KPN met twee meterkasten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millshot2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10-2022
Goedenavond.

Ik ben verhuisd en mijn appartement heeft twee meterkasten.
Eentje op de begane grond bij algemene entree en eentje in de woning.

Meterkast begane grond: https://www.dropbox.com/s...elq/meterkats_bg.jpg?dl=0
Meterkast woning: https://www.dropbox.com/s...meterkast_woning.jpg?dl=0

Voor internet en tv is KPN alles-in-1 Standaard aangevraagd.
De handleiding van de Experia box v10 vraagt om het signaal in de Experia box te stoppen, maar daarna gaat er enkel 1 UTP en 1 coax kabel naar de meterkast in de woning. In de woning moet het signaal verder gesplitst worden van 1 coax naar 4. En van 1 UTP naar 2.

De UTP zou ik in m'n apple time machine kunnen stoppen maar is het signaal op UTP dan nog wel zuiver genoeg om te kunnen voorzien in een signaal voor de televisie?

En een Experibox heeft geen Coax uitgang toch, dus ik kan die coax kabel naar boven helemaal niet voeden, om ze in de meterkast in de woning te splitsen naar 4 signalen.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. Het is mogelijk om een installatiemonteur te laten komen maar ik vind het leuk om, hopelijk met jullie hulp, internet/tv te kunnen installeren.

Beste antwoord (via Millshot2 op 22-06-2017 13:26)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben zelf KPN monteur en ik zie in geen van beide meterkasten een ISRA. Dit betekent zeer waarschijnlijk dat er zich in je woning zelf een ISRA bevindt -- tenzij er zich in één van de meterkasten op de linkerwand zich nog iets bevind, dat kunnen we nu niet zien op deze foto's.

Ga eens op zoek in je woning en kijk of je ergens iets ziet wat op deze afbeelding staat:

Afbeeldingslocatie: http://huurders-helpdesk.info/assets/upload/helpdesk/D221-telefoon.png

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 17-06-2017 23:13 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op beide foto's kan ik geen KPN ISRA punt of glasvezelaansluiting vinden. Weet je zeker dat er niet ergens anders nog een aansluitpunt is? In je woonkamer bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:58
Die coax kun je inderdaad niet gebruiken. In de meterkast van de woning zul je een switch moet plaatsen met snooping (uit mijn hoofd bijv een GS108v2) om naar je televisie, computers en Airport op te delen. Elke televisie krijgt een box van KPN.

Het is natuurlijk ook mogelijk om de coax kabel eruit te trekken en er een extra utp in te trekken. Maar een switch lijkt me handiger.

Zie inderdaad ook nergens een oranje glasvezeltule, heb je deze ergens gezien?

[ Voor 9% gewijzigd door Jim423 op 17-06-2017 23:02 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Hallo Satch en Jim423

Dit is alles. Ik hoop niet dat dit betekent dat de meterkast nog een ISRA punt mist.
KPN heeft wel bevestigd dat er signaal actief is. Maar ik zie nog geen signaal wat de experia in kan.

Beetje achtergrond:
Het is een pand waarin 3 appartementen gebouwd zijn, ieder een eigen meterkast.
Ik wilde Ziggo bestellen maar Ziggo kreeg het niet voor elkaar. Er hebben heel wat mensen van Ziggo onderzoek naar gedaan en ze kwamen tot de conclusie dat er geen aansluiting aangevraagd zou zijn.

Dus toen heb ik KPN besteld via hun website en het alles-in-1 pakket kon wel aangevraagd worden.
Ik heb alle spullen ook binnen.

Moet ik misschien toch maar een KPN monteur laten komen?
Ik vrees dat jullie bedoelen dat de meterkast op de begane grond niet compleet genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Je foto's laten niet de hele kast zien. Misschien zit het ISRA punt wel tegen de linker zijkant in de woning? Zijn alle componenten nu zichtbaar op de foto?

