Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
Beste allen,

Ik heb nu eindelijk mijn 1080Ti kunnen testen met games ... pc werk doet alles het gewoon en met gaming mode ondervind ik ook geen problemen. Echter als ik op OC Mode klik en ik ga gamen met GTA V , BF1 en Fall Out 4 bv, dan crasht de game en blijft het spel hangen. Control Alt Delete is het enige dat nog werkt en Windows werkt dan wel. Games die minder zwaar zijn, daar hangt het spel niet. Verder merk ik wel bij Sonic Allstars racing Transformed dat alles hapert zowel in oc als gaming mode, terwijl dat juist geen zware game is.

Nu heb ik het programma GPUZ geinstalleerd en zie dat de temperatuur steeds rond 78/79 loopt na 2 minuten gamen en dat het spel dan hangt. En dit hoort niet als ik reviews mag geloven en moet de kaart echt een stuk koeler zijn. Volgens een reviewsites zelfs maar 71 graden na heavy stresstest en lang gamen.

Wat is er aan de hand, ik hoop dat iemand me kan helpen want het is een duur grapje anders. Ik zie de ventilatoren netjes alle 3 draaien en heb de videokaart niet overgeklokt.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Da Queen op 18-06-2017 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04:51

Eren

Boss of this gym

Hoe is de airflow in de kast? dat kan ook de probleem zijn.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Perfect, heb een corsair 540 met alleen een m.2 erin, heb echt teveel ruimte zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:04
Denk dat je voeding niet voldoende is. Heb je gekeken wat je totaal verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Heb een corsair rm750i dus dat is ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:55
Da Queen schreef op zondag 18 juni 2017 @ 01:26:
Perfect, heb een corsair 540 met alleen een m.2 erin, heb echt teveel ruimte zelfs.
Maar was is nu de situatie m.b.t. Fans en in welke configuratie staan deze? En wat is de rest van de hardware in de pc?

[ Voor 7% gewijzigd door livranca op 18-06-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Hoe warm is je moederbord?
Hoe is het als je de kast open zet, en een game speelt?
Zet een tafel ventilator in de open kast, werkt het dan wel?
Misschien extra ventilators plaatsen die lucht uit de kast blazen(bovenin), en extra ventilator onderin de kast die naar binnen blazen,en testen.

Het is buiten nu erg warm, als je koeling nu niet heel erg goed is, dan kun je dit misschien krijgen, dat het te warm wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door jan99999 op 18-06-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 19:38
Die tests zijn wel leuk als graadmeter, maar vaak is daar de kamertemp ook maar max 21 graden. Ik haal de temps van testen ook niet met mijn cpu en gpu, maargoed ik zit dan ook op zolder. Daar is het volgens mij nooit onder de 25 graden, zeker deze dagen niet.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Dank voor de reacties dusver, de temperaturen zijn nu na het spelen van GTA
moederbord: 28 graden
m.2 windows schijf 35 graden
opslag schijf 32 graden

Verder standaard 3 corsair fans van de Carbide 540, maar heb ook een 980ti gehad en had nergens last van. Daar ligt het ook niet aan denk ik, bij nader onderzoek zie ik dat meerdere mensen last hebben met deze kaart, alleen een oplossing zie ik nog niet echt. Ik heb wel de software die meekwam met de videokaart geuninstalled (aorus engine ofzoiets) en ben GTA gaan spelen en heb de volgende logfile:

http://m.uploadedit.com/ba3s/1497778773402.txt

De game crasht nu niet maar de temperatuur is nu gemiddeld 78 graden terwijl in reviews volgens mij van 60 graden wordt gesproken onder load ... deze temps zijn toch niet oke bij 3 kwartier spelen? Klopt het trouwens ook (want dit is de eerste keer dat ik een logfile maak) dat de videokaart tijdens het spelen gemiddeld op 1949mhz loopt? Dat is dus sneller dan met de software van Aorus waar bij overclock mode 1700 nog wat staat en daar crasht alles. En is de rest oke bij de logfile zoals TDP etc?

Het spel Sonic racers Transformed loopt zowel met als zonder software op 20fps lijkt het wel, alles stuttert, dat is wel raar, met mijn 980ti nergens last van.

