Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:23
Hoi mede tweakers,

Ik heb pas geleden een Nvidia GTX 1080 in mijn Ryzen systeem geplaatst.
Ryzen zijn nog geen APU's van, dus geen videouitgang en dus geen ingebouwde support voor Netflix in 4k, zoals bij Kaby Lake processors.
Maar de Nvidia GTX 1080 kan het hardwarematig in principe aan, en softwarematig met de juiste (beta) driver wel.
Nvidia zelf zegt dat die beta driver alleen via Windows Insider Fast Ring te verkijgen is.

Ik heb me dus aangemeld voor Windows Insider, zit op de fast ring en kreeg nog niets binnen aan drivers van Nvidia. Ook niet na het handmatig op de knop duwen voor het checken op updates. Ik heb de drivers gedeïnstalleerd en toen nog eens op de knop geduwd. Toen kreeg ik drivers via Windows Update. Maar dat zijn drivers zonder Geforce Experience (waar ik blij mee ben) en zonder Nvidia Control Panel. Dus versie checken lukt niet echt. Ik kan alleen als versie van de driver vinden in het apparaatbeheer: 22.21.13.8236
Dat lijkt niet die beta te zijn die ik hoopte te krijgen.

Ctrl+alt+shift+s in Netflix laat me in Edge wel een iets hogere bitrate selecteren dan in Chrome en Firefox, maar 6 Mbps in plaats van 3 Mbps is volgens mij de 720p of 1080p stream als ik het bekijk via Youtubers die de bitrate laten weergeven bij 4k streams, die eerder rond de 12 Mbps liggen...

Wie weet welke driver ik nu heb en hoe ik aan die beta driver met Netflix 4k support moet komen?

Beste antwoord (via DannyXP1600 op 11-11-2018 17:14)

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
DannyXP1600 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 01:16:
[...]

Maar is nou die Netflix app gewoon stuk dan? Of is er iets in Windows stuk waardoor de app niet meer goed werkt?
Het is dus in ieder geval niet alleen bij mij een probleem dan als jij hetzelfde hebt met geen 4k meer in de app, maar wel in Edge.
Vreemd
DRM..

Update,
@DannyXP1600
4K is weer terug sinds vandaag 30-10.

[ Voor 7% gewijzigd door New Yorker op 30-10-2018 08:50 ]

Weg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Heb je ook hdcp 2.2 monitor of televisie?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
New Yorker schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:43:
Heb je ook hdcp 2.2 monitor of televisie?
Ik was er vanuit gegaan van wel. Maar misschien niet of misschien niet op alle hdmi poorten?

55 inch Samsung 6000 series UHD TV

Zo ver ik kan vinden zou deze tv hdcp 2.2 ondersteunen. Ik heb een nieuwe hdmi kabel die hdmi 2.0 ondersteunt ertussen gezet en een anders gekleurde poort op de tv gepakt. Ik krijg nu in Windows 10 zelf een optie voor hdr kleuren aan of uit. Windows kleuren zien er heel vreemd uit op standje aan, maar Netflix krijgt geen 4k bitrates erbij dan...

[ Voor 37% gewijzigd door DannyXP1600 op 19-06-2017 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Ik had het gelezen inderdaad.
Ik ga na het werk gelijk kijken of ik het aan de praat krijg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-04 15:16
Misschien ook nog even waard om te checken: heb je wel een Netflix Ultra HD abonnement? Volgens mij staan de oude abonnementen standaard op HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Spectre schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:44:
Misschien ook nog even waard om te checken: heb je wel een Netflix Ultra HD abonnement? Volgens mij staan de oude abonnementen standaard op HD.
Jazeker. Ik kan ook wel 4k Netflix kijken via de ingebouwde app van mijn TV. Maar dan word ik gek van het steeds automatisch dimmen en feller zetten van de achtergrond verlichting bij donkere scenes. Iets wat via de PC niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
Deze driver geïnstalleerd, maar nog steeds geen 4k Netflix via Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 831763

De nieuwste nvidia driver bevat ook de HDCP 2.2 volgens mij, neem is een kijkje naar dit topic op Reddit en dan met name de top comment :
https://www.reddit.com/r/...flix_4k_without/?sort=top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:16
DannyXP1600 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Jazeker. Ik kan ook wel 4k Netflix kijken via de ingebouwde app van mijn TV. Maar dan word ik gek van het steeds automatisch dimmen en feller zetten van de achtergrond verlichting bij donkere scenes. Iets wat via de PC niet is.
Dat dimmen is volgens mij gewoon uit te zetten. In de instellingen zoeken naar "Local dimming" oid al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
evanraalte schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:58:
[...]

Dat dimmen is volgens mij gewoon uit te zetten. In de instellingen zoeken naar "Local dimming" oid al geprobeerd?
Tenzij er pas met een software update dat is toegevoegd; nee.
Zelfs niet in het "geheime" service menu waar je veel meer opties hebt om dingen aan en uit te zetten.
Daar kan je wel iedere HDMI ingang op PC zetten, zodat ie geen dimming toepast op je blu-ray speler bijvoorbeeld (want als de TV een PC detecteert zet ie dimming uit), maar voor de ingebouwde Netflix App werkt dat weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als toevoeging op vorige post, check dit is:
"Curious if you are playing in HEVC. It is in the middle of that screen that shows the bitrate, mine says Video Track: Codec: encv (hevc). I believe it will normally say AVC."