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 17-06-2017 23:12 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben zelf KPN monteur en ik zie in geen van beide meterkasten een ISRA. Dit betekent zeer waarschijnlijk dat er zich in je woning zelf een ISRA bevindt -- tenzij er zich in één van de meterkasten op de linkerwand zich nog iets bevind, dat kunnen we nu niet zien op deze foto's.

Ga eens op zoek in je woning en kijk of je ergens iets ziet wat op deze afbeelding staat:

Afbeeldingslocatie: http://huurders-helpdesk.info/assets/upload/helpdesk/D221-telefoon.png

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 17-06-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:35

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Millshot2 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:07:
Hallo Satch en Jim423

Dit is alles. Ik hoop niet dat dit betekent dat de meterkast nog een ISRA punt mist.
KPN heeft wel bevestigd dat er signaal actief is. Maar ik zie nog geen signaal wat de experia in kan.

Beetje achtergrond:
Het is een pand waarin 3 appartementen gebouwd zijn, ieder een eigen meterkast.
Ik wilde Ziggo bestellen maar Ziggo kreeg het niet voor elkaar. Er hebben heel wat mensen van Ziggo onderzoek naar gedaan en ze kwamen tot de conclusie dat er geen aansluiting aangevraagd zou zijn.

Dus toen heb ik KPN besteld via hun website en het alles-in-1 pakket kon wel aangevraagd worden.
Ik heb alle spullen ook binnen.

Moet ik misschien toch maar een KPN monteur laten komen?
Ik vrees dat jullie bedoelen dat de meterkast op de begane grond niet compleet genoeg is.
Monteur is toch gratis bij nieuw pakket, dus waarom niet. En ja netwerk is wel sterk genoeg voor de tv. Dat het te zwak zou zijn kan niet echt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Bedankt voor alle snelle reacties!

Ik ga morgen meteen op zoek Wildfire!
Ik weet zeker dat er nergens in de woning een ISRA zit.
Dus het zal in één van de twee meterkasten moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Millshot2 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:16:
Bedankt voor alle snelle reacties!

Ik ga morgen meteen op zoek Wildfire!
Ik weet zeker dat er nergens in de woning een ISRA zit.
Dus het zal in één van de twee meterkasten moeten zitten.
Geloof me, ik heb vaak genoeg in woningen toch nog een ISRA aangetroffen terwijl de bewoners er van overtuigd waren dat er geen was. Vaak weggemoffeld in een hoekje achter bv. verwarmingsbuizen.

Ooit zelfs meegemaakt bij iemand dat het ISRA weggestuct was, gelukkig kunnen traceren omdat er op de 1e verdieping nog een telefoonaansluiting zat, heb er toen een tracer op gezet en uitgepiept waar 'ie op de begane grond zat :P

In de twee meterkasten is op de foto's iig absoluut geen ISRA te zien. Maak van beide eens een goede foto van de linkerwand, die is nu niet te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 17-06-2017 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 11:52
Hoe nieuw is het appartement? Meterkasten zien er vrij recent uit namelijk. Volgens mij is de richtlijn sinds een aantal jaar dat het IS/RA-punt altijd op de linkerzijwand van de meterkast wordt gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36

vr6-only

Blub Blub

nevermind.

[ Voor 125% gewijzigd door vr6-only op 17-06-2017 23:40 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Hoop niet dat mijn appartement een ISRA heeft die zit verstopt achter het stucwerk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
DiedB schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:29:
Hoe nieuw is het appartement? Meterkasten zien er vrij recent uit namelijk. Volgens mij is de richtlijn sinds een aantal jaar dat het IS/RA-punt altijd op de linkerzijwand van de meterkast wordt gemonteerd.
Het appartement is 16 juni opgeleverd.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 19-06-2017 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
Millshot2 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:44:
[...]

Het appartement is 16 juni opgeleverd.
Check, in dat geval óf op de linkerwand (is niet goed te zien op de foto's), óf KPN bellen en in de database laten kijken. Eventueel andere bewoners vragen hoe het bij hen zit?

KPN legt tegenwoordig bij nieuwbouw bijna altijd glasvezel aan (tenzij het heel kleinschalig is), is dat hier niet gebeurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hier nog een ISRA zoals op bovenstaande foto's zit. Telefoonlijnen worden namelijk allang niet meer aangesloten.