Alvast dank voor de hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door Da Queen op 18-06-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
En hier kort potje fall out 4, 80 graden ?! http://m.uploadedit.com/ba3s/1497783479376.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Misschien moet je zonder OC Mode proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door New Yorker op 18-06-2017 13:46 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
Mijn ervaring is dat game temps zo'n beetje instant zijn. Dus dat ze niet zo veel meer oplopen naarmate de game langer duurt. Tenzij je echt een slechte airflow in de kast hebt.

Weet je wat de omgevingstemperatuur nu is?

Ik vind bij 80 graden crashen wel erg snel moet ik eerlijk zeggen. Dacht dat een gpu vroeger wel meer kon hebben. Met de 1080 weet ik niet echt wat de max zou moeten zijn.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
@New Yorker Zoals je kunt lezen in de openingspost heb ik dat geprobeerd en dat werkt, maar ik ga toch geen videokaart houden die zijn eigen STOCK settings niet aankan? Het is maar 1746 en de bedoeling is dat ik deze later nog wel ga overklokken en volgens internet haalt iedereen met gemak de 2000 ... dus als de kaart zijn eigen stock settings al niet aankan, dan wordt dat dus al helemaal niets ...

@Clifdon Mijn omgevingstemperatuur is 26 graden

Verder heb ik nog een logfile in de tweede/derde post staan, heb het nu zonder de videokaart software geprobeerd, is dat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
Sorry op m'n telefoon zijndie log files niet te lezen. Misschien dat ik later op de dag nog eens achter een pc zit.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Clifdon schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:45:
Ik vind bij 80 graden crashen wel erg snel moet ik eerlijk zeggen. Dacht dat een gpu vroeger wel meer kon hebben. Met de 1080 weet ik niet echt wat de max zou moeten zijn.
Als de boel crashed dan heeft dat normaal gesproken weinig met temps te maken... als de gpu vind dat deze te heet wordt dan clocked deze terug. Als een game crashed bij een OC dan is normaal gesproken de OC niet helemaal stabiel... dat betekent nog niet eens dat de kaart geen OC zou aankunnen, maar dat een van de clocks op gpu of vram niet goed combineert. Maar als dit de factory OC betreft, dan is het wel lullig want dat zou gewoon moeten werken. Eerste wat ik zou doen in een dergelijke situatie is kijken of er een BIOS update voor de kaart is.

Overigens is 80 graden nog helemaal niet bizar hoog... dat een ander 71 graden haalt zegt nog niet heel veel, want was bijvoorbeeld de ambient temperatuur bij de persoon die dat heeft gemeten? En de ene kaart is de andere niet, de ene chip wordt gewoon wat warmer dan een ander, daar is niets raars aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Ik plak nog even mijn vorige post erbij, want iedereen reageert op het eerste haha

Dank voor de reacties dusver, de temperaturen zijn nu na het spelen van GTA
moederbord: 28 graden
m.2 windows schijf 35 graden
opslag schijf 32 graden

Verder standaard 3 corsair fans van de Carbide 540, maar heb ook een 980ti gehad en had nergens last van. Daar ligt het ook niet aan denk ik, bij nader onderzoek zie ik dat meerdere mensen last hebben met deze kaart, alleen een oplossing zie ik nog niet echt. Ik heb wel de software die meekwam met de videokaart geuninstalled (aorus engine ofzoiets) en ben GTA gaan spelen en heb de volgende logfile:

http://m.uploadedit.com/ba3s/1497778773402.txt

De game crasht nu niet maar de temperatuur is nu gemiddeld 78 graden terwijl in reviews volgens mij van 60 graden wordt gesproken onder load ... deze temps zijn toch niet oke bij 3 kwartier spelen? Klopt het trouwens ook (want dit is de eerste keer dat ik een logfile maak) dat de videokaart tijdens het spelen gemiddeld op 1949mhz loopt? Dat is dus sneller dan met de software van Aorus waar bij overclock mode 1700 nog wat staat en daar crasht alles. En is de rest oke bij de logfile zoals TDP etc?

