Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop gekocht (online) en nu moet ik binnen een aantal dagen beslissen of ik 'm wil houden, en in die periode mag ik de laptop alleen gebruiken zoals ik 'm in de winkel had kunnen 'gebruiken'.

Aangezien ik dus niet m'n normale dingen erop kan doen om te kijken of alles werkt, dacht ik in de logboeken te gaan kijken: er stonden 156 fouten. Ik schrok daar best van, maar toen ik wat verder keek, zag ik dat deze meldingen vooral waren rond de tijd dat ik de laptop voor het eerst startte, Windows 10 installeerde, etc.
Van de keren daarna staan er maar een paar 'fouten', eigenlijk precies dezelfde die ik op m'n huidige laptop (Win7) al krijg. Naar mijn idee dus standaard Windows 'fouten' die er niet toe doen, in meerder Win-versies voorkomen en waar Windows gewoon te lui voor is om ze uit de meldingen te halen o.i.d.

Na het bestuderen van de logboeken kom ik tot de aanname dat die eerste 100+ fouten logisch zijn, omdat Windows toen nog niet (goed/volledig) werkte en de 'fouten' die de afgelopen paar dagen kwamen te staan zijn standaard 'fouten' die niet belangrijk zijn, aangezien ze ook op mijn huidige laptop voorkomen die Win7 heeft (die verder gewoon prima werkt).

Is mijn aanname juist?

(De 'fouten' die ik zie op de dagen na het installeren van Win10 zijn User Device Registration id360, DistributedCOM id10016 en AppModel-Runtime id37 en id69)

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-06-2017 00:21)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Anders moet je even op de logs klikken met rechts en ze leegmaken (je hoeft de logs niet op te slaan). Dan even opnieuw je laptop starten en na een paar minuten nog eens in de eventviewer kijken. Dat doe ik eigenlijk altijd als ik een machine opnieuw geinstalleerd heb.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 21:30
Windows logboek staat altijd vol met fouten.
Daar maken die 'Microsoft medewerkers' die je bellen om je 'computer te fixen' ook misbruik van.
Ja, er staan fouten in het logboek, maar dat is normaal.
Als er dingen in staat met het niveau kritiek wordt het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brambo123 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:28:
Windows logboek staat altijd vol met fouten.
Daar maken die 'Microsoft medewerkers' die je bellen om je 'computer te fixen' ook misbruik van.
Ja, er staan fouten in het logboek, maar dat is normaal.
Als er dingen in staat met het niveau kritiek wordt het wat anders.
Normaal maak ik me er ook helemaal geen zorgen over en kijk ik er überhaupt niet naar, tenzij ik een probleem heb met m'n laptop. Maar ik verwonderde me er wel over dat een gloednieuwe laptop dus ook al fouten kan hebben haha.. Maar het is dus wel normaal dat er zoveel 'fouten' waren tijdens/rond het installeren van Windows toen ik de laptop voor het eerst aan had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat brambo123 zegt dus :) Even als voorbeeld mijn eigen machine die al jaren zonder problemen loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TG3ixs6lU2TZQv1Bx1yYGUq3/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 17-06-2017 21:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Anders moet je even op de logs klikken met rechts en ze leegmaken (je hoeft de logs niet op te slaan). Dan even opnieuw je laptop starten en na een paar minuten nog eens in de eventviewer kijken. Dat doe ik eigenlijk altijd als ik een machine opnieuw geinstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M'n huidige laptop heeft bijna 25.000 fouten/waarschuwingen (sinds 2009) dus dat er fouten/waarschuwingen staan boeit me niet zo.