Je moet zoeken naar zoiets, de glasvezelaansluiting, het lijkt me ook dat dit nergens anders zit dan 1 van de 2 meterkasten: (kan ook stuk kleiner kastje zijn overigens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pQz0MMzxdjDbObFSHe3UtFcC/full.jpg
Millshot2 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:07:
Zonde, de Ziggo aansluiting zit er namelijk gewoon. (Met de groene kabel) Maar aangezien de boel pas 16 juni is opgeleverd staat enkele weken daarna pas jouw adres in het systeem van Ziggo. Jammer genoeg lopen oplevering en ISP's vaak niet synchroon. (Elektra overigens vaak ook niet maar dat is weer een ander verhaal :+ ) Met Ziggo kun je de coax kabels ook gebruiken zodat je niet overal een box nodig hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door Jim423 op 17-06-2017 23:54 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Op de foto van de meterkast begane grond, is de kabel met al die gekleurde draden je binnenkomende lijn.Lijkt mij althans, wel een beetje slordig afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als dat het geval is moet KPN ff een ISRA erop zetten. Wel raar dat hij van bovenaf komt dan, elektra en cai komt wel gewoon van onderaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sigilens schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:58:
Op de foto van de meterkast begane grond, is de kabel met al die gekleurde draden je binnenkomende lijn.Lijkt mij althans, wel een beetje slordig afgewerkt.
Nee, dat is gewoon een UTP kabel zonder RJ45 connector. Te zien aan de kleuren van de aders die eruit steken en de blauw gekleurde folie. Een binnenkomende KPN lijn is NOOIT een UTP kabel :)

Sowieso zou een KPN invoerkabel vanaf de vloer komen en niet vanaf het plafond...

(alhoewel het wel zou kunnen dat ergens in een centrale ruimte bv. een ISRA20 aanwezig is en dat van daar uit naar ieder appartement een UTP kabel is gebruikt om de verbinding naar het appartement te creëren, maar dan zou TS moeten kijken waar die kabel naar toe gaat -- in een geval als dit heeft de TS dan dus geen ISRA (of iig geen KPN invoerkabel) omdat die zich dan elders bevind)
Jim423 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:49:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hier nog een ISRA zoals op bovenstaande foto's zit. Telefoonlijnen worden namelijk allang niet meer aangesloten.
Ik kom anders nog bij genoeg nieuwbouw waar gewoon netjes een KPN lijn aanwezig is.
Je moet zoeken naar zoiets, de glasvezelaansluiting, het lijkt me ook dat dit nergens anders zit dan 1 van de 2 meterkasten: (kan ook stuk kleiner kastje zijn overigens)

[afbeelding]
Waar staat dat het om een glasvezelaansluiting gaat?

----

Eerst maar eens foto's afwachten van de linkerwand van beide meterkasten. Eens kijken of daar nog iets te zien is.

[ Voor 78% gewijzigd door Wildfire op 18-06-2017 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

"Het is een pand waarin 3 appartementen gebouwd zijn, ieder een eigen meterkast."
Zijn het wel 3 huisnummers die officieel geregisteerd staan?
Het is in deze situatie goed moegelijk dat er in 1 van de appartementen dus wel Coax/telefoon/fiber zit maar bij de andere dus niet.
Je kan met je buren overleggen om de aansluiting te delen..

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Ik denk dat het te kleinschalig is voor glas.
En ik denk dat 1 adres is gesplitst en dat er nu meerdere meterkasten zijn, wel ieder met een volwaardige eigen aansluiting. Althans dat is de bedoeling geweest.
DiedB schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:47:
[...]

Check, in dat geval óf op de linkerwand (is niet goed te zien op de foto's), óf KPN bellen en in de database laten kijken. Eventueel andere bewoners vragen hoe het bij hen zit?

KPN legt tegenwoordig bij nieuwbouw bijna altijd glasvezel aan (tenzij het heel kleinschalig is), is dat hier niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Ik ga morgen kijken of een een isra of glas kan vinden. Denk dat de aannemer/eigenaar veel te laat iets heeft doorgegeven aan ziggo.