Ctrl+shift+alt+s of d kan je dat zien. Alleen in Edge of Netflix app proberen. Firefox en Chrome gaan sowieso niet werken op 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Ik weet niet of het verder uitmaakt, maar ik zit op Windows 10 Education Insider Preview build 16232.rs_prerelease.170624-1334.

Ik heb de Zotac 1080 mini, Nvidia driver 384.76.

Ik heb een HDMI 2.0 kabel volgens de beschrijving.

Ik heb HDMI poort 1 op de TV gepakt, Samsung 55 inch 6000 series. Poort 1 zou hdcp 2.2 enzo moeten ondersteunen.

HDR in Windows screen properties aan en uit gezet, HDMI audio aan en uit gezet om te kijken of dát nog uitmaakt voor de HDCP, alle audio devices in en uit gedisabled, behalve de HDMI output, om te kijken of dat nog iets uitmaakt voor de HDCP.

Microsoft Edge en Netflix Windows Store App.

Ik weet het echt niet meer...

Ik heb nog zitten zoeken naar of er iets is wat kan zeggen of je Playdrm werkt of niet. Kan zo snel niks vinden. Maar heb een app uit de store gedownload genaamd Mediatestapp en daar kan je verschillende PlayDRM streams zonder token proberen en dan zegt ie PlayDRM software modus en bij de stream met token zegt ie HardwareDRM modus. Maar of dat dan Playdrm 3.0 ook is? Geen idee!

Hey, er wordt op dit moment een nieuwe build van Windows geïnstalleerd. Preview 16237.1001, misschien helpt dat

[ Voor 30% gewijzigd door DannyXP1600 op 07-07-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga m'n monitor inwisselen voor LG, die moet sowieso HDCP 2.2 hebben. Als ik nog steeds geen 4k heb Netflix dan staat het gewoon uit voor Nederland...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
Anoniem: 831763 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:08:
Ik ga m'n monitor inwisselen voor LG, die moet sowieso HDCP 2.2 hebben. Als ik nog steeds geen 4k heb Netflix dan staat het gewoon uit voor Nederland...
Ik heb deze theorie geprobeerd te testen met een 7 dagen gratis proxy die je echt op je computer instelt, omdat plugins als Hola of Proxmate niet lijken te bestaan voor Edge. Region voor Netflix op US gezet, maar dan blijft ie hangen in de stream opvragen. Krijg geen melding met Ooopppss, je hebt waarschijnlijk een Region Unblocker ofzo. Nee, gewoon, de stream blijft oneindig lang laden. Ik kreeg trouwens nog nergens het UltraHD logo erbij in beeld, wat die topcomment poster op Reddit wél heeft. Dat als ie een serie of film mouse over doet en die film of serie komt dan iets groter in beeld, dan staat er bij hem UltraHD bij wanneer de serie of film dat is. Dat was dus ook nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04 22:48
Hoe snel is je internet naar je tv toe, die moet minimaal 25Mbit/sec zijn

En volgensmij werkt het alleen als je kaby lake cpu hebt maar er zijn ook goedkopere Celerons en Pentiums uit de goedkopere Apollo Lake-reeks die ondersteuning bieden voor het afspelen van Netflix in 4K-resolutie. en je moet de speciale beta versie van de windows 10 insider hebben

Je 10xx kaart moet 3GB vram hebben
any active HDCP 1.x displays will limit the stream quality to 1080p
En je hdmi 2.0 kabel moet HDCP 2.2-gecertificeerd zijn.
Selecteer je gewenste instelling voor dataverbruik in netflix op Hoog (7GB/uur)
lees dit nog even door

[ Voor 40% gewijzigd door Mel33 op 08-07-2017 10:44 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
mell33 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:20:
Hoe snel is je internet naar je tv toe, die moet minimaal 25Mbit/sec zijn

En volgensmij werkt het alleen als je kaby lake cpu hebt maar er zijn ook goedkopere Celerons en Pentiums uit de goedkopere Apollo Lake-reeks die ondersteuning bieden voor het afspelen van Netflix in 4K-resolutie. en je moet de speciale beta versie van de windows 10 insider hebben

Je 10xx kaart moet 3GB vram hebben
any active HDCP 1.x displays will limit the stream quality to 1080p
En je hdmi 2.0 kabel moet HDCP 2.2-gecertificeerd zijn.

lees dit nog even door
Nee, met een Nvidia 10xx kaart zou je dus géén Kaby Lake of Apollo Lake meer hoeven te hebben.
Een Kaby Lake of Apollo Lake werkte ook alléén met gebruik van de interne GPU. Het gaat dus niet om de processor, maar om het GPU gedeelte.
Ik heb een Ryzen 1600X met Nvidia 1080.

Of de kabel HDCP gecertificeerd is weet ik niet. Het is wel een HDMI 2.0 kabel, stond op de verpakking. Nvidia control panel zegt dat TV en GPU HDCP 2.2 ondersteunen. En Cyberlink UltraHD Blu-Ray checker zegt dat ook. Ik neem aan dat die programma's dat checken, dat er een HDCP 2.2 kabel tussen zit, omdat ie anders zou melden dat de GPU het wel zou ondersteunen en de TV niet, maar dat weet ik ook niet zeker.