Maar zo lang er nu geen bijzondere dingen meer komen te staan kan ik er dus vanuit gaan dat de laptop prima is (voor zover te zien) en de meldingen van fouten op die dag gewoon kwamen doordat Windows nog niet (volledig) geïnstalleerd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee, dat weet je pas zeker als je alle fouten geanalyseerd hebt

In die 25000 fouten op je oude computer zitten bijv. vast wel een aantal disk errors.
Op een nieuwe computer wil je die toch echt niet zien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 18 juni 2017 @ 02:54:
Nee, dat weet je pas zeker als je alle fouten geanalyseerd hebt

In die 25000 fouten op je oude computer zitten bijv. vast wel een aantal disk errors.
Op een nieuwe computer wil je die toch echt niet zien
De fouten gaan allemaal over services die niet konden starten of die stopten, mappen/bestanden die niet gevonden konden worden en heel veel AppModel-Runtime meldingen dat de status wijzigen voor bepaalde pakketten mislukte. Ze zijn allemaal van tijdens het installeren van Windows 10. Na het installeren van Win10 staan maar een paar meldingen, twee die te maken hebben met bijgeleverde software die ik niet hoef en een waarschuwing over de WLAN-uitbreidingsmodule die is gestopt.

De dagen erna krijg ik met opstarten meldingen van DistributedCOM (zelfde soort die ik standaard op m'n Win7 laptop krijg) en van User Device Registration over Windows Hello for Business.

Met afsluiten krijg ik de waarschuwing dat de WLAN-uitbreidingsmodule is gestopt, de waarschuwing dat een driver niet kan laden en 'fouten' van Service Controle Manager en AppModel-Runtime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe even wat @JackSparrow zegt: maak je system-eventlog leeg (application en security zijn niet interessant m.b.t. hardware) en ga 'm een paar uur gebruiken en daarna kijken wat er in het system-eventlog allemaal te beleven valt.

Sorteer de events op severity en op event-id en probeer dan alle errors en warnings te verklaren.
DCOM-errors kun je idd negeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Sunday 18 June 2017 @ 14:40:
[...]

[...]

De dagen erna krijg ik met opstarten meldingen van DistributedCOM (zelfde soort die ik standaard op m'n Win7 laptop krijg) en van User Device Registration over Windows Hello for Business.

Met afsluiten krijg ik de waarschuwing dat de WLAN-uitbreidingsmodule is gestopt, de waarschuwing dat een driver niet kan laden en 'fouten' van Service Controle Manager en AppModel-Runtime.
Niet dat het je issues oplost, maar is er een reden om de laptop iedere dag af te sluiten en de volgende dag weer op te starten? Volgens mij zijn de slaap standen van de huidige generatie laptops toch behoorlijk goed. 'k sluit mijn laptop eigenlijk nooit af...alleen als hiij moet rebooten voor een update....maar dan gaat hij alleen rebooten...maar goed.

Wat @Brahiewahiewa zegt eigenlijk....even je event logs leeg gooien...rebooten en kijken wat er dan terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:40:
[...]

De fouten gaan allemaal over services die niet konden starten of die stopten, mappen/bestanden die niet gevonden konden worden en heel veel AppModel-Runtime meldingen dat de status wijzigen voor bepaalde pakketten mislukte. Ze zijn allemaal van tijdens het installeren van Windows 10. Na het installeren van Win10 staan maar een paar meldingen, twee die te maken hebben met bijgeleverde software die ik niet hoef en een waarschuwing over de WLAN-uitbreidingsmodule die is gestopt.

Kortom, er is niets aan de hand.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen dagen heb ik de laptop gebruikt en de enige fouten die ik nog krijg zijn van DistributedCOM en Service Control Manager. Die laatste lijken ook normaal te zijn voor Win10 wanneer ik ze opzoek. Toevallig zat ik vandaag tegenover iemand die liep te klagen over een programma die bij mij ook genoemd wordt in zo'n Service Control Manager fout. Toen ik in de logboeken van die laptop gluurde, stonden daar exact dezelfde 'fouten' als die er bij mij in staan. Ik ga er dus vanuit dat alle fouten die in het logboek stonden ok waren :)
Pagina: 1