Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:56
Ik ben in het bezit van de Asus ROG Strix Z270I Gaming ITX moederbord. En daar ben ik op z'n zachts gezegd totaal niet tevreden over. Ik snap dat een ITX bord kleiner is en dat hij daardoor minder ruimte heeft. Maar wie heeft dit bedacht?

Afbeeldingslocatie: https://dlcdnimgs.asus.com/websites/global/products/qhJk6I9TOSW3CPwM/img/menu/strix-section-2.jpg

Het batterijtje zit tussen de hoge audio poorten, de netwerkaansluitingen, de zijkant van je kast, de heatspreader van de M2 drive en een moer van de CPU koeler in. In welke wereld is dit handig?

Aangezien ik geen beeld heb met mijn bios vanwege een videokaart die ik vervangen heb, heb ik dat stekkertje losgetrokken om het bios weer op de standaard instellingen. Maar ik ben ondertussen 4 uur verder en hij zit er nog steeds niet in. Met je vingers kom je er niet tussen want die zijn te dik om tussen audio en lan in te komen. Ik heb een punttang gekocht zodat ik wel grip heb en hij is dunner maar daar lukt het ook niet mee vanwege de hoek in de kast.

De enige uitweg die ik nu nog zie is om de videokaart eruit te halen, cpu koeler eruit te halen, m2 shield verwijderen, alle kabels naar mijn moederbord eraf te halen, moederbord eruit te halen, stekkertje van batterij er weer in te stoppen, cpu + koeler schoonmaken, en alles er weer in gaan bouwen.

Heeft iemand nog tips om dit handiger te kunnen doen? Ik ga niet met een priem zitten kloten want dat kan de connector, draadjes of moederbord beschadigen.

Beste antwoord (via Robkazoe op 17-06-2017 22:29)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Robkazoe schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:43:
Aangezien ik geen beeld heb met mijn bios vanwege een videokaart die ik vervangen heb, heb ik dat stekkertje losgetrokken om het bios weer op de standaard instellingen.
Moederborden (ook de jouwe) hebben in de regel een Clear CMOS jumper, dat stekkertje had je dus gewoon kunnen laten zitten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Tja het kan zijn dat je soms iets in moet leveren als je een ITX board hebt :P

Lukt het niet met een kwaliteits pincet?

Ik heb ook zoiets met mijn ATX size board, daar moet eerst de videokaart uit voordat je bij de CMOS batterij kan.

[ Voor 32% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-06-2017 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stekkertje pakken op de zijkanten met een punttang. Heb dat wel eens vaker gedaan om bijvoorbeeld een fanstekker er in te doen of de 8 pins CPU power wanneer de CPU koeler in de weg zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
PilatuS schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:49:
Stekkertje pakken op de zijkanten met een punttang. Heb dat wel eens vaker gedaan om bijvoorbeeld een fanstekker er in te doen of de 8 pins CPU power wanneer de CPU koeler in de weg zat.
Daar ben ik nu al een uur mee bezig zonder enige resultaat. Hoek is zo belachelijk kut dat je hem schuin moet benaderen en dat werkt voor geen meter.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Robkazoe schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:43:
Aangezien ik geen beeld heb met mijn bios vanwege een videokaart die ik vervangen heb, heb ik dat stekkertje losgetrokken om het bios weer op de standaard instellingen.
Moederborden (ook de jouwe) hebben in de regel een Clear CMOS jumper, dat stekkertje had je dus gewoon kunnen laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Nielson schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:06:
[...]
Das een handige tip voor de volgende keer. "Clear RTC" heet ie op mijn moederbord. Handig voor de volgende keer en dat ga ik ook nooit meer vergeten.

EDIT: Het is uiteindelijk gelukt met wat geluk De Clear RTC gaan we onthouden, maakt het leven heel veel makkelijker! Bedankt allen voor de support!

[ Voor 16% gewijzigd door Robkazoe op 17-06-2017 22:29 ]

Pagina: 1