De reddit thread die hierboven genoemd wordt laat zien dat je géén Windows Insider build meer nodig hebt, alleen de nieuwste officiële release driver van Nvidia. Want die persoon die ineens wel 4k Netflix heeft, heeft geen Insider build. En ook geen Kaby Lake trouwens.

Volgens mij heb ik mijn vorige post gezegd dat ik wél de allernieuwste Windows Fast Ring Insider build heb en een Nvidia 1080, die hebben ze niet met minder dan 3 GB Vram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
DannyXP1600 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Nee, met een Nvidia 10xx kaart zou je dus géén Kaby Lake of Apollo Lake meer hoeven te hebben.
Een Kaby Lake of Apollo Lake werkte ook alléén met gebruik van de interne GPU. Het gaat dus niet om de processor, maar om het GPU gedeelte.
Ik heb een Ryzen 1600X met Nvidia 1080.

Of de kabel HDCP gecertificeerd is weet ik niet. Het is wel een HDMI 2.0 kabel, stond op de verpakking. Nvidia control panel zegt dat TV en GPU HDCP 2.2 ondersteunen. En Cyberlink UltraHD Blu-Ray checker zegt dat ook. Ik neem aan dat die programma's dat checken, dat er een HDCP 2.2 kabel tussen zit, omdat ie anders zou melden dat de GPU het wel zou ondersteunen en de TV niet, maar dat weet ik ook niet zeker.

De reddit thread die hierboven genoemd wordt laat zien dat je géén Windows Insider build meer nodig hebt, alleen de nieuwste officiële release driver van Nvidia. Want die persoon die ineens wel 4k Netflix heeft, heeft geen Insider build. En ook geen Kaby Lake trouwens.

Volgens mij heb ik mijn vorige post gezegd dat ik wél de allernieuwste Windows Fast Ring Insider build heb en een Nvidia 1080, die hebben ze niet met minder dan 3 GB Vram.
Ok dus alles klopt verder, dan zou je toch eens naar je kabel moeten kijken of hij HDCP2.2 ondersteund.

Ik lees wel dit; Netflix has exclusive deal to run it on kaby lake with Edge browser only at the moment. (windows 10 playReady 3.0 is ook zo iets)

In de Ryzen zit geen drm (HDCP2.2) ondersteuning, vooralsnog, teminste ik kan het niet vinden dat het wel zo is? lees dit eens en zijn draatje

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 08-07-2017 11:29 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
mell33 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Ok dus alles klopt verder, dan zou je toch eens naar je kabel moeten kijken of hij HDCP2.2 ondersteund.

Ik lees wel dit; Netflix has exclusive deal to run it on kaby lake with Edge browser only at the moment. (windows 10 playReady 3.0 is ook zo iets)

In de Ryzen zit geen drm (HDCP2.2) ondersteuning, vooralsnog, teminste ik kan het niet vinden dat het wel zo is? lees dit eens en zijn draatje
Nee, want Ryzens zijn nog allemaal zonder GPU ingebouwd.
HDCP en PlayReady 3.0 DRM enzo is iets wat ondersteund wordt door (interne) GPU's, heeft NIKS te maken met je processor. Alleen de enige GPU waar PlayDRM 3.0 ondersteuning in was, was tot nu toe de interne GPU van een Kaby Lake processor. Zodra je daar een andere videokaart bij gebruikte had je dus ook weer geen PlayReady 3.0 ondersteuning.
Nvidia had het hardwarematig al wel ingebouwd in de 10xx series, alleen nog geen drivers voor het PlayReady 3.0 stukje, wat in samenwerking moet met Microsoft. Nu dus wel, alleen het werkt nog steeds niet bij iedereen en niemand lijkt te weten wanneer het wel werkt en wanneer niet.

Ik heb trouwens wel een testsite gevonden:
http://test.playready.microsoft.com/Home/Hwdrm

In Firefox zegt ie overal unsupported bij, dat klopt ook.
In Edge zou het allemaal TRUE moeten geven, maar op de HEVC codec geeft ie een false bij mij, de rest wel TRUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
DannyXP1600 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Nvidia had het hardwarematig al wel ingebouwd in de 10xx series, alleen nog geen drivers voor het PlayReady 3.0 stukje, wat in samenwerking moet met Microsoft. Nu dus wel, alleen het werkt nog steeds niet bij iedereen en niemand lijkt te weten wanneer het wel werkt en wanneer niet.
Is het door dat netflix de drm wil, dan niet zo dat je hele keten HDCP2.2 moet hebben? Dus ook je mbord en vga, en cpu, tv, recievers, kabel (hdmi2.0b/displayport) en kabel splitters enz (met films wordt HDCP2.2 vereist, met games nog niet zo) de handshake van HDCP2.2 gaat ook niet altijd goed door crappy chips en kloten manufactors

edit:
HDCP2.2 doet ook een locatie check, dus zou je wel met een proxy de boel kunnen faken?
dat vraag ik me af, video

Edit2; Is het ook niet zo dat HEVC in de edge brouwser WEL via je cpu gaat?

