Windows 10 - Apps & games stoppen zonder error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtz123
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-06-2022
Ik vraag me af of jullie enig idee hebben wat mij zou kunnen helpen bij dit probleem. Het probleem is dus dat apps en games, ongeacht de grootte of grafische intensiteit, op willekeurige momenten er gewoon mee stoppen. Er komt geen error in beeld, alleen het standaard bericht:"(naam).exe has stopped working.".

Ik heb een Windows System file check gedaan via het opdrachtprompt, en toen deze wat corruptie detecteerde heb ik mijn desktop volledig geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd. Als ik de check nu doe detecteert hij geen problemen.

Mijn drivers zijn up to date.

Mijn desktop krijgt voldoende stroom, en ik denk niet dat het een hardware probleem is. (al sluit ik het niet uit)

Ben erg benieuwd of jullie me kunnen helpen.

DxDiag: https://ufile.io/nuzdz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Ben benieuwd wat je zelf al hebt gevonden en gezocht?

En hardware kan je niet uitsluiten zonder daar ook een diagnose op te stellen.

Allereerst zou ik beginnen met de videodriver te verwijderen met DDU en schoon de nieuwste drivers te installeren van Nvidia.com.

Ook netjes zaken als chipset drivers e.d. up-to-date?

Als dat allemaal ja is, is het toch hardware waarschijnlijk. Dan komt het riedeltje zoals memtest e.d. om de hoek kijken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtz123
Hey, super bedankt voor de reactie.

Ik heb de drivers nog niet ge-reinstalleerd met behulp van DDU, ga ik zo even doen en kijken wat er gebeurt.

Chipset heb ik nog niet naar gekeken dus ga ik ook doen, zijn er verder nog drivers die ik gemist zou kunnen hebben?

Als deze dingen niet helpen ga ik eerst mijn videokaart stresstesten, en dan ervangen en kijken of de crashes nog voorkomen met een andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtz123
Eureka! Ik heb het waarschijnlijke probleem gevonden.

Een beetje googlen naar CPU drivers bracht me naar deze site:https://communities.intel.com/thread/110178, waar de persoon hetzelfde probleem had, en uiteindelijk aangaf dat het om zijn RAM geheugen ging.

Ik heb mijn RAM gecheckt met de mdsched.exe Windows app, en deze leerde me dat een van mijn RAM sticks ook niet werkte. Ik vervang hem morgen en dan is denk ik mijn probleem opgelost.