Ziet de meterkast eruit alsof deze wel startklaar is voor ziggo maar niet perse voor kpn? Of is dat een domme vraag?
Jim423 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:49:

[afbeelding]

[...]

Zonde, de Ziggo aansluiting zit er namelijk gewoon. (Met de groene kabel) Maar aangezien de boel pas 16 juni is opgeleverd staat enkele weken daarna pas jouw adres in het systeem van Ziggo. Jammer genoeg lopen oplevering en ISP's vaak niet synchroon. (Elektra overigens vaak ook niet maar dat is weer een ander verhaal :+ ) Met Ziggo kun je de coax kabels ook gebruiken zodat je niet overal een box nodig hebt.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 19-06-2017 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
Millshot2 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:53:
Ik ga morgen kijken of een een isra of glas kan vinden. Denk dat de aannemer/eigenaar veel te laat iets heeft doorgegeven aan ziggo.

Ziet de meterkast eruit alsof deze wel startklaar is voor ziggo maar niet perse voor kpn? Of is dat een domme vraag?

[...]
Check je postcode en huisnummer op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/. Mocht ie daar niet gevonden worden, probeer dan enkel je postcode en kijk bij alternatieve adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
https://www.dropbox.com/s...7%2002%2016%2001.png?dl=0
DiedB schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:56:
[...]

Check je postcode en huisnummer op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/. Mocht ie daar niet gevonden worden, probeer dan enkel je postcode en kijk bij alternatieve adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien zit je aansluiting wel in de 3e meterkast. Je gaf aan dat er drie appartementen zijn?
En nu weten we allemaal waar je woont. Misschien even je postcode/huisnummer weghalen? ;-)

[ Voor 61% gewijzigd door johnkeates op 18-06-2017 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
En....heb ik de isra gevonden bovenin de meterkast beneden? Hoop het maar het ziet er net iets anders uit.

Aan de linkerkant van de kasten hangt niets

https://www.dropbox.com/s...u7nbI_QcloYx86F8B_za?dl=0

[ Voor 11% gewijzigd door Millshot2 op 18-06-2017 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Ik zal misschien wel geen echte Tweaker zijn... Maar ik heb (zeker op mijn telefoon waarmee ik nu dit topic zit te lezen) geen idee wat ik met een heic bestand moet? Heb je ook een jpg of een ander algemeen geaccepteerd bestandsformaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Millshot2 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:06:
En....heb ik de isra gevonden bovenin de meterkast beneden? Hoop het maar het ziet er net iets anders uit.

Aan de linkerkant van de kasten hangt niets

Op Windows kunnen we niets met dit bestandsformaat... met andere woorden, we kunnen je foto's niet zien. Het HEIC formaat (High Efficiency Image Format) wordt in Windows standaard niet ondersteund. En mijn Corel PaintShop Pro X9 kan er ook niets mee...

(zojuist even gekeken of IrfanView en/of FastStone Image Viewer er iets mee konden, maar nope)

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 18-06-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Oeps. iOS 11 maakt er heic van. Ik zet ze om

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Millshot2 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:30:
Ik ga ff ontbijten enzo, zal straks weleens kijken naar de foto's om te zien of ik ergens een ISRA kan ontdekken.

Damn, ben ik vrij en ben ik toch nog als KPN monteur aan het werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Millshot2 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:53:

Ziet de meterkast eruit alsof deze wel startklaar is voor ziggo maar niet perse voor kpn? Of is dat een domme vraag?[...]
Van wat we op de foto's kunnen zien klopt dat inderdaad. Bedenk wel dat je pas een lijn kan aanvragen bij Ziggo als buiten ook alles afgebouwd is, om teleurstellingen te voorkomen. Kan dus even duren maar blijf erachteraan zitten. Kun je evt doen via webcare. (Als dit met KPN niks wordt).
Wildfire schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:20:
Ik kom anders nog bij genoeg nieuwbouw waar gewoon netjes een KPN lijn aanwezig is.
Ik wist niet dat ze dat nog deden, van de 100+ opgeleverde meterkasten die ik heb gezien dit jaar hadden ze allen een glaslijn, geen enkele nog een blauwe spiraal 8) Maar dat zal dan per gebied waarschijnlijk verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jim423 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:07:

Ik wist niet dat ze dat nog deden, van de 100+ opgeleverde meterkasten die ik heb gezien dit jaar hadden ze allen een glaslijn, geen enkele nog een blauwe spiraal 8) Maar dat zal dan per gebied waarschijnlijk verschillen.
Dat laatste dus. :) Er zijn nog hele wijken / streken waar geen glasvezel ligt. Wanneer ze daar een compleet nieuwe wijk neerzetten zullen ze wel direct glasvezel realiseren, maar bij kleinschalige niewbouw of renovatie in een bestaande omgeving dus niet. Dan ben je afhankelijk van hetgeen wat de buren ook al beschikbaar​ hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jim423 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:07:

[...]

Ik zit in zuidoost (val onder regio Den Bosch). In Tilburg waar ik zelf het meeste zit zie ik toch regelmatig nog een ISRA bij nieuwbouw, al dan niet in combinatie met glasvezel. Glas is hier ook niet overal verkrijgbaar helaas... :'(

Maar goed... back on-topic. Wachten tot TS de nieuwe pics laat zien. Hij zegt bovenin de meterkast iets te zien maar dat zou me zeer verbazen tenzij ze in de meterkast een verbinding leveren vanuit een andere ruimte waar bv. een ISRA20 aanwezig is.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 18-06-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:28
op de foto van de woningmeterkast zie ik nog wel iets dat hoop vol kan zijn.
wat zijn die twee grijze kabels rechts onderin welke de buis ingaan met het witte doosje ?
is dat van de interkom/deurbel of is dat van de telefoonlijn ?
en waar gaan deze naartoe ?
zit er ergens in je woonkamer een telefoon stopcontact ? of is het
inbouwdoosje toevallig weggestuct en vergeten door de electriecien/kpn montuer ? succes met zoeken.
een irsa 20 is heel goed mogenlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door miciel op 18-06-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Millshot2 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:30:
Ik neem aan dat je weg moest ofzo, nog geen nieuwe foto's gezien namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:43
Ik snap niet dat je het niet gewoon aan de verhuurder of verkopende partij vraagt. Die hebben de verbouwing geregeld en zouden moeten weten hoe het is geregeld. In geval van huur gewoon laten regelen indien er in jouw meterkast geen coax/isra zit. Dit moet gewoon geregeld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:31
Staat het niet gewoon op de bouwtekeningen van de woning.
Daar hoort het gewoon op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Laten we nou nog even wachten tot TS die foto's on-line zet in een formaat waar we wat mee kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik vermoed dat er geen koperlijn/kpn lijn is aangelegd. Op de foto van de beganegrond zie je wel kabel binenkomen. Er staat tevens een ander gat op de foto, dat is denk ik voor kpn.

Bij mijn broer was het net zo, opgeleverd in maart.

Ik zou de bouwer even vragen, die kan het je zo zeggen.

Vergeet niet te vragen wat de aansluiting gaat kosten bij KPN, als er nog niets ligt!

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jeanj schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:08:
Ik vermoed dat er geen koperlijn/kpn lijn is aangelegd. Op de foto van de beganegrond zie je wel kabel binenkomen. Er staat tevens een ander gat op de foto, dat is denk ik voor kpn.

Bij mijn broer was het net zo, opgeleverd in maart.

Ik zou de bouwer even vragen, die kan het je zo zeggen.

Vergeet niet te vragen wat de aansluiting gaat kosten bij KPN, als er nog niets ligt!
Als er daadwerkelijk nog niets ligt, dan waarschijnlijk zo'n 350 ex BTW. Dat is tenminste het tarief dat ik klanten moet vertellen wanneer hun invoerkabel onvindbaar is of kapot/te kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:02
Die groene Ziggo kabel hoort in de meterkast boven uit te komen. Of is het de bedoeling dat jij je modem beneden neer zet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:01
Boven lijkt geen meterkast te zijn, maar gewoon een onderverdeler.