[ Voor 94% gewijzigd door Mel33 op 08-07-2017 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
Mijn computer liep sinds de laatste Insider Build ineens steeds vast. Games konden niet meer opstarten, computer sloeg vast bij het afspelen van Youtube filmpjes of Netflix...
Dacht eerst dat mijn overclock niet meer stabiel was, maar terug naar stock settings nog steeds die vastlopers. Zojuist Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, zonder Insider Programme, nieuwste Nvidia driver geïnstalleerd en ik heb wel Netflix in UHD in Edge nu. Nog steeds geen idee wat precies de oorzaak was dat het niet werkte, maar het werkt nu.

Nu hoop ik dat ik geen random crashes meer krijg en dan is mijn pc perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:10
mell33 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:44:
[...]

Is het door dat netflix de drm wil, dan niet zo dat je hele keten HDCP2.2 moet hebben? Dus ook je mbord en vga, en cpu, tv, recievers, kabel (hdmi2.0b/displayport) en kabel splitters enz (met films wordt HDCP2.2 vereist, met games nog niet zo) de handshake van HDCP2.2 gaat ook niet altijd goed door crappy chips en kloten manufactors

edit:
HDCP2.2 doet ook een locatie check, dus zou je wel met een proxy de boel kunnen faken?
dat vraag ik me af, video

Edit2; Is het ook niet zo dat HEVC in de edge brouwser WEL via je cpu gaat?
Het is niet zo dat Netflix die DRM perse wil, content providers willen dat, geen DRM = geen content van die providers en om dat makkelijk te kunnen implementeren pak je een DRM versie waar iedere content provider tevreden mee is. En ja, voor HDCP moet de hele keten de gebruikte HDCP versie ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Dennism schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Het is niet zo dat Netflix die DRM perse wil, content providers willen dat, geen DRM = geen content van die providers en om dat makkelijk te kunnen implementeren pak je een DRM versie waar iedere content provider tevreden mee is. En ja, voor HDCP moet de hele keten de gebruikte HDCP versie ondersteunen.
En binnen een paar jaar is dat systeem gekraakt maar ondertussen hebben mensen die een abonnement willen afsluiten en hebben afgesloten hier wel hinder van en kost de hardware meer terwijl je ondertussen allerlei 4k-afleveringen kan vinden op torrentsites. :')

Ja, heel de keten moet die DRM ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 10-07-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 444127 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:37:
[...]

En binnen een paar jaar is dat systeem gekraakt maar ondertussen hebben mensen die een abonnement willen afsluiten en hebben afgesloten hier wel hinder van en kost de hardware meer. :')
Uiteraard, maar dan hebben de content providers wel weer een andere DRM oplossing die ze verplicht maken. Dat spelletje blijft helaas nog wel even doorgaan verwacht ik.

Heb hier zelfs trouwens ook mogelijk last binnen afzienbare tijd, Ik heb een Shield met Netflix 4K support en HDCP2.2, een Denon AV receiver uit de eerste generatie met 4K verwerking maar geen HCDP2.2, maar enkel HDCP2.0 helaas, en nu nog een Full HD tv met de HDCP versie die destijds standaard was (denk HDCP 2.0).

Zou ik nu een 4K TV gaan kopen zou ik eigenlijk de receiver ook moeten gaan vervangen om heel de keten weer HDCP2.2 te krijgen en niet het geluid met omgeving op een inferieure wijze naar de reciever te brengen.

[ Voor 36% gewijzigd door Dennism op 10-07-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Dennism schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:40:
[...]

Uiteraard, maar dan hebben de content providers wel weer een andere DRM oplossing die ze verplicht maken. Dat spelletje blijft helaas nog wel even doorgaan verwacht ik.
Waarschijnlijk en het zal niet eindigen met de huidige technologie aangezien de hackers minstens zo slim zijn als de mensen die het systeem maken. Wel een mooie vorm van hacking trouwens. :)
De PS4 is trouwens ook al lang gehackt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-AoHGJ1g9aM]

Jij snijdt een belangrijk probleem van dit kat- en muis spelletje aan. Mensen die gewoon een abo willen kopen kunnen dit niet eens omdat hun hardware het niet ondersteunt. Een deel van die mensen zal nieuwe hardware kopen maar als je goed werkende hardware hebt waar niets mis mee is die slechts die ene vorm van DRM niet ondersteunt...ik zou het niet vervangen en dan maar een bron zoeken in het grijze circuit. Inferieur geluid voor 1080p>4k? Hell no!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 10-07-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 444127 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:45:

Jij snijdt een belangrijk probleem van dit kat- en muis spelletje aan. Mensen die gewoon een abo willen kopen kunnen dit niet eens omdat hun hardware het niet ondersteunt. Een deel van die mensen zal nieuwe hardware kopen maar als je goed werkende hardware hebt waar niets mis mee is die slechts die ene vorm van DRM niet ondersteunt...ik zou het niet vervangen en dan maar een bron zoeken in het grijze circuit. Inferieur geluid voor 1080p>4k? Hell no!
Je kan natuurlijk altijd het abo afsluiten, hele volksstammen kijken netflix in 480P omdat ze kijken via een niet gecertificeerde (vaak chinese) speler (bijv. draaiend op Andriod TV) en hebben het niet eens door of geven er niets om. Zo zijn er vast ook genoeg die op 1080P kijken ipv 4K op een 4K TV omdat ergens in de keten HDCP2.2 niet aanwezig is, en hebben het ook mogelijk niet altijd door. Het is gelukkig niet zo dat het niet werkt, enkel dat het in mindere kwaliteit werkt.