Het spel Sonic racers Transformed loopt zowel met als zonder software op 20fps lijkt het wel, alles stuttert, dat is wel raar, met mijn 980ti nergens last van.

Alvast dank voor de hulp!

ps: met welk programma kan ik een goede gpu stresstest doen zonder dat ik de kaart beschadigd om te kijken hoe ver hij kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Da Queen op 18-06-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Da Queen schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:14:
Ik plak nog even mijn vorige post erbij, want iedereen reageert op het eerste haha
En jij leest de reacties ook? ;) Dubbel posten is echt niet nodg...

Maar goed, ik zal ook even in herhaling vallen.

Met de temperaturen is niets mis, het is helemaal niet vreemd dat een OC-ed gpu 80 graden wordt... dat een ander wel 60 graden haalt zegt vrij weinig, er zijn diverse factoren die op de temperatuur van invloed op zijn... maar crashen hoort het niet te doen want bij een te hoge temperatuur clocked de kaart normaal gesproken terug.

Als de boelt crashed dan is er iets mis met de drivers, de overclock of met de firmware. Probeer eens oudere of juist nieuwere drivers, kijk eens of er een bios update voor de kaart te krijgen is. Het is een factory OC dus dat zou gewoon moeten werken, maar mochten de driver en of bios geen oplossing bieden dan zou je ook nog eens naar de settings van de OC kunnen kijken want die lijken niet stabiel te zijn... dat veroorzaakt crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Is de PC volledig vanaf de grond gebouwd met een versie Windows installatie? Of is de GPU er op een later moment bij geprikt?
Bij dit laatste zou ik uiteraard eerst DDU gebruiken en vervolgens de drivers/nvidia meuk vers installeren. Drivers verwijderen via programma's en onderdelen geeft uiteraard niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da Queen
@MicGlou zal ik het anders voor jou 3x posten want de vragen lees je niet echt, de game crasht niet meer zonder de meegekomen software van Aorus ... alleen Sonic blijft stutteren en vroeg me dus af of er iets mis is met die logfiles ;)

@LopendeVogel Er zat een 980ti in, maar na vervanging heb ik windows helemaal er opnieuw opgezet, dus dat is het ook niet denk ik..

Bedankt in ieder geval voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Da Queen schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:26:
@MicGlou zal ik het anders voor jou 3x posten want de vragen lees je niet echt, de game crasht niet meer zonder de meegekomen software van Aorus ... alleen Sonic blijft stutteren en vroeg me dus af of er iets mis is met die logfiles ;)

@LopendeVogel Er zat een 980ti in, maar na vervanging heb ik windows helemaal er opnieuw opgezet, dus dat is het ook niet denk ik..

Bedankt in ieder geval voor de reacties
Indien alles weer naar behoren werkt behalve Sonic, zou ik het eerder in de game zoeken.
Krijgt de game misschien 1000+ fps waardoor die gek doet haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
@LopendeVogel

Ja je zou het haast gaan denken he haha. Ik merk af en toe wel stutter bij enkele games, maar ga het morgen nog even testen, Sonic is in ieder geval niet te spelen.

@Clifdon geen probleem, absoluut geen haast, kom ook net van buiten, veel te lekker weer voor binnen.

Of als iemand anders het weet, ook goed natuurlijk, het gaat om de logfile http://m.uploadedit.com/ba3s/1497778773402.txt ... is hier iets raar te zien? (ook power etc)
Het is een file tijdens het spelen van GTAV (mij viel alleen de hoge temp op)

En klopt het dat de kaart merendeels 1949mhz loopt? (het is nieuw voor mij zo'n logfile) want dan loopt de kaart zonder de software van Aorus een stuk sneller en crasht hij niet. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Da Queen op 18-06-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 18:46
Een aantal punten waar je niet van op de hoogte lijkt te zijn.

Zoals eerder genoemd heeft de temperatuur niet veel te maken met de crashes, elke moderne GPU zal terugklokken in plaats van te falen.
Daarnaast zijn temps afhankelijk van een hoop andere factoren, dat iemand anders op internet met deze kaart 60C haalt onder load wil dus niet zeggen dat dat bij jou ook het geval zal zijn. Dit komt bijvoorbeeld door andere ambient temp, andere workload, andere chipkwaliteit, etc.