Alle nutsvoorzieningen (en meters) zitten in de benedenmeterkast. 1 cai en 1 elektraansluiting.

Ik gok dat TS ook geen eigen energieleverancier kan nemen. Dat verklaard ook dat Ziggo niet lukt.
De verhuurder heeft gewoon de handel doorgesplitst zonder verdere dingen aan te vragen. TS betaalt vermoedelijk ook all-in.

De DSL lijn die ie nu heeft aangevraagd... zit vermoedeljik ergens bij de benedenwoning. Als het een renovatie was, kan het best zijn dat de ISRA een oude aansluiting in een 'de woonkamer' beneden is.

@TS:
- Heb je een eigen huisnummer welke ook in het BAG staat?
- Heb je een eigen energieleverancier en meters (ook voor bv gas en water)
- En idd, de toegevoegde foto's.

Overigens... als ik de foto van de meterkast op de BG zie lijkt het wel een simpele 1-fase kast. Als je daar ook nog eens onderverdelers op aansluit
- Is de kans groot dat de hoofdautomaat regelmatig tript
- Heb je vermoedelijk geen volledige selectiviteit
(even de aanname dat het een 40A automaatje is)

Maar het is aan TS om even te verduidelijken hoe het zit, en of hij een 'kamer' huurt, of een zelfstandig appartement. De foto's lijken naar t eerste te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
nielsn schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:36:
Die groene Ziggo kabel hoort in de meterkast boven uit te komen. Of is het de bedoeling dat jij je modem beneden neer zet?
Klopt, daar moet je modem komen officieel. In je appartement mk heb je dan een switch, en 1 of 2 AP's.
Je kan natuurlijk altijd je modem ook boven zetten echter zit je dan niet meer binnen 50cm van het AOP waardoor je geen storingsmonteur krijgt bij problemen.

@DJSmiley, wat je zegt kan, echter komt het ook voor dat er gewoon 3 van dit soort kasten op de benedenverdieping naast elkaar zitten. Elke appartement heeft dan ook gewoon eigen 40A en HS en een eigen groene kabel. Beneden zitten dan geen 16A automaten dit zit dan boven. Zo'n situatie mag overigens alleen na keuring van netbeheerder. Aangezien er een utp en coax vertrekken en boven een utp en coax binnenkomen zou je toch zeggen dat dit puur een meterkast voor hem is en niet voor de andere appartementen. Meestal heb je dan ook een ''unieke'' sleutel zodat andere bewoners niet bij jouw meter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Het formaat van de foto's is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Het zijn drie appartement, met ieder een eigen huisnummer en aansluitingen.
We delen geen nuts of internet/tv voorzieningen.
Waterlelie schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:27:
"Het is een pand waarin 3 appartementen gebouwd zijn, ieder een eigen meterkast."
Zijn het wel 3 huisnummers die officieel geregisteerd staan?
Het is in deze situatie goed moegelijk dat er in 1 van de appartementen dus wel Coax/telefoon/fiber zit maar bij de andere dus niet.
Je kan met je buren overleggen om de aansluiting te delen..

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 19-06-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Overigens, zo te zien is er in de meterkast beneden geen aansluiting voor elektriciteit. Wat voor provider je uiteindelijk neemt, dan kan lastig worden met aansluiten mocht dit beneden moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Ben het helemaal met je eens dat dit geregeld moet zijn!