Ook zo met het geluid, in een situatie als de mijne zou ik van DD+ naar DD gaan als ik geen nieuwe receiver zou kopen, voor veel mensen geen enkel probleem omdat ze toch geen geluidssysteem hebben die het verschil kan laten horen, of geen systeem hebben dat DD+ kan weergeven, waardoor ze nu ook al geen DD+ hebben maar gewoon DD. Maar als je bijv. over Atmos aan het nadenken bent zal dit wel belangrijk zijn omdat deze data alleen bij DD+ en DD TrueHD meegezonden kan worden op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds gister de LG 4k monitor binnen, nog steeds geen 4k op Netflix... Terwijl ik zeker weet dat het HDCP 2.2 ondersteund. Dit in tegenstelling tot m'n vorige monitor. Is het misschien zo dat Netflix kijkt naar m'n processor en niet videokaart ? M'n processor is namelijk niet de nieuwste generatie, dus geen HDCP 2.2 ondersteuning. Mijn videokaart wel, heb de 1060 GTX 6gb. Snap er anders echt niks van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Anoniem: 831763 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:55:
Ik heb sinds gister de LG 4k monitor binnen, nog steeds geen 4k op Netflix... Terwijl ik zeker weet dat het HDCP 2.2 ondersteund. Dit in tegenstelling tot m'n vorige monitor. Is het misschien zo dat Netflix kijkt naar m'n processor en niet videokaart ? M'n processor is namelijk niet de nieuwste generatie, dus geen HDCP 2.2 ondersteuning. Mijn videokaart wel, heb de 1060 GTX 6gb. Snap er anders echt niks van....
Nee, want ik heb een Ryzen, een processor die het sowieso niet zou ondersteunen, want geen GPU erin. En de top poster in die reddit thread heeft ook een oude generatie core processor die het niet ondersteunt. Als je videokaart het kan zou het moeten werken. Bij mij was dit pas na een clean install van Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Het heeft hoop tijd gekost maar het is me gelukt om 4k te krijgen.
Je kan het alleen met 384.80 driver afspelen.
http://nvidia.custhelp.co...fix-driver-version-384.80

Getest met pricewatch: Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart en 1080ti

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
New Yorker schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:19:
Het heeft hoop tijd gekost maar het is me gelukt om 4k te krijgen.
Je kan het alleen met 384.80 driver afspelen.

Getest met pricewatch: Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart en 1080ti
Zonder clean install van Windows?
Na Windows opnieuw geïnstalleerd te hebben en gelijk de nieuwste nvidia driver te installeren werkte alles wél. Ik kreeg het anders niet voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
DannyXP1600 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:33:
[...]

Zonder clean install van Windows?
Na Windows opnieuw geïnstalleerd te hebben en gelijk de nieuwste nvidia driver te installeren werkte alles wél. Ik kreeg het anders niet voor elkaar!
Dat heb ik al gedaan maar het is niet gelukt. Toen ik bovenstaande driver downloadde lukte het wel.
Hoe heb jij win opnieuw gedownload?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
New Yorker schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:30:
[...]

Dat heb ik al gedaan maar het is niet gelukt. Toen ik bovenstaande driver downloadde lukte het wel.
Hoe heb jij win opnieuw gedownload?
Instellingen, bijwerken en beveiliging, systeemherstel.
Deze pc opnieuw instellen.

Dan installeert Windows zichzelf opnieuw. Als je in de beta zat van een Windows Insider build ga je terug naar de stabiele build van Windows en als je weer insider wil zijn moet je dat opnieuw aanzetten. Bij mij liep de pc steeds vast op de nieuwste beta, wat eerst de enige mogelijkheid was om Netflix 4k voor elkaar te krijgen (maar wat niet lukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Nadat ik Display Driver Uninstaller gebuikte omdat ik problemen had met gamen, had ik opeens 4k met nieuwste NVIDIA drivers. Geen idee waarom ik nu wel opeens netflix 4k hebt maar daarvoor niet.

Update voor mensen die hier met google komen.

Je hebt ook dit nodig voor 4k
https://www.microsoft.com...eo-extension/9n4wgh0z6vhq

[ Voor 31% gewijzigd door New Yorker op 21-12-2017 08:39 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
New Yorker schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:33:
Nadat ik Display Driver Uninstaller gebuikte omdat ik problemen had met gamen, had ik opeens 4k met nieuwste NVIDIA drivers. Geen idee waarom ik nu wel opeens netflix 4k hebt maar daarvoor niet.

Update voor mensen die hier met google komen.

Je hebt ook dit nodig voor 4k
Sinds de laatste Windows update ineens wéér geen 4k Netflix... Hij geeft een foutcode waarbij Netflix zegt dat het kan dat er een extern device aangesloten zit die de boel blokkeert. Meestal is dat wanneer je een TV als monitor gebruikt. Sluit een 4k monitor aan en probeer het opnieuw. Ik heb geen 4k monitor, mijn tv is mijn monitor. Het werkte eerst wel, maar nu niet meer. Grrrrr!
Nvidia driver update naar de allernieuwste versie hielp niet. Onkyo TX-NR646 ertussenuit halen en alleen de TV aansluiten hielp ook niet. Straks nog maar eens proberen om jouw oplossing te gebruiken met die uninstaller en dan de nvidia driver opnieuw installeren. Wat een gedoe nog steeds om Netflix in 4k te kijken.