Daarnaast merk je dat de GPU clock hoger is dan de aangegeven snelheid van de software, dit is een nieuwe feature van NVidia, genaamd GPUBoost 2.0. De GPU zal zichzelf verder overclocken totdat deze de thermal of powerlimit bereikt, vandaar de hogere clock.

Nu wat betreft je issue, het lijkt dat de software van gigabyte een probleem veroorzaakte, dat is nu opgelost, mooi.
Echter geef je aan nog steeds issues te hebben in bepaalde games, je noemt Sonic en Transformed. Zijn dit toevallig redelijk verouderde games? Ik heb wel eens vaker gezien dat oude games erg slecht presteren op (te) nieuwe hardware.

Overigens wil ik ook nog even opmerken dat je niet zo gepikeerd hoeft te reageren op mensen die in hun vrije tijd proberen jou te helpen je probleem op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nycrea op 18-06-2017 22:31 ]

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da Queen
@Nycrea broer van zeker? als iemand de vraag niet leest en 'bijdehand' begint te posten en vervolgens nog iets zegt wat ik niet vroeg los ik dat op met een grap ... kan anders overkomen misschien ... liefde!

Verder bedank ik iedereen ook, dus dat is helemaal verkeerd overgekomen ook, verder geef ook jij geen antwoord op de vraag ... vandaar ''broer van zeker''

Denk leg hem even uit ... ik zit hier met een smile te tikken, maar kan begrijpen dat het anders overkomt, dat is het jammere aan tekst, hadden we maar een cam hier.

Maar bedankt voor de moeite, maar het is niet waarom ik vroeg dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 18:46
Weer heeft je reactie weinig toegevoegde waarde aan inhoud, jammer. Waarom focus je niet gewoon op het probleem en behandel je de mensen die je proberen te helpen niet gewoon met respect in plaats van de discussie over wel-niet lezen aan te gaan. Immer lees je zelf blijkbaar ook niet goed.
Da Queen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:08:
... verder geef ook jij geen antwoord op de vraag ... vandaar ''broer van zeker''
Dan denk ik dat je eens moet gaan uitleggen wat je vraag is want dit zet je in je vorige reactie.
Da Queen schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:15:
...
En klopt het dat de kaart merendeels 1949mhz loopt? (het is nieuw voor mij zo'n logfile) want dan loopt de kaart zonder de software van Aorus een stuk sneller en crasht hij niet. :D
Waarop ik in mijn reactie zet.
Nycrea schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:28:
...
Daarnaast merk je dat de GPU clock hoger is dan de aangegeven snelheid van de software, dit is een nieuwe feature van NVidia, genaamd GPUBoost 2.0. De GPU zal zichzelf verder overclocken totdat deze de thermal of powerlimit bereikt, vandaar de hogere clock.
...
Dus hoezo geef ik geen antwoord op je vraag? Daarnaast ga ik ook in op de temperaturen waar je ook een vraag over stelt.

En fin, ik ga hier geen moeite meer in steken.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 10:37
Ik heb gister ook deze kaart binnen gekregen en geprobeerd.
Ik had dit draadje al even bekeken en ook die OC software van Gigabyte zelf geprobeerd.
Ik heb geen enkel probleem gehad in de games die ik heb gespeeld: BF1, TW3 en PUBG.

Maar ik had in de review op tom's hardware: http://www.tomshardware.c...treme-edition,5054-6.html al wel gezien dat zij ook aangeven dat de software van Gigabyte niet heel lekker werkt.

Wellicht ligt het daaraan en zet de software de boel een beetje verkeerd neer ofzo.

wbt je temperaturen: ik weet niet wat voor kast je gebruikt, hoe je airflow is etc. Wellicht dat de kaart daarom wat warmer wordt?
Misschien veel stof in 1 of ander filter?

Ik heb gister even via hwinfo gekeken en mijn kaart wordt na pak em beet 4 uur gamen niet warmer dan 73 graden volgens deze tool.

En volgens mij is dat heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
@beebie121 bedankt voor je reactie. Er hebben helaas veel mensen problemen met de kaart, zie https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8 ....