De eigenaar/verhuurder is niet thuis op dit gebied, maar natuurlijk wel verantwoordelijk.
Mocht er nog iets niet compleet zijn, dan heb ik dankzij jullie input wel een duidelijker verhaal richting de verhuurder. En ik hoop dat andere mensen met mijn foto's en dit topic kunnen voorkomen dat ze zo'n onduidelijke meterkast opgeleverd krijgen.
joenevd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:45:
Ik snap niet dat je het niet gewoon aan de verhuurder of verkopende partij vraagt. Die hebben de verbouwing geregeld en zouden moeten weten hoe het is geregeld. In geval van huur gewoon laten regelen indien er in jouw meterkast geen coax/isra zit. Dit moet gewoon geregeld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Het is een volledig appartement met eigen huisnummer, met eigen energieleverancier.
DJSmiley schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:04:
Boven lijkt geen meterkast te zijn, maar gewoon een onderverdeler.

Alle nutsvoorzieningen (en meters) zitten in de benedenmeterkast. 1 cai en 1 elektraansluiting.

Ik gok dat TS ook geen eigen energieleverancier kan nemen. Dat verklaard ook dat Ziggo niet lukt.
De verhuurder heeft gewoon de handel doorgesplitst zonder verdere dingen aan te vragen. TS betaalt vermoedelijk ook all-in.

De DSL lijn die ie nu heeft aangevraagd... zit vermoedeljik ergens bij de benedenwoning. Als het een renovatie was, kan het best zijn dat de ISRA een oude aansluiting in een 'de woonkamer' beneden is.

@TS:
- Heb je een eigen huisnummer welke ook in het BAG staat?
- Heb je een eigen energieleverancier en meters (ook voor bv gas en water)
- En idd, de toegevoegde foto's.

Overigens... als ik de foto van de meterkast op de BG zie lijkt het wel een simpele 1-fase kast. Als je daar ook nog eens onderverdelers op aansluit
- Is de kans groot dat de hoofdautomaat regelmatig tript
- Heb je vermoedelijk geen volledige selectiviteit
(even de aanname dat het een 40A automaatje is)

Maar het is aan TS om even te verduidelijken hoe het zit, en of hij een 'kamer' huurt, of een zelfstandig appartement. De foto's lijken naar t eerste te wijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-06-2017 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:28
Millshot2 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:21:
Het is een volledig appartement met eigen huisnummer, met eigen energieleverancier.

[...]
in dat geval zul je ook een eigen irsapunt of telefoon wcd moeten hebben.
echter zoals je aangeeft blijken deze allebei niet aanwezig te zijn.
waarschijnlijk uit kosten overweging enkel een ziggo aansluiting gemaakt en de rest laten zitten.
ik zou de verhuurder hier op aanspreken.

hiernaast is een stopcontact voor je modem wel handig.
hoe dichter je modem bij het irsa of coax punt hoe beter.

https://www.dropbox.com/sh/zl8pq31d889ulj6/AADFsu7nbI_QcloYx86F8B_za?dl=0&preview=meterkast_beneden1.jpg
dit is een universele lasdoos.
de kans dat hier wat inzit is vrij klein eerder een loze leiding.

[ Voor 6% gewijzigd door miciel op 18-06-2017 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bedankt, maar zit er aan de linkerwand van beide meterkasten helemaal niets? Dat valt op deze foto's nog steeds niet te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedB
miciel schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:23:
[...]
waarschijnlijk uit kosten overweging enkel een ziggo aansluiting gemaakt en de rest laten zitten.
ik zou de verhuurder hier op aanspreken.
Zijn adres (inclusief juiste toevoeging) komt in de database van KPN voor (zie eerder bericht), dus KPN zelf vindt in ieder geval dat er een aansluiting is. Die zie ik overigens niet zitten, ook niet op de nieuwe foto's.

Maak even een post aan op het forum van KPN, daar zitten mensen die in de achterliggende database kunnen kijken hoe het precies zit. Bovendien kun je gewoon een internetverbinding via KPN aanvragen op dit adres, dan gaat KPN bij levering wel uitzoeken hoe het zit.

[ Voor 6% gewijzigd door DiedB op 18-06-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als je bij de verhuurder geen thuis krijgt zou ik KPN gewoon laten komen. Of cancelen en Ziggo nemen natuurlijk, zal wel even wachten worden tot de aannemer hem afgemeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Links zit helemaal niets, in beide meterkasten niet. Helaas.
Wildfire schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:49:
[...]