Werkt het bij jou nog wel na de laatste Windows update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik had inderdaad ook geen 4k meer door die update.
IK had met ccleaner dit verwijderd en opnieuw gedownload en kreeg ik weer 4k.

Het gaat zeker om
Netflix-fout U7361-1254-C00D36B2
Netflix-fout H7361-1253-C00D4E85

[ Voor 23% gewijzigd door New Yorker op 22-12-2017 18:46 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
New Yorker schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:35:

Het gaat zeker om
Ja, die B2 code inderdaad.
HEVC extention uninstall en terug uit de Microsoft store link van jou installeren was inderdaad de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020

Het gaat zeker om
Hier werkt het niet. Ik heb wel een scherm met HDCP 2.2 ondersteuning maar ik krijg geen beeld wanneer ik een HDR film afpeel. Ik vermoed omdat mijn scherm 2560x1440 is. Als ik windows HDR aan zet krijg ik wel een HDR logo bij de film of serie te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Gekke Jantje op 23-12-2017 10:57 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Gekke Jantje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:56:
[...]

Hier werkt het niet. Ik heb wel een scherm met HDCP 2.2 ondersteuning maar ik krijg geen beeld wanneer ik een HDR film afpeel. Ik vermoed omdat mijn scherm 2560x1440 is. Als ik windows HDR aan zet krijg ik wel een HDR logo bij de film of serie te zien.
Zonder 4k scherm geen 4k content volgens mij inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
DannyXP1600 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:05:
[...]

Zonder 4k scherm geen 4k content volgens mij inderdaad
Dat is jammer dus dat word voor mij alleen de proefperiode van 1 maand netflix. Ik had verwacht dat 4K zou worden gedownscaled.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb een pc met een nividia gtx1070 en een monitor van lg 27UD68P (HDCP 2.2.) met UHD ik heb met een hdmi 2.0 en dislpay kabel 1.2 geprobeerd.
Resolution (monitor)
PC (HDMI) 3840 x 2160 @ 60Hz
PC (DP) 3840 x 2160 @ 60Hz
Video (HDMI) 3840 x 2160 @ 60Hz (Ver 2.0)
Processor I7-7700

Tevens heb ik de app HEVC eraf gegooid. Restart opnieuw geinstalleerd, maar werkt nog niet met UHD op Netflix (ik heb het 4k abonnement). Zowel met Edge als met Microsoft app netflix niet hoger dan. Full hd. (zie hieronder)

Dit is de informatie uit netflix: Dit is full hd. Voorbeeld house of cards.
Version: 5.0008.235.031
Esn: NFCDIE-02-DXE0859CTUVA3QFFPMF0VLHMEY57YK
PBCID: 6.7MnRJEMPRUXcxq_8abtEatFmOLn9U52gYJW5Arntxwc
UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36 Edge/16.16299

MovieId: 70248289
TrackingId: 13752289
Xid: 15140572289191 (15140572289191)
Position: 245.011
Duration: 3399.000
Volume: 100%

Player state: Normal
Buffering state: Normal
Rendering state: Playing

Playing bitrate (a/v): 96 / 2740 (1920x1080)
Playing/Buffering vmaf: 94/94
Buffering bitrate (a/v): 96 / 2740
Buffer size in Bytes (a/v): 2967161 / 78177077
Buffer size in Bytes: 81144238
Buffer size in Seconds (a/v): 235.031 / 227.461
Current CDN (a/v):

Audio Track: en, Id: A:1:1;2;en;1;, Channels: 2.0, Codec: audio/mp4;codecs=mp4a.40.2
Video Track: Codec: video/mp4;codecs=avc1.640028 (avc)
Timed Text Track: nl, Profile: dfxp-ls-sdh, Id: T:1:0;1;nl;0;0;

Framerate: NaN
Current Dropped Frames: 0
Total Frames: 404
Total Dropped Frames: 0
Total Corrupted Frames: 0
Total Frame Delay: 0
Main Thread stall/sec: DISABLED
VideoDiag: ConstrictionActive=false,Status=TrustEstablished,readyState=4,currentTime=245.0543966,pbRate=1,audioBuffered=64.000,audioRanges=224.0426666-288.0426666,videoBuffered=36.036,videoRanges=240.24-276.276,duration=3399.8080

Throughput: 33583 kbps

Wat doe ik fout? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dalton74 op 23-12-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Nieuwste nvidia driver?
Bij mij ging het ook pas voor het eerst werken nadat ik Windows 10 reset had gedaan. Dan installeert ie Windows opnieuw met default settings en wel gelijk inclusief alle updates zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
Ik heb de nieuwste nvidia drivers. 388.71
Je bedoelt windows 10 opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
dalton74 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:26:
Ja, maar dan vanuit de Windows 10 reset optie.
Zelf opnieuw installeren vanaf een oude dvd ofzo die je hebt, dan moet ie alle updates weer downloaden. Als je zo'n reset doet is ie echt zo klaar, is Windows weer helemaal clean en gewoon in de versie die er nu ondertussen na alle automatische updates ooit op is gekomen.