Ik ben/was ook één van de mensen waar games crashen in OC mode. En inderdaad wat je zegt, bij de meesten ligt het (gelukkig) aan de software. Na deinstallatie van ''Aorus Engine'' werkt de kaart prima, en werkt ?geloof ik? rond de 1949mhz als ik de logfile goed uitlees ...(http://m.uploadedit.com/ba3s/1497778773402.txt)

Gelukkig heb jij geen last van de software van Aorus! Op hoeveel mhz loopt jouw kaart? 73graden klinkt ook erg netjes, ik ga dadelijk ook eens proberen om wat langer te gamen en kijken hoe warm hij wordt. Ik heb een corsair carbide 540 met 3 standaard fans en een zee van ruimte, alleen hierbinnen in huis is het wel 29,5 graden op het moment. Misschien dat dat het kan zijn? Welke programma's gebruik jij voor het meten van de temperatuur en wat voor case heb jij?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Da Queen schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:24:
@beebie121 bedankt voor je reactie. Er hebben helaas veel mensen problemen met de kaart, zie https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8 ....

Ik ben/was ook één van de mensen waar games crashen in OC mode. En inderdaad wat je zegt, bij de meesten ligt het (gelukkig) aan de software. Na deinstallatie van ''Aorus Engine'' werkt de kaart prima, en werkt ?geloof ik? rond de 1949mhz als ik de logfile goed uitlees ...(http://m.uploadedit.com/ba3s/1497778773402.txt)

Gelukkig heb jij geen last van de software van Aorus! Op hoeveel mhz loopt jouw kaart? 73graden klinkt ook erg netjes, ik ga dadelijk ook eens proberen om wat langer te gamen en kijken hoe warm hij wordt. Ik heb een corsair carbide 540 met 3 standaard fans en een zee van ruimte, alleen hierbinnen in huis is het wel 29,5 graden op het moment. Misschien dat dat het kan zijn? Welke programma's gebruik jij voor het meten van de temperatuur en wat voor case heb jij?

Bij voorbaat dank!
Ik zal eens kijken hoeveel MHZ hij loopt. volgens mij gemiddeld iets van 1957. maar dat moet ik dus even checken.
Ik heb een Define R5 als kast. Ik heb alleen een front fan en een back fan. Verder heb ik geen extra fans o.i.d. Wel heb ik gister mn stoffilters leggehaald... was ook wel nodig :P

De software die ik gister gebruikte was dus die van Aorus zelf en hwinfo.
https://www.hwinfo.com/

Mijn huis zelf is niet superheet ofzo. Gister was het lekker koel ten opzichte van buiten. Ik geloof iets van een graad of 24.
Maar als ik jouw setup zo bekijk zou het niet echt aan je airflow kunnen liggen. Tenzij je fans allemaal naar binnen blazen maar dat zal wel niet hehe.

Maar doet je OC mode het nu wel goed? Ik begreep uit die review dat ze toch echt afterburner gebruiken.
Ik zal die ook eens gaan installeren en kijken wat ik daarmee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
@beebie121 ohhh het programma heet zo, ik dacht al, ik dacht dat je gekeken had via hardwareinfo, de website. :-)
Mooie kast ook, en bij mij is met de fans ook alles in orde. Ik heb nog even 2 testjes gedaan met het programma GPU-Z.2.1.0 en volgens mij is het echt de software, bij mij althans ....
GTA V even tijd gespeeld: http://m.uploadedit.com/ba3s/1497971305687.txt
Daar hit hij wel even 81 graden en is veel achterin de 70, maar bij Mortal Kombat zie ik veel nettere temps rond de 50/60 ... en met soms 1999mhz dus het is echt gamegerelateerd. Gelukkig!! http://m.uploadedit.com/ba3s/1497971318989.txt

Ik zal later jouw programma eens proberen ...De OC mode die heb ik niet meer omdat ik de Aorus Engine heb gedeinstalleerd, ik werk nu zonder software ... ik weet niet of dat handig/goed is verder. Volgens het programma GPU-Z.2.1.0 staat de temp wel nu ingesteld automatisch op max 84 graden temp limit. (maar kan tot 90 graden zie ik)

Ik zou best afterburner willen gebruiken, maar had t nog niet gedaan, want weet niet of dat invloed heeft op de garantie vandaar, wilde eerst even checken of mijn kaart niet stuk is ... maar volgens mij is hij dat niet want hij crasht nu niet en stijgt soms naar 1999mz zonder problemen.

Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
haha nee het is een programma :D

Ik heb even gechecked. En nu na 1 uur PUBG spelen is mn GPU clock 2025 MHZ.en temp is 74 graden.
En temperatuur in mn woonkamer is op dit moment 27 graden :)

best netjes volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Wow dat is wel heel goed!! Heb je zelf nog iets aangepast daarvoor in Aorus Engine in Pro mode (Power/fan etc)? Geeft hij zoveel aan in game mode, oc mode of via dat programmaatje? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik gebruik alleen die aorustool.
Hwinfo gebruik ik om mn hardware te checken. Ook cpu etc.

Ik gebruik de oc mode, verder heb ik niks aangepast.
Zal morgen eens kijken of ik wat screenshots kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
YouTube: clockspeeds Gigabyte 1080ti Extreme

Bij deze even een heel kort filmpje waarin je ziet dat mn kaart steady op 2025 loopt.
temps zijn nu 75.

En dat tijdens the witcher 3.

ps: let niet op mn accent haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 14:18
Ik heb exact dezelfde kaart en heb de problemen ook ondervonden. De problemen ontstonden bij mij pas na het ingebruik nemen van de aorus software en nadat ik een beetje had zitten spelen met de custom instellingen. (het crashen gebeurde niet in dat custom profiel, maar na het terugswitchen naar OC ;).

De oplossing was een simpele herinstallatie van de software en gewoon maar het OC profiel aan te zetten zonder er nog verder aan te zitten. Hier loopt de kaart nu ook netjes rond de 2025 met temperaturen rond de 73/74.

Je temps zijn iets hoger, maar zijn niet dermate hoog dat de kaart zou moeten crashen, uit m'n hoofd gaan deze kaarten pas downclocken over de 84 graden. Als je stabiel rond de 78 zit, met de hogere clocks, zit je hardstikke prima.

[ Voor 27% gewijzigd door DijkvanPieter op 21-06-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
@beebie121 Super, bedankt voor de moeite! Dat ziet er goed uit! Ik ga later deze week het ook nog checken met het programma van jou. Met jouw kaart is in ieder geval niets mis :-) Heb niet heel veel kunnen gamen meer helaas vanwege werk maar gelukkig is de mijne niet meer gecrasht.

@DijkvanPieter Ah jij ook al, echt slecht van Aorus om zulke software niet stabiel mee te leveren, maar gelukkig is het de software en niet de hardware :-) Ik denk ook dat mijne wat warmer wordt omdat het hier in huis 29,5 tot 32 graden is ... goed geisolleerd huis (helaas) Bij mij crashte hij zelfs zonder dat ik ergens had aangezeten, ik klikte alleen op OC mode en bij gamen crashte hij dan al na paar minuten in veel games. Ik zal het later nog eens proberen te herinstalleren.

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@DijkvanPieter en @Da Queen : Ik heb ook een beetje zitten spelen met de custom instellingen en voila: ik krijg ook crashes!
Heb de Aorus software eraf gehaald en alles draait weer prima.

Ik zal software eens opnieuw installeren en op OC zetten en verder niks. Kijken of het dan weer normaal loopt.

Maar er zit iets goed fout in de software. Dat weet ik wel.

Als dit niet werkt ga ik gewoon afterburner gebruiken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saierzhu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-03 12:28
Hi All,

How is it going?

Sorry that I don't speak Dutch, but I read the entire thread thanks to Google and Chrome translate.

I work at GIGABYTE graphics cards at Taiwan headquarters, and would like to help out in any way I can.

Could you please let me know your system config, as well as Windows and Nvidia driver versions?

Have you also re-flashed a different BIOS from our website or have been using the default one?

I am truly sorry for causing you all such trouble with the AGE (Aorus Graphics Engine), but I will do my best to help.
Pagina: 1