Bedankt, maar zit er aan de linkerwand van beide meterkasten helemaal niets? Dat valt op deze foto's nog steeds niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Betekent dit dat deze meterkast een onvoldoende scoort? Of het nu ziggo is of kpn?
DiedB schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:50:
[...]

Zijn adres (inclusief juiste toevoeging) komt in de database van KPN voor (zie eerder bericht), dus KPN zelf vindt in ieder geval dat er een aansluiting is. Die zie ik overigens niet zitten, ook niet op de nieuwe foto's.

Maak even een post aan op het forum van KPN, daar zitten mensen die in de achterliggende database kunnen kijken hoe het precies zit. Bovendien kun je gewoon een internetverbinding via KPN aanvragen op dit adres, dan gaat KPN bij levering wel uitzoeken hoe het zit.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 19-06-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Laatst online: 20:53
Ik neem aan dat de verbouwing van bv twee appartementen naar 1 is gedaan (samenvoeging)?
Gewoon bij de verkopende partij of verhuurder (wat is het nu eigenlijk) de tekeningen opvragen (denk verhuurder want anders zou je ze als koper standaard moeten krijgen).

En voor het gemak. Laat lekker die kpnmonteur komen, die zoekt wel uit waar hij moet zijn en dan kan je vanaf daar verder bouwen met wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Millshot2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:03:
Betekent dit dat deze meterkast een onvoldoende scoort? Of het nu ziggo is of kpn?

[...]
De meterkasten zien er netjes uit. Ziggo is aanwezig, zij hebben het alleen administratief niet op orde. KPN zal ook wel aanwezig zijn maar moet misschien nog even doorgelust worden naar jouw meterkast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Millshot2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:02:
Links zit helemaal niets, in beide meterkasten niet. Helaas.

[...]
Ik zou zeggen, laat gewoon KPN komen. Een monteur kan dan, als hij zo 1-2-3 niets vind bij je, in de kabelverdeler een tracer (meeste monteurs noemen het gewoon een pieper) ophangen en dan bij allerlei kabels bij jou testen of het signaal doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:10
Als ik het goed lees, dan is het een bestaand pand welke verbouwd in.
Weet je echt heel zeker dat de KPN aansluiting niet in de woonkamer zit?
Nergens een "varkenssnuit" (Of een andere die is afgebeeld eerder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Bij het maken van de afspraak moet ik dus aangeven dat ik wil dat Wildfire komt en dan proosten we daarna op aansluiting ;)
Wildfire schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Ik zou zeggen, laat gewoon KPN komen. Een monteur kan dan, als hij zo 1-2-3 niets vind bij je, in de kabelverdeler een tracer (meeste monteurs noemen het gewoon een pieper) ophangen en dan bij allerlei kabels bij jou testen of het signaal doorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Millshot2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:54:
Bij het maken van de afspraak moet ik dus aangeven dat ik wil dat Wildfire komt en dan proosten we daarna op aansluiting ;)

[...]
Tenzij jij in regio zuidoost/Den Bosch woont zal ik niet de monteur zijn vrees ik :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millshot2
Dit topic krijgt een onverwacht plot.
Toevallig kwam ik de elektricien tegen die de laatste dingen aan het meten was in de algemene ruimten van het complex. Er is ook een afgeschermde meterkast waar die drie huisnummers A, B en C geen toegang tot hebben. Maar de deur was open en ook daar bleek geen isra oid aanwezig te zijn.

Ziggo zag dit topic en heeft contact met me opgenomen. Het bleek een administratief foutje te zijn dat mijn adres geen pakket kon afsluiten. Dat is opgelost. Dus ik heb nu een ziggo pakket en de KPN order is geannuleerd, omdat ik nog binnen de 14 dagen annuleringstermijn zat én omdat KPN niet kan leveren op dit adres.

Al met al heel wat wijzer geworden over meterkasten en isra’s. Wat een gedoe is dit geweest zeg. De hulp en het aantal reacties hier zegt genoeg over de kwaliteit en kennis van de tweakers community. Super bedankt iedereen.
Pagina: 1