Start-Windows instellingen-bijwerken en beveiliging-systeemherstel-deze pc opnieuw instellen- aan de slag

Ik weet niet waarom, Maar dat had ik nodig om 4k Netflix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
dalton74 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:26:
Probeer eerst Display Driver Uninstaller. Ik kreeg dan pas 4k.
Toen ik juist mijn Windows ging herinstalleren kreeg ik juist geen 4k.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
uninstall van welke:
Nvidia grafisch stuurprogramma? en dan weer opnieuw had ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik bedoel dit

http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
Wel in veilige mode uitvoeren

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik heb HDR nu wel werkende op mijn monitor alleen wel in 1920x1080 via de netflix app. Windows HDR aan zetten en een HDR logo komt bij de film te staan en als ki er op klik speelt de film af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
Ik heb jouw suggestie uitgevoerd. En dan? Weer nvidia drivers updaten?
heb nu nog steeds max full hd.
1920*1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik heb geforce experience gebruikt als dat niet lukt weet ik ook niet.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
Windows 10 opnieuw geinstalleerd (recovery) daarna Fall Creators update erover heen. Nvidia drivers geinstalleerd. HEVC uit microsoft store gehaald. Maar met EDGE en NETFLIX App geen UHD!

schiet mij maar lek........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Vreemd Dalton... Jij hebt ook i7 7700? Die ondersteunt zonder videokaart ook Netflix 4k, toch? Videokaart eruit en de iGPU proberen? Werkt het dan wel? Dan ligt het echt puur aan de Nvidia driver of jouw kaart ofzo. Werkt het dan ook niet? Dan gaat er nog ergens anders iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door New Yorker op 31-12-2017 20:41 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
dalton74 schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:01:
Windows 10 opnieuw geinstalleerd (recovery) daarna Fall Creators update erover heen. Nvidia drivers geinstalleerd. HEVC uit microsoft store gehaald. Maar met EDGE en NETFLIX App geen UHD!

schiet mij maar lek........
Probeer deze driver, met dat had ik pas 4k.

Als dat niet lukt download anders eens dit https://www.cyberlink.com/prog/bd-support/diagnosis.do
Je kan dan zien of je monitor echt HDCP support heeft.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
DannyXP1600 schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:12:
Vreemd Dalton... Jij hebt ook i7 7700? Die ondersteunt zonder videokaart ook Netflix 4k, toch? Videokaart eruit en de iGPU proberen? Werkt het dan wel? Dan ligt het echt puur aan de Nvidia driver of jouw kaart ofzo. Werkt het dan ook niet? Dan gaat er nog ergens anders iets mis.
Yep ik had de nvidia eruit gehaald. En getest met de onboard gpu............... helaas geen 4k maximaal Full hd.
daarna de nvidia erin en wat een gez**k om deze weer zichtbaar te krijgen met windows 10. Daarna een restore gedaan van windows 10 en nu weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
New Yorker schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:41:
[...]

Probeer deze driver, met dat had ik pas 4k.

Als dat niet lukt download anders eens dit https://www.cyberlink.com/prog/bd-support/diagnosis.do
Je kan dan zien of je monitor echt HDCP support heeft.
Cyberlink een mooi programma. Uitkomst:
Alleen Advanced protected audio/video path (gpu) Not available
en UHD-BD Optical Dis drive Not Available.
En Recommended requirements (optional)
HDR -High Dynamic Range (GPU/Display) Not available.

Nu nog 1x de driver uninstallen wat jij aangeeft....... je hoort zo de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
Met driver 384.80

Version: 5.0008.235.031
Esn: NFCDIE-02-E4GVHPF9MXA5JJTYTTKYYDLU6L5T3F
PBCID: 6.OVMs4nev-2lPFLsd8eI4zs1xitUnqx58k_OqCW_yh6A
UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36 Edge/16.16299

MovieId: 80168188
TrackingId: 13752290
Xid: 15148376054872 (15148376054872)
Position: 382.579
Duration: 5359.000
Volume: 100%

Player state: Normal
Buffering state: Normal
Rendering state: Playing

Playing bitrate (a/v): 96 / 7500 (1920x1080) 8)7
Playing/Buffering vmaf: 99/99
Buffering bitrate (a/v): 96 / 7500
Buffer size in Bytes (a/v): 3122470 / 208508900
Buffer size in Bytes: 211631370
Buffer size in Seconds (a/v): 241.463 / 226.029
Current CDN (a/v): c001.ams001.telfortglas.isp.nflxvideo.net, Id: 42223 / c001.ams001.telfortglas.isp.nflxvideo.net, Id: 42223

Audio Track: en, Id: A:1:1;2;en;1;, Channels: 2.0, Codec: audio/mp4;codecs=mp4a.40.2
Video Track: Codec: video/mp4;codecs=avc1.640028 (avc)
Timed Text Track: nl, Profile: dfxp-ls-sdh, Id: T:1:0;1;nl;0;0;

Framerate: NaN
Current Dropped Frames: 0
Total Frames: 6264
Total Dropped Frames: 5
Total Corrupted Frames: 0
Total Frame Delay: 31
Main Thread stall/sec: DISABLED
VideoDiag: ConstrictionActive=false,Status=TrustEstablished,readyState=4,currentTime=382.790938,pbRate=1,audioBuffered=64.000,audioRanges=352.0426666-416.0426666,videoBuffered=40.040,videoRanges=376.376-416.416,duration=5359.7867

Throughput: 36756 kbps |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalton74
call aangemaakt bij Nvidia.
Ik ben out of options.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Misschien handig om dit ook te melden.

