotten (bv psychologie, economie of rechten) dan wordt het belangrijk dat je hoge punten haalde en relevante nevenactiviteiten had. Maar daar gaan de beste baantjes ook niet via openbare vacatures, maar via je netwerk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:44:
Sowieso, je bent nog net student, cq student af. Ofwel je woont nog bij je ouders, of je woont nog goedkoop in een studentenhuis. Met een salaris van €2500 (op basis van 36 uur) hou je per maand, na aftrek vaste lasten, minimaal €1000 netto over...

Laat ik zo zeggen, echt heel erg heb je die €100-150 netto per maand niet nodig.
Die moet mijn baas proberen. "Met je huidige salaris kan je al prima rondkomen en sparen, dus die loonsverhoging heb je helemaal niet nodig".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:30
De enige vraag die je moet stellen over een salaris is: Is het marktconform?
De vraag is dus beantwoord: Ja.
Er zijn een pak masters die aan 2500€ starten.

Eigenlijk klinkt het nogal verwaand. Je bent amper begonnen, en je denkt al dat je onderbetaald bent.
Vraag je jezelf wel eens af of je al meer bijgedragen hebt dan wat je verdiend hebt?
Mijn ervaring met starters is dat ze het eerste jaar (als het niet langer is) meer kosten dan ze opbrengen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:25
Ik vind dat er best wel veel mensen zijn die gepikeerd reageren op de TS terwijl hij voor zichzelf enkel het beste uitgangspunt wil creëren, en daar is natuurlijk helemaal niets mis mee. Juist als je aan het begin van je carrière te laag inzet gaat het veel langer duren voordat je jouw gewenste salaris bereikt en zeker in de IT markt die krap is op dit moment mag je best wat vragen.

Ja, €2500,- o.b.v 36 uur voor iemand met een BSc (wat ook gewoon een diploma is met een waarde en internationale waardering, daar hoeft niemand zo minachtend over te doen) is niet slecht maar het is ook niet belachelijk veel. Het ligt een beetje in het midden van de bandbreedte maar meer is zeker mogelijk.

Om te kijken of je eerlijk verloond wordt t.o.v. je collega's moet je even kijken in welke schaal jouw functie valt en zou ik even hier kijken. Als je het zo ziet is €2500,- nog best wel kaal. Aangezien WO starters minimaal €2519,- krijgen op een WO functie en daar komt dan nog een 13e maand bij die jij dus niet hebt. Een teamleider functie valt dan zo ongeveer in schaal 8 á 9 met (2397-2581 euro bruto per maand). Zeker gezien die 13e maand zou je mijn inziens met het uitzendbureau af kunnen stemmen dat je minimaal hierop uit wilt komen. Dus met die 13e maand verrekend en incl. vakantiegeld zou je dan uitkomen op €2800,- bruto per maand. Ik zou gewoon met ze in gesprek gaan en inzetten op een bedrag van €2700 - €2800,- of indien mogelijk direct in dienst gaan bij de betreffende gemeente.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
is r al gevraagd of je het werk leuk vindt? leuk werk lijkt me een stuk belangrijker dan kijken naar een paar euro meer of minder. Als je goed rond kan komen van het salaris zou plezier en uitdaging de grote drijfveer moeten zijn. Dat kan altijd nog gaan resulteren in meer verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
pagani schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:36:
Ik zit zelf nu bij ASML en heb de nodige kennis via TU studiegenoten bij bijvoorbeels Philips wat je noemt, ook daar is er niet naar cijfers gevraagd. ;)

Ze zitten overigens ook niet in de luxepositie om daarop streng te moeten selecteren gezien het tekort aan technisch opgeleid talent.

[ Voor 18% gewijzigd door Tuttel op 20-06-2017 10:30 ]

Pagina: 1