Ik heb een goed gevuld CV met buitenlandervaring, bestuurservaring bij studentenvereniging, een stage en serieuze bijbanen.
Ik heb geen buitenland ervaring of bestuurservaring, maar zoals eerder gezegd iedereen heeft stage gelopen voor zijn of haar opleiding. Ik kan het mis hebben, maar ik denk zelf dat stages je niet veel gaan helpen, mij heeft het i.i.g. niet geholpen.
Een heleboel mensen hebben ook bijbanen gehad. Ik heb zelf 3 jaar bijbaantjes gedaan voor ik aan de slag ging. Sommige kun je mogelijk niet even serieus zien als andere, maar bij bijbaantjes draait het om werkervaring. Je hebt verschillende werkervaring nodig bepalend op wat je wilt gaan doen.
Krantenwijk als enige werkervaring om later web developer te worden, persoonlijk voorbeeld, dat helpt je helemaal niet. Om mezelf wat te steunen ben ik een ander bijbaantje gaan doen, ICT opdrachten voor een stichting voor een paar jaar, dat heeft mij veel geholpen om mijn huidige functie te krijgen.
- Redelijke cijfers, maar niet denderend hoog met een 6.7 gemiddeld.
Zover ik weet, gesproken uit eigen ervaring, zijn school cijfers niet belangrijk voor werk.
Bij mijn laatste sollicitatie werd mij gevraagd om bepaalde skills van mezelf te beoordelen.
Kennis is leuk en kan handig zijn, maar skills zijn ook belangrijk. Dankzij skills, zoals probleem oplossend denken, kun je nieuw inzicht krijgen in verschillende gebieden waardoor je je kennis kunt uitbreiden.