Mijn 2e account op m'n PC kan geen 4K.
Geen idee waarom, beide hebben admin rechten.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600

Het gaat zeker om
Netflix werkt ineens weer niet op 4k.
Via ccleaner HEVC extensions verwijderd.
Probeer het opnieuw te installeren via de Windows store, maar lukt niet.
Moet een apparaat koppelen om het te kunnen doen zegt de store. Aanmelden voortaan via Microsoft account in plaats van lokaal zou het apparaat moeten koppelen. Dus dat gedaan, maar Windows store blijft diezelfde foutmelding geven dus kan HEVC extensions niet opnieuw installeren...

[Edit]
Sinds ik aanmelden via Microsoft account aan heb staan kom ik bijna niet meer in Windows. Als het aanmeld scherm moet verschijnen blijft het beeld zwart 9 van de 10 keer.

Net kwam ik een keer in Windows. Na een reboot of 4....

Afmelden en opnieuw aanmelden in de store hielp. Kon het nu wel installeren.

Maar nog steeds 4k Netflix niet terug...

[ Voor 17% gewijzigd door DannyXP1600 op 15-10-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
DannyXP1600 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Netflix werkt ineens weer niet op 4k.
Via ccleaner HEVC extensions verwijderd.
Probeer het opnieuw te installeren via de Windows store, maar lukt niet.
Moet een apparaat koppelen om het te kunnen doen zegt de store. Aanmelden voortaan via Microsoft account in plaats van lokaal zou het apparaat moeten koppelen. Dus dat gedaan, maar Windows store blijft diezelfde foutmelding geven dus kan HEVC extensions niet opnieuw installeren...
Ging het niet om deze https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab extensions? Ze vragen ondertussen 99 cent.. Wat een hoop gedoe om 4k aan het werk te krijgen...

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
New Yorker schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

Ging het niet om deze https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab extensions? Ze vragen ondertussen 99 cent.. Wat een hoop gedoe om 4k aan het werk te krijgen...
Die link die je eerder hebt gestuurd werkt nog steeds. Als je zoekt krijg je inderdaad alleen een betaalde versie, maar die oude link in dit topic met de gratis versie werkt nog.

Ik heb ook de betaalde versie nu, omdat ik die andere niet geïnstalleerd kreeg net.
En toen de betaalde dus ook niet. Pas na afmelden en opnieuw aanmelden in de Store.

Nog steeds geen 4k in de Netflix App.

Nou blijk wel 4k te hebben via Edge.
Maar dan heb ik weer geen 5.1 geluid... Ik moet nu dus kiezen uit mooi beeld of mooi geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
@DannyXP1600
Mijn pc is gecrasht nadat ik hevc opnieuw gedownload had en Netflix video wilde starten.
Ik gebruikt gratis versie.

Mijn beeld is nu ook zwart......

Edit 2

Na 3x rebooten ben ik wel erin maar via app werkt 4k niet maar wel op edge browser....
Nu moet ik ook kiezen tussen geluid of 4k...

[ Voor 51% gewijzigd door New Yorker op 19-10-2018 23:04 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
New Yorker schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:54:
@DannyXP1600
Mijn pc is gecrasht nadat ik hevc opnieuw gedownload had en Netflix video wilde starten.
Ik gebruikt gratis versie.

Mijn beeld is nu ook zwart......

Edit 2

Na 3x rebooten ben ik wel erin maar via app werkt 4k niet maar wel op edge browser....
Nu moet ik ook kiezen tussen geluid of 4k...
Maar is nou die Netflix app gewoon stuk dan? Of is er iets in Windows stuk waardoor de app niet meer goed werkt?
Het is dus in ieder geval niet alleen bij mij een probleem dan als jij hetzelfde hebt met geen 4k meer in de app, maar wel in Edge.
Vreemd

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
DannyXP1600 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 01:16:
[...]

Vreemd
DRM..

Update,
@DannyXP1600
4K is weer terug sinds vandaag 30-10.

[ Voor 7% gewijzigd door New Yorker op 30-10-2018 08:50 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Sinds de Netflix Windows "app" update weer geen 4k. App draait nu gewoon in Edge. Ook gewoon in Edge geen 4k beeld meer. Waarom Netflix?
Ook geen 5.1 meer via de app, zoals altijd al was in Edge. Maar blijkt wel te werken wanneer je Dolby Atmos access installeert, dus dat is voor nu opgelost.
Werkt bij niemand 4k in Edge meer of is dat iets wat gebeurt zodra die nieuwe app geïnstalleerd wordt? Mensen die de oude app gewoon nog hebben en nog geen update hebben gekregen, werkt daar wel nog gewoon 4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 00:01

br00ky

Moderator Harde Waren
@DannyXP1600 open even een nieuw topic. Een oud topic uit de sloot trekken, ook al is het je eigen, is niet de bedoeling. Inmiddels zijn alle genoemde versies achterhaald en mogelijk heb je ook andere hardware.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.